KONGRELER NASIL YAPILMALI?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Allianoi/Gördüklerimden utanıyorum :Tanıklığımdan utanıyorum!
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Teknoloji Ödülü Yürütme Kurulu (TÖYK) Başkanı
2012/4 SAYILI DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Küresel Kriz Sağlık Turizmimize Bir Fırsat Olabilir mi?
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Spor’un Gelişmesini İstiyorsak…
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Bilgi Topluluğu Tanıtımı:
Sponsorluk 1.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ KADIN HEKİMLİK ve KADIN SAĞLIĞI KOLU II. KADIN SAĞLIĞI KONGRESİ 2010.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Tedarikçi Firma Sunumu
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
KONGRE TURİZMİ VE FUAR ORGANİZASYONU
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
TIBBİ CİHAZ REKLAM VE TANITIM FAALİYETLERİ
1. M.I.C.E.Meetings (Toplantı) - Incentives (Teşvik Gezisi) - Congress (Kongre) - Exhibitions (Sergi) sözcüklerinin baş harflerinden oluşur ve tüm bu.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Konu: Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve envanter çıkarımı
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
Bankacılık Sistemi.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Prof. Dr. Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
FUAR ORGANİZASYONU.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ORMAN ENDÜSTRİ BİLİM TOPLULUĞU
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HALKLA İLİŞKİLER.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Tarım Dışı Kooperatifler
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
15. TKDCD ULUSAL KONGRESİ Çıkar Çatışması Beyanı
28. Ulusal Patoloji Kongresi Çıkar İlişkisi Beyanı
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Sunum transkripti:

KONGRELER NASIL YAPILMALI? Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fak Psikiyatri AD

SAĞLIK BİLİMLERİ ve KONGRE Bir bilim dalı üyelerinin yaptığı toplantı Bilim dalını en üst düzeyde temsil edebilir sayıda katılımcı Belirli zaman aralıklarında tekrar Birkaç gün süreli Önceden belirli konular Paralel birçok oturumda konu zenginliği Önceden belirli konuşmacıların sunumu Tartışma

BİLİM İNSANI ve KONGRE Araştırma sonuçlarını paylaşma Bilimsel olur alma Bilimsel ödül alma

SAĞLIK BİLİMLERİ ve KONGRE KONGRE TANIMINDA ANLAM KAYMASI!!! Bilim tanımında değişme Bilim insanı tanımında değişme Sağlık sektöründe değişme, büyüme SERBEST PİYASA

SERBEST PİYASA ve BİLİM BİLGİ VE BİLİM ALINAN, SATILAN, PAZARLANAN BİR META KONGRELER ilaç şirketlerinin satışlarını artırmak amacıyla yönlendirdiği toplantılar

SERBEST PİYASA ve BİLİM İNSANI BİLGİYİ ÜRETEN VE TÜKETEN ARACILAR

SAĞLIK SEKTÖRÜ SEKTÖREL EKONOMİK BÜYÜKLÜKTE SİLAHTAN SONRA SEKTÖREL PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ MUAZZAM PAZARDA 22,000 İLAÇ

PAZARLAMA STRATEJİLERİ Basın ilişkileri, reklamlar Promosyon Firma ilişkileri Lobi oluşturma İç geribildirim

PROMOSYON STRATEJİLERİ Promosyon oranı Araştırma temelli firmalar satışlarının % 20-30’unu promosyon olarak dağıtırlar.

TAYLOR KURAMI Ücretlerdeki % 60'lık bir artış karşılığında üretimde (satışta) % 360'lık bir artış

SPONSORLUK Bilim üretmek pahalı bir süreç Sponsorlara gereksinim var Sponsorlar üretilen bilgiyi paraya dönüştürmek durumunda Bu durumda kongreler fuar niteliğine dönüşmekte, bilginin sergilendiği ve pazarlandığı yer olmakta

Sponsorluk Üreten de tüketen de firma desteğinde kongrelere katılmakta Firmaların hedefi Reklam ve tanıtım faaliyetlerini daha etkili bir ortamda gerçekleştirmek Satış potansiyellerini arttırmak Hekimi “bağlamak”

PSİKİYATRİST VE KONGRE Psikiyatri camiasında tanınma ve yer edinme isteğini doyurması Kongre aracılığı ile eski dostları görme, yeni meslekdaşlar tanıma Turistik gezilerle dünyayı tanıma 5 yıldızlı otellerde tatil yapma Kongre gelirleri aracılığı ile klinik koşullarının iyileştirilmesi

PSİKİYATRİST VE KONGRE Reklam ve etkileme araçlarının yöntemleriyle yönlenmeler, tercihler Sponsor firmaya borçluluk duygusu Yeniden bu hazzın ödülün paylaşılması için yeni bir kongre arayışı Kongre için pazarlıklar

ETİK Nitelik genellikle nicelikten çok daha önemlidir. İnsanca bir yaşam için gerekenler genellikle piyasada bulunmaz

İyi insan, iyi vatandaş olmak ETİK Etik Doğru olanı yapmak Yasalara uymak Ekonomik yarar Filantropik İyi insan, iyi vatandaş olmak Daha olgun Daha bencil

KONGRE VE ETİK? Bilim etiği göz ardı mı ediliyor ? Kongrenin amacı bilgi ediniminden çıkıp, çıkar edinimine dönüşmekte Sosyal ve ruhsal kazançlar etik değerlerin önüne geçmekte Etik dışı uygulamalar kanıksanmakta ve “geçerlilik kazanmakta”

KONGRE VE ETİK? “Pastadan alınacak pay” kavgası “Madem ki bu para dağıtılacak niye ben bunun dışında kalayım?”

PSİKİYATRİ KONGRELERİ Nöroloji ve beyin cerrahisi ile birlikte yalnızca bir kongre Ulusal psikiyatri kongresi Alt dalların sempozyum ve kongreleri

NASIL OLMALI Yeri Sınırları Kapsamı İşlevi İlkeleri

NASIL OLMALI Bilimsel ve eğitsel etkileşim öncelenmeli İlaç firmalarının ve kongre düzenleme firmalarının güdümünden çıkarılmalı Kar amacı diğer amaçların önüne geçmemeli Fuar, panayır, tatil havasından çıkarılmalı

NEREDE YAPILMALI? 5 yıldızlı otellerde ? Kongre kentlerinde? Abartılı lükse sahip oteller, tatil havasına büründürerek bilimsel etkinliklere katılımı baltalıyor.

NEREDE YAPILMALI? Otel için kongre değil kongre için otel ya da uygun mekan…

İŞLEVİ Bilgi paylaşımı Beceri paylaşımı Mesleki dayanışma Bazı konularda fikir birliği ve ilkeler oluşturma

ÇÖZÜM? ''Çaresizlik içinde teslimiyet'‘

ÇÖZÜM? Don Kişot’ça mücadale!

KONGRE MODELİ Turizm firmasız Üniversitenin olanakları kullanılarak İlaç firmalarının desteklerini bir havuzda biriktirip, tüm harcamaları oradan gerçekleştirmek Konuşmacıların ulaşım ve konaklamalarını kongre kurulu olarak karşılamak

GÜZ OKULU MODELİ Ücretsiz Sınırlı katılım nedeniyle etkileşim yoğun Bir konuda bilginin ve becerinin paylaşımı öncelikli İlaç firmalarının desteği minimal Mütevazi koşullar