BRİÇ OYNAMAK İÇİN GEREKLİ MATERYALLER. Profesyonel Ortam.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kemal BAŞARAN Basketbol Antrenörü
Advertisements

TENİS KAREN TÖRK 3C SINIFI, NO:523.
TOHUMDAN FİDANA ELİF DUMANLI 6-C 725.
FUTSALIN PRENSİPLERİ.
HAKEMLERİN RESMİ EL İŞARETLERİ
FUTBOL VE KURALLARI.
AÇININ TEK RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI Tek renkli bir elden bahsederken, gösterilebilecek sadece bir rengi olan (prensip olarak 6 kâğıdı içeren) bir.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
PUAN HESABI Puan hesabı, bir konuşma yapmaya hazırlanan her oyuncunun vazgeçilmez silahıdır. Pierre Albarran tarafından ortaya atılıp yaygınlaştırılmış.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
AÇICININ İKİNCİ KONUŞMASI
İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas.
ŞLEMLER VE MODERN KONVANSİYONLAR
1 VE 2 SANZATU AÇIŞLARINA CEVAPLAR
Türkçe Dersi/Edebiyat Dersi Kaynak Sitesi
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YANGIN SÖNDÜRME CİHAZI NASIL KULLANILIR?
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
KORFBOL.
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ ATAKUM 2014.
MATEMATİK
HUZEYFE MUHAMMED KOCABAŞ
VARLIKLAR ARASI İLİŞKİLER Mustafa COŞKUN Levent SARIDEMİR
Pozisyonlar (4.5x6 m oyun alanı, 3 e 3 oyun) Temel Pozisyon
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ A.B.D
OYUNCU GELİŞİMİ Adı Soyadı Yaşı Değerlendirme Tarihi Dönem
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
HENTBOL.
Strateji Oyunları.
PAS & DÖNÜŞLER ISINMA AMAÇLI ÇALIŞMA
LİNKLER PMYO: MAKİFREHBERLİK MESLEKLER:
Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Sporlar Voleybol Futbol Basketbol Tenis. Spor İle İlgili Bilgi Öğrenmek İçin Evet’e Basın Çıkmak İçin HAYIR’A BASIN.
Beden Eğitimi Öğretmeni
İŞLEM KAVRAMI.
ULUDERBNET SABANCI ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ 2016
GÖRME ENGELLİLER.
(Bircom – Müşteri Deneyimi ve Ürün Geliştirme)
Hazırlayan: Rabia Ayşenur Kurnaz
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
 Beyzbol Amerika Birleşik Devletleri’nde en yaygın iki spordan biridir. Bu sporun ne zaman ortaya çıktığı konusunda net bir bilgi olmamakla birlikte.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
HAZIRLAYAN AHMET KÜÇÜK
İŞLEM KAVRAMI.
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
Ders 12 Defansif Oyun.
Briç Oynamayı Öğrenmek
Futbol 11’er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır. Oyunun amacı, topu rakip kaleye sokmaktır. Topu elle ve kolla oynamak.
Deklarasyonun Amaçları
Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar.
Ders 9 Stayman Konvansiyonu.
Halka Üçgen Doğru Petek oyunu kuralları:
Ders 6 Deklaranın Oyunu.
Açış Deklareleri (Oyunu açmak)
Arttırma Sonrası Konuşmalar
Üste konuşmalar (Overcall)
Zayıf Açış Konuşmaları
Ders 11 Şilem Konuşmaları.
Ders 5 Açıcının Rebidleri.
Futbolda en çok karşımıza çıkan kurallar
Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
VOLEYBOL Nasıl oynanır Voleybol nedir Voleybol sahası.
Sunum transkripti:

BRİÇ OYNAMAK İÇİN GEREKLİ MATERYALLER

Profesyonel Ortam

AS4 RUA3 DAM2 VALE1 TURİNG.SKOR SANT … MAJÖRLER ♠ PİKSPADES … ♥ KÖRHEARTS … MİNÖRLER ♦ KARODİAMONDS … ♣ TREFLCLUBS … ONÖRLER VE PUANLARI RENKLERİN ADI,SINIFI VE PUANLAMASI

