Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA TEMEL KAVRAMLAR Doç. Dr. Salih Şahin Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Bilginin Organizasyonu
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Etkili Öğretmen Kimdir?
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğretim Yöntem ve Stratejileri-2
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta VI Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
ÖĞRENME STİLLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2

Sayfa 2 Hayatımızdaki bir problemi düşünelim!!!  Problem: bireyin karşılaştığı güçlükler, içinden çıkılmaz gibi görünen durumlardır.  Bireyin hayatında problem olduğunda denge bireyin hayatında yok demektir, öyle değil mi?  Dewey problemi; şüphe ve belirsizlik uyandıran herhangi bir şey olarak tanımlamaktadır.

Sayfa 3 Problem  Matematik problemi çözmek gerçek hayattaki problemleri çözmeyi sağlamaz.  Toplamayı biliyorsunuz ama bir öğretmen maaşıyla nasıl geçineceksiniz?

Sayfa 4 Geleneksel Öğretim 4 “Öğretmen ” “Öğrenciler”

Sayfa 5 5 PDÖ “Öğretmen ” “Öğrenciler”

Sayfa 6 Temel Özellikleri  Öğrenme gerçek hayattaki kadar karmaşık bir problem ile başlar  Öğrenciler bireysel veya grup halinde çalışırlar  Grup çalışması yapabilme ve sosyal becerilerin gelişmesini sağlar

Sayfa 7 Temel Özellikleri  Konuları öğrenciye vermek yerine problemi çözmek için gerekli bilgiler araştırılarak edinilir.  Gerçek hayat problemleri ile çok daha önceden yüz yüze gelmeyi sağlar.  Öğretmenin rehberlik görevi vardır.

Sayfa 8 Problem çözme ve Probleme dayalı öğrenme birbirinden farklı ama birbiri ile ilişkilidir Problem çözme - bir yöntemdir, öğrencinin önceki bilgilerine dayalı olarak bir karara varması bir çözüm üretmesidir Probleme dayalı öğrenme – bir kuram veya strateji olarak düşünülebilir, öğrenme ihtiyacının hissedilmesi ile yeni bilginin edinilmesi sürecidir.

Sayfa 9 Problem Türleri 9 İyi Yapılandırılmış Problem Yapılandırılmamış Problem Az Yapılandırılmış Problem Problemle ilgili tüm bilgiler verilir Öğretmen tarafından belirlenen, izlenecek olan kurallar ve işlemler ile çözülür Tek bir doğru sonucu vardır Problem ile ilgili bilgiler verilmez Tanımlanması güçtür, Kurallar, problemi çözecek olan kişi tarafından bulunmalıdır. Genellikle çözüm için birden fazla yol sunar Farklı sonuçları vardır Problemle ilgili bazı bilgiler verilir Kuralları öğretmen ve öğrenciler belirler

Sayfa 10 Öğrencilere metabilişsel becerilerini geliştirmeleri için fırsat tanır  Öğrenciler problemler ile çalışırken kendi düşünmeleri hakkında düşünmeyi öğrenmektedirler.  Kendilerine şu türde sorular soruyorlar: –“Burada olan nedir?”, –“Ne biliyorum?”, –“Ne bilmeye ihtiyacım var?”, –“Nereden bulabilirim?”, –“Tüm olasılıklar hakkında düşündüm mü?”, –“Bu veriler ne anlama geliyor?”, –“Bu bilgiye güvenebilir miyim?”, –“Bu sınırlamadan kurtulmanın iyi bir yolu nedir?”, –“Çözmeye çalıştığım problem nedir?”, –“Yapabileceğim eylemler nelerdir?”, –“Eğer her birini yaparsam neler olur?”, –“Yapacak en iyi ve doğru olan nedir?”

Sayfa 11 Uygulama Aşamaları  Problemin sunulması; –öğrencilerin problemi anladıklarımdan emin olmanız gerekmektedir  Problemin –bireysel olarak ve grupla analiz edilmesi  Öğrencilerin –o andaki bilgileri ile hipotezler veya çözüm yolları geliştirmeleri

Sayfa 12 Uygulama Aşamaları  Problemi çözmek için daha farklı edinilmesi gereken bilgilerin tanımlanması –Problem hakkında ne biliyorum? –Problemi çözebilmek için neleri bilmeye ihtiyacım var? –İhtiyacım olan bilgiyi nereden bulabilirim?

Sayfa 13 Uygulama Aşamaları  Bilgilerin araştırılarak toplanması ve analiz edilmesi  Çözüm yollarının geliştirilmesi ve denenmesi  Problem için en iyi çözüm yolunun belirlenmesi