Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
SAYGI Hazırlayanlar : Gönül OTLUOĞLU A. Figen TURHAN
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Değer eğitimi ve Değer Boyutlandırma
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Ödev yapma alIşkanlIğI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitsel Rehberlik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ ETİK EĞİTİMİ POLİTİKALARI Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

Etik Eğitim Programı "Bir millet, zenginliğiyle değil, ahlak değeriyle ölçülür." Mustafa Kemal ATATÜRK

Etik, insan tutum ve davranışlarının iyi-kötü ya da doğru-yanlış yönden değerlendirilmesidir. Prof.Dr. İnayet Aydın

EĞİTİM Eğitim, bireylerde istendik davranış değişiklikleri meydana getirme sürecidir ve eğitimin kendisi etik bir çabadır.

Üniversitede etik eğitimi İş yaşamında etik eğitimi Ailede etik eğitimi Okulda etik eğitimi Üniversitede etik eğitimi İş yaşamında etik eğitimi

ETİK EĞİTİMİ AİLEDE BAŞLAR İyi bir rol modeli olmak için davranışlarına dikkat etmek İyi karakterli kişileri çocuklara anlatmak.

Karakter eğitimi konusunda yararlı kitap ve filmleri kullanmak. Çocuklara kayırma ya da torpil yapmamak Sözünde durmak ve anlaşmalara sadık kalmak

Disiplini bir ceza olarak değil , bir düzeltme, olgunlaştırma ve eğitim stratejisi olarak görmek. Çocuğa zaman zaman uygun hatırlatmalar yapmak

OKULDA ETİK EĞİTİMİ

Etik, bir eğitim konusu mudur ? Etik eğitiminde, üç hareket göze çarpmaktadır. Değerlerin netleşmesi ve kendine saygı geliştirme gibi etkileyici yaklaşımlar; Etik karar verme Karakter eğitimi (Johnson, 1999).

KARAKTERİN ALTI DİREĞİ

Güvenilirlik : Dürüst ol, aldatma, çalma, inanılır ol, söylediğini yap, doğru şeyi yapmaya teşvik et, iyi bir ün kazanmaya çalış, ailene, arkadaşlarına ve ülkene sadakat göster

Saygı: Başkalarına saygılı davran, farklılıklara hoşgörü göster, iyi davranışlar sergile, kötü dil kullanma, başkalarının duygularını göz önüne al, hiç kimseyi incitme, vurma ve tehdit etme, öfkeni yönet, anlaşmazlıkları barışçı yollarla çöz.

Sorumluluk: : Senden bekleneni yap, elinden gelenin en iyisini yapmaya çalış, kendini kontrol et, öz disiplinini sağla, eyleme geçmeden önce düşün ve davranışının sonuçlarını göz önüne al, seçimlerinde hesap vermeyi alışkanlık haline getir.

Adalet: Kurallara uygun davran, geri ver ve paylaş, açık fikirli ol, başkalarının ne dediğini dinle, başkalarının aleyhine kendine üstünlük sağlama, başkalarını suçlama.

İlgi ve duyarlılık: Nazik ol, sevgi dolu ve duyarlı davran, minnettarlığını ifade et, başkalarını bağışla, gerektiğinde başkalarına yardım et.

Yurttaşlık: Toplumunu daha iyi bir yere getirmek için üstüne düşeni yap, işbirliği sağla, toplum sorunları ile ilgilen, bilgili ol, iyi bir komşu ol, yasa ve kurallara uy, yetkililere saygı göster, çevreyi koru

Karakter eğitimi yaklaşımları

1. Amigoluk yaklaşımı: Amigoluk yaklaşımı, çok renkli posterler, bayraklar, ilan tahtalarında her ay bir değer ya da erdemin ön plana çıkarılmasıdır. Böylece sürekli iyimserlik içeren düşüncelerin ortaya çıkarılması yoluyla öğrencilerde doğruyu ve iyiyi yapmaya karşı bir bağlılık geliştirilmesi hedeflenir.

2. Övgü ve ödül yaklaşımı: Övgü ve ödül yaklaşımı, Skinner’in “olumlu pekiştireç” kavramını esas alır. Öğrencileri iyi şeyler yaparken yakalamayı amaçlar ve onları bu iyi davranışlarından dolayı övmeyi, ayrıcalıklı kılmayı ve ödüllendirme yöntemini kullanır.

3. Tanımla ve doldur yaklaşımı: Bu yaklaşımda öğrencilerden bir değerler listesini ezberlemeleri ve her birini tanımlamaları istenir. Öğretmen sınıfta “Çocuklar dürüstlük ne anlama gelmektedir ?” gibi sorular sorarak küçük sınavlar yapar. Burada öğrencilerin iyiyi yapma kapasitelerinin geliştirilmesi asıldır.

4.Formalitelere uymaya zorlama: Bu tür karakter eğitimi yaklaşımında okul, öğrencilerin özel kural ve davranış standartlarına katı ve aynı biçimde uymaları üzerinde odaklaşır.

Yaptırım ve uyma

Salih MEMECAN

Dinlediğiniz için teşekkürler