Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan ve Sunan Fatma Sena YAMAN.
Advertisements

Siyaset Bilimine Giriş
MUSTAFA YEŞİLADA
Özgür GÜVEN GÜNAY, Prof. Dr. Pars TUNÇYÜREK
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
İşletim Sistemi Temel Bilgiler
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
BODRUM İ LÇES İ N İ N E Ğİ T İ M OLANAKLARI BAKIMINDAN MU Ğ LA ÜN İ VERS İ TES İ ’NDEN BEKLENT İ LER İ.
ISL417-Yönetim Bilgi Sistemi İletişim ve Ağ Sistemleri 15. Hafta.
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
Mali İstatistik Kullanım Alanları
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
VERİ ÇEŞİTLERİ Doç. Dr. Turan SET
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
Uzaktan Eğitim Kuramları
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
SAĞLIK YÜKEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1/B NERMİN ATEŞ
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
KKTC MERKEZ BANKASI BA Ş KANI Dr. Bilal SAN 8 Mart 2013, Lefko ş a Finansal Kriz, KKTC Bankacılık Sektörü ve Kurumsalla ş ma.
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
 Internet tabanlı bir "Hukuk Portalı" projesi  Hukukun temel argümanlarına eri ş im.
Internet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine ba ğ lı oldu ğ u, dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir ileti ş im a ğ ıdır. Internet, insanların.
Internette iki çe ş it adresleme kullanılır. IP numarası herhangi bir bilgisayar internete ba ğ landı ğ ı anda, dünya üzerinde sadece ona ait olan bir.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
ÇALI Ş MA VE EKONOM İ K YA Ş AM. “ÇALI Ş MA”YI TANIMLAMAK İ nsan ihtiyaçlarına kar ş ılık gelen mal ve hizmet üretimini amaçlayan, zihinsel ve fiziksel.
TABAKALAŞMA VE SINIF.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Giri ş imcilik Fikrinin Geli ş mesi. Giri ş imcilik zorlu ve dikenli bir yol. Mutlak ba ş arı için; çok iyi bir planlamacı, detaycı bir ara ş tırmacı,
KONGRE ve FUAR ORGANİZASYONU(2.Hafta)
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
Bilgi İşlem Merkezi Bağımsız Her türlü etkiden (baskıdan) uzak Kararları uygulatma ve yaptırım gücüne sahip Bilgi sistemlerinin standartlarını koyan Ve.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
DOSYA MENÜSÜ.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
TOPLUMSAL HAREKETLİLİK
G İ R İŞ BÜRO YÖNETİMİ. İ yi tasarlanan bir büro sistemi, en iyi bilgiyi, do ğ ru bir ş ekilde, do ğ ru zamanda, do ğ ru ki ş ilere ve en dü ş ük maliyetle.
Küresel olarak, en yaygın kullanılan cep telefon takip programı. Bu uygulamanın en temel özelli ğ i, kullanım kolaylı ğ ı ve öncelikli olarak izlenecek.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI SANAYİ ÜRÜNLERİ GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı Fizik hayatımızın her alanında kullanılır. Beslenmek, hareket,
UZAKTAN EĞİTİM.
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Sunum transkripti:

Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı

Büroların İş levleri Bilgi toplanması, Elde edilen bilgilerin analizi, Bilginin i ş levsel hâle getirilmesi, İş levsel bilginin bilgi havuzlarında depolanması, Yönetimin ihtiyacı olan bilgilerin iletilmesi.

1. Bilgi Toplanması Örgütün ihtiyacına yönelik olarak bilgilerin derlenmesi safhasıdır. Örne ğ in, bir ara ş tırma sonucu kitap, makale, rapor gibi yazılar, gazeteler, görsel-i ş itsel ileti ş im araçları {internet, radyo, TV}, düzenlenen konferans ve seminer programları, örgüte yazılan dilekçeler, doldurulan formlar ve mektuplar büronun bilgi ihtiyacının kar ş ılanabilece ğ i en önemli bilgi kaynaklarıdır.

