Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ANKARA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8 Mart Dünya Kadınlar Günü İÜ Engelli Kadın İstihdamını Tartışıyor Paneli
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ŞANLIURFA.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ERZURUM.
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ORDU.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 MERSİN.
2 SANAYİ ALANININ ŞEHİR MERKEZİNE GÖRE KONUMU 3 Kastamonu Belediye Başkanlığı olarak şehirdeki her iki eski sanayi sitesinin şehir yerleşik alanı içerisinde.
Önemli Tarihler 2016 Tercih Dönemi Bilgilendirme Toplantısı - Kurumsal İletişim ve Tanıtım Müdürlüğü - Strateji ve İş Geliştirme Müdürlüğü - 20 Haziran.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 MANİSA.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
TTH Türkiye; EIF tarafından BST Bakanlığı, AB Türkiye Delegasyonu ve Avrupa Komisyonu Bölgesel Politika Genel Müdürlüğü işbirliğinde tasarlanmıştır.
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Arş. Gör. EDİP KAYA, Dr. Ebru İnal
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 GAZİANTEP.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
İhracat Genel Müdürlüğü
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Aile Atölyeleri Projesi
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
1. TMGDK GENEL KURULU 26 MAYIS 2018, İZMİR.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ANKARA

Proje Detayları

PROJE ÖZETİ BAŞLANGIÇ TARİHİ: PROJE SÜRESİ: 23 Ay FAYDALANICI: Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu SÖZLEŞME MAKAMI: T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, AB ve Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı GIZZDHSequa EDUSER UYGULAMA: GIZ International Services, Almanya, Konsorsiyum Ortakları: ZDH, Almanya, Sequa, Almanya, EDUSER,Türkiye ADAPTESK

Project Outline Projenin Genel Hedefi: Daha sürdürülebilir bir ekonomik büyümeyi sağlamak amacıyla insan sermayesine daha fazla yatırım yaparak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırılması Özel Hedefler: KOBİ çalışanlarına ve işverenlerine çalışma becerileri kazandırmak ve Eğitim ve Danışmanlık Merkezlerinin hizmet kapasitelerini artırmak yoluyla bu kişilerin yeterliliklerini artırarak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırıması

Projenin Coğrafi Kapsamı 8 İl: Ankara, Bursa, Manisa, Mersin, Gaziantep, Şanlıurfa, Erzurum, Ordu

Teknik Destek Ekibi  Basak Isbir-Karaman Proje Direktörü GIZ  Aise Akpinar Proje Direktörü Eduser Vekaleten Takım Lideri  Michael Dan, Takım Lideri  Liesl Münch, Kapasite Geliştirme & Uyumluluk Kilit Uzmanı  Jove Jankulovski, Eğitim Kilit Uzmanı  NN. İletişim Uzmanı  Çeşitli Kilit olmayan Uzmanlar TESK Ekibi  Elif Güliz Bayram, Kıdemli Operas. Faydalanıcı Tems.  Fuat Elvan, Proje Koordinatörü  Mehmet Güven, Proje Koordinatör Yardımcısı E.Çolpan Erdem Yazıcı, Eğitim Uzmanı  Zeynep Gazioğlu Kayacı, Kapasite Geliştirme Uzmanı  Zeynep Ercan, İletişim Farkındalık Uzmanı  Selin Eren, Kıdemli Olmayan Uzman AdapTESK Proje Ekibi

Eğitim İhtiyaçları Analizi

Başarılar EİA Araştırması, yüz yüze görüşmeler ve 10 farklı Anket çalışması ile 8 ilin tamamında gerçekleştirilmiştir; toplamda 1000’den fazla insana ulaşılmış, 1600’den fazla anket sonucu elde edilmiştir, Taslak Saha Ziyareti Raporu Özeti hazırlanmıştır 8 il için ayrı ayrı Taslak Raporlar hazırlanmıştı EİA Araştırması Raporu ile ilgili olarak Yararlanıcı Kurum ve Sözleşme Makamı ile görüşmeler yapılmıştır; İllerdeki bulgulara ilişkin görüşmeler devam etmektedir (İl Bilgilendirme Toplantıları) Eğitim İhtiyaçları Analizi

Esnaf / Sanatkârların Özellikleri Esnaf ve Sanatkârlar … erkek … yaşlarında … şehirlerde yaşıyor … işle ilgili eğitimlerden hoşlanıyor … Eğitimlerin tercihen 1 gün, en fazla 3 gün sürmesini … Salı, Çarşamba veya hafta sonları … akşam saatlerinde verilmesini istiyor

EİA Katılım

EİA Kadın Katılımı

Esnaf & Sanatkâr Anket Cevap Oranı

Bölgelerin Mobilizasyonu Toplam ÜyeKatılan E&S% Toplam Anket. E&S % Gaziantep ,17%1360,43% Bursa ,02%110,02% Manisa ,18%1450,34% Erzurum ,28%500,35% Sanliurfa ,06%370,12% Ordu ,42%800,41% Mersin ,13%1520,33% Ankara ,00%850,00% TOPLAM ,18%6110,25%

