LİSE ÇAĞLARI GELİŞİM DÖNEMİ ERGENLİK. PEKİ ERGENLİK NEDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGENLİK ÇAĞINDAKİ GENCİN BAŞLICA RUHSAL-SOSYAL ÖZELLİKLERİ.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Ergenlik Dönemi Anne Baba Tutumları Hazırlayan M. Emin HARPUT Mazıdağı Lisesi Rehberlik Servisi.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
ERGENLİK DÖNEMİ. İnsanlar hayatları boyunca sürekli bir değişme ve gelişme yaşarlar. Bu değişim ve gelişimleri bebeklikten itibaren fotoğraflara bakarak.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
STRES YÖNETİMİ.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
 İnsanın içinde fırtınaların koptuğu,  Sosyal,  Psikolojik,  Fiziksel değişimlerin bir arada yaşandığı,  Çocuklukla erişkinlik arasında yer alan,
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ERGENLİK DÖNEMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
It’s My Life It’s My Choice
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İSTENEN DAVRANIŞLARIN DESTEKLENMESİ I
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
ERGENLİK DÖNEMİ.
REHBERLİK SERVİSİ.
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
TUTUM VE ALGILAR.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
ERGENLİK DÖNEMİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre

Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
İLKOKUL DÖNEMİ ÖĞRETMENLE ÖZDEŞİM.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

LİSE ÇAĞLARI GELİŞİM DÖNEMİ ERGENLİK

PEKİ ERGENLİK NEDİR?

ErgenlikHızlı biyolojik, fizyolojik, zihinsel ve toplumsal gelişim sürecini içermektedir içermektedir.

Genellikle yaşları arasındaki evre ergenlik dönemi olarak kabul edilir. Ergenlik özelliklerinin başlamasında çevresel, kalıtsal ve ruhsal etmenler önemli roller oynamaktadır.

Kızların erkeklere oranla ortalama iki yıl kadar önce olgunlaşmaları nedeniyle,gençlik dönemindeki yaş sınırlarında, cinsler arasında belirgin bir farklılık görülür. Kızlarda ortalama 10-11, erkeklerde yaşlarında başlar.

ERGENLİKTE BÜYÜME GELİŞME VE OLGUNLAŞMA

Büyüme: Bir canlının boy, kilo vb artışına denir. Örneğin boyumuzun uzaması Olgunlaşma: Vücudumuzdaki organ ve yapıların görevlerini yapabilecek hale gelmesidir.Örneğin parmak kaslarımızın yazı yazabilecek güce erişmesi Gelişme: Büyüme ve olgunlaşma canlıların gelişmesini sağlar.

İnsanın büyümesi yumurtanın döllenmesi ile başlar ve ergenlik döneminin sonuna kadar devam eder. İnsanın büyümesi yumurtanın döllenmesi ile başlar ve ergenlik döneminin sonuna kadar devam eder. Ergenlik döneminde fiziksel gelişim bütün gelişim dönemlerinin önünde ve çok hızlı bir biçimde kendini gösterir. Ergenlik döneminde fiziksel gelişim bütün gelişim dönemlerinin önünde ve çok hızlı bir biçimde kendini gösterir. Ergenlik döneminde boyda ve ağırlıkta belirgin artışlar olur. Ergenlik döneminde boyda ve ağırlıkta belirgin artışlar olur. Erkeklerde daha çok kas, kızlarda ise yağ dokusu gelişimi olmaktadır. Erkeklerde daha çok kas, kızlarda ise yağ dokusu gelişimi olmaktadır. Bu nedenle ergenlikte aşırı kilo alımı ve şişmanlık sık görülen yakınmalardır. Bu nedenle ergenlikte aşırı kilo alımı ve şişmanlık sık görülen yakınmalardır.

Normal olarak büyüme ve gelişme birlikte olur. Ancak eş zamanlı olmayabilir, Biri diğerinin önüne geçebilir. Kişinin bedensel büyümesi geri, zihinsel ve ruhsal gelişimi ise çok ileri olabilir. Bu durum çocukların kendi kimliklerini benimsemelerini, kendileriyle barışık olmalarını zorlaştırabilir..

