Derleyen : AreS DİKSİYON. -Dil ucunu ön alt dişlere dayandırarak ağız içinde köklerden ileri geri hareket ettiriniz. -Dilinizi iyice dışarı çıkarınız.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türkçe Dersi/Edebiyat Dersi Kaynak Sitesi
Advertisements

GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
ÖLÇME TEKNİĞİ HAFTA 3. ÖLÇME TEKNİĞİ HACİM ÖLÇME Bir maddenin uzayda kapladığı yere onun hacmi denir. Hacim, ölçülebilen bir büyüklüktür. Cisimlerin hacimleri.
Türkiye’de Tarım. Türkiye'de Tarım İnsanların toprağı işleyerek ekme ve dikme yoluyla ondan ürün elde etmesi faaliyetine tarım denir.

İLK YARDIM. Herhangi bir kaza ya da yaşamı tehlikeye düşüren durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması ya da durumun.
Hayalle Gerçek Arasında Rumeli Hisar’ından Bir Boğaz Manzarası.
DUYGUSAL VE ABARTILI İFADELER
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
DİYARBAKIR 2008.
Uzmandan Öneriler... Ezgi Sadeghi Güzellik Eğitmeni, Makyaj Artisti.
Hazırlayan: Musa Yıldız Hazırlayan: Musa Yıldız Erciyes Üniversitesi Biyoloji Bölümü Erciyes Üniversitesi Biyoloji Bölümü.
Hazırlayan: Filiz BİLİCİ Hatice Seyit Çeker İlkokulu Nizip/Gaziantep
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İSKELET VE KAS SAĞLIĞI.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Telaffuz.
DİKSİYON.
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
FİLAMENT İPLİK ÜRETİMİ
DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ.
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Hava Yolu Tıkanıklığı Sağlık Sunumları:
İmg 7 -içgörü.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
1. KAZAZEDEYE YAKLAŞMA.
SORU ZARFLARI: eylem ve eylemsilere gelerek onları soru yoluyla belirtirler. Ne zaman döneceksin? - bu kıyafetimi nasıl buluyorsun? - ne kadar uğraştınız?
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Yaşlılar için felsefe George Carlin 102 yaşında (Sevimli bir ihtiyarcık) TÜRKÇEYE ÇEVİREN : ONUR AYANGİL SONUNA KADAR OKUMAZSANIZ, YAŞAMINIZDAN BİR GÜN.
İş Sağlığı ve Güvenliği Çevre Güvenliği ve Kalite Müşteri Memnuniyeti
SUNUM TEKNİKLERİ.
BÖLÜM 11 SES. BÖLÜM 11 SES SES DALGALARI Aşağıdaki şeklin (1) ile gösterilen kısmı bir ses dalgasını temsil etmektedir. Dalga ortam boyunca hareket.
Kırınım, Girişim ve Müzik
İlkyardım Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması ya.
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Çocuklarımız İçin Düşünün
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ (SUNİ SOLUNUM VE GÖĞÜS BASISI)
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
MADDENİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
KAYNAR SULU ISITMA SİSTEMLERİ
MADDEYİ TANIYALIM.
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
Türkiye Futbol Federasyonu 7-8 YAŞ TEMEL HAREKET EĞİTİMİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
UYARI Lütfen masalarınıza yazı yazmayınız.
Hicret Olayı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
Sunum transkripti:

Derleyen : AreS DİKSİYON

-Dil ucunu ön alt dişlere dayandırarak ağız içinde köklerden ileri geri hareket ettiriniz. -Dilinizi iyice dışarı çıkarınız. İterek uzun süre dayanınız. DİL

-Dilinizi yuvarlatıp daralttığınız dudaklarınız ve çeneleriniz arasından içeri-dışarı hareket ettiriniz. DİL

- Dilinizi ağzınızın içinde, çenelerinizin dışından, dudaklarınızın altından dairesel hareketlerle hızla dolaştırınız. DİL

—Dilinizin ucunu ön üst dişlerinize dayandırınız ve dilinizi kökünden içeri dışarı hızla hareket ettiriniz. DİL

Dilinizle dişlerinize dokunarak ağzınızdaki tüm dişleri sayınız. DİL

Elinizi alt çenenize dayayarak “çak çak” diye bağırın. Aşağıya itilen çenenizin yukarıya itilmesini sağlayın. Böylece çenenizi aşağıya iten kaslarınızın güçlenmesini sağlayın. ÇENE

İki elinizin içiyle yanak kemiklerinize masaj yapın. Avuçlarınızı alt çenenize doğru çekip çenenizi açın. ÇENE

İki elinizi yumruk yapıp çenenizin altından bastırın. Alt çenenizi açın, başınızı geri itin ve alt çenenizi kapatın. Tekrar çenenizi açın ve başınızı daha geriye itin. Tekrar yapın. ÇENE

Çenenizi hızla, iyice açıp kapatın. Hızlanın. ÇENE

Çenenizi hızla ileri geri hareket ettirin. ÇENE

Çenenizi dairesel hareketlerle hızla döndürün. ÇENE

DUDAK Nefesinizi ağzınızdan kuvvetle verirken “poffff” deyin. Hava dudaklarınızı basınçla itsin. Basıncın dudak kaslarınızı şiddetli zorlaması sağlayın.

