ATATÜRK ORTAOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ GÖKAN ARSLAN-PSK. DANIŞMAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ATATÜRK ORTAOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ GÖKAN ARSLAN-PSK. DANIŞMAN.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
YUNUS EMRE ÇAY Y.EMRE ORTAOKULU ŞANLIURFA/SİVEREK Taşı delen suyun kendisi değil, Sürekliliğidir...
Pazarlama İlkeleri.
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Metinlerin Sınıflandırması
SINAV KAYGISI VE SINAVLARA HAZIRLANMA BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Taşı delen suyun kendisi değil , Sürekliliğidir.
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Tehlikeyi Görmek.
1. KAZAZEDEYE YAKLAŞMA.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
TUTUM VE ALGILAR.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bilinçli Tercih Seminerine
Çocuklarımız İçin Düşünün
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Geçerlik ve Kullanışlılık
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRENME STİLLERİ.

Gelişim ve Temel Kavramlar
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

ATATÜRK ORTAOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ GÖKAN ARSLAN-PSK. DANIŞMAN

TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ TEST ÇÖZMEDE ÜÇ UNSUR ÖNEMLİDİR: Bilgi : Öğrenme ile kazanılır. Tekrar ile pekiştirilir. Yorum: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen bilgi ile ilgili düşünce geliştirme veya bilgiye farklı açılardan bakabilme gücünü ifade eder. Hız: Kazanılan bilgiye ve elde edilen yorum gücüne ait problemlerin belli zaman içinde çözülmesidir. Hız, test çözerken zamanı etkin bir biçimde kullanmanıza yardım eder.

 Denemelerde hep şu konulardan soru geliyor ve ben onları yapamıyorum.  Gerçek sınavda da gelirse yapamam demeyin  Ön yargılı olmayın

 Her sorunun kendine has bir mantığı vardır. Test çözerken kendi mantığınızla değil sorunun mantığına göre hareket etmelisiniz.

 Soru kökünün iyi okunup anlaşılması, daha sonra cevabın düşünülmesi gerekir. Zaman kazanmak için soruyu okumadan cevap şıklarına koşmak sizi yanıltır.

 “Zor bir çocukluğum oldu. Maddi imkansızlıklar içinde boğuşuyordum. Değil kitap almak, yiyecek bir şeyler alacak paramız bile yoktu. Hayatın bütün yükü, küçük yaşıma rağmen omuzlarıma binmişti. Ancak her şeye rağmen……………………………...” Yukarıdaki paragraf aşağıdakilerden hangisi ile tamamlanırsa anlamlı olur?  A)Geleceği düşünmek beni daha da korkutuyordu.  B)Azimle çalışmaktan hiçbir zaman vazgeçmedim.  C)Birçok kereler ümitsizliğe düşmüştüm.  D)Hayatın acı tarafları beni derinden yaralıyordu

 Bazı sorular sizin için çok kolay gelir ve cevabın böyle kolay bir şık olamayacağını düşünürsünüz. Oysa bazen böyle kolay sorular sormakta bu işin tekniğinin bir parçasıdır.

 Türkiye’nin en büyük dağı aşağıdakilerden hangisidir? A)Ağrı Dağı B)Nemrut Dağı C)Uludağ D)Erciyes Dağı

 Sorulara önyargılı yaklaşmamalısınız. "Bu soru zor yapamam, bu soru kolay cevap x şıkkı" gibi zaman kazanmaya yönelik aceleci davranışlar, kazanmak yerine kaybettirir.  Hatalı okuma alışkanlıkları da önemli sorunlar yaşamanıza neden olabilir. İnsan psikolojisi soru içindeki ifadeleri olumlu yönde algılamaya eğilimlidir. Bu nedenle soru formlarında altı çizili veya kalın yazı karakterli ifadeleri daha dikkatli okumalısınız.

 Soru kökünün veya soru metninin uzun oluşu sizin için daha fazla ipucu anlamına gelir. Bu nedenle uzun metinli sorular daha kolay çözülebilen sorular olarak algılanmalıdır.

