Ba ğ ımsız Bürolar Bu tür bürolar kendi ba ş larına tam bir i ş yeri ş eklinde faaliyet gösterirler. Ba ğ ımsız bürolar, genellikle mesleki uzmanlık hizmeti.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Genel sekreterlik Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel Sekreter, üniversite.
Advertisements

Gelir İdaresi Başkanlığı Uygulamalarında GELİR İDARESİ DAİRE BAŞKANI
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İŞLETME II FİNANSMAN FONKSİYONU 4.DERS Yrd. Doç. Dr. Recep KILIÇ
SI MESLEK KOMİTELERİ ORTAK TOPLANTISI 31. Grup Elektrik, Elektronik ve Bilişim Sanayii 32. Grup Enerji ve Elektrik Ekipmanları Sanayii 33. Grup Aydınlatma.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
OPERASYONEL SÜREÇLER YÖNETİM ve DESTEK SÜREÇLER
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
REMZİ BAYRAKTAR TİCARET MESLEK LİSESİ 2011 / 2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI ATAŞEHİR – 2012.
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERS NOTLARI – IX
İYİ YÖNETİŞİM.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
BÜRO YÖNETİMİ ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ 2014, BURSA Öğr. Gör. Ercan KOÇOĞLU
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
İŞLETME EKONOMİSİ VE YÖNETİMİ
MUHASEBE I DERSİNİN KAPSAMI
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Nakit bütçesi, gelecek bir dönem içinde, (“genellikle bir yıl” veya “altı ay”) nakit giriş ve çıkışlarını gösteren bir tablodur. Bu tablonun yöneticinin.
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
STOK MALİYETİ.
İşletmeyi neden kurarız ?
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Eğitim Enformatik Bölümü Ar-Ge Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Alt Yapı & Uygulama Bilgi İşlem Daire Başkanlığı.
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
7/A Seçeneği İŞL 318.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Girişimcilik.
İnsan Kaynakları Yönetimi
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.

Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
G İ R İŞ BÜRO YÖNETİMİ. İ yi tasarlanan bir büro sistemi, en iyi bilgiyi, do ğ ru bir ş ekilde, do ğ ru zamanda, do ğ ru ki ş ilere ve en dü ş ük maliyetle.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
MUHASEBE I DERSİNİN KAPSAMI
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
FİNANS ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2008/2 Sayılı Tasarım Desteği Hakkında Tebliğ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Sunum transkripti:

Ba ğ ımsız Bürolar Bu tür bürolar kendi ba ş larına tam bir i ş yeri ş eklinde faaliyet gösterirler. Ba ğ ımsız bürolar, genellikle mesleki uzmanlık hizmeti sa ğ lamaktadırlar. Örne ğ in, emlâk bürosu sadece emlâk alım-satım ve kiralama i ş lerinin yapıldı ğ ı ba ğ ımsız bir bürodur. Avukatlık bürosu, mali mü ş avirlik bürosu, noterlik, mühendislik ve mimarlık bürosu gibi bürolar da bu grup içine girer.

Belli Bir Örgüt Yapısı İ çinde Yer Alan Bürolar Bürolar, özel bir i ş letmenin, devletin, kamu hizmet kurumlarının ya da di ğ er kâr amacı gütmeyen kurum ve kurulu ş ların içinde yer alabilirler. – Özel i ş letmelere ait bürolar: Üretim, ticaret ya da hizmet i ş letmelerinin kayıt yönetimi ve idari i ş lerinin yürütüldü ğ ü bürolardır. Ticaret ve hizmet i ş letmelerinde büronun önceli ğ i vardır. Örne ğ in, banka ve sigorta i ş letmelerinde yapılan i ş lerde a ğ ırlık büro i ş leri yönündedir. Üretim i ş letmelerinde ise, temel amaç üretim faaliyetleridir. Bununla beraber amaç do ğ rultusunda belirli büro i ş lerinin yerine getirilmesi bir zorunluluktur. Örne ğ in, haftada yüzlerce buzdolabı üreten bir i ş letmede üretilecek mamullerin tasarlanması; üretim planlarının yapılması; gerekli hammadde ve malzemelerin satın alınması; personelin i ş e alınması, kontrol edilmesi, ücretlerinin ödenmesi; finansman faaliyetlerinin yürütülmesi; muhasebe ve stok kayıtlarının tutulması vb. burada hepsini sıralayamayaca ğ ımız çok sayıda i ş lem, idari binalarda yer alan bürolarda yapılır. Genel bir ortaklık altında (holding gibi) farklı ş irketlerin yönetimini koordine eden genel ba ş kanlık büroları ve genel idari bürolar; pazarlama, sevkiyat, ihracat büroları vb.leri de bu tip bürolar içine girer.