2. Elde Edilen Bilgilerin Analizi Bürolar için derledi ğ imiz bilgiler ham veri niteli ğ i ta ş ımaktadır. Bu verilerin hangilerinin büro için gelecekte faydalı olabilece ğ i veya hangilerinin elenmesi gerekti ğ ine yönelik i ş lemlerin yapıldı ğ ı sürece bilginin analiz edilmesi denir. Herhangi bir ortamda kayıtlı veya sözlü olarak bulunan veriler, büroların ihtiyaçları do ğ rultusunda ayıklama i ş lemine tabi tutulur. Ancak bu i ş lemden önce büroların hem geçmi ş te i ş ine yaradı ğ ı hem de gelecekte ihtiyaç duyaca ğ ı bilgilerin öngörülmesi gerekmektedir. Bundan dolayı büro yöneticisi örgütle ilgili tüm faaliyetleri takip etmek durumundadır. Elde edilen bilgiler analiz edilirken, kurumun öncelikli bilgi gereksinimleri saptanmalıdır.

3. Bilginin İş levsel Hâle Getirilmesi Bilginin düzenlenmesi olarak ifade edilen bu a ş amada, sisteme giren bilginin anlamlı sonuçlara dönü ş türülmesi için a ş a ğ ıdaki i ş lemler yapılır: Özetleme Ço ğ altma Gruplama Sıralama Hesaplama Kar ş ıla ş tırma

Özetleme: Sisteme giren bilginin detay seviyesinin belirli kriterlere göre azaltılması i ş lemidir. Ço ğ altma: Gerekli oldu ğ u durumlarda sisteme giren bilginin çe ş itli araç ve yöntemlerle fazlala ş tırılmasıdır. Gruplandırma: Farklı dokümanlarda bulunan aynı tür verilerin aynı konu ba ş lıkları içersine alınması i ş lemdir. Sınıflama ş eklinde de nitelendirilir. Sıralama: Dizinleme veya indeksleme olarak da bilinir. Aynı konuya ait dokümanların belirli kriterlere göre sıraya sokulması i ş lemdir. (Eser adına göre alfabetik, konuya göre alfabetik gibi...) Hesaplama: Matematiksel ve istatistiksel modellerin uygulanmasıdır. Kar ş ıla ş tırma: Sisteme giren sayısal bilgiler arasında yapılacak kıyaslama i ş lemidir.

4. İş levsel Bilginin Havuzda Depolanması Toplanan bilgilerin, yönetimin kararlarında etkin bir ş ekilde tekrardan kullanılabilmeleri için bilgi havuzlarında depolama (ar ş ivleme) i ş lemine tabi tutulurlar. Örgüt için önemli bilgilerin depolandı ğ ı havuzdaki bu türden bilgiler, üçüncü a ş amadaki i ş lemlerden sonra kolayca bulunabilirler. O nedenle eri ş ilmeleri, anla ş ılmaları kolaydır ve pragmatiktir.

5. Yönetimin İ htiyacı Olan Bilgilerin İ letilmesi Ham veri önce i ş leme tabi tutulur ve bilgi haline dönü ş türülür. Sonra bunlar gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra bilgi havuzlarında ar ş ivlenir. Tüm bunların yönetimin bilgi ihtiyacının anında kar ş ılanmasına yönelik olarak yapılan faaliyetlerdir. Yönetim karar verme a ş amasında iken, tablo, grafik, metin veya ş ekil biçimlerinde olabilen i ş levsel bilgiler (yani özetlenmi ş ve düzenlenmi ş bilgiler) bir biçimde yönetime iletilir. Bu i ş lemin adı da yönetimin ihtiyacı olan bilgilerin iletilmesidir. Yöneticiler ihtiyaç duydukları bu türden bilgileri, yönetsel kararlarda kullanmak üzere tüketmektedirler.

Büro Türleri 1. Açık Bürolar Açık büroları “5” ile “100” ki ş inin çalı ş tı ğ ı yerler olarak görebiliriz. Bu tür bürolara “Salon Bürolar” da denir m2 arasında de ğ i ş en büyüklüklerde olan bu tür bürolarda ortak çalı ş ma mekânları içinde birimler de ğ i ş ik bölümlere ayrılır. Açık bürolar, grup çalı ş ması yapılması için veya aynı hacim içinde çalı ş ması gereken bir kısım personel tarafından kullanılması amacı ile planlanan bürolardır. Günümüzde mevcut bankaların büroları açık büro olarak çalı ş maktadır. Büroların yerle ş tirilmesinde daha verimli çalı ş ma ko ş ullarının sa ğ lanabilmesi için düzenleme yapılmalıdır.

