Doç.Dr. Halil ARDAHAN1 ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ Hedef Davranışlar: Ondalık kesirlerin hayattaki önemi ve kavramın oluşturulması Ondalık kesir kavramının.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ONDALIK KESİRLER.
Advertisements

ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Atalet, maddenin, hareketteki değişikliğe karşı direnç gösterme özelliğidir.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
………………..İLKOKULU 3.SINIFLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DİYARBAKIR 2008.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
BSE 207 Mantık Devreleri Sayı sistemleri Sakarya Üniversitesi.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ Adı-Soyadı:Nihat ELÇİ Sınıfı-Numarası:7/C 1057
KESİRLER.
ÇARPMA İŞLEMİ X x x x xx x.
222. Kaç tabak var? …… Her tabakta kaç şeftali var? …… Toplam şeftali sayısı kaçtır? ……
Pay ve payda kavramlarını hatırlayalım… Tane 1 6 = Yandaki gibi payı paydasından küçük kesirlere Basit Kesir demiştik.
1 Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Alıştırmalar Bu bölümdeki problemler “C Dersi Çözümlü Problem Kitabı”, N. E. Ça ğ ıltay, C. E. Selbes, G. Tokdemir, ve Ç.
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
Matematik 22 Gülhan Gülçin’den 3 yaş büyük, annesinden 22 yaş küçüktür. Üçünün yaşlarının toplamı 61 olduğuna göre Gülhan kaç yaşındadır? a) 11 b) 9 c)
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
Excel 2007.
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Problem Çözelim.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
ÇOKGENLER.
NELER ÖĞRENECEĞİZ 1-Doğru ile nokta arasındaki ilişkiyi açıklamayı
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
Aşağıdaki sayılardan hangisi “Bin bir” diye okunur?
1. Bernoulli Dağılımı Bernoulli dağılımı rassal bir deneyin sadece iyi- kötü, olumlu-olumsuz, başarılı-başarısız, kusurlu-kusursuz gibi sadece iki sonucu.
KESİRLER.
ÖZDEŞLİKLER- ÇARPANLARA AYIRMA
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
RASYONEL SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ
- Sağlama - Kısa yoldan Çarpmalar
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
MATEMATİK ORAN ORANTI.
ÇOKGENLER.
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
RASYONEL SAYILAR.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Rakamlarımız.
ÜRETEÇLERİN BAĞLANMASI VE KIRCHOFF KANUNLARI
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ.
1- Basit Kesirler +(Birim Kesirler )
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
Babam kare şeklinde bahçemizin bir kenarına20 satimetre
Değerler ve Değişkenler
UZUNLUKLARI ÖLÇME.
SAYI DOĞRUSUNU TANIYALIM ÇİZELİM
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Limit L i M i T 1981 yılından günümüze, bu konuyla ilgili 17 soru soruldu. Bu konu, türev ve integral konusunun temelini oluşturur. matcezir.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Sunum transkripti:

Doç.Dr. Halil ARDAHAN1 ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ Hedef Davranışlar: Ondalık kesirlerin hayattaki önemi ve kavramın oluşturulması Ondalık kesir kavramının oluşturulması ve yazılması Paydası 10,100 olan kesirlerin ondalık kesir olarak yazılması Paydası 2,4,5,20,25,50,200 olan kesirlerin ondalık kesir olarak yazılması Denk Ondalık kesirlerin kavratılması ve yazılması Tam kısmı olan ondalık kesirlerin kavratılması ve yazılması Tasarım: Doç.Dr. Halil Ardahan

Doç.Dr. Halil ARDAHAN2 Elimizdeki bütünü oluşturan nesne kareli bir kağıt olsun. Elimizdeki bütünü oluşturan nesne bir pasta olsun. Elimizdeki bütünü oluşturan nesne 10 cm lik cetvel olsun. Ahmet’in babası parasının onda 4 ünü Borsaya yatırmış, kalan parsının onda 2 sine oyuncak almış. Kaç lirası kaldı? “Bir pastayı düğüne gelen on kişiye eşit paylaştırmak için her birine ne kadar pasta düşer?” “Kardeşler tarlalarını bölüştüler. Her birisine tarlanın onda biri düştü” şeklindeki olayları anlamak için ondalık kesirleri öğreneceğiz.