– Devlet daireleri: Devletin i ş lemlerini yerine getiren ve hükümetin politikalarını uygulayan bürolardır. Devlet, büyük bir i ş letme olarak dü ş ünülürse, ona ba ğ lı tüm daireler birer büro niteli ğ i ta ş ırlar. Örne ğ in, nüfus dairesi, tapu dairesi, vergi dairesi gibi büroların tümünde devlete ait resmi i ş lemler yürütülür. Nitelikleri farklı olsa da, kamu kurum ve kurulu ş larına ait bürolarda ya da özel i ş letmelerin bürolarında yürütülen i ş ler ve verilen büro hizmetleri temelde benzerdir. Ancak “Büro Yönetimi” dersinde ele alaca ğ ımız büro, özel i ş letme örgütlerinin yapısında yer alan bürodur. Bu nedenle kamuda yer alan büroların yönetimi konusuna girilmemi ş tir.

– Kamu hizmet kurumlarının büroları: Toplum gereksinimlerini kar ş ılayan, toplum yararını ya da bu tip büronun özel faaliyet alanını kontrol eden bürolardır. Bunlar, daha çok kamu hizmet kurumlarının bünyelerinde yer alırlar. Örne ğ in, belediye sular idaresine, elektrik i ş letmesine, Posta ve Telgraf İş letmesine ait bürolar bu grupta yer alır. – Kâr amacı gütmeyen di ğ er kurulu ş ların büroları: Kâr amacı gütmeyen sosyal ya da genel hizmet merkezi olan bürolardır. Bu bürolar, devlet tarafından kurulup desteklenebilece ğ i gibi, gönüllü ki ş iler tarafından da kurulup yürütülebilir. Kızılay, Çocuk Esirgeme Kurumu, Türk Hava Kurumu ile özel ki ş ilerin kurdu ğ u dernek ve vakıflar gibi kamu yararına hizmet üreten bürolar bu gruba girer.

Görevlerine Göre Bürolar Bir mesle ğ in sunuldu ğ u bürolar: Mali müsavirlik bürosu, avukatlık bürosu, yeminli (mütercim) tercüman bürosu vb Bir fabrikanın ya da benzer sanayi tesisinin faaliyetlerinin düzenlendi ğ i bürolar: Ar-Ge bürosu, İ nsan Kaynakları bürosu, Halkla İ liskiler bürosu Ürün veya hizmetlerin satıs ve da ğ ıtımıyla ilgilenen bürolar: Satıs bürosu, Reklâm bürosu gibi Bir sirketin veya sirket toplulu ğ unun faaliyetlerinin düzenlendi ğ i bürolar: Yönetici büroları, Danısma büroları, Hukuk büroları gibi Kamu hizmetlerinin yürütüldü ğ ü bürolar: Belediyelerin Su, Emlâk Vergisi, İ skân vb. büroları, resmî islemlerin yürütüldü ğ ü bürolar, Askerlik, Nüfus, Vergi İ sleri gibi bürolar Kanun yararına çalısan kurum ve kurulusların büroları: Kızılay, Çocuk Esirgeme Kurumu, Verem Savas Derne ğ i gibi.

Belirli Bir Örgüt İ çinde Yer Alıp Almamalarına Göre Bürolar Ba ğ ımsız bürolar Bu tür bürolar kendi baslarına tam bir isyeri seklinde faaliyet gösterirler. Ba ğ ımsız bürolar, genellikle mesleki uzmanlık hizmeti sa ğ lamaktadırlar. Örne ğ in emlâk bürosu, avukatlık bürosu, malî müsavirlik bürosu, noterlik, mühendislik ve mimarlık bürosu gibi bürolar Belli Bir Örgüt Yapısı İ çinde Yer Alan Bürolar Bürolar, özel bir isletmenin, devletin, kamu hizmet kurumlarının ya da di ğ er kâr amacı gütmeyen kurum ve kurulusların içinde yer alabilirler.

2.6. Büroların İş lev ve Fonksiyonları Büroların birçok islevi vardır. Bunlardan en önemlisi bilgi edinme ve elde edilen ham bilgileri islevsel bilgi haline dönüstürüp, yönetime karar verme asamasında destek olmaktır. Mal veya hizmetin üretiminin miktarı ve kalitesi büyük ölçüde bürolarda yapılan hizmetlerin verimlili ğ ine ve etkinli ğ ine ba ğ lıdır. Baska bir deyisle büroların süratli, ekonomik, etkin, kaliteli ve basit yöntemlerle is yapması ve isletilmesi istenmektedir. Büroların görevlerini su sekilde açıklayabiliriz: -Bilginin Toplanması: Bir arastırma yapılırken, süreli ve süresiz yayınlardan, görsel-isitsel araçlardan, net ortamından ve isletmemizin kendi arsivindeki belgelerden (örgüte yazılan dilekçelerden, sikayet ve tesekkür mektupları, doldurulan formlar gibi) ve buna benzer bilgi kaynaklarından veriler toplanır.

