İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
UNI-SET Toplantı Notları
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE RİSK YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRMESİ
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Gıda Mühendisli ğ i Laboratuvarlarının İ ş Sa ğ lı ğ ı ve Güvenli ğ i Açısından De ğ erlendirilmesi Mehmet Akif Erkan 1, Gizem Yaylı 2, Emine Rabia Karpuzoğlu.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve İşverenin Sorumlulukları
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
USTANASORPROJESİ. GEREKÇE 10. Kalkınma Planı’nda;  İşgücü piyasası ile meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdam.
Türkiye’de yaşayan Suriye vatandaşları için HAYATI OKU PROJESİ.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Ünite 2.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Sosyal Sigorta ile Özel Sigorta Arasındaki Farklılık
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ
Program Tasarım Modelleri
İlk hastanesi 1991 yılında kurulan Acıbadem Sağlık Grubu, bünyesinde bulunan 21 hastane ve 16 tıp merkezinde doktor, hemşire olmak üzere.
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
İşyeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Eğiticisi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Açık ocak işletmesinde İSG uygulamaları: Çimento sektöründen bir örnek
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ

AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;  Organize Sanayi Bölgelerinde(OSB) iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması  Mevcut sağlık ve güvenlik şartlarının iyileştirilmesi için işveren ve çalışanların görev, yetki, sorumluluk, hak ve yükümlülüklerinin tam anlamıyla tanımlanması ve öğretilmesini amaçlamaktadır

GEREKÇE  Halihazırda iş sağlığı ve güvenliği kanununa göre Mesleki eğitim alma zorunluluğu bulunan tehlikeli ve çok tehlikeli sınıfta yer alan işlerde, yapacağı işle ilgili mesleki eğitim aldığını belgeleyemeyenler çalıştırılamaz!  Bu boşluğun doldurulması anlamında projede özellikle; işe başlamadan önce, çalışma yeri veya iş değişikliğinde, iş ekipmanının değişmesi hâlinde veya yeni teknoloji uygulanması durumunda, yüz yüze ve online platformlarda eğitimler verilecektir.

Eğitim Durumlarına Göre İş Kazası Geçirenlerin Oranı, 2013

Grafikte; Eğitim durumuna göre 2013 yılında iş kazası geçirenlerin oranları incelendiğinde; son 12 ay içinde istihdam edilen Lise altı eğitimlilerin %2,8’i bir iş kazası geçirirken, Genel lise mezunlarında bu oran %1,7, Lise dengi meslek okul mezunlarında %2,4, Yüksek öğretim mezunlarında ise %1 olarak tespit edilmiştir Mesleki eğitim görmüş bireylerle lise altı eğitimlilerin iş kazası oranlarının yakınlığı mesleki eğitim kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği eğitiminin yeterli düzeyde verilmediğini göstermektedir.

HEDEF Projede, iş hayatında  Risk gruplarına dair toplumda ve sahada çalışan ilgili kişi ve kuruluşlarda farkındalık oluşturmak,  İstihdama erişimde dezavantajlı konumda bulunan bireylere mesleki beceri kazandırarak istihdama erişimlerini sağlamak,  Çalışan çocukların aile bireylerine mesleki eğitim hakkında rehberlik etmek hedefleniyor.

AKILLI EĞİTİM KURUMLARI  Bu anlamda; İvedik OSB pilot bölge olmak kaydıyla önce Ankara'da daha sonra da tüm Türkiye'deki OSB’lerde iş sağlığı ve güvenliği eğitimi vererek bu konuda farkındalık oluşturacak; iş kazaları ve meslek hastalıklarının minimize edilmesine katkı sağlayacaktır.  Mesleki eğitimdeki yetkinliğiyle öne çıkan Akıllı Eğitim Kurumları, halihazırda içinde kurumlarının bulunduğu OSB’lerdeki iş sağlığı ve güvenliği konusundaki problemleri gözlemleyip bu anlamda eğitimci hassasiyetiyle sorumluluk alıp çözüm üretmek istemekte bu konuda yapılan programlarda rol almak istemektedir.

Katılımcılar yüz yüze ve uzaktan eğitim vasıtasıyla;  Öğrenme kapasitesine göre konuyu istediği derinlikte öğrenebilecek,  İş süreçlerini ve üretimi aksatmadan kısa zamanda, istediği yer ve zamanda eğitim alabilecek,  Önceden öğrendiklerini gözden geçirebilecek,  Belli bir zaman diliminde ihtiyaç duyduğu bilgiye anında erişebilecek ve  Edindiği bilgiyi hızlı bir şekilde hayata geçirebilecektir.  Mevcut iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin ötesinde online eğitim konforunda nitelik kazanma ve bilgi einme imkanını elde edbilecekler.

ÇSGB’nin desteklediği;  Piyasa Gözetimi ve Denetiminin Kişisel Koruyucu Donanım (KKD) Testleri için Türkiye’de İşyerlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Koşullarının İyileştirilmesi Projesi  İSGÜM Bölge Laboratuvarlarının Güçlendirilmesi Projesi TR /001  Europeaid/127200/D/SER/TR  ÇSGB’nin MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN KALİTESİNİN ARTTIRILMASI operasyonu gibi operasyon ve projeler İŞ’TE GÜVENLİK projemizle uyumludur.

 Katılımcılar yüz yüze ve uzaktan eğitim vasıtasıyla öğrenme kapasitesine göre konuyu istediği derinlikte öğrenebilecek,  iş süreçlerini ve üretimi aksatmadan kısa zamanda eğitim alacak,  istediği yer ve zamanda eğitim alabilecek, önceden öğrendiklerini gözden geçirebilecek,  belli bir zaman biriminde ihtiyaç duyduğu bilgiye anında erişebilecektir,  edindiği bilgiyi hızlı bir şekilde paylaşabilecek, yorum ve diğer kişilerin güncel tecrübelerine erişebilecek ve her türlü Akıllı cihaz ile paylaşımlarda bulunabilecektir.

 İş sağlığı ve güvenliği ile iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesi konularında özellikle de OSB lerde farkındalık oluşturmak ve tedbirlerin artırılmasını sağlamak.  İş kazaları ve meslek hastalıklarından kaynaklanan sağlık problemlerini minimize etmek  İş kazaları ve meslek hastalıklarından kaynaklanan GÖRÜNÜR MALİYETLER : Katma değer kaybı, Sigortacılık ödemeleri, Tedavi hizmetleri GÖRÜNMEYEN MALİYETLER : İşi bırakma, doktor, araç getirilmesi ve/veya kazalının taşınması, kaza mahallinin tekrar çalışır konuma getirilmesi vb. nedenlerle oluşan maliyetlerin minimize edilmesi.  Çalışanların daha nitelikli ve donanımlı bireyler haline gelmesine katkı sağlamak. KAZANIMLAR