Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

İkinci slayta nasıl geçeceğim yav..? Bi bilen yok mu?
İKİNCİ BASAMAK SAĞLIK KURULUŞLARINDA ACİL SERVİSLERİN GÜNCEL DURUMU
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
TEDAVİ İŞLEMLERİ.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile Hekimliği
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
Yatan Hasta Maliyet Analiz Uygulamaları
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
Hastalık ve Mortaliteyi Azaltmada Genel Sağlık Kontrolleri Dr. Mustafa Kürşat ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
SAĞLIK TURİZMİ VE ÜNİVERSİTELER
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
23. Klinik bilgi sistemleri
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
Sağlık Hizmetlerinin Finansman Yöntemleri
SAĞLIK. Kamu Kesimi Tarafından Yapılan Toplam Sağlık Harcaması (Milyon TL) Kaynak: Sağlık Bakanlığı.
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
Demografik Bilgiler Nüfus (DİE-2005) Nüfus (ETF-2005)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
KONULAR SEVK ZİNCİRİ NE ZAMAN VE İLK NERELERDE BAŞLADI? GENEL SAĞLIK SİGORTASI GSS KİMLERİ KAPSAMAKTADIR? GSS SAYILANLARDAN ALINAN PRİM ORANLARI ? KORUYUCU.
Muş Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği ……… Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri Değerlendirmesi 2015 MUŞ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TIP FAKÜLTENDE DÖNER SERMAYE OLUŞUMU VE DAĞITIMI 2003.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
E.Ü.T.F. ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Hastane Odası Tefrişi
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Sendikaların ekonomik analizi
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
Op.Dr. Hicabi GÖKDERELİ Tümsad Genel Başkanı. Sayılarla tıp merkezleri Faal tıp merkezi : Cerrahi tıp merkezi(%36) : Dahili tıp merkezi(%64)
KAL İ TE VE VER İ ML İ L İ K. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (Makina,Teçhizat,İnsan, vb.)ile.
KALİTE VE VERİMLİLİK KALİTE MALİYETİ.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON VE KURUMLARARASI İŞBİRLİĞİ.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
Türkiye Sağlık Reformları Tarihi
Japonya Sağlık Sistemi
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
TKY UYGULAMASI.
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Dr.Hakkı TURAN Muğla Tabip Odası Başkanı
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
GÜVENLİ CERRAHİ KONTROL LİSTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Sunum transkripti:

Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM

Yıllara Göre Sağlık Personeli Sayıları, Tüm Sektörler

Yıllara Göre Hastane Yatağı Sayıları, Tüm Sektörler

Yıllara Göre Hastanelerde Yatak Doluluk Oranı, Tüm Sektörler

Yıllara ve Sektörlere Göre Hastanelere Müracaat Sayısı

Yıllara Göre Ortalama Kişi Başı Hastanelere Müracaat Sayısı

Yıllara ve Kurum Türlerine Göre Toplam Hekime Müracaat Yıllara ve Kurum Türlerine Göre Toplam Hekime Müracaat

Sevk Oranı Ne Olmalı? Bir bölgedeki tüm hastaların yaklaşık %85’i 1.basamak sağlık kuruluşunda tedavi olabilir, Kalan %15 oranındaki hasta da 2. ve 3. basamak için sevk edilir.

Sevk Zinciri Böylece ; Gereksiz hasta yoğunluğu azalır Bir hastaya daha fazla zaman ayrılır Hatalar azalır Gereksiz tetkikler azalır Gereksiz masraflar azalır Memnuniyet artar (hekim ve hasta)

Mevcut Durum Mevcut Durum Sevk yokken; Hasta yoğunluğu artıyor İlgi azalıyor Dikkat azalıyor Hata artıyor Maliyet artıyor Kalite azalıyor Hasta memnuniyeti azalıyor Özellikli büyük ameliyat sayısı da azalıyor

Sevk Sistemi Sevk sisteminin olmayışında en önemli sebep aile hekimliği sistemi için yeterli hekimin olmayışı Bu durumu besleyen bir faktör de performans sistemidir. Bu sistemde çok hasta çok gelir demektir. Sevksiz hastaların doğrudan 2. ve 3.basamak hastanelere gitmesi hastane ve hekim gelirlerini artırmaktadır.

Ne olmalı? Sevk sistemi özendirilmeli (yasaklama değil) –Birinci basamak dışında katkı payı ? –Sevksiz başvuran bir hastadan fazla katkı payı ? 2. ve 3.basamak hastanelerde hekim ve hastane mağduriyeti yaratmayacak geri ödeme olmalı.

Ne olmalı? Yeni kriterlerde; Daha yüksek nitelikli Düşük maliyetli Düşük komplikasyonlu Yüksek memnuniyetli iş için daha çok ödeme Yeni mağduriyetler oluşmamalı

Geri Ödeme – Sağlık Hizmet Kalitesi

Kalite Hizmete ilişkin son kararın verdiği memnuniyet Verimlilik Esneklik Etkili olmak İşleri çabuk ve doğru olarak yapmak İşleri zamanında yapmak Bir ideal arayışı İdarenin yönettiği bir süreç ve, Gelişmişlik göstergesidir

Sağlıkta Kalitenin 6 Hedefi Güvenli Etkili Hasta merkezli Zamanında Yeterli Adil/hakkaniyetli sağlık hizmeti.

Mevcut sistemde sorunlar Hekim bir gelir elde etmek için puan toplamak zorundadır İşin niceliği önemli hale gelmiştir İşbirliği yerine rekabet oluşmuştur İş barışı zedelenmiştir (branşlar arasında puan fırsatları farklı) Daha kolay işler tercih edilmektedir Karmaşık, zor işlerden kaçınılmakta (güçlük,zaman, komplik,..) Çok hasta bakmak zorunda kalan hekim risklerini azaltmak için –Çok tetkik istiyor –Çok ilaç yazıyor –Çok ameliyat yapıyor (relatif endikasyonlarda)

HATALI HİZMET SUNMANIN RİSKLERİ İnsan sağlığı ve güvenliği sorunu, Güvenin azalması, prestij kaybı, Çalışanların motivasyonunu kaybetmesi, Mal ve hizmetlerde tatminsizlik, Zaman kaybı, İşgücü kaybı, Gereksiz tekrarlanan hizmet ve buna bağlı finansman kaybı Kaynakların israfı ve verimin azalması.

Teşekkürler Doç Dr Hasan S. Sağlam