EĞİTSEL KURAMLAR PROJE: Bir Ok Atana Bir Soru Bedava Grup Üyeleri; Murat YILMAZ Cebrail SE Ğ MEN MEHMET Ş ER İ F TEK İ N.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Maddelerin Işık Geçirgenliği
SİMETRİ VE ÖTELEME SİMETRİ VE ÖTELEME MATERYALİN ADI
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
 Projenin Amacı: Farklı öğrenme ortamlarından, farlı öğrenme tekniklerinden yararlanma, öğrencileri derse motive etme, zevkli,
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
ANNELER GÜNÜ ETKİNLİKLERİ
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Mimio İle İnteraktif Eğitim
AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
AMİRALİ BATIRAN KOORDİNAT
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
PROJENİN ADI: MERAK KORİDORU PROJEYİ UYGULAYAN OKUL: ÇİĞDEMLİK İLKOKULU PROJENİN AMACI: Öğrencilere Merak Uyandırıcı Sorular Sorarak Bilgiye Çeşitli.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Çalışma Yaprağı.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM TEKNOLOJİ VE MATERYAL DERSİ
BİLGİ ÇARKI. ELİF KÜTÜK ŞEYMA NUR AĞIRTOPÇU MERCAN ÖZEN DİN KÜLTÜRÜ AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
KONU : ASSURE MODELİ DİKAB: BİRİNCİ ÖĞRETİM GRUP ÜYELERİ: EMİNE RÖZGAR HABİBE ÜNÜVAR TUĞBA ÖZEN.
BASILI MATERYALLER. CİHAT YAĞIZ AHMET AKTAŞ ENES UZUN EBRU AKBAŞ.
My Colorful World.
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
COLOR CUPS İREM AKSOY HÜSEYİN YÜKSEL.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
3D MODELLER MALİYET ANALİZİ SUNUMU
Hazırlayan: Rabia Ayşenur Kurnaz
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
Öğretimin Planlanması
SALİM ÖZATA – BAYRAM TUNÇ – MUHAMMET GÖCEN
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
KULLANILAN MALZEMELER
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

EĞİTSEL KURAMLAR PROJE: Bir Ok Atana Bir Soru Bedava Grup Üyeleri; Murat YILMAZ Cebrail SE Ğ MEN MEHMET Ş ER İ F TEK İ N

KONU SEÇ İ M İ  tarihinde ‘’fontlar’’ konusunu almaya grupça karar verdik ve Yard. Doç. Dr. M. Nuri URAL hocamıza bu kararımızı atarak bildirdik. Lakin 1 hafta içerisinde fontlar hakkında yapılan araştırmalar sonucu bu konudan vazgeçtik. Sebebine gelince, fontların bizim ilgi alanımızın dışında olduğu kanısına vardık çünkü fontlar konusu daha çok teknoloji yoluyla elde edilebileceği için bu konuda kendimizi sınırlı bulduk. Daha çok vakit kaybetmeden imkanlarımıza ve ilgi alanımıza uygun konu arayışına girdik ve grupça ‘’Eğitsel Kuramlar’’ konusunu almaya karar verdik.

MODEL SEÇ İ M İ  Elimizde bulunan birçok modelin araştırılması için grup içerisinde eşit bir şekilde paylaşım yapıldı ve yapılan bir toplantıda herkes araştırmalarını ve önerilerini sundu. İstişareler sonucu ‘’ ADDİE MODELİ’’ kullanma konusunda uzlaşıldı fakat tekrar yapılan bir toplantı sonrasında ‘’ASSURE MODELİ’’nin aşamalarının materyal yapımı için daha açık ve seçik olduğu saptandı ve model kesin olarak belirlendi.

HEDEFLER VE HEDEF DAVRANI Ş LAR YAPILANDIRMACILIK Yapılandırmacı öğrenmenin ne olduğunu açıklar. Yapılandırmacı yaklaşımın temel özelliklerini sayar. Yapılandırmacı yaklaşımda öğretmenin rollerini söyler. Yapılandırmacı yaklaşımda öğrencinin rollerini söyler. Yapılandırmacı yaklaşımda değerlendirmenin nasıl yapıldığını açıklar.

HEDEFLER VE HEDEF DAVRANI Ş LAR DAVRANIŞÇILIK Davranışçı kuramın ne oldu ğ unu açıklar. Klasik koşullanmanın ne oldu ğ unu söyler. Davranışçı kuramın önemli temsilcilerini sayar. Thorndike’nin ö ğ renme ilkelerini sayar. Guthre’a göre ö ğ renme kuramını açıklar.

HEDEFLER VE HEDEF DAVRANI Ş LAR BİLİŞSELLİK Bilişsel kuramlar nelerdir söyler. Bondura’nın kim olduğunu açıklar. Gizil öğrenmeyi tanımlar. Gözlem yoluyla öğrenme süreçlerini sayar. Algıyı açıklar.

MATERYAL İ N PLANLANMASI

MATERYAL İ N ÖN ÇALI Ş MASI  Öncelikle materyalimize kullanılacak malzemeleri ve bu malzemelerin tutacağı tahmini fiyatını ile kendi bütçemizi belirlemeye çalıştık.  Materyalimize gereken malzemeleri belirledikten sonra (diğer sayfada) kullanılacak malzemelerin toplam fiyatını, malzemelerin kalitesini de göz önünde bulundurarak TL arası tutabileceği tahmininde bulunduk.