DUDAK Dudaklarınız sıkı sıkı kapalı ve dişlerinize yakın -çeneniz kapalıya yakın- tutun. Dudaklarınızdan üflediğiniz havanın dudaklarınızı kuvvetle üfürerek çıkmasını sağlayın.

DUDAK Dudaklarınızı kapatıp ileri uzatın ve dairesel hareketlerle hızla döndürün. “Aşağı yukarı”, “sağa sola” hareket ettirin.

DUDAK Çenenizi kapatın ve hızla “mi, mu, mi, mu” deyin. Ardından ayni şekilde şu sesleri tekrar edin: “fe, ve”, “pe, be”, “u, ü”, “o, ö”. Abartı yapmanız ve dudak kaslarınızı yoruncaya kadar çalışmayı sürdürmeniz önemlidir.

DUDAK Bir kalemi yatay olarak dudaklarınızda tutup “Benim memleketim. Bir ben vardır bende benden içeri” deyin.

Dudaklarınız iyice yorulduğunda dudaklarınızı gevşetin ve kapalı tutarak havayı dışarı itin. Hava püfürdeyerek, dudaklarınızı titreştirerek dışarı çıksın. DUDAK

Nefes Çalışmaları Çiçek koklar gibi nefes alıp ve alınan nefesi F veya S ünsüzü ile boşaltalım. Bu çalışmada çiçek koklar gibi alınan nefes tıslar gibi düzenli bir biçimde boşaltılmalıdır.

Nefes Çalışmaları Alınan bir tek nefesi, kesik kesik boşaltalım. Bu çalışma nefesin, diyaframla sıkı bir şekilde işbirliği yapmasına yardımcı olacak ve nefes basıncını arttıracaktır.

SESİ ISITMA 1 den 50’ye kadar belirli bir ses tonu ile sayalım. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, , ,... 48, 49, 50

SESİN TİZLİĞİ Mmmmmmmnnnnnnnn M.n sesi çıkarılırken harfler arasında kesinti olmayacak.

SESİ KUVVETLENDİRME 1, 2, 3, 4, 5, 4, 3, 2, 1 1 den 5 kadar sesin şiddetini arttırarak say, aynı şekilde azaltarak geriye doğru say.

SESİ KUVVETLENDİRME HAH, HEH, HIH, HİH, HUH, HÜH, HOH, HÖH Karından başlayıp ağızdan ses maksimum seviyede çıkacak

SESİ KUVVETLENDİRME PAH, PEH, PIH, PİH, PUH, PÜH, POH, PÖH Karından başlayıp ağızdan ses maksimum seviyede patlar gibi çıkacak

Tek nefeste 20 metre ilerideki insanlara duyurabilecek şekilde : “pa, pe, pi, po; ba, be, bi, bo; da, de, di, do” deyiniz. Tekrar edin. İŞİTİLEBİLİRLİK

Aşağıdaki cümleleri bir solukta ses yoğunluğunu yitirmeden okuyun. (Sesinizin gürlük derecesinin cümle boyunca aynı olmasını sağlayın.) — Çok şükür, yarın akşam evde olacağım. — Alınan bilgiye göre Avrupa’ya yasadışı yollardan gitmeye çalışanları taşıyan gemi battı, 65 kaçak hayatını kaybetti. — Diksiyon dersinde harcadığımız eforla Dörtyol’u dört dolanmış kadar yoruluyoruz. İŞİTİLEBİLİRLİK

Aşağıdaki ifadelerin ilk bölümlerini yakınınızdaki kişiyle konuşur gibi, ikinci bölümlerini 100 kişiye konuşur gibi kuvvetli bir sesle okuyun. —Bu söylediklerimi asla unutma, vatan çalışkan insanların omuzlarında yükselir —Bazı konuları konuşmamız lâzım, lütfen beni dinler misiniz! —Belki şimdi bana kızıyorsunuz; ama gerçeklerin her zaman güzel olmadığını bilmelisiniz. İŞİTİLEBİLİRLİK

Sıradaki şiiri, 1. Çok yavaş bir sesle fısıldayarak, 2. Büyük bir salonda, kalabalık bir dinleyici karşısındaymış gibi okuyun. İŞİTİLEBİLİRLİK

ben sana mecburum bilemezsin adını mıh gibi aklımda tutuyorum büyüdükçe büyüyor gözlerin ben sana mecburum bilemezsin içimi seninle ısıtıyorum … ne vakit bir yaşamak düşünsem bu kurtlar sofrasında belki zor ayıpsız fakat ellerimizi kirletmeden ne vakit bir yaşamak düşünsem sus deyip adınla başlıyorum içim sıra kımıldıyor gizli denizlerin hayır başka türlü olmayacak ben sana mecburum bilemezsin..