 Düşünme sanatını öğretmek, uzun süren ve zor bir iştir.Uzun vadede amacımız,”ne düşüneceğini”değil,”nasıl düşüneceğini”,”ne bilmesi”gerektiğini”değil,”bilgiye nasıl ulaşması gerektiğini” kazanmış insanlar yetiştirmektir.Bireysel mutluluğun ve üretkenliğin yanında ülkemizin her alanda gelişmesi ve kalkınması da düşünen,yaratan,uygulayan,ihtiyacı olduğunda bilgiye ulaşma süreçlerini kullanabilen insan tipi ile mümkündür. Paragrafa göre”düşünme”konusunda önemli olan aşağıdakilerden hangisidir? a) Bireysel mutluluğun gerçekleşmesi,insanın ne düşündüğüne bağlıdır. b) Düşünmeyi öğretmek,yaratan,uygulayan insan tipi yetiştirmekten daha zordur. c) Düşündüğünü uygulayan insanlar,gelişim içinde olanlardır. d) İnsanın ne düşündüğü değil,nasıl düşündüğü önemlidir.

 Kendisini böyle tanıtan kişi, aşağıdakilerde hangisiyle nitelendirilemez? A)Yol gösterildiğinde kitap seçimini daha rahat yapabilir. B)Okumak onda bir tutku haline gelmiştir. C)Okuyacaklarını rastlantıyla seçtiği olurdu. D)Çocukken kitapların görünüşünün etkisinde kalmıştır. Kendi başıma kitap seçip okumaya başladığım yaşı, tam olarak hatırlayamıyorum. Hatırladığım şu ki, okuyacağım kitabı evde olanların arasından kendim seçerdim. Satın alırken de kimi zaman kapağına bakar, kimi zaman içini karıştırır, kimi zaman da elimi uzatınca ilk dokunduğumu alırdım. Gece yarılarına kadar aç kurt gibi okurdum. Okuma tutkum şimdi de devam ediyor. Artık bugün kendimi yorumluyorum. Baskıdan, yönlendirilmekten hoşlanmıyorum. Kim bilir, küçükken kitap seçiminde baskı yapılsaydı, belki de bugün bu tutkudan yoksun olurdum.

Eleme metodu kullanın. Soruyu cevaplamada doğru cevap olmayacak şıkları eleyin.  I-Kaymaklık  II-Tema  III-Çevko Yukarıdaki örgütlerden hangisi gönüllü insanlar tarafından kurulan örgütlerden değildir?  A)III  B)I-II  C)I-II-III  D) I

 Birden fazla şık arasında tereddütte kalırsanız size en yakın gelen cevabı işaretleyin. Cevaplarınızı değiştirmeyin. Soruyu okurken aklınıza gelen ilk şık genelde doğru cevaptır.  Cevapladığınız sorunun doğru cevabı sonradan aklınıza geldiyse ve sonradan cevaplandırdığınız sorular daha önceki cevapladığınız soruların doğru cevabını çağrıştırdıysa cevap değişimini yapın. Bunun haricinde her değiştirdiğiniz cevap şıkkı büyük olasılıkla yanlış olacak.

 Manastır şehri bir çok ülkenin konsolosunun bulunduğu bir şehirdi, bu nedenle bu şehre konsolosluklar şehri de denmiştir. Bu bilgilere dayanarak Manastır şehri için aşağıdaki yargılardan hangisi söylenebilir? a) Siyasi açıdan çok önemlidir. b) Osmanlı Devleti'nin başkentidir. c) Uluslararası ticaretin merkezidir. d) Coğrafi olarak dağlık bir yapısı vardır

 M.Kemal hangi cephelerde savaşmamıştır?  A)Kafkas cephesi  B) Çanakkale cephesi  C)Irak cephesi  D)Suriye- Filistin cephesi

 Cevap şıklarından sorunun çözümüne gitmek de test tekniğinde önemli bir yoldur. Yüzde yüze emin olmadığınız sorularda şıkları eleyerek doğru cevaba yaklaşabilirsiniz.

