KİŞİSEL HİJYEN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NVA KALİTE TEST ÖLÇ. HİZ. EĞT. VE BELG. SAN.TİC. LTD. ŞTİ. Hazırlayan= E. Burak SARAÇOĞLU.
Advertisements

 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
GEBELİĞİ ETKİLEYEN HASTALIKLAR
Program Tasarım Modelleri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ÇEVRE BİLGİSİ Çevre: İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir. Çevre koruma: Çevre kirliğini önlemek amacıyla yapılan çalışmalara denir.
GENİŞ ÇAPTA SERVİS YÖNTEMLERİ
TBS’De görev tanımları
BAR GÖREVLİSİ HİJYEN EĞİTİMİ
TOPLU BESLENME (TB) Çeşitli nedenlerle ev dışında çok sayıda kişinin bir yemekhane, restoran veya ayaküstü sunumla, belli işlemler yerine getirildikten.
PEDILIFE.
Kırkyama.
Isıtma Çalışma alanlarında çalışanların terlememesi
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
KİŞİSEL HİJYEN EĞİTİM PROGRAMI
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
BARALAR.
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
SAĞIM Sağım, süt ineği işletmelerinin en önemli, aşırı özen gerektiren ve aynı zamanda en zor işlerinden birisidir. Günde 25 kg süt veren bir ineğin el.
Yiyeceklerin soğuk ve sıcak kalmalarını sağlamak amacı ile özel saklama araçları (reşolar vb) kullanılmalıdır. Servis masaları üzerine konan yiyeceklerin.
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
GIDA VE PERSONEL HİJENİ
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
ETİKET.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bugün neler öğreneceğiz?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MATERYALİ TASARIMI STEM İLİŞKİLENDİRMESİ
Kırınım, Girişim ve Müzik
EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KİŞİSEL HİJYEN.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
KADIN VE AİLE SAĞLIĞI HİZMETLERİ
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARININ BESLENMESİNDE
Hasta Mahremiyeti (Gizlilik)
Isı Enerjisi ve Gerekliliği
Cerrahi El Yıkama.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
CANLILARDA ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KİŞİSEL HİJYEN

Otel işletmelerinde çok sayıda konukların beslenme ve barınma ihtiyaçlarını karşılanması, restaurant, bar ve eğlence merkezi gibi birçok bölümün gerek personel açısından gerekse konuklar açısından kişisel hijyenin önemini arttırmaktadır. Her bireyin kendi sağlığı ve çevresindeki insanların sağlığı için belli ölçüde hijyen ve sanitasyon kurallarına uymasını gerektirmektedir.

Bu nedenle, hijyen konusunun önemi sağlıklı yaşam bilinci olarak başlangıçtan itibaren aile, eğitim kurumları ve medya araçları tarafından bireye aşılanmalıdır. Çünkü, kişisel sağlık yönüyle uyulması gereken bu konu, tıpkı sağlık sektöründe olduğu gibi bu sektörde de bir “hizmet kalitesi” olarak düşünülmektedir. Kişisel hijyen konusunda personelin bilgilendirilmesi gerekli konular aşağıda sıralanmışlardır :

1. ELLERİN TEMİZLİĞİ : Kişisel hijyen kurallarının başında ellerin temizliği gelmektedir. Çünkü eller her an kirli yüzeylerle etkileşim içinde olduğundan kirlilik oluşumuna ortam hazırlar. Bu nedenle ellerin temiz tutulması kişisel hijyen açısından büyük önem taşır.

ELLERİN ; a. Tuvaletten sonra, b. Kirli yüzeylere, çiğ ya da artık besinlere dokunduktan sonra, c. Derinin kaşınmasından sonra, d. Sigara içtikten sonra, e. Ellerin saç, burun, ağız, vb. yerlere dokunmasından sonra, f. Kirli yüzeyler temizlendikten sonra mutlaka yıkanması gerekir.