Doç.Dr. Halil ARDAHAN3 10 eş parçadan 1 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. KesirOndalık Kesir = 10 eş parçadan 2 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. KesirOndalık Kesir = 10 eş parçadan 3 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. Kesir Ondalık Kesir =

Doç.Dr. Halil ARDAHAN4 10 eş parçadan 4 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. KesirOndalık Kesir = 10 eş parçadan 5 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. KesirOndalık Kesir = 10 eş parçadan 6 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. KesirOndalık Kesir =

Doç.Dr. Halil ARDAHAN5 10 eş parçadan 7 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. KesirOndalık Kesir = 10 eş parçadan 8 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. Kesir Ondalık Kesir = 10 eş parçadan 9 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. KesirOndalık Kesir =

Doç.Dr. Halil ARDAHAN6 10 eş parçadan 10 tanesini alırsak bunu kesir ve ondalık sayı olarak şöyle ifade ederiz. KesirOndalık Kesir = Tam kısmı Ondalık kısmı

Doç.Dr. Halil ARDAHAN7 Aşağıdaki taralı kısımları KESİR ve ONDALIK KESİR olarak yazınız. Kesir Ondalık Kesir = = =

Doç.Dr. Halil ARDAHAN8 Aşağıdaki kırmızı renkli parçaları ONDALIK KESİR olarak yazınız. Ondalık KesirOkunuşu Onda bir Onda dört Onda yedi Onda dokuz Bir tam onda sıfır

Doç.Dr. Halil ARDAHAN9 1 Tam 0,1 Onda bir 1+0,1 =1,1 YazılışıOkunuşu Bir tam onda bir 1 Tam0,2 onda iki 1+0,2 =1,2 Bir tam onda iki 1 Tam 0,3 onda üç 1+0,3 =1,3 Bir tam onda üç

Doç.Dr. Halil ARDAHAN10 1 Tam0,7 Onda yedi Yazılışı 1+0,7 =1,7 Okunuşu Bir tam onda yedi 1 Tam0,9 Onda dokuz 1+0,9 =1,9 Bir tam onda dokuz 1 Tam 1 + 1=2,0 İki tam onda sıfır

Doç.Dr. Halil ARDAHAN11 ONDALIK KESİRLERDE TOPLAMA VE ÇIKARMA = + = 0,10,1 + 0,2 = 0,3 KESİR SAYI ONDALIK SAYI 0,1 0,2 + 0,3 Toplanan Toplam

Doç.Dr. Halil ARDAHAN12 0,10,10,4 0,5 0,10,1 + 0,4 0,5 0,1 0,4 + 0,5 Toplanan Toplam =

Doç.Dr. Halil ARDAHAN13 SAYI DOĞRUSUNDA TOPLAMA 0,10,20,30,40,5 0,6 0,70 0,40,3 0,7 0, 4 + 0,3 =0,7

Doç.Dr. Halil ARDAHAN14 0 0,10,20,30,40,50,60,70,80, ,10,20,30,40,50,60,70,80,9 1 0,4 0,6 1 tam 0,60,4 1 tam

Doç.Dr. Halil ARDAHAN15 0 0,10,20,30,40,50,60,70,80,9 1 0,4 0,5 0,3 0,6 0,4+0,5 - 0,3 = 0,9 - 0,3 = 0,6 Toplama ve Çıkarma Modeli

Doç.Dr. Halil ARDAHAN16 UYGULAMALAR 1)0,4+0,3=.... 2)0,5+0,2=.... 3)(0,7+0,3)+1=.... Sonuçları karşılaştırınız. 4)0,5+0,4=....0,4+0,5=.... 5) Üçgen şeklindeki bir tarlanın kenarları 12,5 m; 11,4 m; 4 m dir. Çevresi kaç metredir? 12,5 m 11,4 m 4 m + 24,3 m Öğrencilerin yaptığı bu işlem hatası neden kaynaklanıyor? 4=4,0 algılaması eksik

Doç.Dr. Halil ARDAHAN17 0,10,20,30,40 5) Sayı doğrusunda yapılan işlemi matematiksel olarak ifade ediniz. A) A) 0,4+0,1=5 B) B) 0, 2+0,2=0,4 C) C) 0,1+0,3=0,4 6) Banu’nun cebinde 0,3 lirası vardır.Annesi, ödevini bitirince Banu’ya 0,5 lira verdi.Banu’nun toplam kaç lirası olur? A) 0,7 B) 0,8C)0,9

Doç.Dr. Halil ARDAHAN18 7) Aşağıdaki toplama işlemlerinden hangisi doğrudur? A) A) 0,7+0,4 = 0,3 B) B) 0, 5 + 0,1= 0,4 C) C) 0, 5+0, 3=0, 8 8) A) A) 0,0 B) B) 0, 1 C) C) 1,0 9) 0,4+0,2=0,6 işleminde 0,6 sayısı neyi ifade eder? A) Toplanan B) Sonuç C) Toplam Toplamada etkisiz eleman aşağıdakilerden hangisidir?

