Ailelerin en çok şikayetçi oldukları konulardan biri çocuklarındaki söz dinlememezlik,sinirlilik ve agresifliktir. Canı bir şeye sıkıldığı zaman bağırıp.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
İlkokul Yeşilcan’la Zararsız Teknoloji.
EĞİTİMDE DRAMA.
Semineri Hazırlayanlar:
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Dışa Atım Bozuklukları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Teknoloji Bağımlılığı ve Güvenli İnternet Kullanımı
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
TEMİZ İNTERNET KULLANIMI
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
ÇOCUKLARDA UTANGAÇLIK
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE EĞİTİMİ.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Çocuklarımız İçin Düşünün
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
SOSYAL DAVRANIŞ.
ERGENLE İLETİŞİM.
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
KABUL DİLİ.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
Oyun İçine Gömülü Öğretim
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
AİLE TUTUMLARI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
NEDEN MANİPÜLASYON.
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

Ailelerin en çok şikayetçi oldukları konulardan biri çocuklarındaki söz dinlememezlik,sinirlilik ve agresifliktir. Canı bir şeye sıkıldığı zaman bağırıp çağıran,kendisini kontrol edemeyen,etrafındaki eşyalara zarar veren,istediği olmadığı zaman sinir krizleri geçiren ya da kendisini yerlere atan çocuklar karşısında aileler ne yapacaklarını bilemediklerini,ne yaparlarsa yapsınlar çocuğu susturamadıklarını ve isteklerini yapmak zorunda kaldıklarını söylerler Buna rağmen; sürekli çatışma hali yaşadıklarını ve hiçbir yöntemin işe yaramadığını da sözlerilerine eklemektedirler.

ÇOCUKLAR NEDEN SİNİRLENİR? 1-Yanlış anne ve baba tutumları Çocuklardaki sinirlilik hali kalıtımsal değil daha çok öğrenilen bir davranıştır. En çok da çocuklar ile yemek yerken bu durumla karşılaşılır.mesala küçük çocuklar yemek yemek istemedikleri zaman önce ağzını kapatır, başını sağa sola kaçırmaya çalışır, buna rağmen annesi onu yakalar ve yemeği ağzına dolduruverir. Çocuk bütün yolları denemesine rağmen annesinden kurtulamadığı için son çare olarak avazı çıktığı kadar bağırır. Sonra bir bakar ki bu yöntem işe yarıyor,bağırıp çağırınca annesi yemekten vazgeçiyor bundan sonra her istediğini yaptırmanın yolu olarak bu yöntemi kullanıyor.

2- Özgüven eksikliğinden Özgüveni olmayan veya özgüveni yıpranmış olan çocuklar genellikle fiziksel olarak güçlü olduğunu göstermek ve bunu sürekli olarak yeniden ispat etmek isterler. Böyle çocukların genelde sosyal deneyimi az, arkadaşlık ilişkisi çok fazla yoktur. bu nedenlerden dolayı; diğerlerinin bakışlarına,tavırlarına pek anlam veremezler, anlayamazlar ve her zaman en sıradan bir davranışa bile kendilerine karşı bir tavırmış gibi sinirlenebilirler.

3-İstekleri engellendiği için Her insanda arzu ve istekleri engellenince öfke oluşur. Öfke oluşumu çocuklarda daha yoğundur çünkü kendilerini kontrol etme potansiyelleri daha zayıftır. Genellikle aileler öfkelenmesin diye çocuklarının istediklerini yaptıkları için de çocuk en ufak bir şeyde sinirlenerek istediğini elde eder. 4- Aile bireylerin birbirine karşı tutumları Anne ve babanın birbirine bağırıp –çağırmaları,sürekli kavga etmeleri,özellikle de annenin sinir krizleri geçirmeleri çocuklar için örneklik teşkil eder.

5-Kendini ifade güçlüğü çekmek Kendilerini ifade edemeyen çocuklarda sinir krizleri ya da öfke patlamaları yaşayabilirler. Olaylar karşısında çocuğun kendisini anlatamaması, duygularını paylaşamaması, onu dinlemeye ve anlamaya çalışmak çocuğu sinirlendiren diğer bir etkendir. 6- Davranışlarını kontrol edememe Bazı çocuklarda hiperaktiviteden kaynaklanan dürtüsel nesnelerden dolayı sinirlenebilir eşyalara ve kişilere zarar verebilirler. Sürekli hareket halinde olan bu çocuklar engellenmeye tahammül edemezler.

