GÜNEY KORE 대한민국 (大韓民國) Daehan-minguk

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
SIGHT School Self-Evaluation: Shared Reflection and Action TÜRKİYE MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ Türkiye eğitim sistemi Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı tarafından.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME SÜRECİ NASIL OLACAK ? TEOG TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK? Tercihler öğrencinin; Yerleştirme Esas Puanı(YEP) doğrultusunda açıklanan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
KORE CUMHURİYETİ (GÜNEY KORE) EĞİTİM SİSTEMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
İNGİLTERE.
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
BEYŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
2017 ÖSYS YGS-LYS TANITIMI.
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ULUSLARARASI CAMBRIDGE PROGRAMLARI
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Güney Kore Eğitim Sistemi
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
ABD Eğitim Sistemi.
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Liselere Geçiş Sınavı;
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

GÜNEY KORE 대한민국 (大韓民國) Daehan-minguk

Güney Kore sınırları : 100,210 km² Nüfus: 50 milyon Başkent: Seul Coğrafi Konumu: Resmî adıyla Kore Cumhuriyeti, batısında Çin Halk Cumhuriyeti, doğusunda Japonya ve kuzeyinde Kuzey Kore, güneyinde Tayvan Güney Kore sınırları : 100,210 km² Nüfus: 50 milyon Başkent: Seul Hükûmet şekli : Başkanlık cumhuriyeti Resmi dili: Korece Resmi alfabe: Hangul Para birimi: Güney Kore wonu (₩) (KRW) Dini inanış: Konfüçyüsçülük, Budizm, Hrisyanlık

Ekonomisi: elektronik, makine ve otomotiv endüstrisi, gemi yapımı, petrokimya ve robotik, tıp, uzay çalışmaları, suni zeka ve nanoteknoloji Kişi başına düşen gelir: 20 bin dolar

Üyelikleri: Birleşmiş Milletler, Dünya Ticaret Örgütü, OECD ve G20 Üyelikleri: Birleşmiş Milletler, Dünya Ticaret Örgütü, OECD ve G20. Ayrıca APEC ve Doğu Asya Zirvesi'nin kurucu üyelerinden biridir. Ayrıca ülkedeki yaşam standartları çok yüksektir ve Güney Kore gelişmiş ülke statüsüne sahiptir. Ülke Asya'nın en büyük dördüncü ekonomisine ve dünyanın en büyük 12'inci ekonomisine sahip olup, ekonomisi ihracata dayalıdır.

1953’ten sonra yeniden inşa edilmiş KARDEŞ ŞEHİR ‘SEUL’ 1953’ten sonra yeniden inşa edilmiş

Kore Kralı: SEJON TEVAN

İngilizce isimler yaygındır çünkü…

İngilizce kullanımı yol işaretlerinde de yaygındır

Ekonomi ve kültürü temsilen yapılan geleneksel Ichean Pirinç Kültür Festivali

Köylü ve şehirlinin kaynaştığı Ichean Festivalinden bir kare…

Ülkede Türkçe öğrenimine büyük bir ilgi var, bu görevi de İstanbul Kültür Merkezi üstlenmektedir

Kardeş Ülke ‘Türkiye’ 1950-1953 Kore Savaşı’nda, Türklerin yardımlarından dolayı Türkiye’ye ‘kardeş ülke’ denilmiştir. Kore halkının 61 yıl önce yaşanan kanlı savaş sırasındaki yardım çığlıklarının ardından Birleşmiş Milletler’in (BM) çağrısı üzerine bu ülkeye giderek kahramanca savaşıp şehit olan 721 askerimizden 462'sinin mezarları Pusan kentindeki şehitlikte bulunuyor.

Eğitim seviyeleri ve kaldırımlar…

Eğitimi: Eğitim 6-12 yaş arasında mecburi ve ücretsiz. Okur-yazar oranı: % 92 197 üniversite ile 222 yüksek okul

Güney Kore’de Öğretmenlik; ‘Öğretmenlik, Tanrı kadar önemlidir.’

Güney Kore’de Öğretmenlik Maaşı: 13,250 TL İki ay yaz ve iki ay kış olmak üzere toplamda dört ay tatil yapmakta Her 5-6 yılda bir öğretmenler yer değiştirmekte Yurt dışını en çok ziyaret eden meslek grubu arasındadırlar.