TOPLAM GÜCE GÖRE OYNANMASI GEREKEN KONTRAT VE İKRAMİYELERİ

Başlangıç Bilgileri Kartların Büyüklük Sırası ve ne işe yarar. Löve (el Kavramı) Koz ve Fit Kavramı NT Kavramı (Kozsuz oyun Kavramı) Puan Sayma Ellerin Puan ve Uzun renk bakımından anlatılması (Deklere) –Türkçe anlatım olacak. İlk Konuşan-İlk Konuşanın Ortağı-Üste Konuşan-Üste Konuşanın ortağı kavramlarının anlatılarak her oyuncuyu adlandırmak. Artırmada karar deklaresi verilmesi. (Üç pas öncesi) Artırmadaki kadar el almaya çalışmak veya batmak. İhalenin sona ermesi oyun bölümüne geçme.KONTRAT Yeni başlayanın durumunun analizi

FİT = TOPLAM 8 KART Dummy KOZ Dekleran

1 AÇIŞLARI AÇIŞmin.ADETGÜÇ 1 ♣ 3+ kart HP 1 ♦ 1 ♥ 5+ kart 1 ♠ 1NT Dengeli15-17 HP

ÖNCELİKLİ OLARAK BİLMEMİZ GEREKENLER DENGELİ ELLER ve TANIMI: ZON İÇİN ÖNCELİK : 4M - 3NT - 5m KONUŞMA ÖNCELİKLERİ: FİT – RENK – NT ZON(TEHLİKELİ);ZONSUZ(TEHLİKESİZ)BÖLGELER DUMMY,DEKLARAN,RAKİP,DEALER,ADVANCER, ATAK EDEN,OVERCALL(ARAYA GİREN),SİSTEM KONVANSİYON,APEL VB. KAVRAMLAR

AÇIŞ GÜÇ 1 ♥/♠  2 ♥/♠ HDP 3 ♥/♠ HDP 4 ♥/♠ HDP 5 ♥/♠ HDP 6 ♥/♠ HDP 7 ♥/♠ 23+ MAJÖR TUTUŞLARI

AÇIŞ GÜÇ 1 ♣/♦  2 ♣/♦ HDP 3 ♣/♦ HDP 3 NT HDP 5 ♣/♦ HDP 6 ♣/♦ HDP 7 ♣/♦ 23+ MİNÖR TUTUŞLARI

AÇIŞ CEVAP GÜÇ 1X  1NT (6 -10 HDP) 2NT (11-12 HDP) 3NT (13-16 HDP) CEVAPCININ NT YANITLARI

AÇANIN MAJÖR TUTUŞU AÇAN GÜÇ CEVAPÇI 1 ♣  1 ♥ 2 ♥ (13-15 HDP) 3 ♥ (16-18 HDP) 4 ♥ (19-21 HDP)

AÇAN GÜÇ 1 ♣  1 ♥ 1NT (13-15 HDP)DENGELİ 2NT (16-18 HDP)DENGELİ 3NT (19-21 HDP)DENGELİ AÇANIN NT REBİDLERİ(YANITLARI)

GÜÇ NEDİR? UZUNLUK PUANI 5. İÇİN+1 HP, 6.İÇİN+1 HP DAHA YEDİNCİDEN FAZLASI İÇİN ? KISALIK PUANLARI ŞİGANSİNG.DOUBLETON 0XXX 3 KOZ321 4 KOZ531

OYUN PLANLARI NT OYUNLARI :  KESİN ALICILARINI SAY  ALMAN GEREKEN LÖVEYİ TESBİT ET  NEREDEN ELDE EDİLİR?  BU ARADA ASLA KESİN ALICILARINI ÇEKME!!  HAZIRSAN ARKANA BİLE BAKMA TOPUKLA

KOZ OYUNLARI : HERZAMAN YANDA 5+ KART RENGİ SAĞLA ŞARTLAR A.KOZ EŞİT DEĞİL: KISA KOZ TARAFINDAN ÇAK B.KOZ EŞİT : EN ÇOK ÇAKABİLECEĞİN RENK 2 DEN FAZLAYSA ONU ÇAK FİNAL:PLAN BİTTİYSE VEYA UYGULANAMIYORSA EVE DÖN(KOZLARI ÇEK) VE İYİ RENKLERİNİ OYNA UZUN KOZDAN AMAÇSIZCA ÇAKMA!!

