Etkili Sunum Teknikleri Bölüm II Hüseyin İlhan. 2 Sunucunun Kendini Hazırlaması ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Advertisements

Etkili Sunum Teknikleri. Giriş Etkili Sunum Teknikleri2  Sunumlar eğitimin herdüzeyinde ve meslekihayattaönemlidir.  İletişimtümöğretim faaliyetlerinin.
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ. İletişim nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme,
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Bölüm I Hüseyin İlhan.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KONUŞMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SUNUMUN PLANLANMASI A - Genel planın çıkartılması B –Dinleyici ve Dinleyici Analizi C -Sunuşun hazırlanması.
Metinlerin Sınıflandırması
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
İLETİŞİM.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Neden sevilmez.
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
SUNUM TEKNİKLERİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bilinçli Tercih Seminerine
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
seyahat zeyno zeyno seyahat
Rastgele Nesneler Dersi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Wiki Eğitim – Artık Hayal Değil
Sunum transkripti:

Etkili Sunum Teknikleri Bölüm II Hüseyin İlhan

2 Sunucunun Kendini Hazırlaması ?

3 Vücut dilinizi oluşturan mimik ve el, kol hareketlerinizi izleyebilmeniz için prova yapın. Vücut dilinizi oluşturan mimik ve el, kol hareketlerinizi izleyebilmeniz için prova yapın. –zayıf olabilecek yönleriniz gelişecek –zamanlamanızı belirleyecek –özel terminolojinin doğru telaffuzunu sağlayacak Görünüş ve giysinize özen göstermenizin izleyicilerinize saygının göstergesi olduğunu unutmayın. Görünüş ve giysinize özen göstermenizin izleyicilerinize saygının göstergesi olduğunu unutmayın.

4 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Ruh Hali: Korku

5 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Ruh Hali: Korku Sunum korkunuzu yenin. Salonu, katılımcıları tanıyın. Salonu, katılımcıları tanıyın. Zihinsel hazırlanma Zihinsel hazırlanma Prova Prova Solunum egzersizleri Solunum egzersizleri

6 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Ruh Hali: Heyecan

7 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Ruh Hali: Heyecan Yavaş konuş Yavaş konuş Yumuşak, kararlı bir ses tonu Yumuşak, kararlı bir ses tonu Heyecanınız için özür dilemeyin. Heyecanınız için özür dilemeyin. Kendinize değil, mesajınıza ve dinleyicilere odaklanın. Kendinize değil, mesajınıza ve dinleyicilere odaklanın.

8 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Konuşma Hızı : Hızlı  takip etmekte güçlük Hızlı  takip etmekte güçlük Yavaş  dikkat dağılır Yavaş  dikkat dağılır –ideal konuşma hızı ? –yavaş konuşmada ? Bilgiyi vurgulamak istediğinizde daha yavaş, yumuşak, ses tonunu değiştirebilirsiniz. Bilgiyi vurgulamak istediğinizde daha yavaş, yumuşak, ses tonunu değiştirebilirsiniz.

9 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Konuşma Hızı : Hızlı  takip etmekte güçlük Hızlı  takip etmekte güçlük Yavaş  dikkat dağılır Yavaş  dikkat dağılır –ideal konuşma hızı 150 kelime/dakika –yavaş konuşmada 120 kelime / dakikada Bilgiyi vurgulamak istediğinizde daha yavaş, yumuşak, ses tonunu değiştirebilirsiniz. Bilgiyi vurgulamak istediğinizde daha yavaş, yumuşak, ses tonunu değiştirebilirsiniz.

10 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Ses Kullanımı : Dinleyiciler sizi duyabilmeli Dinleyiciler sizi duyabilmeli Sesiniz, cümleler sonunda alçalmamalı. Sesiniz, cümleler sonunda alçalmamalı. Ses iyi kullanılmalı (vurgu, duraklama, tonlama) Ses iyi kullanılmalı (vurgu, duraklama, tonlama) İnişli çıkışlı bir tonlama ve hız ayarlarını iyi yapılabilmeli İnişli çıkışlı bir tonlama ve hız ayarlarını iyi yapılabilmeli Kısa ve basit cümleler kurulmalı. Kısa ve basit cümleler kurulmalı. Kısaltmalardan kaçınılmalı. Kısaltmalardan kaçınılmalı.

