İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Advertisements

BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
EQUIZSHOW.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Prof. Dr. Sevinç Sakarya Maden
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KELİME ÖĞRETME BECERİSİ
Eğitsel Rehberlik.
KAVRAM HARİTALARI.
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MADDEYİ TANIYALIM.
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
BELLEK.
KİŞİSEL REHBERLİK.
Doktor, öğretmen, postacı, ve polis bunlardan bazılarıdır.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DİNLEME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN

Dil Becerileri ve Alt Beceriler Bir dilde 4 beceri (konuşma, dinleme, yazma ve okuma) ve 3 alt beceri (telaffuz, dilbilgisi ve kelime bilgisi) vardır. Bu beceriler ve alt becerilerden de şüphesiz kelime bilgisi diğerleri gibi çok önemli bir yere sahiptir.

Kelimeleri de aklımızda daha uzun tutabilmek ve öğrenebilmek için bir dizi yöntem vardır. Şimdi bu yöntemlerden teker teker bahsedelim.

Görselleştirme İnsanlar şüphesiz gördüklerini akıllarında çok daha uzun tutarlar. Yani bir kelimeyi deftere yazıp onu defalarca okumaktansa onu mümkün olduğu kadar görselleştirip tekrarladığımızda çok daha kısa sürede aklımızda tutabiliriz.

Örneğin ‘drive a car’ kelimesine bakalım. Drive a car: Araba sürmek Yazıp defalarca tekrarlamak yerine bunu görselleştirdiğimizde daha kolay öğrenebiliriz. Drive a car:

Cümle İçerisinde Görme/Kullanma Her dilde kelimeler cümle içerisinde anlam kazanırlar. Dolayısıyla bir kelimeyi cümle içerisinde görmek ya da cümlede kullanabilmek öğrenmemize yardımcı olur: My father has a car and he can drive it.

Taklit etme / Canlandırma Öğrenme işine ne kadar duyu organımızla katılırsak öğrenme o kadar kalıcı olur. Sadece duymakla hem duyup hem görmek arasında dağlar kadar fark vardır. Bundan yola çıkarak bir kelime eğer canlandırılabiliyorsa onu canlandırdığımızda aklımıza gelmesi çok daha kolay olur.

Mesela öğretmenimiz bizden ‘drive a car’ kelimesini on defa yazmak yerine bir kere canlandırmamızı istese şüphesiz aklımızda daha uzun süre kalır ve gerektiğinde bu kelimeyi kullanabiliriz.

Yapay Kodlama Kelimelerin aklımızda kalması için kodlama yöntemini kullanabiliriz. Örneğin siyah anlamına gelen ‘black’ kelimesini okununşuyla (blek) kodlayarak ‘siyahblacklik’ olarak siyah bir bileklik hayal aklımızda tutabiliriz.

Kelime Defteri Tutma Kelime ezberleme tekniklerinden en sık kullanılan tekniklerden biri de kelime defteri oluşturmadır. Bir deftere öğrenilen kelimeler liste halinde Türkçe karşılıklarıyla yazılır ve çok yoğun tekrar yapılır.

Tekrar Ederken Nelere Dikkat Etmeliyim? Gerek kelime defterimizi tekrar ederken gerek diğer derslerimizi tekrar ederken dikkat etmemiz gereken şeylerden birisi aralıklı tekrar yapmaktır. Bir günde 100 kere bir kelimeye bakmak yerine üç günde bir 4-5 kere bakarsak aklımızda daha kalıcı olur.

Sınıflama Zihnimize kelimeleri belirli bir düzen içerisinde alırsak o kelimeleri hatırlamak çok daha kolay olur. Mesela COLORS (RENKLER) başlığı altına red, yellow, purple vs. gibi renkleri yerleştirirsek, bu renkleri tek tek ayrı zamanlarda öğrenmekten çok daha kolay ve hızlı öğreniriz.

Eş Anlam-Zıt Anlam Bir kelimeyi öğrendikten sonra o kelimenin eş anlamıyla ya da zıt anlamıyla karşılaştırdığımız da bu iki kelime arasında bağlantı kurar isek bu eski yeni arasında bir çeşit bağ kuracağından dolayı öğrenmek daha kolay olur.

Kelime Öğrenme Yöntemlerinin Birleştirilmesi Her kelimenin kendine uygun olan bir öğrenilme yöntemi olabilir. Bazı kelimeler için canlandırma tekniği uygunken bazıları için kelime defterine yazma uygun olabilir.

Bununla birlikte bir kelime öğrenilirken mümkün olduğu kadar çok yöntemle o kelimeyi öğrenmek gerekir. Mesela ‘drive a car’ kelimesini öğrenirken Canlandırma, Kelime listesine yazma, Görselleştirme gibi yöntemlerle öğrenirsek çok zor unuturuz bu kelimeyi.

THANK YOU