Doç.Dr. Halil ARDAHAN19 Bir bütünü 100 eşit parçaya bölelim. Bu bütünü kesir olarak nasıl ifade ederiz? =1 bütün Bu bütünün bir parçasını kesir ve ondalık kesir olarak nasıl ifade ederiz? Kesir olarak Ondalık Kesir olarak = 0, 01 şeklinde ifade ederiz? % 1 Yüzde bir

Doç.Dr. Halil ARDAHAN20 Kesir olarakOndalık Kesir olarak = 0, 0 2 = 0, 0 3 = 0, 0 4 % 2 Yüzde iki % 3 Yüzde üç % 4 Yüde dört Yüzde gösterimi

Doç.Dr. Halil ARDAHAN21 Kesir olarakOndalık Kesir olarak = 0, 0 5 = 0, 0 6 = 0,07 % 5 Yüzde beş % 6 Yüzde altı % 7 Yüzde yedi Yüzde gösterimi

Doç.Dr. Halil ARDAHAN22 Kesir olarakOndalık Kesir olarak = 0, 0 8 = 0, 0 9 = 0, 10 = 0,1 % 8 Yüzde sekiz % 9 Yüzde dokuz % 10 Yüzde on Yüzde gösterimi

Doç.Dr. Halil ARDAHAN23 PAYDASI 2,4,5,20,25,50,200 OLAN KESİRLERİN ONDALIK KESİR OLARAK YAZILMASI Paydası 2 olan kesirleri ONDALIK KESİR şeklinde yazmak için ne yapılmalıdır? Paydası 4 olan kesirleri ONDALIK KESİR şeklinde yazmak için ne yapılmalıdır? Paydası 5 olan kesirleri ONDALIK KESİR şeklinde yazmak için ne yapılmalıdır?

Doç.Dr. Halil ARDAHAN24 Kesirleri paydası 10 olacak şekilde denk kesirlere dönüştürmek bir yol olabilir mi?

Doç.Dr. Halil ARDAHAN25 Diğer kesirleri de paydası 10 olacak şekilde siz denk kesirlere dönüştürünüz ve ondalık kesir olarak yazmaya çalışınız. Kesirleri ondalık kesri olarak yazılabiliri mi ? Niçin? O halde, hangi kesirler ondalık kesir olarak yazılır? Bir kural yazabilir misiniz? Kural.Paydası 10,100,1000 şeklinde genişletilebilen kesirler ondalık kesir olarak yazılır.

Doç.Dr. Halil ARDAHAN26 ONDALIK KESİRLER VE ÖLÇEK OKUMA 2 3 Okla gösterilen noktaya hangi ondalık kesir gelmelidir? Niçin? 2,2 2,42,62,8 Araştırma Sonuçları Yaş Başarı % Hatalar 2, Yanlış, Boş

Doç.Dr. Halil ARDAHAN Okla gösterilen noktaya hangi ondalık kesir gelmelidir? Niçin? 24,65 Araştırma Sonuçları Yaş Başarı % Hatalar 24, Yanlış, Boş

Doç.Dr. Halil ARDAHAN28 2,72,8 Okla gösterilen noktaya hangi ondalık kesir gelmelidir? Niçin? 2,74 Araştırma Sonuçları Yaş Başarı % Hatalar 2, Yanlış, Boş

Doç.Dr. Halil ARDAHAN29 0,40,5 Okla gösterilen noktaya hangi ondalık kesir gelmelidir? Niçin? 0,47 Araştırma Sonuçları Yaş Başarı % Hatalar 0, Yanlış, Boş 18 12

Doç.Dr. Halil ARDAHAN30 3,13,2 Okla gösterilen noktaya hangi ondalık kesir gelmelidir? Niçin? 3,14 Termometrenin gösterdiği sıcaklık kaç derecedir?

Doç.Dr. Halil ARDAHAN31 Termometrenin gösterdiği sıcaklık kaç derecedir?

Doç.Dr. Halil ARDAHAN32 Termometrenin gösterdiği sıcaklık kaç derecedir?

