İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Wisconsin Kart Sıralama Testi WCST soyutlama, hipotez sınama, zihinsel esneklik. Referans.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
Advertisements

Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ x1x1 x2x2 xmxm 1 w1w1 w2w2 wmwm w m+1 v y Hatırlatma.
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Hesaplamalı Sinirbilim Modeller farklı zamansal ve konumsal ölçeklerde süreçleri ele.
Wisconsin Kart Sıralama Testi WCST
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
BİLGİ TEKNOLOJİSİ VE TOPLUM KAVRAMLAR  Bilgi Toplumu: Bilgi üretimi ve etkileşiminin olduğu toplumdur.  Bilgi Otoyolu: Birçok bilgisayarın bağlı olduğu.
Kaynak Paylaşımında Sınırları Kaldırmak Khas Bilgi Merkezi Yaklaşımı : Eşit, Sınırsız, Ücretsiz İsmail GÜLAY Kadir Has Üniversitesi Bilgi Merkezi Dolaşım.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Toplu Taşıma Araçlarına Biniş ve Araçlardan İnişler
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Ünite 2.
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
GÖKADALAR (GALAKSİLER)
Performans Değerlendirme
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
HİPOTEZ TESTLERİ VE Kİ-KARE ANALİZİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ACT-R Adaptive Control of Thought-Rational
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Biyolojik Özellikleri, Yaşam Çizelgesi ve Zarar Oranı
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
a) Burada gördüğünüz eserler sizde hangi duyguları uyandırdı
DÜRÜSTLÜK ÜZERİNE BİR HİKAYE
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
NET 103 ÖLÇME TEKNİĞİ Öğr. Gör. Taner DİNDAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
SAVUNMA TEKNOLOJİLERİ KAPSAMINDA UYDULARIN GELİŞİMİ VE SINIFLARININ İNCELENMESİ
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Test Geliştirme ve Madde Analizi
İşlemciler.
GÖVDE ANALİZİ Bir ağacın fidan aşamasından kesim aşamasına kadar geçen süre içerisinde büyüme öğelerinde (çap, boy, göğüs yüzeyi ve hacim) meydana gelen.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
MADDENİN DEĞİŞİMİ FEN VE TEKNOLOJİ.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
FEN BİLİMLERİ BİLGİ YARIŞMASI
Onur Güngör, Tunga Güngör
Dönem 2 Biyoistatistik Uygulama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
OKÇULUK RUMEYSA ÇETİN.
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Sunum transkripti:

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Wisconsin Kart Sıralama Testi WCST soyutlama, hipotez sınama, zihinsel esneklik. Referans kartlar

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ WCST-Testin Değerlendirilmesi Doğru yanıtlar Tamamlanan kategoriler Perseveratif (ısrarcı) yanıtlar Kurulumu sürdürmede başarısızlık (FMS)

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ WCST- önerilen model Kuralın belirlenmesi Sınıflama kuralını belirlemek Uygulayıcının yanıtı “doğru” ise kuralı tutmak, “yanlış” ise kuralı değiştirmek Kart Seçimi Sınıflama kuralına uygun referans kartı belirlemek

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Referans Kartlar Kart belirleme Çalışma belleği Bir önceki kuralı tutmak veya yeni kuralı belirlemek için uygulayıcının yanıtını tutmak Hipotez üreteci Uygulayıcının yanıtı”yanlış” ise alternatif kural üretme ve çalışma belleğine sunma Rule Specifier Hypothesis Generator

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ 5 Kartların kodlanması Renk Şekil Sayı Kırmızı:[1000] Üçgen:[1000] 1:[1000] Sarı :[0100] Yıldız :[0100] 2:[0100] Mavi :[0010] Artı :[0010] 3:[0010] Yeşil :[0001] Daire :[0001] 4:[0001] renkşekil sayı

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ 6 Benzetim Sonuçları KoşulHam. uzak Hop. eşik #Doğru cevap #Kategori% Pers. hata FMSYorum 13T 64.6   09.9  2.80  0 Esnek 43-2T 64   09.5  2.10  0 Esnek 72T 67.6    4.60  0 Az Esnek 102-1T 70.7    3.70  0 Az Esnek 23T1T     1.6 Zihni dağınık 53-2T1T     1.3 Zihni dağınık 82T1T     2.1 Katı/Dağ T1T     T2T     1.8 Katı/Dağ. 63-2T2T     1.7 Katı/Dağ. 92T2T     1.5 Katı/Dağ T2T     0.9 Katı/Dağ. 141T1T     0.6 Katı 170T1T  4.70   4.80  0 Katı 151T2T  8.30    1.2 Katı 180T2T  4.10   3.50  0 Katı 131T 39.4    0.50  0 Çok Katı 160T 32.8    1.50  0 Çok Katı Katı/Dağ.