Ergenlik döneminin ilk yıllarında bedenlerindeki hızlı gelişmelere ayak uydurmaları zaman alabilir. Kendilerinde ve arkadaşlarında gördükleri değişiklikleri merak ederler. Bedenlerindeki gelişme ve değişmeyi daha iyi anlayabilmek ve özümseyebilmek için de fırsat bulduklarında aynanın karşısına geçmeleri doğaldır.

ERGENLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM

Esas olarak bedensel değişimlerin başlangıcı ergenlikten önceki 1-2 yılı kapsayan erinlik sürecine denk gelmektedir. Bu dönemde erkeklerde ve kızlarda çok önemli değişimler olur. Bu değişimlerin yıllara yayılması, dolayısıyla gençlere özümseme olanağı yaratması rahatlatıcıdır.

Ergenlik Çağındaki Kızlarda; Boy uzar, kilo artar, göğüsler belirginleşir, ağırlıklı olarak kasık bölgesinde ve koltuk altında olmak üzere bedenin diğer bölgelerinde kıllanma olur. Kas ve daha çok yağ dokusu gelişimi ile, beden hatları yeni biçimini kazanır. Saç ve derilerinde yağlanma artabilir. Bunun sonucu olarak sivilceler ve siyah noktalar oluşabilir. Kızlarda bu döneme özgü görülen en önemli değişiklik, üreme organlarında gelişme ve adet görmenin başlamasıdır.

Ergenlik Çağındaki Erkeklerde: Boy uzar, kilo artar, kas gücü gelişir. Boy uzar, kilo artar, kas gücü gelişir. Ses önce çatallanır, sonra kalınlaşır, sakal ve bıyıklar çıkmaya başlar. Kasık, koltuk altı ve göğüs bölgelerinde yoğun şekilde kıllanma olur. Üreme organları gelişir, sperm üretimi başlar. Erkeklerin de saç ve derilerinde yağlanma artabilir, sivilce ve siyah noktalar oluşabilir. Bedensel değişimin önemli özelliklerinden biri bu değişikliklerin başlangıç- bitiş yaşının kişiden kişiye farklılık göstermesidir.

ERGENLİKTE DUYGUSAL GELİŞİM

Ergenin duygusal dünyasında bazı çelişkiler dikkatimizi çeker: Yalnızlıktan duyulan hazzın yanı sıra, bir gruba katılma özlemi, Yetişkini hor görme ama ona dayanma. Endişe ve umutsuzluğa karşın geleceğe coşkuyla yöneliş. Bu evrenin belirgin çelişkili duyguları arasında sayılabilir.

Ergenin duygusal tepkilerini etkileyen başlıca faktörler: Sağlık durumu, zeka düzeyi, cinsiyet, okul başarısı ve sosyal kabul düzeyidir. Özellikle sağlık koşuluyla duygusal tepkiler arasında önemli bir ilişki vardır. Kötü sağlık koşulları bünyeyi aşırı duygusal kılabilir. Bu dönemde duygular ergenin tüm yaşamında etkili olurlar. Küçük bir kırıklık ergenin yakın çevresindeki ilişkilerini doğrudan etkiler.

Duyguların şiddetlenmesi sonucu, gerginliğin doğurduğu belirli alışkanlıklar görülür. Bu alışkanlıklardan en yaygın olanı, iyi uyum sağlayamayanlarda görülen tırnak yeme alışkanlığıdır. Gerginlik azaldıkça ve genç dış görünümüne önem vermeye başladıkça, tırnak yemede de belirgin bir azalma görülür.

Ergenlik döneminde en sık rastlanan duygu biçimleri

Kendine Güven: Bir sabah uyandığınızda birdenbire kendine güvenli biri oluvermişsiniz. Tıpkı başka bir sabah uyandığınızda kendine güvenmeyen biri olabileceğiniz gibi. Bu bir süreçtir. Çocukluğunuzdan başlayabilir veya bu konuda başarılı adımlar atılmamış da olabilir. Önemli olan bugün ve bugünden sonra yapacaklarımız... Çocukluğunuzdan başlayabilir veya bu konuda başarılı adımlar atılmamış da olabilir. Önemli olan bugün ve bugünden sonra yapacaklarımız...