KULLANILACAK MALZEMELER  8 adet fon kartonu  3 adet prit (yapıştırıcı)  4 adet renkli fosforlu kalem  1 adet tahta kalemi  4 adet kalın mukavva karton  1 adet siyah pilot kalem  1 adet büyük boy dart  1 adet makas

GRUP ÇALI Ş MALARIMIZ Malzemelerin Alınması Materyalin tasarlama aşamasında kullanılacak olan malzemelerin tedariki için tarihinde Murat YILMAZ ve Cebrail SEĞMEN kişileri kırtasiye ve oyuncak dükkanlarını ziyaret ederek fiyat listesi aldılar ve karşılaştırmalar sonucu en az maliyetle halledebilmek için uygun fiyat sunan dükkanlardan tedarik ettiler. Aynı zamanda M.Şerif kişisi ise sanayi sitesinde bulunan marangozları gezerek dart yapımının maliyetini araştırmıştır. Lakin hazır alınmasının maddi yönden daha uygun olacağını bize telefonla bildirmiştir.

GRUP ÇALI Ş MALARIMIZ Materyalin Yapımı Malzemeler alındıktan sonra Murat YILMAZ kişisinin kaldı ğ ı yurda gidip materyal yapımı başlanmıştır. Kartonların kesim işini Murat YILMAZ ve Cebrail SE Ğ MEN kişileri, yapıştırma işini M.Şerif TEK İ N kişisi yapmıştır. Materyal üzerinde ve dosya raporlarında bulunan yazıları (kişisel ödevler hariç) Murat YILMAZ kişisi yazmıştır. Bunların yanı sıra grup üyeleri kendi levhalarına uygun soruları ve cevapları araştırmıştır.

GRUP ÇALI Ş MALARIMIZ Materyalin Yapımı Yapılandırmacılık, davranışçılık ve bilişsellik kuramlarını konu alan soru levhaları (3 adet) için ; Mukavva kartonun üzerine renkli fon kartonu kaplanmıştır. Daha sonra 5 i soru 1 i başlık olmak üzere 6 eşit parçadan oluşan fon kartonu kesilip, eşit aralıklarla fon kartonu ile kaplı olan mukavva kartonun üzerine yapıştırılmıştır. Her parçanın üzerine renkli fosforlu kalemlerle başlıklar ve sorular yazılmıştır. Bu işlem her 3 kuram içinde aynı yöntemle farklı renklerle uygulanılmıştır.

MATERYAL YAPIMINDAN KARELER

MAL İ YET ANAL İ Z İ 2 adet fosforlu karton 1,5*2 = 3 TL 6 adet fon kartonu 0,50*6 = 3 TL 3 adet prit (yapıştırıcı) 3,5*3 = 10,5 TL 1 paket (4 adet) fosforlu kalem = 5 TL 1 adet tahta kalemi = 3,5 TL 4 adet kalın mukavva karton 4*1,5 = 6 TL 1 adet siyah pilot kalem = 3 TL 1 adet makas = 5 TL 1 adet büyük boy dart = 30 TL TOPLAM MAL İ YET = 69,5 TL

MATERYAL İ N TANITIMI  Eğitsel kuramlar grup üyeleri tarafından hedef kitleye anlatıldıktan sonra hedef kitlenin hem dikkatini çekmek hem de konuyu ne derece de anladıklarını ölçmek amaçlı uygulanan bir oyun.  Öğrenci dart tahtasının karşısına (belli bir mesafede) geçer, elindeki oku fırlatır ve tutturduğu sayıya denk gelen hediye veya anlatılan konularla ilgili soruyu rehber levhalarımızdan kontrol eder. Kontrolü sonucunda kendisine denk gelen soruyu cevaplayarak konuya hakimliği ölçülür ya da hediyesi takdim edilerek (ödüllendirerek) hedef kitlenin istekli ve arzulu katılımı sağlanır.

MATERYAL İ N OLUMLU YÖNLER İ  Öğrencilerin, derse katılımını sağlar.  Öğrencilerin, konuyu öğrenip öğrenmemelerinin kontrolünü sağlar.  Öğrencilerin, öğrenilen konuları pekiştirmelerini sağlar.  Farklı göz alıcı renklerin kullanılması konu üzerinde dikkati arttırır.  Ödüllendirmenin bulunması öğrencilerin derse hazırlıklı gelmelerini sağlar.  Oyun gruplar halinde de oynatılarak, öğrencilere grup çalışması yaptırmayı sağlar.

MATERYAL İ N OLUMSUZ YÖNLER İ  Tehlikeli ve dengesiz dart atışlarında yaralanmalara yol açabilir. (bu durum mıknatıslı veya yapışkanlı dart kullanımlarında ortadan kalkar.)  Dart atma kabiliyeti olmayan öğrenciler pasif kalabilir.  Dart arka planında koruyucu strafor köpük kullanılmadığında mekan duvarı zarar görebilir.

TE Ş EKKÜRLER