-Bilginin kayıt edilmesi: Toplanan bilgiler, e ğ er bize gönderilen yazılardan elde ediliyorsa bunlar gelen evrak defterine kaydedilerek, bilgilerin kaybolmasına engel olunmalıdır. -Bilginin düzenlenmesi: Elde edilen bilgilerin tasnif edilmesi gereklidir. Tasnif; hangi belgenin hangi dosyaya yerlesece ğ i ve arandı ğ ında kolay bulunabilmesi için nerede muhafaza edilece ğ inin belirlenmesi islemidir. -Bilginin iletilmesi: Zaman zaman saklanan bu bilgiler kullanılmak üzere istenecektir. İ ste istendi ğ i an iletilmesi için uygun ve islevsel dosyalama yapılması bilginin sa ğ lıklı iletilmesini sa ğ layacaktır. -Verilerin korunması: Uygun kosullarda dosyaların saklanması ve muhafazası islemidir. Buna göre büro, örgütün bilgi merkezi olarak nitelendirilir.

İ ste bürolarda verimli ve kaliteli hizmet üretebilmek için su kosulların yerine getirilmesi gerekir. Bunlar;  Bürolarda islerin planlanması ve is programlarının yapılması  Büroların örgütlenmesi  Örgüt, pozisyon ve fonksiyonların semalarının olusturulması  Bürolarda verimlilik ve is basitlestirme  İ s bölümü ve is da ğ ıtımı tekni ğ i  Bürolarda is akısı  Hareket ekonomisi tekni ğ i  Bü  Bürolarda form kullanım esasları ve form kontrolü  Büro araç-gereç ve makineleri, seçim-kullanım esasları  Bilgisayar hizmetlerinin seçimi ve gelistirilmesirolarda yerlesme ve çalısma kosullarının gelistirilmesi

2.7. Büroların Faaliyet Alanları GENEL OLARAK BÜRO FAAL İ YET ALANLARI  Yazılı, sözlü ve görsel iletisimin sa ğ lanmasıyla ilgili isler.  Kayıt yönetimiyle ilgili tüm islemler. (Kayıtların yaratılmasından, gelen-giden belgelerin kontrol edilmesine, dosyalama ve arsivlemeye kadar tüm islemleri kapsar.)  Veri, enformasyon toplama ve süreçleme islemleri. (okuma, özümseme, analiz ve sentez yapma, koordine etme, hesaplama, karsılastırma, ço ğ altma vb. islemleri kapsar.)  Malî islemler (Bütçeleri, finansal tabloları ve raporları hazırlamayı, muhasebe, tahakkuk, ödeme, maliyet ve fiyat hesaplama islemlerini, vergi ve yasal belgelerle ilgili islemleri kapsar.)  Üretim planlaması, ürünlerin ve hizmetlerin tasarlanması, standartların saptanması, kaliteyle ilgili kayıtların tutulması vb.leriyle ilgili isler.

 Reklam, halkla iliskiler ve promosyonla ilgili tasarım, kayıt ve iletisim asamalarının yerine getirilmesiyle ilgili isler.  Pazar arastırmaları, satıs tahminleri, gerçeklesen satıslar, fiyat listeleri, ürün katalogları vb.lerinin tasarlanması, basılması ve yayımlanmasıyla ilgili isler.  İ nsan kaynakları yönetimiyle ilgili isler. (Ücretlerle, özlük haklarının izlenmesiyle ilgili islemler, sicil islemleri, sa ğ lık, izin, rapor, terfi, görevlendirme, yer de ğ istirme, ödüllendirme, disiplin vb. insan kaynaklarıyla ilgili tüm islemleri kapsar.)  Ayniyat ve demirbas islemleri.  Büro makinelerinin alımı, bakımı, onarımıyla ilgili islemler.  Büro için personel bulunması, seçilmesi, ise alınması ve e ğ itilmesi, iliksilerin sürdürülmesi, çalısanların sa ğ lı ğ ının, güvenli ğ inin ve refahının sa ğ lanmasıyla ilgili islemler.  Yemekhane, kafeterya, kres, otopark vb. yerler için idari destek hizmetlerinin verilmesiyle ilgili isler. Do ğ al olarak burada sıralanan islerin hepsi her büroda yapılmayaca ğ ı gibi, bazı bürolarda yapılan isler bunlarla sınırlandırılamaz.

Ayrıca, mal ve hizmet üretimi için; oPlanlama yapılması oPazar ara ş tırmalarının gerçekle ş tirilmesi, o İ leti ş im faaliyetlerinin görülmesi, oGeribildirimlerin de ğ erlendirilmesi, oMü ş teri memnuniyeti ve mutlulu ğ unun temel hedef alınmasıdır.