Eğitim İhtiyaçları Analizi Katılım - Ankara ToplantıKategoriKatılımKullanılan AraçlarAdet Genel SekreterFederasyonlar4Bilgi Edinme Tabloları4 Anketler3 Genel SekreterOdalar17Bilgi Edinme Tabloları15 Anketler17 YK ÜyeleriFederasyonlar2Anketler42 Odalar42 Federasyon PersoneliFederasyonlar2Anketler2 Esnaf & Sanatkar*1Anketler1 TOPLAM6485

Eğitim ihtiyacının olmaması Eğitimin oldukça pahalı olması Para darlığı Eğitimin uzunluğu Eğitimlerin en yoğun dönemde verilmesi Eğitim saatinin uygun olmaması Eğitim yerinin uygun olmaması Eğitmeni beğenmemesi Esnaf&Sanatkarın Eğitime Katılmama Sebepleri

Esnaf Sanatkârların Eğitimlere Katılmama Sebebi

E&S için İhtiyaç Duyulan Eğitim Konuları

Farklı Taraflara Göre Esnaf ve Sanatkârların Eğitim İhtiyaçları

Tercih Edilen Eğitim Süresi (E&S)

Tercih Edilen Eğitim Zamanı (E&S)

Tercih Edilen Eğitim Günleri (E&S)

Genel Konular: Eğitimler kısa, esnek, talebe dayalı ve odaklı olmalıdır Eğitim Süresi: Mümkün olduğunca kısa 1-2 gün Eğitim Zamanı: Akşamları En Uygun Eğitim Günleri: Salı, Çarşamba & Hafta sonu Tercih edilen eğitim konuları: İşle ilgili eğitimler Teknik konular E&S Eğitimi

İşbirliği yapılan federasyonlar Şoförler Lokantacılar Kasaplar, Et ve Et Ürünleri Bakkallar Madeni Eşya

Odalar Odaların Aktif Olduğu Başlıca Sektörler Araba / Motorlu Taşıtlar (47%) Gıda Hizmetleri (29%) Metal / Makine Sektörü (17%)

Ankara’daki Odaların Aktif Olduğu Sektörler

Ankara’daki Odaların Eğitim İhtiyaçları

Odalar için Tercih Edilen Eğitim Süresi - Ankara

Tercih Edilen Eğitim Zamanı / Günleri - Ankara

Eğitim Süresi: Yöneticiler için 1-3 gün, Personel için 2 gün Eğitim Zamanı: Yönetici ve Personel için Sabah / Akşam En Uygun Eğitim Günleri: Cuma’dan Pazar’a Tercih Edilen Eğitim Konuları: İşle ilgili eğitimler Teknik konular Odaların Eğitimi - Ankara

Bulguların Özeti (1) Proje kapsamında hedeflenen E&S’ye ulaşmak için Birlik ve Federasyonların üyelerinin yaklaşık %10’unu mobilize etmeleri gerekmektedir – bu rakam Birlikler için oldukça yüksektir Ankara’da Mesleki Eğitim Merkezleri bulunmaktadır – bu merkezler kullanılmalıdır Bütün eğitimler talebe dayalı, kısa ve esnek olmalıdır.

Eğitim Programı (1) Eğiticilerin Eğitimi için tasarlanan dersler (1.8) Birlik /Oda Personeli için 15 günlük bir eğitim Mesleki Eğitim Personeli için 5 günlük bir eğitim Eğitim Süpervizörleri için 2 günlük bir eğitim Birlik & Oda Personeli için planlanan eğitimler (1.9) Birlik Personeli için 3 günlük 3 eğitim (7 il) Oda Personeli için 3 günlük 3 eğitim (Tüm iller) Birlik & Oda Yönetimi için planlanan eğitimler (1.10) Birlik GS için 3 günlük 1 eğitim (Ankara’da) Birlik Başkanları için 3 günlük 1 eğitim(Ankara’da) Oda GS için 3 günlük 2 eğitim (tüm iller) Oda Başkanları için 1 günlük 2 eğitim (tüm iller) Oda Yön. Kur. Üyeleri için 1 günlük 2 eğitim (tüm iller)

Eğitim Programı (2) Esnaf & Sanatkarlar için Genel Eğitimler (2.1A) Haftalık akşam/öğleden sonra dersler (7 il) Bilgisayar odasında haftalık uzaktan eğitim (7 il) İki haftada bir 2 günlük eğitimler (Tüm iller) Aylık olarak kurumlarla birlikte düzenlenen eğitimler (Tüm iller) İki ayda bir zorunlu eğitimler (Tüm iller) Esnaf & Sanatkarlar için Sektöre yönelik Eğitimler (2.1B) İki ayda bir düzenlenen 4 günlük eğitim (Tüm iller) Üç ayda iki kez düzenlenen 10 günlük yoğun eğitim (Tüm iller)

E&S Eğitimlerinin Uygulanışı E&S’ların Bilgi ve Uyum Yeteneğinin Artırılması Çeşitli formatlarda kurumsallaşmış eğitim Aylık eğitim programı Farkındalık oluşturma / İletişim

İlginize teşekkürler