 "a 2 = 64" ise "a" kaçtır?  A)2  B)4  C)6  D)8

 Bir soruda belirli bir süre geçtiği halde çözüme ulaşamazsanız soruyu bırakın. Sınavlarda soruların ağırlık derecesi farklı ancak bütün soruların puan değeri aynıdır.  Turlu Soru Çözme Yöntemi testteki her soruyu incelemenize yardımcı olur. Cevaplandırılmayan soruları soru kitapçığında bir işaret veya simge ile simgelendirmek o soruların ikinci turda daha kolay bulunmasını sağlar.

 Cevap şıklarında cevaba benzeyecek bazen iki bazen üç şık bulunur. Bunlara çeldirici adı verilir. Çeldiriciler ilk bakışta cevap gibi algılanabilir. Bu tip sorularda cevap genellikle soru metninde saklıdır.

 Atatürk ün değişik alanlarda gerçekleştirdiği inkılaplar onun hangi özelliğini gösterir? A) Eğitimciliğini B) Yöneticiliğini C) Çok Yönlülüğünü D) Rehberliğini

 Her testte bilgi seviyesinin altında ve üstünde sorularla karşılaşırsınız.  Ancak testin genelini standart bilgi birikimi ve yorum gücüyle çözülebilecek sorular oluşturur.  %10’u çok kolay,  %80 ’i normal  %10’u zor  bilgi seviyesindedir.

 Kodlama her sorudan sonra yapılmalıdır.  Soru içinde geçen ipuçlarından yararlanmayı bilin. Bunlar; altı çizili, koyu puntoyla yazılmış, "tırnak içinde," değildir, olamaz, her zaman, hiç bir zaman, bütün, zaman zaman, yoktur, vardır, birbirinden farklı, birbirine benzer, eşdeğer, birden fazla, ayrı ayrı, iç içe, yan yana, ikisi bir arada, ana düşünce, yan düşünce, benzer düşünce, asla, genellikle, çoğu, vb. ipuçlarıdır.

 Eskiden bu köyde insanları horozlar uyan­dırırdı. Şimdiyse, serçeler ve diğer kuşlar gibi horozlar da bir köşeye çekilerek ses­sizce hayatlarını sürdürüyorlar.  Bu paragraftaki altı çizili deyimin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?  A)Kimsenin görmeyeceği bir yere saklanmak  B)Hiçbir işe karışmadan yaşamak  C)Bir yere yerleşmek, oturmak  D)Rahatına bakmak

 Soruları okurken mutlaka kursun kalem kullanın ve önemli ipuçlarının altını çizin.  Öncelikle soru cümlesini okuyarak ne isteniyorsa altını çizin ve aklınızdan geçirin. Sonra metin kısmını okuyarak soruda sizden istenen kelimelerin altını çizin. Daha sonra şıkları elemeye başlayın.

 Bisiklet, kullanımı ve bakımı kolay bir araç­tır. Çok az yer kaplar; bir duvar kenarına ya da apartmanın bir köşesine rahatça bırakı­labilir. Mekanik bir karıncadır bisiklet. Ken­di ağırlığından birkaç kat fazla yükü taşır.   Bu metinde aşağıdakilerden hangisi vardır?  A) Konuşturma B) Abartma  C) Benzetme D) Kişileştirme

 Sınavda erken çıkmayın. Zamanı sonuna kadar kullanın.  Soruları daha rahat muhakeme etmek, olaylar arasında bağlantılar kurmak için sınav esnasında zihninizi dinlendirin. Sınav sırasındaki heyecan, kaygı ve stres oksijen alımını olumsuz etkiler. Damarlardaki büzülmeler oksijen ve kan akışını zorlaştırır. Ara sıra düzenli bir derin nefes uygulaması yapın