Doç.Dr. Halil ARDAHAN33 BİR SAYININ TAM SAYI KISMINI VE ONDALIK KESİR KISMINI AYIRMAK 10 parçadan oluşan bir bütünümüz olsun. Aşağıdaki renkli parçaları ONDALIK KESİR olarak nasıl yazarsınız? 2 Tam 0,1 onda bir 2,1 Tam kısmı Ondalık kesir kısmı Ayıraç

Doç.Dr. Halil ARDAHAN34 3,73,7 Tam kısmı Ondalık kesir kısmı Ayıraç Üç tam onda yedi. 14, 53 Tam kısmı Ondalık kesir kısmı Ayıraç On dört tam yüzde elli üç ONDALIK SAYILARIN OKUNUŞU

Doç.Dr. Halil ARDAHAN35 Soru.Bir bütün 100 eş parçadan oluşmaktadır.Aşağıdaki modeli ondalık kesir olarak nasıl yazarsınız? 2 Tam/bütün 0,25 Yüzde yirmi beş 2, 25 2 tam Onda birler basamağı Yüzde birler basamağı

Doç.Dr. Halil ARDAHAN36 ONDALIK KESİRLERİN DENKLİĞİ Aşağıdaki ONDALIK KESİRLERİ kesir olarak yazalım. 1, 5 1,50 1,500 Kesirleri denk kesir olduğuna göre, DENK ondalık kesir ne demektir? Bir örnek veriniz

Doç.Dr. Halil ARDAHAN37 ONDALIK KESİRLERİ KESİR OLARAK YAZMAK 1, 2 ONDALIK KESİR KESİR 1,25 23, 078 Soru. 0,234 ondalık kesrini kesir olarak yazınız ve model kurunuz..

Doç.Dr. Halil ARDAHAN38 Soru. 34,6 ondalık kesrini anlatan bir model kurunuz. 3 onluk 4 birlik,, 6 onda birlik 3 4, 6

Doç.Dr. Halil ARDAHAN39 DEĞERLENDİRME/ Evaluation Kesirlerini ONDALIK KESİR olarak yazınız. 4) 0,35 ondalık kesrini % işareti ile yazınız ve model kurunuz 5) 0,5 ondalık kesrini % işareti ile yazınız ve model kurunuz 6) %8 ifadesini ondalık kesir olarak yazını ve model kurunuz. 7) 0,2; 20,20 ; 0,20; 20,2 ; 0,200, ondalık kesirlerinden hangileri denktir

Doç.Dr. Halil ARDAHAN40 8) Bütün şekil 100 eş parçadan oluşmaktadır. Her renk bütünün kaçta kaçını oluşturmaktadır? Aşağıdaki tabloyu doldurunuz. SarıKırmızıYeşil Kesir1/4 Ondalık Kesir 0, 25 % 25 9)Her soru 0,5 puan olduğuna göre testten kaç puan aldığınızı hesaplayınız. Testin Cevaplarını ister misiniz?EVETHAYIR

Doç.Dr. Halil ARDAHAN41 TESTİN CEVAPLARI Kesirlerini ONDALIK KESİR olarak yazınız. 4) 0,35 ondalık kesrini % işareti ile yazınız. 5) 0,5 ondalık kesrini % işareti ile yazınız. 6) % 8 ifadesini ondalık kesir olarak yazınız. 0,3 7,4 0,08; 0,11 0,008;0,017 % 35 % 50 0,08

Doç.Dr. Halil ARDAHAN42 7) Bütün şekil 100 eş parçadan oluşmaktadır. Her renk bütünün kaçta kaçını oluşturmaktadır? Aşağıdaki tabloyu doldurunuz. SarıKırmızıYeşil Kesir1/4 Ondalık Kesir 0, 25 % 25 1 / 3 Yazılamaz 7/100 0,07 % 7 8) 6 soru doğru ise 0,5+0,5+0,5 + 0,5+0,5+0,5=3 puan olur.

Doç.Dr. Halil ARDAHAN43 BİR TAMSAYIYI 10 İLE BÖLMEK Kural. Bir tamsayıyı 10 ile bölmek için

Doç.Dr. Halil ARDAHAN44 BİR TAMSAYIYI 100 İLE BÖLMEK 2 + 0,40 + 0,07= 2, , 47=23, 47 Kural. Bir Tamsayıyı 100,1000 ile bölmek için

Doç.Dr. Halil ARDAHAN45 1.Bir Ondalık Sayıyı bir Tamsayı ile çarpmak ONDALIK KESİRLERDE ÇARPMA 0,79 x 15 Kural. Bir ondalık sayıyı bir tamsayı ile çarpmak için

Doç.Dr. Halil ARDAHAN46 2. Bir ondalık sayıyı bir ondalık sayı ile çarpmak Kural. Bir ondalık sayıyı bir ondalık sayı ile çarpmak için Tasarım: Doç.Dr. Halil Ardahan