Güney Kore Eğitim Sisteminde Okul Öncesi Eğitimin Amaçları 1. Sağlıklı, emniyetli ve neşeli bir yaşam için gerekli bilgileri öğretmek. 2. Toplumsal yaşam; tecrübe ile öğrenildiğinden iş birliği yapma alışkanlığının ve bağımsız olarak kendini ifade edebilme gücünü oluşmasını sağlamak. 3. Toplum hayatını doğru algılamasını sağlamak. 4. Görsel malzemelere ilgisini artırmak. 5. Müzik, oyun, resim ve psikomotor becerileri ile yaratıcılığı ifade edebilmesini sağlamak.

Güney Kore Eğitim Sisteminde Okul Öncesi Eğitimin Özellikleri 3-6 yaş grubunu kapsamaktadır. Kore’de anaokulları (3-5 y.) Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak çalışmaktadır. Anaokulları 4,6 ve 8 saatlik programlarla 3 farklı hizmet vermektedir. Anaokullarının büyük çoğunluğu özeldir. Anaokulu öğretmenlerinin 4 yıllık üniversite, 2 yıllık kolej veya ulusal açık üniversite mezunu olmaları gerekmektedir. Program çocuğun yaşadığı evden başlayıp dünyaya kadar olan geniş alanı kapsar. Derslerde okula geliş, ara yemek, tuvalet, trafik, hava değişimi, özel günler, dünya gibi konular verilmektedir.

Güney Kore Eğitim Sisteminde İlköğretimin Özellikleri Yılda yaklaşık 220 gün süren dönemde ahlak eğitimi, Kore dili, toplumsal incelemeler, matematik, fen, müzik, resim, el sanatları, beden eğitimi ve kabiliyetlerini keşfetmelerini sağlayan dersler verilmektedir. İlkokul öğretmenlerinin tamamı 4 yıllık üniversite mezunudur. 6-12 yaş grubunu lapsamaktadır. 6 yıldır. Amaç; çocuklara temel eğitim vermek ve duyarlı bir vatandaş olmalarını sağlamak.

1-6. Sınıflarda Okutulan Temel Dersler KORE DİLİ MATEMATİK EV EKONOMİSİ AKILLI YAŞAM (BİLİM VE SOSYAL ÇALIŞMALAR) BEDEN EĞİTİMİ YABANCI DİL PROGRAM PROGRAMLAR MERKEZİDİR ORTA OKULA GEÇİŞ HERHANGİ BİR SINAV YOK

İlköğretim Yıllık Ders Dağılım Çizelgesi

Güney Kore Eğitim Sisteminde Ortaokulun Özellikleri 12-15 yaş grubunu kapsamakta olup 3 yıldır. İlkokulu bitirmiş olan 12-14 yaşlarındaki çocuklar ortaokula başlamaya hak kazanır. 11 temel ya da zorunlu dersten oluşan bu dönemde mesleki kurslar ve seçmeli derslerle mesleki yönlendirme yapılır. Orta okulu tamamlayan bir öğrenci ulusal seviyede lise giriş sınavına katılır. Alınan sonuca göre gideceği akademik yada mesleki programlara katılabilirler. Genel Akademik Liselere giriş: Ulusal düzeyde gerçekleştirilen giriş sınavını kazananlar bu okullara devam edebilir. Bazı prestijli okullar öğrenci kabulü için ek sınavlar uygulayabilmekte ya da belirlenmiş bir not ortalaması talep edebilmektedir. Meslek Liselerine giriş: Giriş sınavı başarıyla geçilmelidir.

Ortaokul Genel Dersleri ve Okul Türleri TEMEL DERSLER KORE DİLİ AHLAK EĞİTİMİ/SOSYAL ÇALIŞMALAR MATEMATİK BİLİM/TEKNOLOJİ,EV EKONOMİSİ PRATİK ÇALIŞMALAR TEKNİK ÇALIŞMALAR/EV EKONOMİSİ BEDEN EĞİTİMİ MÜZİK SANAT İNGİLİZCE OKUL TÜRÜ ORTAOKUL YURTDAŞLIK ORTAOKUL

Ortaokul Yıllık Ders Dağılım Çizelgesi

Güney Kore Eğitim Sisteminde Ortaöğretim 15-18 yaş arası grubu kapsamakta olup 3 yıldır. Öğrenciler karakterleri, yaratıcılıkları, analitik düşünme yeteneği, kabiliyetleri ve hedefleri doğrultusunda bir liseye giderler. Genel ve meslek liseleri olmak üzere ikiye ayrılan liseler özellikle mesleki açıdan oldukça iyi eğitim vermektedirler. Meslek liselerine (tarım, teknisyen, ticaret, deniz incelemeleri) girecek öğrencilerin birçok seçeneği vardır. Her okul kendi yaptığı özel bir sınavla öğrenci alır. Genel liselerde ise fen, yabancı dil ve resim alanında çalışan özel alan okulları da vardır.