Bükümlülük Pes(kalın sesinizle) “do, re, mi, fa, sol, la, si, do- - do, si, la, sol, fa, mi, re, do” kolaylaştırıncaya kadar tekrar ediniz.

Bükümlülük Sırasıyla kalın, orta ve ince sesinizle peş peşe “do, re, mi” deyin. Aynı çalışmayı nota yerine sesler ile yapın: “a, a, a”; “e, e, e”; “i, i, i”

Aşağıdaki dörtlüğü, önce tekdüze sonra da, sesi, anlama göre dalgalandırarak okuyun. “ne vakit bir yaşamak düşünsem bu kurtlar sofrasında belki zor ayıpsız fakat ellerimizi kirletmeden ne vakit bir yaşamak düşünsem sus deyip adınla başlıyorum içim sıra kımıldıyor gizli denizlerin hayır başka türlü olmayacak ben sana mecburum bilemezsin” Bükümlülük

Üst-alt dudak kaslarınızı gevşetin. Çenenizi iyice aşağıya bırakın. Alın ve şakaklarınızı, yanak ve göz kaslarınızı gevşetin. Dilinizi gevşek bırakın. Hafifçe soluyun. Aldığınız hava üfler gibi ağzınızda damağınıza çarpsın, ağzınızdan ve burnunuzdan birlikte çıksın. 10 defa bu şekilde soluyun. Hoşa Gitme/Tını

Alt çene kaslarınızı iyice gevşetip ağzınızı alabildiği kadar açarak çenenizi gevşek bir halde sarkıtın. Önce yavaş, sonra hızını artıra artıra birkaç kez "bob" deyin. Hoşa Gitme/Tını

Gevşeyin ve soluğunuzun, dudaklarınızı itebildiği kadar dışarıya itmesini sağlayın. Yanak kaslarınızı gevşetin, yanaklarınızı şişirin yavaştan başlatıp hızınızı gitgide artırarak "bob" deyin. Hoşa Gitme/Tını

"Ah" hecesini, fısıltı ile başlayıp gitgide tonlayarak yüksek bir ses elde edinceye dek yineleyin; daha sonra, yüksek sesten fısıltıya inin. Hoşa Gitme/Tını

Arızalı bir telefonda, karsınızdakine telefon numarasını bildiriyormuşçasına, Yıkılan boksörün başında sayıyormuşçasına ona kadar sayın. Hoşa Gitme/Tını

A Elâlem ala dana aldı ala danalandı da biz hâlâ bir ala dana alıp da ala danalanamadık.

 Lâla lâtif, lâleli lâmbasını lâcivert lâke lâvabodan nâzik, nâdide şefkâtle verdi.

E Ekmeği ekmekçiye ver, bir ekmek de üste ver.

E Gece penceredeki benekli tekir kedi tenceresindeki eti yedi.

O Lobutları loş locasında notalayan normâl lort losyoncusunun lokantasında nohutları lokumlarla karıştırdı.

U Uğursuz Uğur, Unkapanı’nda uğradığı uğursuzluktan sonra uğursuz lâkabına uzandı.

U Gûya, Hûlya rûyasında Lûtfi’ye nûmaralı nûtuk söyleyerek lûtfetmiş.

Ü Ülker üzüntüden üzüm üzüm üzüldü.

B Babasının benekli bıldırcını bitişik bostanda böceklerden bunalarak büzüldü.

C Cambaz Cevat ile Cılız Cimri Coşkun cumbada cömertliğe cüret ettiler.

Ç Çardaklı çeşmedeki çırak; çiçekleri, çorbanın çöreğini ve çuvalları çürüttü.

D Davulcu dede dışarlıklı dikişçiyi dolandırırken dönemecin duvarından düştü.

G Galip, Geyve’de gırgır geçen gocuklu göçmen gururluya güldü.

-H- Habeş hemşire, hırkalı hizmetçi hoppa hödüğe hurmaları hürmetle sundu. Hepinize Kolay Gelsin.İyi Çalışmalar