E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
İdealist Eğitim Felsefesi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Eğitimde Program Geliştirme İçerik
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Temel Kavramlar.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Akran destekli öğrenme
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Program Geliştirme ve Öğretim
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Yapılandırmacı Öğrenme
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Alanınızda uzmanlık yeterliğini aldınız. Kendinizi öğrenci karşısına çıkma noktasında yeterli görüyor musunuz?

Aşağıdaki önermeye katılıyor musunuz? Bilen öğretir.

Aşağıdaki önermeye katılıyor musunuz? Eğitim bir bilim değil bir sanattır.

Aşağıdaki önermeye katılıyor musunuz? Bir dersin öğretiminin planlanmasına gerek yoktur, konu başlıklarının belirlenmiş olması yeterlidir.

Çok tekrarlanan tanımı ile eğitim “istendik davranışların kazandırılması süreci”dir.

Davranış kavramı ile organizmanın her hareketi anlaşılmaktadır. Davranışlar gözlemlenebilir.

Öğretim ise kapsamı daha sınırlı olan bir kavramdır. Öğretim, önceden belirlenen hedefler doğrultusunda planlı ve kontrollü biçimde öğrenmenin gerçekleşmesidir.

Öğrenme organizmanın davranış ve zihinsel aktivitelerinde görece kalıcı değişiklik oluşturması sürecidir.

“Eğitim programı” kavramı İngilizce’ye Latince’den geçen “curriculum” kavramının karşılığı olarak kullanılmaktadır. Latince’de “curriculum” koşu yolu, izlenen yol anlamına gelmektedir.

Eğitim programı kavramının konular listesi ders içeriği hedefler listesi okul personeli tarafından planlanan her şey olarak anlaşıldığı da olmaktadır.

Eğitim programı, öğrenme yaşantıları düzeni olarak tanımlanabilir. Öğrenmeyi gerçekleştirebilmek için planlanan etkinliklerin tümüdür.

Eğitim programları temel olarak hedefler içerik öğrenme yaşantıları değerlendirme öğelerinden oluşur.

Eğitimde program tasarımında başlıca üç yaklaşımdan söz edilebilir: 1. Bireysel ihtiyacı temele alan 2. Konu alanını temele alan 3. Toplumun ihtiyacını temele alan

Bireysel ihtiyacı temele alan yaklaşım: Eğitim ile bireyin yetenekleri en üst düzeye çıkarılmalıdır.

Konu alanını temele alan yaklaşım: Öğrenciler geleceğin bilim insanlarıdır.

Toplumun ihtiyacını temele alan yaklaşım: Eğitim kurumları bireyleri iş hayatına hazırlar.

Sizce eğitimde program geliştirme yaklaşımlarından hangisi benimsenmelidir? Bu yaklaşımların öğrenenlerin yaşları ve ülkenin gelişmişlik düzeyi ile ilgili olabilir mi?

Eğitim programlarının çeşitli türleri bulunmaktadır. Bu türler şöyledir: Yasal program (Siyasi otoritenin kendi hedeflerine göre hazırlanmış olan eğitim programı) Örtük program (Yasal programın dışında, onun gizli hedeflerini kazandırmak için el altından uygulanan program) Karşıt program (Yasal program hedeflerinin karşıtını savunan program) Ek program (Değişen durumla karşısında yasal programa ek olarak uygulamaya koyulan program)