Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2
Sayfa 2 Hayatımızdaki bir problemi düşünelim!!! Problem: bireyin karşılaştığı güçlükler, içinden çıkılmaz gibi görünen durumlardır. Bireyin hayatında problem olduğunda denge bireyin hayatında yok demektir, öyle değil mi? Dewey problemi; şüphe ve belirsizlik uyandıran herhangi bir şey olarak tanımlamaktadır.
Sayfa 3 Problem Matematik problemi çözmek gerçek hayattaki problemleri çözmeyi sağlamaz. Toplamayı biliyorsunuz ama bir öğretmen maaşıyla nasıl geçineceksiniz?
Sayfa 4 Geleneksel Öğretim 4 “Öğretmen ” “Öğrenciler”
Sayfa 5 5 PDÖ “Öğretmen ” “Öğrenciler”
Sayfa 6 Temel Özellikleri Öğrenme gerçek hayattaki kadar karmaşık bir problem ile başlar Öğrenciler bireysel veya grup halinde çalışırlar Grup çalışması yapabilme ve sosyal becerilerin gelişmesini sağlar
Sayfa 7 Temel Özellikleri Konuları öğrenciye vermek yerine problemi çözmek için gerekli bilgiler araştırılarak edinilir. Gerçek hayat problemleri ile çok daha önceden yüz yüze gelmeyi sağlar. Öğretmenin rehberlik görevi vardır.
Sayfa 8 Problem çözme ve Probleme dayalı öğrenme birbirinden farklı ama birbiri ile ilişkilidir Problem çözme - bir yöntemdir, öğrencinin önceki bilgilerine dayalı olarak bir karara varması bir çözüm üretmesidir Probleme dayalı öğrenme – bir kuram veya strateji olarak düşünülebilir, öğrenme ihtiyacının hissedilmesi ile yeni bilginin edinilmesi sürecidir.
Sayfa 9 Problem Türleri 9 İyi Yapılandırılmış Problem Yapılandırılmamış Problem Az Yapılandırılmış Problem Problemle ilgili tüm bilgiler verilir Öğretmen tarafından belirlenen, izlenecek olan kurallar ve işlemler ile çözülür Tek bir doğru sonucu vardır Problem ile ilgili bilgiler verilmez Tanımlanması güçtür, Kurallar, problemi çözecek olan kişi tarafından bulunmalıdır. Genellikle çözüm için birden fazla yol sunar Farklı sonuçları vardır Problemle ilgili bazı bilgiler verilir Kuralları öğretmen ve öğrenciler belirler
Sayfa 10 Öğrencilere metabilişsel becerilerini geliştirmeleri için fırsat tanır Öğrenciler problemler ile çalışırken kendi düşünmeleri hakkında düşünmeyi öğrenmektedirler. Kendilerine şu türde sorular soruyorlar: –“Burada olan nedir?”, –“Ne biliyorum?”, –“Ne bilmeye ihtiyacım var?”, –“Nereden bulabilirim?”, –“Tüm olasılıklar hakkında düşündüm mü?”, –“Bu veriler ne anlama geliyor?”, –“Bu bilgiye güvenebilir miyim?”, –“Bu sınırlamadan kurtulmanın iyi bir yolu nedir?”, –“Çözmeye çalıştığım problem nedir?”, –“Yapabileceğim eylemler nelerdir?”, –“Eğer her birini yaparsam neler olur?”, –“Yapacak en iyi ve doğru olan nedir?”
Sayfa 11 Uygulama Aşamaları Problemin sunulması; –öğrencilerin problemi anladıklarımdan emin olmanız gerekmektedir Problemin –bireysel olarak ve grupla analiz edilmesi Öğrencilerin –o andaki bilgileri ile hipotezler veya çözüm yolları geliştirmeleri
Sayfa 12 Uygulama Aşamaları Problemi çözmek için daha farklı edinilmesi gereken bilgilerin tanımlanması –Problem hakkında ne biliyorum? –Problemi çözebilmek için neleri bilmeye ihtiyacım var? –İhtiyacım olan bilgiyi nereden bulabilirim?
Sayfa 13 Uygulama Aşamaları Bilgilerin araştırılarak toplanması ve analiz edilmesi Çözüm yollarının geliştirilmesi ve denenmesi Problem için en iyi çözüm yolunun belirlenmesi