11 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Duru Dil Kullanımı : Duru, düzgün, yalın bir dil kullanın. Duru, düzgün, yalın bir dil kullanın. Yabancı kelime ve işaretler Yabancı kelime ve işaretler Abartılı ve yapay dil kullanımı etkinlik sağlamaz. Abartılı ve yapay dil kullanımı etkinlik sağlamaz.

12 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Göz Teması: ?

13 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Göz Teması: Samimiyetle bak. Göz temasıyla  iyi bir iletişim

14 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Vücut Dili : ?

15 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Vücut Dili : Emin bir şekilde ayakta durun, hareket edin. Emin bir şekilde ayakta durun, hareket edin. Hoş görünmeyen, belki sürekli yaptığınız el hareketleri ve tavırlarınızı kontrol etmeye çalışın. Hoş görünmeyen, belki sürekli yaptığınız el hareketleri ve tavırlarınızı kontrol etmeye çalışın. Soru ve görüşlerin size yönlendirilmesinde mimik ve davranışlarınıza dikkat edin. Soru ve görüşlerin size yönlendirilmesinde mimik ve davranışlarınıza dikkat edin.

16 Hazırlanan Sunum'un Sunulması Vücut Dili : Tahta kullanımı veya diğer nedenlerle sırtınızı izleyicilere dönmekten kaçının. Tahta kullanımı veya diğer nedenlerle sırtınızı izleyicilere dönmekten kaçının. Kollarınızı bağlamayın. Kollarınızı bağlamayın. Avuçlarınız açık ve dinleyici tarafından görünür olsun. Avuçlarınız açık ve dinleyici tarafından görünür olsun. Ellerinizi cebinize sokmayın. Ellerinizi cebinize sokmayın.

17 Sunucunun Yeri tüm katılımcılara eşit uzaklıkta, tüm katılımcılara eşit uzaklıkta, rahat hareket edebileceğiniz bir konumda durup, sakince, yanlara veya ekrana yönelebilir, rahat hareket edebileceğiniz bir konumda durup, sakince, yanlara veya ekrana yönelebilir, katılımcılara bir metre mesafeyi koruyarak yaklaşabilirsiniz. katılımcılara bir metre mesafeyi koruyarak yaklaşabilirsiniz. Sakın oturmayın. Sakın oturmayın. Siz oturduğunuzda katılımcılar da zihinsel olarak oturur.

18 Özetleme ve Geri Bildirim Teknikleri Sunumun içeriğini güçlendirmek ve ana noktaları tekrarlamak için yapılır, Sunumun içeriğini güçlendirmek ve ana noktaları tekrarlamak için yapılır, Genelde konunun sonunda yapılır, Genelde konunun sonunda yapılır, Konu karmaşık ise belli aralarda da verilebilir. Konu karmaşık ise belli aralarda da verilebilir.

19 Özetleme ve Geri Bildirim Teknikleri  Ana başlıkları vurgulayan özet sunumun akılda kalıcılığını sağlar.  Görsel ve sözel bilgi üzerinde sorular etkileşimi geliştirir.

20 Soru sorma Eğitimin etkisini arttırır. Eğitimin etkisini arttırır. Sunumu daha ilginç hale getirir. Sunumu daha ilginç hale getirir. Düşünmeye sevk eder. Düşünmeye sevk eder. Konuyu kavramayı hızlandırır. Konuyu kavramayı hızlandırır. Dikkati konu/olay üzerine çeker. Dikkati konu/olay üzerine çeker. Tartışma ortamı yaratır. Tartışma ortamı yaratır.

21 Soru sorma teknikleri Öncelikle ….. Öncelikle …..

22 Soru sorma teknikleri Öncelikle tüm gruba, sonra gönüllü olarak cevaplamak isteyene Öncelikle tüm gruba, sonra gönüllü olarak cevaplamak isteyene Katılımcılardan birine Katılımcılardan birine Önce tüm gruba sonra katılmayan katılımcıya Önce tüm gruba sonra katılmayan katılımcıya

23 Soru cevaplanınca… Verilen yanıtlar doğru ise, Verilen yanıtlar doğru ise,

24 Soru cevaplanınca… Verilen yanıtlar doğru ise, Verilen yanıtlar doğru ise, –Yanıtlar tekrarlanarak –Ödüllendirici ve destekleyici sözler söylenir.