RENKLER NASIL OYNANIR  KÜÇÜKLERDEN BÜYÜK ONÖRLERE DOĞRU  KISA TARAFTAKİ ONÖRLER ÖNCE !  KOZLAR YETERİNCE ÇEKİLİR  DIŞARDA BİR ADET ENBÜYÜK KOZ VARSA OYNAMA  ELÇAKA YER ÇAKA OYNAMA(ÖZEL DURUMLAR HARİÇ)

KART KOMBİNASYONLARI 1 AR7ARRDVARV65RD4D4 632DV852D8A5 ADAD10ADV10A87 AD6 98V84654DV10DV4V76

KART KOMBİNASYONLARI 2 AD6AD10AV10ARVRD109 V R3RV4RD8D86ARV A

DEFANS NEDİR NASIL YAPILIR?  ÖNCE İYİ BİR ATAK YAPILIR  KOZA KISALAR(TEKLER),NT YE UZUNLAR ÇIKILIR  SEKANSLARI(SIRALI)ÇIK  ORTAĞIN RENGİNİ ÇIK  RAKİP RENKLERİ ÇIKMA  GENEL OLARAK KISA KOZU ÇIKMA  KOZ kontratlarına sadece A OLAN RENKTEN ATAK YAPMA  KOZA A R SIRALI İSE MUTLAKA ÇIK  YERİN ZAYIFLARINA HÜCUM ET

Araya giriş (Overcall),Advancer 1Renkle overcall ( 1 veya 2 Seviyesi) 2Take - out Kontr T/O 3NT Overcall' u 4Konvansiyonel overcall tipleri

Renkle overcall ( 1 veya 2 Seviyesi) Renkle overcall 1 Seviyesi HP 5+ Kart 2 Seviyesi HP (5+ Kart Majör,6+ kart minör) Kaliteli renk ARD  İkisi ve V109  ikisi veya V10  Biri tabiki sadece ARD

T/O ile overcall 17+Puanı olan her el ile (NT demeyen) Take - aut Kontr 16- Puan olan bazı ellerle a) Her renge en az 3 kart ile hazır olmalı b) Rakibin açtığı renk hariç kartların ve puanının toplamı zonsuz 23 zonda 24 etmeli.

13 puan değerinden az olmalı Orijinal renk harici 4+ kart majörü olmamalı Orijinal renk harici 5+ kart minörü olmamalı İki adet As olmamalı Kaliteli renk olmalı ZAYIF AÇIŞLARIN ORTAK ÖZELLİKLERİ

2 ♣ 6 kart 5-10 HP 2 ♦ 2 ♥ 2 ♠ 3 ♣ 7 kart 3 ♦ 3 ♥ 3 ♠ 4 ♣ 8 kart 4 ♦ 4 ♥ 4 ♠ 5 ♣ 9-10 kart 5 ♦ Zayıf açışların kendi özellikleri

1 NT Açışı ve Cevapları AÇIŞ GÜÇ Cevap 1NT(15-17 HDP)  PASS0-7 puan 2NT8-9 puan 3NT10-15 puan 4NT16-17 puan 5NT20-21 puan 6NT18-19 puan 7NT22+ puan

STAYMAN AÇIŞ GÜÇ Cevap 1NT(15-17 HDP)  2 ♣ min.8 puan 2 ♦ 4 KART MAJÖR YOK 2 ♥ 4 KART ♥ 2 ♠ 4 KART ♠