Korku Ergenler için özellikle bilinmeyen şeyler korkunun doğmasına temel nedendir. Ergenin ilgilendiği faaliyetlerin sonucunu kestirememesi de korkuya neden olabilir.

Endişe Gerçek nedenden çok, hayali nedenlerden oluşan korku tipleridir. Korkulan durumun zihinsel düzeyde prova edilerek yinelenmesi, endişenin en büyük karakteristiğidir. Cinsel olgunlukla birlikte, endişelerin de farklılık gösterdiği dikkatimizi çeker. Orta ve lise öğrencileri özellikle çeşitli okul sorunları hakkında endişe duyarlar. Dış görünüş ve arkadaşları arasında popüler olmama, endişe yaratan diğer konulardır. Cinsel olgunlukla birlikte, endişelerin de farklılık gösterdiği dikkatimizi çeker. Orta ve lise öğrencileri özellikle çeşitli okul sorunları hakkında endişe duyarlar. Dış görünüş ve arkadaşları arasında popüler olmama, endişe yaratan diğer konulardır.

Öfke Ergenlik döneminde öfkeye neden olan uyarımlar genellikle sosyal kaynaklıdır. Ergeni öfkelendiren konular şunlardır: Alay edildiğinde, gülünç düşürüldüğünde Tenkit edildiğinde, azarlandığında haksız yere cezalandırıldığında İnsanlar ona hükmetmeye başladığında İşleri ters gittiğinde özel eşyaları, kardeşleri ya da ana babası tarafından habersizce alındığında gençler öfkelenir.

Sevgi Ergenlikte sevgi, hoş ilişkiler kurabilen, kendini seven ve güven veren kişilere yönelmiştir. Aile üyeleriyle olan bağı azalmış ve arkadaşlarıyla olan bağı artmıştır. Ergenin sevdiği kişi adedi azdır. Bu nedenle sevgisi çok kuvvetlidir. Karşı cinse delicesine aşık olma, kısa süre sonra bu duyguyu yitirme sıkça görülen olaylardır

Sorumluluk Çok fazla duymaktan belki de pek hoşlanılmayan bir kelime halini almıştır. Kişinin bütünüyle sorumluluk duygusundan yoksun olabileceğini düşünmek zordur. Sorumluluk duygusu veya belli boyutlar da gelişmesi, farklılaşması söz konusu olabilen bir duygu olabilir ancak bu hiçbir şeye, hiç kimseye her şeyden ve herkesten önemlisi kendilerine sorumlulukları olmadığı anlamına gelmez.

Hüzün “Sevinçli olduğunuzda gözlerinizi yüreğinizin derinliklerine çevirirseniz, size sevinç veren şey uğruna bir zamanlar kederlenmiş olduğunuzu görürsünüz. Kederli olduğunuz zamanlarda da yine yüreğinizin derinliklerine bakın, o zaman gerçekte bir zamanlar sizi mutlu kılmış olan şeye ağlamakta olduğunuzu görürsünüz” Halil Cibran

Duygusal olarak belki de en çok etkilenilen konulardan biri de arkadaşlarına “ Hayır” diyememek olabilir.

O halde öğrencilerimize şu soruları sormaları sağlanabilir. Eğer arkadaşınıza “Hayır” dediğinizde sizden uzaklaşıyorsa gerçekten arkadaşınız mı? Yaptıklarının yanlış olduğunu düşündüğünüz birine “Hayır” diyerek ona ne yaptığını düşünme şansı veriyor olabilirsiniz. Ya da …

ERGENLİĞİN TUTUM VE DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yalnızlık İsteği Bu dönemde genç küsme ve ani kırgınlıklar nedeniyle, arkadaşlarından ayrılma isteği duyabilir. Evdeki işlere karşı isteksiz davranır. Odasına kapanır kimseyi görmek istemez. Duygu ve düşünceleriyle baş başa kalmak ister. Bazı gençler, büyüyen ve değişen bedeniyle kendini kabul edemediği, beğenmediği bu nedenle üzüldüğü için de yalnızlığı seçerler.

