Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
KONUŞMA SERÜVENİNDEKİ GENEL SORUNLAR. 1- KONUŞMADA ENGELLER Konuşana Bağlı Engeller -Konuşma organlarının sağlıklı olmayışı -İşitmede yetersiz oluş -Yöresel.
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
ROBOT.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde genel anlamlı bir sözcük kullanılmıştır? A) Kamyonu buradan çekiniz. B) Otobüs öneki durakta bozulmuş. C) Araba insan yaşamını.
TANIMI: TANIMI: Görevdeş sözcükleri,söz öbeklerini veya cümleleri birbirine bağlayan sözcüklere bağlaç denir. Genel olarak söylenirse ya görevdeş öğeleri.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Hazırlayan : İhsan ÇETİN - Erzincan 2015 Kelime İşlemci Programı.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
 Cümlede, eylemin nesne alabilip alamamasına ya da öznenin, eylemde bildirilen işle ilgili olarak gösterdiği özelliğe eylem çatısı denir. Dolayısıyla,
Program Tasarım Modelleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
FIRAT OZTURK Konu: Basit Cümle.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Pazarlama İlkeleri.
EĞİTİMDE DRAMA.
B E D İ A C E Y L A N G Ü Z E L C E "Devrim, kadınların gözlerinde başlar. Bir kadın gözlerini deviriyorsa, bir şeyler değişecektir.’’
4 oğul 4 mevsim... SLAYTCAFE.COM
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metinlerin Sınıflandırması
yapIlarIna göre fİİller
GÖKTÜRK KİTABELERİ.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
10. HAFTA TUR181 TÜRK DİLİ l.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
TREATMENT/TRETMAN.
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
hazırlayan : Begüm Yılmaz
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
ÇAĞRI KİTAPLARI (TOMARLARI)
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
DÜŞÜNME.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
ÖĞRENME STİLLERİ.
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Tezin Olası Bölümleri.
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Nitel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
7. HAFTA TUR182 TÜRK DİLİ II.
ERASMUS+KA229 PROJESİ İÇİN ÖN TEST ANALİZİ
Sunum transkripti:

Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER

SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.

SORU ÇÖZERKEN!!! Parça okunurken, önemli yerlerin altı çizilir. (Önemli yer, sorunun cevabı olabilecek olan yerdir.) Parça okunurken, önemli yerlerin altı çizilir. (Önemli yer, sorunun cevabı olabilecek olan yerdir.)

SORU ÇÖZERKEN!!! Cevap bulunurken, yazıda anlatılanlar dikkate alınmalıdır. Kendi görüş ve düşüncelerimize göre hareket edilmemelidir.

SORU ÇÖZERKEN!!! Doğru seçenek bulunurken yanlış seçenekler elenmelidir.

Paragraf üzerinde durulan olay, kişi, durum, düşünce ya da duygudur.

Parçanın konusu nedir? Parçada ele alınan nedir? Parça neden söz etmektedir? Parçada üzerinde durulan nedir? Paragrafta anlatılan kişi için hangisi söylenemez? Parçanın konusu nedir? Parçada ele alınan nedir? Parça neden söz etmektedir? Parçada üzerinde durulan nedir? Paragrafta anlatılan kişi için hangisi söylenemez?

“ İslamiyetin kabulünden önce Türklerin, başka hiçbir toplumun etkisinde kalmamış bir dilleri ve edebiyatları vardı. Her ilkel edebiyatta olduğu gibi bu edebiyatta da şiirle büyü birlikte yürümekte ve dinsel törenler, önemli bir yer tutmaktaydı. Çoğu ortak ve sözlü ürünlerden oluşan bu edebiyatın en önemli bölümünü destanlar oluşturmaktaydı.

Paragrafın başlığı konunun özetidir. Konunun iki ya da üç sözcükle ifade edilmiş biçimidir. Önce konu bulunur, daha sonra konuyu ifade edecek uygun sözcüklerle başlık oluşturulur. Paragrafın başlığı konunun özetidir. Konunun iki ya da üç sözcükle ifade edilmiş biçimidir. Önce konu bulunur, daha sonra konuyu ifade edecek uygun sözcüklerle başlık oluşturulur.

Sanat, yaratıcılığın veya hayal gücünün ifadesidir. Diğer bir deyişle sanat, duyguların yaratıcı ifadesi veya dışavurumunudur. Sanatın en büyük düşmanı basmakalıpçılıktır. Önemli olan duygular değil, duyguları anlatış tarzıdır. Aşk duygusu ortaktır. Fakat herkesin aşkı kendine göredir. İşte sanatta önemli olan bu kendine göreliktir.

Paragrafta aslı anlatılmak istenen, vurgulanan temel düşünce paragrafın ana düşüncesidir.

Paragrafta ana düşünce bir cümle olarak verilmeyebilir. Bu paragraflarda ana düşünce parçanın bütününe sindirilmiştir. Biz onu anlar ve kendi cümlelerimizle ifade ederiz.