Ortaöğretim Okul Türleri Genel Lise A- Yabancı Diller B- Sanat Lisesi C- Bilim Lisesi Meslek Lisesi Ticaret Lisesi Uzaktan Eğitim Lisesi

Ortaöğretimde Okutulan Zorunlu Dersler Fizik Eğitimi Müzik Matematik Yabancı Dil Görsel Sanatlar Sosyal Çalışmalar Okul tarafından belirlenen dersler

Ortaöğretim Yıllık Ders Dağılım Çizelgesi

Güney Kore Eğitim Sisteminde Üniversite Ülkede yüksek öğrenim 7 kategoride eğitim vermektedir. Kolej ve Üniversiteler Endüstri Üniversiteleri Eğitim Üniversiteleri Küçük Kolejler Havacılık ve Haberleşme Üniversiteleri Teknik Kolejler Çeşitli Enstitüler

Güney Kore Eğitim Sisteminde Üniversite Lise Bitirme Sertifikası alan bir öğrenci liseyi tamamlamış sayılır. Toplamda 240 ünite bitirmiş olması gerekir. Ulusal sınava katılıp aldığı puanlarına göre yerleşir Lise bitirme derecesi en az %40 etki etmektedir Kolejler ise isterse kolej giriş sınavı yapabilirler. Öğrenciler Kolejlere girebilmek içinde sınava girerler. Her sömestri iki kez yapılıp, Kore öğrencileri için önemli bir testtir. Başaramazlarsa bir sonraki yıllarda girebilirler. Test Konuları: Dil/Okuma, matematik, İngilizce, seçmeli olaraksa sosyal ve fizik bilimi, yabancı dil Çince veya Çin klasikleri karakterleri. Üniversite sınavları için dershanelere büyük zaman harcanan ülkelerdendir.

Güney Kore Eğitim Sisteminde Üniversite Üniversitelerin çoğu özel üniversite, devlet üniversitelerinin ise dönemlik 3000 dolar civarında bir harcı var. (%35 yabancı öğrenci indirimi) ERASMUS programı çerçevesinde Türkiye’deki üniversitelerin bir kısmı Güney Kore’deki üniversitelerden bazılarıyla anlaşmalı durumda. Eğitim sistemi öğrenciye dayalı olduğundan her üniversite görevlisinin kendisini öğrenciye sevdirme zorunluluğu var. Bu sebeple üniversite görevlileri kendilerini devamlı surette yenilemeye ve geliştirmeye çalışıyorlar. Üniversiteye yerleşmek zor olmasına rağmen ülkenin %70-80’i üniversite mezunudur. 400’e yakın üniversite bulunur. En önemli üniversiteleri; Seul Ulusal Üniversitesi, Kore Üniversitesi, Yonsei Üniversitesidir.

Eğitim Sisteminin Yönetim Yapısı ve İşleyişi MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ Eğitim Sisteminin Yönetim Yapısı ve İşleyişi Güney Kore’de eğitim ile ilgili politikaların belirlenip uygulanmasından Eğitim ve İnsan Kaynakları Geliştirme Bakanlığı sorumludur. Eğitim Konseyleri Eğitimle ilgili iki farklı danışma konseyi vardır. Eğitimi Geliştirme Konseyi, devlet başkanına; Politik Danışma Konseyi ise Eğitim ve İnsan Kaynaklarını Geliştirme Bakanına bağlı olarak görev yapmaktadırlar.

