Pazarlama İlkeleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETME FONKSİYONLARI. Bir işletmede yerine getirilen faaliyetler işletme fonksiyonu olarak ifade edilebilir.Bir işletmede görülen faktörleride şöyle.
Advertisements

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Fiyat ve Fiyatlandırma
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
İŞLETME FİNANSI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
PAZARLAMADA FİYATLAMA
İK MAKALESİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
ÖĞRENME STİLLERİ.
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TANIM Otlatma alanlarından yararlanmayı, vejetasyon, toprak ve diğer doğal kaynakların korunmasıyla beraber, devamlı maksimum hayvansal ürünü elde edecek.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Pazarlama İlkeleri

Kişisel Satış ve Satış Geliştirme Kişisel Satışın Pazarlamadaki Yeri ve Önemi Satış Görevleri ve Satışçı Çeşitleri Satış Sürecinin Aşamaları Satış Yöneticisinin Görevleri Satış Geliştirme (Satış Promosyonu)

Kişisel Satış, İşletmeler için çok önemli bir tutundurma metodu olduğu gibi, tüm pazarlama çalışmaları içinde de başta gelen bir faaliyettir. Reklam da dahil olmak üzere diğer tutundurma metod ve çalışmalarının hiçbiri etkin bir biçimde kişisel satış elemanlarının yerini tutamazlar.

Kişisel Satışın Pazarlamadaki Yeri ve Önemi Kişisel satış, en eski tutundurma metodu olmak yanında, kişisel karşılaşa yoluyla tüketiciyle direkt ilişki kurmaya dayandığından en etkili iletişim şeklidir. Ancak buradaki etkili olma kişisel nitelikli olup, reklam da etki alanının genişliği ve kitlesel olması bakımından ayrı bir üstünlüğe sahiptir.

Kişisel satışın diğer temel tutundurma metodundan en belirgin ve önemli farkı, bunun kişisel iletişimden, reklamın ise kitlesel iletişimden oluşmasıdır. Kişisel satışın diğer bir üstünlüğü de, diğer yöntemlere göre harcanan çabanın nisbi olarak daha az kısmının boşa gitmesidir.

Çeşitli üstünlüklerine karşılık, kişisel satışın en sakıncalı ve sınırlayıcı yanı, yüksek maliyetli olmasıdır. Sarfedilen çabaların ve yapılan harcamaların genellikle az bir kısmı boşa gitmektedir.

Satış Görevleri ve Satışçı Çeşitleri Satışçılık günümüzde potansiyel alıcı bulma, ona bilgi vererek, satın almada yardım etme ve ikna etmek sanatıdır. -Satışçılar işletmenin temsilcileridir. -Satışçılar, görevleri gereği diğer personelden daha nazik ve değişen durumlara göre hareket esnekliğine sahip olmak zorundadır.

İşletmedeki diğer personel genellikle yakın gözetim altında çalışırken, satışçılar tipik olarak gözetimsiz veya çok az gözetim altında çalışırlar. Satışçılar, işletme içinde fonları kullanma yetkisine sahip az sayıdaki personel arasında yer alırlar.

Satışçılar “en az yaratıcılık isteyen” türden, “çok yaratıcılık isteyen türe doğru” gelişen bir sıra içinde ele alınabilir. -Şoför -Tezgahta satış -Dışarıda sipariş alan satışçı -Misyoner satışçı -Teknik danışman satışçı -Hizmet satışı yapan satışçı

Satıcılar yerine getirdikleri fonksiyon ya da görevlere göre üç grupta ele alınabilir. -Sipariş tedarik edenler -Siparişleri yerine getirenler -Satış destek personeli

Diğer bir sınıflandırma ise, satış işleminin belirli bir yere bağlı kalınıp kalınmadığına göre iki ana gruba ayrılması şeklindedir: 1.Tezgahta satış 2.Müşterilere gidilerek satış

Satış Sürecinin Aşamaları Satış işlemi dört aşamada ele alınabilir. 1.Alıcı Bulma 2.Ön Yaklaşım 3.Sunuş(AIDA) 4.Satış Sonrası Faaliyetler

Satış Yöneticisinin Görevleri Satış yönetiminde, satışçıların seçimi, eğitimi, ücretlendirilmesi, bölgelere göre görevlendirilmesi ve performansın değerlemesi de dahil olmak üzere çeşitli görevler, bölge satış yöneticileri, yöre satış yöneticileri gibi çeşitli düzeydeki satış yöneticileri tarafından yerine getirilir.

1.Satışçıların Seçimi ve Eğitimi Satış gücü faaliyetlerinin başarısında, bu gücün yetenekli ve iyi yetişmiş elemanlardan oluşması temel faktördür. Yönetim, satışçıların seçimiyle ilgili olarak her şeyden önce işin gereklerini, satış görevinin gerektirdiği spesifikasyonu saptamalaırdır.

İyi Bir Satışçının Nitelikleri ve Satışçı Seçimi 1.Empati Yeteneği 2. Benlik Dürtüsü

1.Görünüş 2.Ses ve Konuşma Alışkanlıkları 3.Tavırlar 4.Kişilik Unsurları

Satışçıların Eğitimi Yeni alınan satışçıların değişen sürelerde eğitim alabileceği gibi, halen çalışmakta olanlara da bilgi tazeleme eğitimi verilmelidir.

Eğitim programında çeşitli konularda bilgiler verilir. 1. İşletme ve mamullerle ilgili bilgiler 2. Müşterilerle ilgili bilgiler 3. Rakiplerle ilgili bilgiler 4. Etkili satış teknikleri ile ilgili bilgiler 5. Satış teşkilatının çalışma usulleri ile ilgili bilgiler

Satışçıların Ücretlendirilmesi ve Denetlenmesi Üstün nitelikli bir satış gücüne sahip olmanın üç temel şartı şunlardır: 1.Yetenekli kişilerin işletmeye çekilmesi 2.Bunların gereği gibi motive edilmesi 3. İşletmede kalmalarının sağlanması

Satış elemanlarına yapılan ödemeler şu unsurlardan oluşur. 1.Sadece sabit ücret 2.Sadece değişken ücret 3.Sabit ücret ve değişke ücret karması

Satışçıların Denetlenmesi hem zor hem de önemlidir. Satışçıların denetiminin ölçüsü satış işinin ve satışçının niteliklerine göre değişir.

Satış Geliştirme(Satış Promosyonu) Satış geliştirme, kişisel satış, reklam, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama çabaları dışında kalan, genellikle sürekli olarak yürütülmeyen, fuarlara katılma, sergiler, teşhirler vb. devamlılığı olmayan diğer satış çabalarıdır.

Satış geliştirme genel olarak tutundurma veya reklam ile eş anlamlı kullanılsa da bir takım farklılıklar vardır. Bu farklılıkların başlıcaları iki noktada toplanabilir. 1. Satış geliştirmede işletme kendi araçları ve metodları ile tüketiciye bilgi vererek etkilemeye çalışır. 2. Satış geliştirme tekrarlanmayan, rutin olmayan işlerle uğraşır.

Satış geliştirmenin temel fonksiyonu, reklam ile kişisel satışı tamamlaması ve bunların koordinasyonunu sağlamasıdır.

Satış geliştirmenin araç ve metodlarının başlıcaları şöyle sıralanabilir. 1. Tüketicilere yönelik olanlar Nihai Tüketicilere Endüstriyel Tüketicilere

2. Dağıtımcı ve Bayilere Yönelik Olanlar 3.Kendi Satış Gücüne Yönelik Olanlar