ERASMUS+ KA219 PROJESİ CLIL AS A BRIDGE TO REAL LIFE ENGLISH (GERÇEK YAŞAM İNGİLİZCESİNE KÖPRÜ OLARAK CLIL ) 2016-1-PL01-KA219-026305.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Advertisements

ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
MAHMUT ÇALIK ANADOLU LİSESİ
TANDEM Programı ile dil öğrenme Nadide Yılmaz
İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
KARABÜK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Comenius Regio Projesi Yerel Ortaklar Toplantısı.
CAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ YÜKSEK ÖĞRETİME HAZIRLAYAN LİSELER FEN LİSESİ FEN LİSESİ ANADOLU LİSESİ ANADOLU LİSESİ YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSE.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
POLONYA OKUL ZİYARETİ İZLENİMLERİ
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
SALİHLİ KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
Mart 2012 tarihinde Türkiye genelinde gerçekleştirilecek Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri İle Her Türdeki.
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
Menderes Anadolu Lisesi Rehberlik servisi olarak Educatürk’ün 28 kasım Cuma günü Fuar alanında düzenlemiş olduğu Yükseköğretim tanıtım günleri etkinliğine.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Hangi Liselere Gidebilirim?
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
* Okulun amacı; öğrencilerin ilgi, yetenek ve başarılarına göre yüksek öğretim programlarına hazırlanmalarını, yabancı dili, dünyadaki bilimsel ve teknolojik.
8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER.
Araklı Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi.
Tarihçemiz ; 1970 Gediz depreminde Gazikemal İlkokulu yıkılınca, Denizli’ li işadamı H.Fehmi ASHABOĞLU 5 derslikli ASHABOĞLU İLKOKULU’ nu yaptırmıştır.
H.Ahmet Kanatlı Anadolu Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
İMKB ŞEHİT UMUT SAMİ ŞENSOY ANADOLU LİSESİ
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
DERS SEÇ İ M İ. NEDEN NASIL NE ZAMAN  Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar.
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
* Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-6,
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
İZMİR ÖZEL SAINT-JOSEPH FRANSIZ LİSESİ
İZMİR ÖZEL SAINT-JOSEPH FRANSIZ LİSESİ Öğretim Yılı Lise 3 Sınıfları Sene Başı Veli Toplantısı.
KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ COMENİUS OKUL.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
2P METODUNDA B İ RL İ KTE ÇALIŞACAK BRANŞLAR. ANAOKULU Bir dönem için hedef kazanımlara yönelik 2 problem yada proje üretilir. Sınıf Öğretmeni + İngilizce.
İÇ SINAVI.
Konak Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü, 1952 yılında Türkiye’nin ilk Halk Eğitimi Merkezi olarak İzmir Halk Eğitimi Merkezi adı altında açılmıştır
İlk öğretim 2.sınıf 3.ünite
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
PROJE KOORDİNATÖRLERİ: MELEK KAYA MÜLAYİM ÖZLEM URAL
Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Erasmus + Projeleri K219 Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Hibe Miktarı: Avro.
ŞEHİT KEMAL EKŞİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLERİ PROGRAMI/PROJESİ OKULU)
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
ERASMUS
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
MOVING FORWARD WITH KEY COMPETENCES
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
İlk öğretim 2.sınıf 3.ünite
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

ERASMUS+ KA219 PROJESİ CLIL AS A BRIDGE TO REAL LIFE ENGLISH (GERÇEK YAŞAM İNGİLİZCESİNE KÖPRÜ OLARAK CLIL ) 2016-1-PL01-KA219-026305

Proje Koordinatörü: 1. Niepubliczne Gimnazum przy I LO Pulawy, Polonya Ortaklar: 2. Körfez Fen Lisesi (Körfez/Kocaeli) 3. 1st Lyceum of Perama (Perama/Yunanistan) 4. Darjavna Finansovo-Stopanska Gimnazia INTELEKT (Pleven, Bulgaristan) 5. Istituto Istruzione Secondaria Superiore Rosa Luxemburg (Acquaviva delle Fonti, İtalya) 6. I.E.S La Escribana (Villaviciosa de Cordoba, İspanya) 7. Stredna Priemyselna Skola Povazska Bystrica (Povazska Bystrica, Slovakya)