GÜNEY KORE EĞİTİM SİSTEMİ ŞEMASI

MERKEZ OFİSLER Kore Eğitim Geliştirme Enstitüsü (KEDI) Planlama ve kordinasyon Uluslararası araştırma ve işbirliği Eğitim bilgi ve kaynakları Yönetim MERKEZ Müfredat araştırma geliştirme Eğitim politikaları araştırma Okul geliştirme multimedya araştırma ve geliştirme Lise eğitimi araştırma Mesleki ve Teknik eğitimi araştırma Yetenekli eğitimi araştırma Beşeri ve sosyal araştırmalar Enstitüsü (HRSC) ve Kore Konseyi KAIST(Yetenek bazlı) KRIGA(Yetenek bazlı)

DERS SAATLERİ VE TATİL GÜNLERİ Yıllık Eğitim Süresi 170 gün (34 hafta) Günlük Ders Saati 5 gün açık İlkokulda :40 dakika Ortaokulda :45 dkika Ortaöğretimde :50 dakika Sömestri İki sömestri Mart başı-Ağustos sonu Eylül başı-Şubat sonu Haftalık Ders Saati İlkokul 25-32 saat/hafta Ortaokul 34 saat/hafta Lise 32 saat/hafta Program Geliştirme Merkezi Resmi Tatil Günleri Yeni yıl (1-2) Ocak,Bağımsızlık hareketi günü(1 Mart),Ağaç günü (5 Nisan),Çocuk bayramı (5 Mayıs),Buda doğum günü (22 Mayıs) ,Amma(6 Haziran),Anayasa Günü (17 Temmuz),Özgürlük günü(15 Ağustos) ,Milli Kurtuluş günü (3 Ekim) ,Noel(25 aralık)

SINAVLARI VE NOT SİSTEMİ Temel Akademik Beceriler Tanılama/Teşhis Değerlendirmesi 3.sınıftan itibaren. Ulusal Eğitim Başarılarının Değerlendirmesi testi 6. sınıf, 8.sınıf ve lise birinci sınıfta yapılmaktadır.

SINAVLAR İLKÖĞRETİM Herhangi bir merkezi değerlendirme yoktur. Dersinde başarılı olan bir üst sınıfa geçer. İlköğretim sonrası da merkezi bir sınav yoktur. ORTAOKUL İlköğretimi bitiren doğrudan orta okula kayıt olur. Orta okul bitirme sınavı vardır. Tüm öğrenciler bu sınava girerler. Aldıkları puana göre istedikleri okula yerleşirler. Özel amaçlı liseye girebilmek için ayrıca, sanat, yabancı dil, bilim veya beden eğitimi sınavına girilmesi gerekmektedir LİSE Öğrenciler liseyi bitirdiklerinde akademik liseyi bitirme sertifikası alırlar. Mesleki eğitimi bitiren ise sertifika alır. Tüm öğrenciler Üniversiteye gidecekse Kolaj Akademik Yetenek Testine tabidirler. Bu sınav yazılı olup 5 dersten yapılmaktadır.Yerleşme tercihi yapılmaz. Lisede mezun olabilmek için 240 ünite (1 ünite=50 dk) bitirmek zorundadır ve paralıdır.

ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ ÜNİVERSİTE Lise Bitirme Sertifikası alan bir öğrenci liseyi tamamlamış sayılır. Toplamda 240 ünite bitirmiş olması gerekir. Ulusal sınava katılıp aldığı puanlarına göre yerleşir Lise bitirme derecesi en az %40 etki etmektedir Üniversiteler özerktir kendi sınavlarını uygulayabilirler. Test Konuları: Dil/Okuma, matematik, İngilizce, seçmeli olaraksa sosyal ve fizik bilimi, yabancı dil Çince veya Çin klasikleri karakterleri. Üniversite sınavları için dersanelere büyük zaman harcanan ülkelerdendir.

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTÜ

SAT Merkezi bir sınavdır. — Anadil Sınavı — Fen Sınavı — Matematik Sınavı — Sosyal Bilimler Sınavı, — Yabancı Dil Sınavı Yılda 1 kez yapılır.SAT + Lise başarısı + elde ettiği başarılar +referans mektupları=üniversite TEPS, TOEIC ve TOEFL gibi sınavlarda koreli öğrencilerden başarı göstermeleri beklenir.

Güney Kore Eğitim Sistemi İle Türkiye Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması Askeri okullarda daha önce başlamakla birlikte, yine Tanzimat’la başlamıştır. 8+4+4 şeklindedir. Zorunlu eğitim süresi 8 yıldır. Kreş, anaokulu, uygulama okulu ve anasınıfı vardır. Türkiye’de ise okul öncesi yönetmeliği vardır. İlköğretim ve lise parasızdır. G.Kore’de modernleşme tarihi 1882 krallık fermanı iledir. Eğitim kademeleri 6+3+3+4 şeklindedir. Zorunlu eğitim süresi 9 yıldır. Tek tip (kreş) okul öncesi vardır. G.Kore’de Okul öncesi Eğitim Kanunu çıkarılmıştır. Ortaokullar parasızdır. Ancak lise eğitimi hala paralıdır.