Çalışma İsteksizliği Bu dönemde genç okuluna ve derslerine karşı isteksiz davranabilir. Notlarında düşme olabilir. Kendilerine yeterince güven duymadıkları için başarılı olabileceklerine inanmazlar ve gereği gibi ders çalışmazlar. Genel olarak bu yaşlardaki gençlerin ilgisini ders çalışmaktan çok başka şeyler çektiğinden de ders çalışmaya karşı isteksiz olurlar.

Disipline Karşı Direniş Yetişkinlerle olan çatışma 13 yaşlarında en üst noktaya gelmektedir. Yasakları saçma, kendine tanınan hakları yetersiz bulur. Uyarıldığında ‘bana karışamazsınız ben çocuk değilim’ diyerek birden tepki gösterir. Ailedeki baskıdan çekinerek karşı gelemediği zaman küskün ve somurtkan bir tutuma girer. Yaş ilerledikçe bu zıtlık azalır, olgunluk ve hoşgörü artar.

Çekingenlik Kendine güven eksikliğinden, hata yapma kaygısından ileri gelir. Kendinden ve yeteneklerinden emin olmayan genç başkalarınca beğenilmeme kaygısıyla aslında yapabileceği bir çok işten ve insanlardan uzak durabilir. Bu durum gencin girişimciliğini ve bir çok alandaki başarısını olumsuz yönde etkiler.

Fazla Hayal Kurma Zamanlarının önemli bir kısmını hayal kurma alır. Özellikle ders çalışırken hayal kurma isteği güçlü bir biçimde ortaya çıkar ve zaman kaybına neden olur. Kişilik arayışı içinde olan genç, gerçek dünyada ulaşamadığı isteklerine ve üstünlük arzusuna hayaller vasıtasıyla ulaşıp mutlu olmaya çalışır.

Duygululuğun Artması Karamsarlık, ufacık bir nedenle ağlamalar, alınganlık artan duygululuğun sonucu olmaktadır. Erkekler kızlara göre sinirlidirler. Kendilerinde olan huy değişikliği yetişkinlerce yüzüne söylendiğinde bu durum ergeni kimse tarafından sevilmiyor inancına götürür.

BİLİŞSEL GELİŞİM

11 yaşından sonra mantıksal düşünme yetenekleri yetişkinler düzeyine erişir. Görüş alışverişi ve tartışma yaşamlarında önemli bir yer almaya başlar. Toplumun gelenek ve göreneklerine, kurallarına karşı tutumları değişir. Bunların değişmez olduklarını düşünen çocuğun tersine, artık bunların yetişkinler tarafından kararlaştırıldıklarını ve değişik gruplara göre farklılıklar gösterebileceklerini kavramaya başlarlar.

Bu dönemde elbette kendilerine özgü fikirler de geliştirebilirler. Ancak başlangıçta çok yönlü düşünme yetenekleri oluşmadığı için bazı fikirlere körü körüne bağlanabilir veya kuvvetle savundukları görüşlerinden vazgeçebilirler. Çünkü çok yönlü düşünme yeteneği deneyimle, eğitimle ve bilgiyle kazanılır.

Bu devrede,kontrol konusunun aile ilişkilerini belirgin biçimde etkilediği görülmektedir. Kontrol, hem gençler hem de ana babalar açısından bir sorun olabilmektedir. Gençler özellikle kendileri ile ilgili konularda kontrolü ele geçirmeyi istemekte, ele geçirebildiklerinde de, nasıl kullanacakları konusunda güçlük çekebilmektedirler.

