Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SOSYAL MEDYADA KPI’LAR ve AYLIK ANALİZ RAPORU HAZIRLAMA
Advertisements

Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
SOSYAL MEDYA.
HAFTA I.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Sponsorluk 1.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET.
Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Grubu Webinar Toplantısı (1) 11 Temmuz 2014.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
BoomSocial Hyundai Türkiye Facebook Raporu
BoomSocial Hyundai Türkiye Instagram Raporu
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Meltem ÖZTÜRK Tahsin Perçin Batum Nezihe Figen ERSOY.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
Sektör Profesyonelleri Danışmanı
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Sosyal Medya Araçları Tanıtımı
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BoomSocial Hyundai Türkiye Twitter Raporu
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI. Sosyal Medya Danışmanlığı; Markanızın Sosyal medya ortamındaki hedef kitlelerini analiz edip hazırlayan, Hedef kitlelerinizin.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar

 Düşük maliyetli ve hızlı bir alternatif iletişim kanalı (Benwell, 2014);  Müşteri davranışına ilişkin bir veri kaynağı (Tuten, 2008);  Marka farkındalığı yaratma ve marka imajını güçlendirme aracı (Kabani, 2010);  Bilgi ve fikir değişiminin gerçekleştiği çift yönlü iletişim kanalı (Akar, 2010).

B2B ve B2C pazarları birbirinden ayıran temel faktör; ürünün niteliği değil, satın alanın niyeti ve kullanım amacıdır. Yapısal Farklılıklar Pazarlama İletişimi Araçları Kullanılan İçerik Kullanılan Sosyal Medya Platformları

 Alan yazın ilk olarak sosyal medyanın işletmeler tarafından nasıl kullanılabileceği üzerine yoğunlaşmıştır.  Sonraki aşamada pazar ayrımına gidilerek sosyal medyanın B2B işletmeler için de faydalı olabileceği savunulmaya başlanmıştır (Brennan & Croft, 2012; Bodnar & Cohen, 2012)  Günümüzde ise B2B ve sosyal medya üzerine çalışmalar artmakla birlikte, sosyal medyanın kullanım şekline yönelik çalışmalar sınırlı kalmıştır.

 Instagram, kullanıcılarına fotoğraf ve videolar çekme ve bunları kendi içinde ve çok sayıda başka platformda paylaşma imkânı sunan bir çevrimiçi mobil fotoğraf ve video paylaşım uygulaması ve bir sosyal ağ sitesidir.  2010 yılında kurulmuş, 2012 yılında Facebook tarafından satın alınmıştır.  2016 verilerine göre kullanıcı sayısı 500 milyonu geçmiş durumdadır.

 Bir resim bazen binlerce kelimeden daha çok şey ifade eder (Safko, 2010).  Sosyal medyada en başarılı gönderiler görsel içeriğin ön planda olduğu paylaşımlardır (Pulizzi & Handley, 2015).  Platformda paylaşılan fotoğraflar diğer tüm sosyal ağ sitelerinden daha uzun ömürlüdür (Miles, 2013).

 Bu çalışmanın amacı, sosyal medyayı daha yeni benimsemeye başlayan B2B işletmeler için Instagram’ın da işlevsel ve faydalı bir iletişim mecrası olduğuna dair kanıt sunmaktır.  Bu çerçevede belirlenen araştırma problemi; Instagram’ın Türkiye pazarında B2B işletmeler için hedef kitleleri ile iletişimde fayda sağlama potansiyelinin olup olmadığıdır.

 Konu ile ilgili akademik çalışmaların sınırlı oluşu,  Yapılmış çalışmalarda pazar ayrımı olmaması ya da çalışmaların B2C pazarlar üzerine yoğunlaşması,  B2B pazarlar ve Instagram üzerine yapılan araştırmaların akademik değil, sektör tabanlı oluşu,  Özellikle Türkiye’de B2B pazarlama anlayışı çerçevesinde Instagram’ın işletmelerce henüz benimsenmemiş olması.

Tür Tarama Modeli Keşifsel Yöntem Nitel araştırma yöntemi Durum (vaka) çalışması Veri Toplama Tekniği İçerik analizi Etkileşim oranı hesaplamaları

Takipçilerin içeriğe yaptığı katkı sayısı (Beğenme, yorum, tekrar paylaşma, vb.) Toplam takipçi (fan) sayısı * 100  Bir içeriğin hesap takipçileri tarafından ne derece ilgi çektiğinin herkes tarafından ulaşılabilir verilerle ölçülmesine olanak tanıyan bir metriktir.

 Örnekleme yöntemi: Amaçlı örnekleme (ölçüt örnekleme)  Araştırmanın örneklemi: Çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren 10 adet B2B işletme

 İncelenen on firmanın dokuzu Instagram hesabını son 2 yıl içinde açmıştır.  yılları arasında incelenen firmaların Facebook takipçi sayıları %43 oranında artarken, Instagram için bu oran %150 olarak hesaplanmıştır.  Dolayısıyla Instagram B2B işletmeler için büyük bir potansiyel sunmaktadır.

 Instagram takipçi sayıları Facebook’a oranla oldukça düşüktür.  Buna rağmen elde edilen yüksek etkileşim oranı, Instagram’daki marka takipçilerinin daha spesifik olduğuna işaret etmektedir.  Başka bir deyişle, B2B işletmeler Facebook’ta nispeten genel bir gruba yayın yaparken, Instagram’da hedef kitleleri ile iletişim kurmaktadırlar.

 İşletmelerin Instagram hesapları Facebook hesaplarından çok daha yeni olmasına rağmen paylaşılan içerik sayıları birbirine yakındır.  Instagram’da daha sık paylaşım yapılmasına rağmen yakalanan etkileşim oranları daha yüksektir.  İki platformdaki bazı gönderiler aynı olmasına rağmen etkileşim oranlarındaki bu fark Instagram’ın hedef kitle ile iletişime daha yatkın olduğunu göstermektedir.

Varsayımlar  Marka takipçilerinin ilgilerini çeken içerik ile bir şekilde etkileşime geçtiği,  Firmaya ait sosyal medya hesaplarının takipçisi olan tüm tekil kullanıcıların yayınlanan her bir gönderiye maruz kaldığı  Takipçiler ile hesap sahibi marka arasında kurumsal bir bağ olduğu ve hesap takipçilerinin söz konusu işletme çevresinin bir parçası olduğu… Kısıtlar  Genellenebilirlik,  Araştırma süresi,  Firmaların amaçlı örneklem yoluyla seçilmiş oluşu,  Etkileşim oranlarının değişkenliği.

 Kullanılan içeriğin dahil olduğu pazarlama iletişimi karması unsuru,  Kullanılan etiketlerin (hashtag) nitelikleri,  Kullanılan imgenin özellikleri, Analiz edilerek ne tür içeriğin Instagram’da daha yüksek ilgi ve etkileşim sağladığına ilişkin çalışmalar yürütülebilir.