7-Televizyon ve internet Çocukların izlemiş olduğu çizgi filmler ve internette oynamış oldukları oyunlar da onların sinir kat sayısını arttırmaktadır, eğitici programların dışında izlenen şiddet,aksiyon gibi çizgi filmler ve internet oyunları problem çözme yöntemi olarak onların zihinlerine ilmek ilmek işlenmektedir.

AİLELER NELER YAPABİLİR? 1-Nedenini bilmek gerekir Öncellikle anne-babalar çocukların neden sinirlendiklerini,hangi olaylar karşısında sinirlilik halini yaşadıklarını bilmeleri gerekir. Çünkü yapılan araştırmalarda;çocuklar bazen ilgi çekmek için ya da bazen isteklerini sözel olarak ifade edemedikleri için sinirlilik hali gösterirler. 2-Önceden tedbirler almak Çocuğunuzun hangi durumlarda sinirlendiğini önceden bilmek yaşadığınız tecrübelerden yararlanıp önlemler alabiliriz. Mesela çocuğunuz başka bir çocuğun oyuncağını aldığı zaman Siz ona hemen başka bir oyuncak gösterebilirsiniz “ hadi bunu alalım” ya da “aa burada ne varmış ?” diyerek dikkatini dağıtarak öfkesini kontrol altına alabilirsiniz. Unutmayın ki,aldığınızın yerine başka bir şey koymak zorundasınız.

3-Uygun bir dille ifadeyi öğrenmelidir. İnsaoglunda öfke ve sinirlilik hali mevcuttur. Önemli olan kişinin sinirlendiği zaman bunu nasıl ifade ettiğidir.çocuk korku,kaygı,kıskançlık vb tüm bu duyguları insani özellikler olarak görmeli bunları olumlu normal yollarla ifade etmelidir önemli olan ailenin onu sabırla dinlemesi ve ona fırsat vermesidir. 4- Güzel örnek olunmalıdır Anne ve babaların en çok zorlandıkları noktalardan bir tanesidir burasıdır.ev içerisinde anne ve babanın birbirine karşı tutum ve davranışları çocuklar için her yönüyle örnektir.anne ve baba bir problem ile karşılaştığında ya da sinirlendiğinde problemi nasıl çözüyorsa çocuklarda onlara bakarak aynı yöntemleri kullanırlar.

5-Fiziksel cezadan uzak durun Çocuklar herşeyi sizden ve çevresinden ögrenirler.öfke karşısında nasıl tepki verilmesi gerektiğini de sizden ögrenilirler. Siz sinirlendiğinizde nasıl ona tepki gösteriyorsanız oda size aynı şekilde gösterecektir. 6- Kendinizi ifade edin Çocuğunuza sinirlendiğiniz zaman onunla ona yaşadığınız duygularınızı hislerini paylaşın sizi anlamayacağını düşünerek ona karşı tepkisiz kalmak ya da farklı bir şekilde tepki göstermeyi seçmeyin 7 –İyi davranışlarınıda ödüllendirin Aileler genellikle çocuğun olumsuz davranışlarını görürü ve ona tepki verirler.oysa çocuğu bir bütün olarak değerlendirmeliyiz

Onun hem olumlu hem de olumsuz bütün davranışlarını gözlemlemeliyiz mesela bağırıp çağırmadan bir alışveriş merkezinden çıktığınız zaman eve dönmeden onu onu oyun parkana götürmek.ödül olarak oyuncak almamalıyız.bu çocukta ki doyumsuzluğun artmasına neden olabilir En iyi ödül onunla gurur duyduğunuzu söylemeniz ve olumlu davranışlarından dolayı mutlu olduğunuzu ona belli etmenizdir. Çünkü çocuklar anne ve babalarını mutlu etmek için her yolu dener ve her şeyi göze alırlar. 8- Gerekirse profesyonel yardım alın Bütün bunları yapmanıza rağmen çocuğunuzda bir düzelme olmuyorsa profesyonel yardım alın.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER PSİKOLOG VİLDAN TERZİ