Açık büroların avantajları: Küçük ve özel bürolardakinden daha fazla kontrol sa ğ lanır, çünkü büro yöneticisinin ve ya kontrolörün personelin ço ğ unu ya da hepsini görme ş ansı vardır. Yerden tasarruf sa ğ lar. Personel için daha fazla hareket özgürlü ğ ü vardır. Di ğ er birimlere giderken, ne duvar ne de kapı engeli vardır. Haberle ş me daha kolaydır. Dâhili telefonların kullanımına çok az ihtiyaç vardır, dolayısıyla gürültü azdır. Ayırma duvarları olmadı ğ ından, düzenlenmesinde büyük esneklik vardır. Mobilya ve araç-gereçleri hareket ettirmek daha kolaydır. Tüm içi alanında dokümanlar bir birimden di ğ erine kolayca geçtiklerinden i ş akı ş ını kolayla ş tırır. Makine ve gereçlerin ortakla ş a kullanım kolaylı ğ ı vardır.

Açık büroların dezavantajları: Ş ahsi olmayan bir atmosfere sebebiyet verir ve personelin içinde birlik hissinin olu ş umunu engeller Genel gürültü seviyesinde ve dikkat da ğ ılımında bir artı ş vardır. Çalı ş anların, civarda yürüyen di ğ er çalı ş anlar veya i ş ortamının bir yerinde meydana gelen olaylar nedeniyle dikkatleri da ğ ılabilir Herkesin bir arada olması nedeniyle statüler açıkça belli de ğ ildir. Bula ş ıcı hastalıkların daha hızlı yayılması mümkündür.

2.Kapalı bürolar Özellikle üst yönetim için tercih edilen büro türüdür. 1-4 ki ş inin birlikte oturup çalı ş tı ğ ı odalardır. Bunlara “özel bürolar” da denilmektedir. Bazı hizmetler için özel bürolar ayrılması gerekli, hatta zorunlu olabilir. Ki ş isel prestije önem veren, statüsü gere ğ i yönetici, patron durumunda olan ki ş iler kapalı (tek kisilik) büroları tercih ederler. Ayrıca gizlilik gerektiren plan-proje çalı ş maları, dikkat gerektiren hesap isleri, ara ş tırma, dosya incelemesi, mülâkat (özel görüsmeler) ve zihni çalı ş ma ya da gizli kalması gereken isler yapan personele özel bürolar ayrılmalıdır.

2.1. Özel Bürolar 1 ile 4 ki ş inin birlikte oturdu ğ u ve çalı ş tı ğ ı, Kapalı Büro da denilen büro tipidir. Gizlilik özelli ğ i ta ş ıyan i ş lerin yapılması açısından ihtiyaç duyulmaktadır. Örne ğ in; ara ş tırma, planlama, dosya incelemesi gibi i ş ler. Açık büroların sahip oldu ğ u avantajlar özel bürolar için dezavantaj; açık büroların sahip oldu ğ u dezavantajlar özel bürolar için avantaj olmaktadır.

2.2. Panoramik Bürolar Açık bürolar statüsünde bulunan bu tür bürolar aynı zamanda do ğ al manzaralı bürolar olarak da adlandırılmaktadır. Geni ş bir alanda, i ş akı ş ına dikkat edilerek çalı ş anlar grup halinde bir kö ş e olu ş turarak ayrı yönlere do ğ ru asimetrik ş ekilde yerle ş tirilirler.

- Ev bürolar: Çalı ş anlarına çalı ş ma yerinin seçimi konusunda esneklik veren bir uygulamadır. Bilgi i ş lem ve ileti ş im teknolojisinin sa ğ ladı ğ ı olanaklardan yararlanarak bazı i ş leri yapan ki ş ilerin evlerinde çalı ş malarına olanak sa ğ lar. Tipik bir ev büroda, bir ki ş isel bilgisayar (masa üstü, dizüstü ya da defter), bir yazıcı ve modem ile telefon ba ğ lantısı gerekli otomasyonu sa ğ lamaktadır. Ayrıca evde çalı ş an ki ş inin bilgisayarına ba ğ lı bir kamera aracılı ğ ıyla evinden çıkmadan merkez büroyla yüz yüze görü ş me yapabilmesi mümkündür.