2. BEDEN TEMİZLİĞİ : Misafirlerle aynı alanda ve çoğu zaman da yakın mesafede çalışılması personelin sürekli temiz ve bakımlı olmasını; yani her gün duş almasını ve istenmeyen kokuların giderilmesini gerektirir. Otel personeli her an ayakta ve hareketli bir çalışma ortamında olduklarından çok çabuk terlerler. Bu nedenle, sık sık banyo yapmak ve hafif deodorantlar kullanmak gerekmektedir.

3. DİŞ BAKIMI VE TIRNAK BAKIMI : Otelcilik sektörü hizmetin müşteriye yüz yüze verilmesinin bir sonucu olarak nezaket kurallarına uymayı ve özellikle gülümsemeyi de zorunlu hale getirmiştir. Bu açıdan temiz ve bakımlı dişlere sahip olmak güzel bir görüntü için önemli bir koşuldur. Bu açıdan, yemeklerde soğan, sarımsak, vb. ağır kokan yiyeceklerden kaçınmalı, dişler yemeklerden sonra mutlaka fırçalanmalı, periyodik olarak dişlerin bir hekim kontrolünde bakımı yapılmalıdır. Aynı şekilde, tırnakların da temiz, bakımlı ve kısa kesilmiş olması temizlik kuralları ve görüntü açısından son derece önemlidir.

4. SAÇ VE SAKAL BAKIMI ; saçların temiz, bakımlı ve tıraşlı olması gerekmektedir. Bayan personelin de abartılı saç modellerinden kaçınarak, sade ancak şık bir model tercih etmesi gerekmektedir. Ön planda çalışan personelin bir otelcilik kuralı olarak sakal ve bıyık bırakmaması gerekmektedir. Bırakıldığı durumlarda, sakal ve bıyığın da bakımlı ve temiz olması zorunludur. Sakal tıraşından sonra ağır kokulardan kaçınmalı, hafif kokulu tıraş losyonları tercih edilmelidir. Bayan personelin abartısız hafif bir makyaj yapması ve süs eşyası olarak da alyans ve küpe dışındaki ziynet eşyalarını çalışma sırasında kullanmamaya özen göstermesi gerekmektedir.

5. GİYİM :Otel işletmelerinde personelin, çalışma saatleri içerisinde bölümlerin amaçlarına göre belirlenmiş bir üniformayı giymeleri zorunludur. Departman müdürleri dışındaki hemen hemen her çalışan için gerekli olan bu giysiler; disiplinli, düzenli bir görüntü vermesi yanında personelin rahat çalışması için de gereklidir.Kullanılan üniformaların hijyen kurallarına uygun olması için, temiz ve ütülü olmaları zorunludur. Ayrıca, üniformaların kumaş seçimine son derece özen göstermek gerekir. Son olarak, çalışan personelin, çalışma süresi sona erdiğinde üzerinde taşıdığı üniformayı soyunma odasındaki dolabına bırakarak, günlük kişisel giysileri ile oteli terk etmesi gerekmektedir.

6. AYAK BAKIMI : Özellikle otelcilik sektörünün dinamizmi ve ayakta çalışanların iş yoğunluğu dikkate alındığında, ayak hijyeninin önemi daha da artmaktadır. Ayaklar akşam yatmadan önce mutlaka yıkanmalı, fazla terliyorsa pudralamalıdır. Eğer ayakkabı seçiminde hatalı davranılırsa, zaman içerisinde bel ağrılarına, sızılara, nasır oluşumuna, tırnak batmasına, parmakların birbirleri üzerine binmesine, kemik çıkıntılarına, yürüyüş bozukluklarına ve tedirginlik hissine neden olur. Aynı şekilde, çorap seçimine özen göstermek gerekir. Naylon çoraplar ter emici özelliğe sahip olmadığı için naylon çoraplardan kaçınmalı, pamuklu ya da yünlü çoraplar tercih edilmelidir.