ERGENLİK ÇAĞINDAKİ GENCİN BAŞLICA RUHSAL-SOSYAL ÖZELLİKLERİ

Cinsel uyanış başlar Dengeli ilk okul çocuğu yerine,tedirgin,çabuk tepki gösteren bir genç gelir Çabuk sevinir, çabuk üzülür Olur olmaz şeyi sorun yapar, tepkilerini önceden kestirmek güçtür Derslere ilgi azalır, çalışma düzeni bozulur Kendisine tanılan hakları yetersiz bulur Evdeki kuralların çokluğundan ve sıkılığından yakınır, onları gereksiz bulur Anne-babasının uyarılarına ani tepki gösterir,ters cevap verir.

Evde durmak istemez, dönüş saatine aldırmaz!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dağınık ve savruk olur Oburlaşır.Girip-çıkıp bir şeyler atıştırır İlgileri artar. Hevesleri çoğalır Gürültülü müziğe bayılır Süse,giyime düşkünlük gösterir.Saçlar uzatılır,sivilceler problem olur Fiziki görünüm çok önem kazanır (zayıflık, şişmanlık, uzunluk, kısalık) Gizliliğe önem verir !!!!!!! Toplumsal olaylara ve politikaya ilgi artar.!!

Kulaktan dolma, ödünç alınmış fikirler savunulur, Büyüklerle tartışmaya girer Anne, babasına aykırı gelen düşünceler ileri sürer Anne-babasını eleştirme fırsatını kaçırmaz Aykırı renkler seçer

Karşı çıkmış olmak için karşı çıkar Kendisiyle ve çevresiyle sürekli bir savaş içindedir Bir yandan büyümek için sabırsızlanmakta, öbür yandan çocuksu davranışlar göstermektedir Hızlı bedensel gelişim ve cinsel uyanış genci sarsar uyumunu güçleştirir Tepkilerinde iniş-çıkışları, davranışlarında tutarsızlık görülür Yeni arayışlar içindedir Ben kimim, neyim,ne olacağım soruları kafasında yer etmeye başlar Evden kopar çevreye yönelir

Spora ilgi artar Yaşıtlarının davranışlarını, giyim kuşamlarını benimser. Arkadaş grupları çok önem kazanır. Arkadaş grupları içindeki bağlılığa çok önem verir. Arkadaş grubundan dışlanmamak için, kendisine aykırı gelen düşüncelere bile katılır.

Anne babasının arkadaşlarına karşı olan sert eleştirileri genci daha çok sokağa iter. Hayranlıklar ve tutkular güçlüdür. Hayran oldukları kişi ile kendilerini özdeşleştirirler. Hayran oldukları kişilerin kusurlarını görmezden gelirler. Düşünme yeteneğinde olumlu gelişmeler olur.

Soyut kavramları daha iyi anlar ve kullanır. İlgi alanı genişler ve çeşitlilik kazanır. Bir şeyler yapmak, başarılı olmak eğilimi güçlenir. İleride seçeceği mesleği düşünür. Eski yeteneklerinin kimi güçlenir ve öne çıkar. Politika ve ülke yönetiminde görüşler ileri sürer.

Kendini ve başkalarını gözlemleme yeteneği gelişir. Başlangıçta derme çatma olan fikirleri, okuyup tartıştıkça gelişir. Beğenmez tutumu giderek yerinde eleştirilere ve yorumlara bırakır. Coşkuludur. Duygu ve düşüncelerini inançla savunur.

Haksızlığa şiddetle karşıdır. Gerçek hayata pek aldırmadan, toplum düzeni birden değişsin, eşitsizlikler ortadan kalksın ister. Doğruluktan yanadır. Kolay çözümlere bel bağlayıp, yalancı önderlerin peşinden gidebilir. Ergenlik dönemi her gençte aynı coşkunluğu ve tedirginliği yaratmaz. Bazı gençlerde çok sakin bir ergenlik çağı yaşanırken, bazılarında çok problemli olabilir. Ergenlik çağını ülkemizde anlatan en güzel söz “delikanlı” sözüdür. Kızlar içinde “delikanlı kız” sözü kullanılır.

Bizi sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Hazırlayanlar: Cüneyt BAYKUŞErdinç ÖZGENÇ Felsefe ÖğretmeniAlmanca Öğretmeni 2015/2016 Eğitim-Öğretim Yılı II. Dönem Sonu Seminer Çalışması