Mobil bürolar: İş in hareket halinde yapılabilmesine olanak tanıyan bir uygulamadır. Mobil ortamda bilginin toplanması, i ş lenmesi ve gereksinim duyanlara aktarılması zaman ve i ş gücü kaybını ortadan kaldırması ve hizmet kalitesini artırması açısından büyük önem ta ş ımaktadır. Özellikle nakit para akı ş ının sınırlı oldu ğ u, rekabet ko ş ullarının a ğ ırla ş tı ğ ı, mü ş teriye sunulan hizmet kalitesinde ve çe ş itlenmesinde farklıla ş manın bir zorunluluk oldu ğ u sektörlerde, mobil ortamlardaki i ş lemlerin izlenmesi ve kontrol edilmesi gerekmektedir. Bu tür çalı ş ma, örne ğ in, satı ş elemanlarının, ürün tanıtıcılarının, piyasa ya da kamuoyu ara ş tırması yapanların i ş lerinde geçerli oldu ğ u gibi, tüketicilere ula ş ıp yüz yüze ileti ş im kurmayı gerektiren ve belli bir i ş yerine ba ğ lı olmadan yürütülebilen faaliyetler için geçerlidir. Mobil ileti ş im araçları, dizüstü ya da defter bilgisayarlar, el ya da avuç içi bilgisayarlar, e-posta yetene ğ i bulunan mobil telefonlar ve ça ğ rı cihazlarıdır. Yakın gelecekte, gerek mobil büroların, gerekse ev büroların daha da yaygınla ş ması beklenmektedir. Ancak bu geli ş me, fiziksel olarak geleneksel büroları ortadan kaldırmayacaktır. Koordinasyonu sa ğ lamak, mü ş terilere fiziksel bir imaj sunmak ve çalı ş anların i ş le ilgili ya da sosyal amaçlı yüz yüze etkile ş imlerini sa ğ lamak üzere fiziksel büro gereksinimi devam edecektir. Hatta çalı ş anların sürekli büro dı ş ında (evde ya da gezgin) olmaları yerine günün belli saatlerinde ya da haftanın belli günlerinde büro ortamında olacakları ş ekilde düzenlemeler yapılması tercih edilmektedir.

2.2. Sanal Bürolar Sanal büro kavramı, bilgi ve ileti ş im teknolojileriyle desteklenen ve belli bir fiziksel mekâna ba ğ ımlı olmayı gerektirmeyen ofis anlamına gelmektedir. Sanal ofisler, sanal çalı ş an grubun, ortak kullanımına sunulmu ş bir web sitesi üzerinde faaliyetlerin sürdürüldü ğ ü ofislerdir. Sanal ofislerde görülen i ş ler, sanal i ş lerdir. Sanal i ş ler; sanal çalı ş mayı, tele i ş e gidip gelme (telecommuniting) ve tele-çalı ş mayı (teleworking) mümkün kılan i ş lerdir.

Sanal Büroların Faydaları Zamandan ba ğ ımsız bir ş ekilde çalı ş ma olana ğ ı sa ğ lar. Çalı ş anlar istedikleri bilgiye istedikleri anda ula ş ırlar. Birçok mal ve hizmet tanıtımını aynı anda görme ve kıyaslama imkânı var. Fiziki bir ortama ihtiyacı yoktur. Sanal (virtual) ortamda varlı ğ ını sürdürür. Maliyeti dü ş ürür. Sınırsız ileti ş im olana ğ ı vardır. Zamandan tasarruf sa ğ lar. Tüketicilerin büroya gelme gibi bir zorunlulu ğ u yoktur. Personel giderleri sanal büro çalı ş anları ile sınırlıdır.

Sanal Büroların Sakıncaları Birebir ili ş ki ile tüketicileri etkileme olana ğ ı yoktur. Teknolojiyi takip etmeyene uygun de ğ ildir. Tüketicilerin, ürünü bizzat görme ş ansları yoktur. Bilgi ve İ leti ş im teknolojilerinden kaynaklanan veri iletimi problemleri ile hizmetlerde aksaklıklar olu ş abilir. Çalı ş anların denetimi zordur.