Sınavla öğrenci alan fen, sosyal bilimler ve Anadolu liseleri dışında sınavsız girilir. Lisede okullaşma oranı %85’dir. Sınav mezuniyet notundan daha önemlidir. ÖSYM tarafından yapılır. YÖK’e bağlıdır. Öğretmen yetiştirmede eğitim fakültesi vardır. Türkiye’de ise hizmetiçi eğitim veren sadece “hizmetiçi eğitim enstitüsü” vardır. Liseye giriş sınavla yapılmaktadır. Lisede okullaşma oranı %88’dir. Yükseköğretime girişte sınavın yanında lise mezuniyet notunun etkisi vardır. Yükseköğretime giriş sınavı eğitimden sorumlu bakan tarafından yapılır. Y.Ö eğitimden sorumlu bakanlığa bağlıdır.(daha merkeziyetçi) Öğretmen yetiştirmede eğitim üniversiteleri bulunmaktadır. Öğretmenlere hizmetiçi eğitim veren 4 çeşit enstitü bulunmaktadır.

BAKANLIK

A. Genel Sekreterlik B. Planlama Kontrol Bütçe Planlama Yönetim Planlama Adalet Görevi C. Teftiş Teftiş Kontrol Eğitim Programı Beşeri, Sosyal, Doğa Bilimleri Eğitim Araştırması Ruhsal Araştırma Program Rehberi Yaşam Rehberi Radyo, Tv Yayın

Anasınıfı Eğitim Sorumluluğu D. Üniversite Planlama Yönetim İdari İşler Yönetim Bölümü Finans Bölümü Okul İşleri Bölümü Bilim Geliştirme Bölümü Rehberlik Bölümü Kontrol Bölümü E. Normal Eğitim B. Eğitim Yönetimi B. Finans Bölümü Zorunlu Eğitim B. Anasınıfı Eğitim Sorumluluğu

F. Öğretim Görevi B. Yetiştirme Bölümü Öğretmen Ders Araştırma Bölümü Öğretmen Refah B. G. Fen Eğitim Bölümü Mesleki Eğitim Bölümü Fen Bilimleri E. B. Uzman Üniversite Yüksek Uzmanlık B.

H. Sosyal, Uluslararası İlişkiler Sosyal Eğitim Bölümü Sosyal Eğitim Sistem B. Eğitim Birleştirme B. Yurtdışı Halk Eğitim B. I. Eğitim Teçhizat Bölümü Planlama Bölümü İşletme Bölümü Teçhizat Kontrol B. Tesisat Bölümü

OKUL SİSTEMİ Güney Kore’nin eğitim sistemi 6-3-3-4 şeklindedir. Ayrıca, iki yıllık önlisans kolejleri ve meslek yüksekokulları bulunmaktadır.

İlkeleri Zorunlu eğitim 6-14 yaşları arasında olmakla birlikte bunun 6 yılı ilkokul 3 yılı ise ortaokuldur. Zorunlu eğitim ücretsizdir. Eğitim kanunlarla garanti altına alınmıştır. Her vatandaş kendi çocuklarını en azından ilkokula ve kanunlarla belirtilen diğer okullara göndermekle yükümlüdürler. Eğitim kurumları dil, din, ırk ve cinsiyet ayrımı yapmaksızın herkese açıktır.

TEMEL İLKOKUL MÜFREDATI 9 ana dersten oluşmaktadır. Ahlak, Aritmetik, Kore Dili, Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi, Beden Eğitimi, Müzik, Güzel Sanatlar ve Pratik Sanatlar Üçüncü sınıftan sonra pratik sanatlar ilave edilir.

ORTAOKUL 1969 yılında ortaokul giriş sınavının kaldırılmasından beri, ortaokullara giriş, bölge temelinde yapılan kura ile gerçekleşmektedir. Böylelikle bütün okullarda verilen öğretim kalitesini eşitleme ve çocuklar üzerindeki giriş sınavı baskılarını kaldırma amaçlanmıştır.