Okumak için her zaman vakit bulmuşumdur. İyi ya da kötü bir kitabı okurken vaktimin boşa gittiğini asla düşünmem. Her türden kitabı okumanın gerekli olduğuna inanmışımdır. Bu da benim okuma zevkimi oluşturmuş, geliştirmiştir. Nitekim sıradan ya da değersiz bir kitabı daha ilk satırından anlayabilirim; Kolay kolay aldanmam. Bu yönden biz okurlar iyi bir seçici olmak istiyorsak birçok iyi kitap yanında birçok işe yaramaz, sıkıcı kitap da okumak zorundayız. Okumak için her zaman vakit bulmuşumdur. İyi ya da kötü bir kitabı okurken vaktimin boşa gittiğini asla düşünmem. Her türden kitabı okumanın gerekli olduğuna inanmışımdır. Bu da benim okuma zevkimi oluşturmuş, geliştirmiştir. Nitekim sıradan ya da değersiz bir kitabı daha ilk satırından anlayabilirim; Kolay kolay aldanmam. Bu yönden biz okurlar iyi bir seçici olmak istiyorsak birçok iyi kitap yanında birçok işe yaramaz, sıkıcı kitap da okumak zorundayız.

Ana düşünceyi destekleyen, çeşitli yönlerden açıklayıp güçlendiren düşüncelerdir. Yardımcı düşünceler birden fazla olur. Yardımcı düşünceler ayrıntılarla ilgilidir. Ana düşünceyi destekleyen, çeşitli yönlerden açıklayıp güçlendiren düşüncelerdir. Yardımcı düşünceler birden fazla olur. Yardımcı düşünceler ayrıntılarla ilgilidir.

Oluş Sırası: Zamana göre yapılır; olay başlar, oluşur, biter. Mantık Sırası: Cümleler birbirini destekler, açıklar. Aralarında çelişki bulunmaz. Görülüş Sırası: yakından uzağa ya da uzaktan yakına doğru olur. Oluş Sırası: Zamana göre yapılır; olay başlar, oluşur, biter. Mantık Sırası: Cümleler birbirini destekler, açıklar. Aralarında çelişki bulunmaz. Görülüş Sırası: yakından uzağa ya da uzaktan yakına doğru olur.

I. Çanakkale sırtlarını bombardıman ettiler. II. Bir topçu bölüğünde yalnız Seyit ve Ali adlı iki topçu eri kaldı. III. Oradan geçip İstanbul'u almaya çalışıyorlardı. IV yılında düşman gemileri Çanakkale Boğazı'na gelmişlerdir. V. Oradaki askerlerimizin çoğu şehit düştü.

"Önce boğaza gemilerin gelmesi anlatılmalı. (IV) Gemilerin geliş amacı verilmeli. (III) Sonra bombalama anlatılmalı.(I) Bombalamadan sonra anlatılması gereken olay askerlerimizin şehit düşmesi olacaktır. (V) Yalnız şehit düşmeyen iki topçumuz vardır.(I) " Olay mantıken böyle sıralanmalı. Çünkü eylemlerden birinin gerçekleşmesi diğerine bağlı. Bu parçadan bir paragraf oluşturulduğunda sıralama "IV - III - I - V - I" şeklinde olmalıdır.

Uzun bir yazı içinde bütün paragraflar hem birbiriyle hem de her biri kendi içinde anlam ve biçim uygunluğu taşımalıdır.

( I ) İster sesli okumada olsun ister sessiz okumada olsun; okumaya başlamadan önce dikkatinizi, bir noktada toplayarak okuduğunuz şeyde ne aradığımızı kendi kendimize sormalıyız. ( II ) İyi bir okuyucu, okuduğu metne uymasını bilen kişidir. ( III ) Hatta bunu alışkanlık haline getirmeliyiz. ( IV ) Plansız, düzensiz bir okuma, hiçbir zaman işimize yaramaz. Bu paragrafta I, III ve IV. cümleler anlam bütünlüğü içindedir. Ancak II. cümle parçanın akışını bozmuştur. II. cümle parçadan çıkarılırsa paragrafta dil ve düşünce birliği sağlanmış olur.

Açıklanıp geliştirilebilecek genel bir yargı içerir. Kendisinden önce başka cümleleri gerektirecek sözleri (çünkü, oysa, bunda, böylece, bu durum.„) içermez. Kendisinden sonraki cümlelere anlamca bağlanmalıdır. Açıklanıp geliştirilebilecek genel bir yargı içerir. Kendisinden önce başka cümleleri gerektirecek sözleri (çünkü, oysa, bunda, böylece, bu durum.„) içermez. Kendisinden sonraki cümlelere anlamca bağlanmalıdır.

Aşağıdakilerden hangisi bir yazının ilk cümlesi olmaya en uygundur? A)Yeni öykücüler arasında Türkçeyi bütün güzelliği ile kullananlar var. B)Başka öykülerini de dergilerde okumuştum ama bunu hepsinden güzel buldum. C)Bunda, tiplerin çok canlı, öykülerinin otobiyografik olmasının da etkisi var. D)Bir bakıma, bu son iki kitabi birer dil olayı olarak değerlendirilmelidir, Aşağıdakilerden hangisi bir yazının ilk cümlesi olmaya en uygundur? A)Yeni öykücüler arasında Türkçeyi bütün güzelliği ile kullananlar var. B)Başka öykülerini de dergilerde okumuştum ama bunu hepsinden güzel buldum. C)Bunda, tiplerin çok canlı, öykülerinin otobiyografik olmasının da etkisi var. D)Bir bakıma, bu son iki kitabi birer dil olayı olarak değerlendirilmelidir,