25 Soru cevaplanınca… Verilen yanıtlar hatalı ise, Verilen yanıtlar hatalı ise,

26 Soru cevaplanınca… Verilen yanıtlar hatalı ise, Verilen yanıtlar hatalı ise, –Doğrusu söylenerek ….değil mi?

27 Soru cevaplanınca… Verilen yanıtlar kısmen doğru ise, Verilen yanıtlar kısmen doğru ise,

28 Soru cevaplanınca… Verilen yanıtlar kısmen doğru ise, Verilen yanıtlar kısmen doğru ise, –Doğru yanıtlar tekrarlanır, –Yanlış yanıtlar düzeltilerek katılımcı cesaretlendirilir. –Eğitmen eleştirel olmayan bir tavırla katılımcıyı doğru yanıta götürmek için soruyu başka sözcüklerle yeniden ifade eder.

29 Soru yöneltilen katılımcı yanıt vermezse; Soru yöneltilen katılımcı yanıt vermezse;

30 –Soru bir başka katılımcıya yöneltilir, –Daha sonra yeniden yanıt vermeyen katılımcıya dönülerek tartışmaya katılması sağlanır.

31 Sorulan soruya gruptan hiç bir yanıt gelmezse ve katılımcılar sessiz kalırlarsa; Sorulan soruya gruptan hiç bir yanıt gelmezse ve katılımcılar sessiz kalırlarsa;

32 –Eğitmen soruya kendi düşüncesi olmayan ilginç bir cevap vererek katılımcıların dikkatini çeker ve onları tartışmanın içine alır.

33 Katılımcı soru sorduğunda; Katılımcı soru sorduğunda;

34 –Soru yanıtlanır, –Soruya başka bir soru ile cevap verilir (!), –Yanıt bilinmiyorsa açıkça söylenir ve araştırma yapılıp daha sonra cevaplanacağı söylenir, –Konudan sapmaya neden olan sorular vakit varsa yanıtlanır

35 Katılımcı soru sorduğunda; Söz kesmeyin, Savunmaya geçmeyin, Katkıları için teşekkür edin.

36 Katılımcı soru sorduğunda; Soru soranın cümlesi tam bitmeden cevaba başlama, Soru soranın cümlesi tam bitmeden cevaba başlama, Soru tamamlandıktan sonra mutlaka kısa bir süre düşündükten sonra cevap ver, Soru tamamlandıktan sonra mutlaka kısa bir süre düşündükten sonra cevap ver, Çünkü; Çünkü;

37 Katılımcı soru sorduğunda; Aceleyle verilen cevap sorunun tam karşılığı olmayabilir. Dinleyenler iyi cevap vermek amacı ile düşündüğünüz için size olumlu puan verirler, Soru soran “çok iyi soru” sorduğunu düşünüp, onere olur.

Hüseyin İlhan Bu sunuya adresinden ulaşılabilir. ESOGU Tıp Fakültesi Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı, Eskişehir 38Dr Hüseyin İ lhan

Sunum türü Konferans: Bilgi Bilgi Bir konu Bir konu Konu ile ilgili değişik boyutlar ele alınır. Konu ile ilgili değişik boyutlar ele alınır. Öneri ve açıklamalar bir bütünlük oluşturacak şekilde verilir. Öneri ve açıklamalar bir bütünlük oluşturacak şekilde verilir. 39

Sunum türü Seminer: Tartışma Tartışma Konu ile ilgili bilgi vermek ve üzerinde tartışmak amacıyla düzenlenmiş toplantıdır. Konu ile ilgili bilgi vermek ve üzerinde tartışmak amacıyla düzenlenmiş toplantıdır. 40

Sunum türü Panel: Tartışma Tartışma Bir sorunu ortaya koyma, o sorunun çözümü konusunda değişik görüşler öne sürmeye dayanan bir küme tartışmasıdır. Bir sorunu ortaya koyma, o sorunun çözümü konusunda değişik görüşler öne sürmeye dayanan bir küme tartışmasıdır. 41

Sunum türü Sempozyum Bilgilendirme Bilgilendirme Sayısı 3-5 kişi arasında değişen bir konuşmacı kümesinin herhangi bir sorunla ilgili önceden hazırladıkları kısa konuşmalar Sayısı 3-5 kişi arasında değişen bir konuşmacı kümesinin herhangi bir sorunla ilgili önceden hazırladıkları kısa konuşmalar Tartışma değil, bilgilendirme Tartışma değil, bilgilendirme 42

Hüseyin İlhan Bu sunuya adresinden ulaşılabilir. ESOGU Tıp Fakültesi Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı, Eskişehir Dr Hüseyin İlhan