"İçerik ve Dilin Entegre Olduğu Öğrenim" olarak çevrilen CLIL, AB ülkelerinin hemen hemen hepsinde uygulanan bir öğretim metodudur. Finlandiyalı eğitim bilimci David Marsh tarafından bulunmuştur. Öğretim en az iki dilde verilmektedir. Yabancı dilin öğretilmesi amaçlandığından bazı dersler birinci(ana) dilde verilirken bazıları ise ikinci dilde verilmektedir. Genellikle ilköğretim ve ortaöğretimde uygulanan bu yöntem Türkiye'de de mevcuttur. Örnek vermek gerekirse Galatasaray Lisesi'nin dili hem Türkçe hem Fransızca'dır. Ayrıca geçtiğimiz yıllarda Anadolu Liselerinde Matematik, Biyoloji, Fizik, Kimya gibi dersler de İngilizce okutulmaktaydı ki aramızda bu eğitime tabi tutulan öğretmenlerimiz mevcuttur (Begüm Şule KAYACAN, Osman KOÇ). Ayrıca ülkemizde bu metot bir çok üniversitede de kullanılmaktadır, birçok üniversitenin İngilizce Bölümleri mevcuttur; İngilizce Tıp, İngilizce İşletme vb gibi. Sonradan bu yöntem sadece bazı okullarda devam ettirilmek üzere kaldırılmıştır. CLIL metodu sayesinde dil bilmek kolaylaşıyor. CLIL programına dahil olan öğrencilerin dil bilinci diğer öğrencilere göre daha yüksek oluyor ve kültürel anlamda kendilerini daha fazla geliştirme fırsatı elde edebiliyorlar. Türkiye'de yabancı dil öğretimindeki problemlere bakıldığında çözüm olarak Avrupa Komisyonu'nun da desteklediği bu yöntemi tekrar getirmek yararlı olacaktır diye düşündüğüm için bu projeye dahil olmayı kabul ettim.

* Bu bağlamda, projenin asıl amacı öğrencilerin yabancı dil öğrenme isteğini arttırmak ve hayatlarında bir yabancı dilin onlara nasıl fayda sağlayacağının bilincine varmalarını sağlamaktır. Müzik, Görsel Sanatlar, Tarih, Tiyatro, Matematik, Psikoloji, Coğrafya, Bilişim vb. gibi derslerde İngilizce’yi kullanarak yapılacak aktivitelerin öğrencilerin dil öğrenimine katkı sağlayacağı ve onların ilgisini çekeceği yadsınamaz bir gerçektir. Hedefimiz İngilizce’nin eşliğinde diğer derslerle ilişkilendirilmiş aktiviteler hazırlayarak dil öğretiminde verimlilik sağlayabilmek; İngilizce’nin hayatımızdaki yerini öğrencilerimize aktarabilmek ve İngilizce’yi gerçek hayatta nasıl kullanabileceklerini öğrencilerimizin keşfetmelerini sağlayabilmektir. Konu Dağılımları: Spain: History, Music (2) Greece: Art, Theatre & Music (1) Turkey: ICT (Computer Science), Psychology, Music (3) Slovakia: Geography (1) Bulgaria: History (1) Italy: Art, History (2) Poland: Maths, Music (2)

Bunun yanı sıra tabii ki toplantılara ve etkinliklere katılan tüm öğrenci ve öğretmenlerimiz hem İngilizcelerini hem de dünya görüşlerini geliştireceklerdir. Yeni ufuklara yelken açıp, farklı deneyimlere eşlik edecekler ve yenileneceklerdir. Ne demiş atalarımız; Çok okuyan değil, çok gezen bilir  

Projenin Çıktılarından Örnekler: CLIL Öğretim Seti : ders kitabı, öğretmen kitabı, çalışma kitabı ve test kitabı hazırlanacaktır. Melek KAYA MÜLAYİM yabancı dildeki yeterlilikleri olan konuşma, yazma, okuma, dinleme üzerine çeşitli alıştırmalar içeren Fun with English (İngilizceyle Coşalım) adında bir aktivite kitabı hazırlayacaktır. Avrupa Dil Portfolyosu Seyahat Günlüğü This is my Place (Bu Benim Şehrim) adlı her şehrin tanıtımı olan bir rehber. Okullarda İngilizce Kulubü kurulacak ve her ay çalışmalar okul panosunda sergilenecektir vb …

Proje Ekibi: Melek KAYA MÜLAYİM (Koordinatör) 1.Sebile BAL 2.Özlem URAL 3.Selçuk EKER 4.Halide YÜKSEL 5. Serap KOCAZEYBEK

2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı 1. ve 2 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı 1. ve 2. Dönem Proje Toplantılarının Tarihleri TPM : 2-7 Ekim Polonya (Melek KAYA MÜLAYİM, Özlem URAL) LTT: 15-20 Ocak 2017 İspanya (Melek KAYA MÜLAYİM, Cemil BOZALAN, Sebile BAL ve seçilecek iki öğrenci) LTT: 27 Şubat-3 Mart 2017 Bulgaristan (Melek KAYA MÜLAYİM, Selçuk EKER ve seçilecek 5 öğrenci)

2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı 1. ve 2 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı 1. ve 2. Dönem Proje Toplantılarının Tarihleri TPM: Ekimin ilk haftası 2017 Slovakya (2 öğretmen) LTT: Ekimin son haftası 2017 Türkiye  (12 öğretmen, 12 öğrenci gelecektir) ? LTT: Nisan 2018 Yunanistan (2 öğretmen, 4 öğrenci) TPM: Haziran 2018 İtalya (2 öğretmen) ?

Dinlediğiniz için Çok Teşekkürler HAZIRLAYAN Proje Koordinatörü: İngilizce Öğretmeni Melek KAYA MÜLAYİM 05.09.2016