Ortaokul müfredatı ise 12 temel veya zorunlu, birkaç seçimlik dersten ve ders programı dışında kalan faaliyetlerden oluşur. Mezuniyet sonrası iş arayacak olanlar için seçimlik derslere mesleki ve teknik konular dahil edilir.

LİSE Liseye giriş sistemi, devlet yeterlilik sınavını geçmiş olan başvurucular için, bölge temelinde çekilen kura ile yapılmak üzere, 1974’te yeniden düzenlendi. Okullarda ayrı ayrı yapılan sınavları ortadan kaldıran düzenleme, lise öğretimini eşitlemeyi amaçlamıştır. Liseler iki kategoriye ayrılmıştır. Bunlar normal ve mesleki liseler şeklindedir ve 1994 itibari ile toplam 738 meslek lisesi bulunmaktaydı.

Meslek liselerine başvuranların ortaokul mezunu olmaları gerekmektedir Meslek liselerine başvuranların ortaokul mezunu olmaları gerekmektedir. Bunlar il düzeyinde yapılan bir ön hazırlık sınavına girmek zorundadırlar. Müfredat ise genellikle, %40-60 genel derslerden %40-60 teorik ve pratiğe eşit önem veren mesleki derslerden oluşur.

YÜKSEK ÖĞRETİM Güney Kore’de dört yüksek öğretim kurumu vardır. 4 yıllık lisans programlarına sahip fakülte ve üniversiteler ( tıp ve diş hekimliği 6 yıl), 2 yıllık meslek yüksek okulları, haberleşme üniversiteleri, dört yıllık öğretmen okulları ve hemşirelik ve ilahiyat okulları gibi iki veya dört yıllık eğitim veren fakülte statüsündeki çeşitli okullar.

Bütün yüksek öğretim kurumları, Eğitim Bakanlığı’nın denetimi altındadır. Bakanlık, öğrenci kontenjanları, eğitim kadrosunun nitelikleri, müfredat ve diploma gereklilikleri ve genel dersler gibi konular üzerinde uygular.

Türk Milli Eğitim Sistemi, önce (1) Örgün ve (2) Yaygın Eğitim olmak üzere ikiye ayrılır. Örgün eğitim de (1) İlköğretim, (2) Orta Öğretim, (3) Yüksek Öğretim olmak üzere üçe ayrılır. İlköğretim içine, okul öncesi eğitim, ilkokullar ve ortaokullar; orta öğretim içine liseler ile mesleki ve teknik öğretim; yüksek öğretim içine de üniversiteler ve yüksekokullar girer.

TÜRKİYE VE G.KORE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME KARŞILAŞTIRMASI Her iki ülkede de öğretmen seçiminde bir sınav uygulanmaktadır. Ancak G.Kore’de öğretmen seçiminde yazılı sınavlara ek olarak mülakat ve yetenek, karakter sınavları yer almaktadır. G.Kore’de sınıf öğretmeni ve ortaöğretim kademelerine öğretmen yetiştiren fakültelerin ayrı oldukları da görülmektedir. Sınıf öğretmenleri eğitim üniversitelerinde, ortaöğretim öğretmenleri öğretmen üniversitelerinde veya normal üniversitelerde eğitim görmektedir.

Dolayısıyla Türkiye’de öğretmen yetiştiren fakülteler Eğitim fakülteleri ve Fen Edebiyat fakülteleri olduğundan G.Kore ile farklı bi yol izlendiği söylenebilir. Öğretim yılının uzatıldığı durumlarda lise mezunu veya önlisans mezunu öğretmenlerin eğitim ve öğretim faaliyetlerini devam ettirmeleri olanaksızdır.

G.Kore’de her okulda e. fakültesi mezunu fakat öğretmenlik sınavına girmemiş dolayısıyla asıl öğretmen vasfı taşımayan kişiler öğretmen yardımcısı olarak tayin edilmekte ve öğretmenlik sınavına girene kadar öğretmen yardımcısı olarak görev yapmaktadırlar. Türkiye’de ise böyle bir uygulama yoktur.

G.Kore’de okul müdürü olabilmek için kişiler bir yeterlilik sınavına tabi tutulmakta, mecburi bir eğitim görmekte ve hizmet kıdemleri müdür olabilmeleri için temel şart olmaktadır. Türkiye’de ise herhangi bir sınav uygulanmamakta anca hizmet yılı esas alınmaktadır.

Feyza Devecioğlu Zeynep Gök Cihan Coşkun Oğuzhan Cingöz