3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
PROJE SINIFI.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Ülkemizdeki Kardeş Okullarla Video Konferanslar
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
Maria Montessori.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
SABİS 2014 YILI DEĞERLENDİRMESİ 2015 YILI HEDEFLERİ
“Erasmus ve Kültürel Etkileşim” Ayşegül Şah BOZDOĞAN İstanbul Üniversitesi Almanca Mütercim Tercümanlık Dönemi Giden Öğrencisi.
AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ Ömer ESER. Avrupa Gönüllü Hizmeti yaş arasındaki gençler, bir Avrupa Birliği ülkesinde 2-12 ay arasında hiç ücret ödemeden.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
YANSITICI DÜŞÜNME.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Sınav Rehberliği Konusunda
AMAÇ BELİRLEME.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus+ Staj Hareketliliği Bilgilendirme Toplantısı
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
PROJE SAHİBİ KURUM PROJE ADI ‘’AB DÜZEYİNDE KARDİYOLOJİK ACİLLERDE ACİL BAKIM VE HEMŞİRELİK HEMŞİRELİK HİZMETLERİNİN ÖĞRENİLMESİ’’ Learning Of The.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.

MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
MAHALLİ EĞİTİM İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI Öğrenme Liderlerini Yetiştirmek İçin Yapılacaklar…
AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ. Avrupa Gönüllü Hizmeti YAŞ ARASINDAKİ GENÇLER, BİR AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKESİNDE 2-12 AY ARASINDA HİÇ ÜCRET ÖDEMEDEN GÖNÜLLÜ.
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
YALVAÇ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GATHER TOGETHER FOR BETTER "Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Aileme ulaşmak istiyorum. Ama önce sorulara doğru cevap vermem gerek. Bana yardım eder misin? BAŞLAT.
Sunum transkripti:

3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU

Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda beklemediğiniz bir sonuçla karşı karşıya geldiyseniz açıklayınız. Cevap 1: Amaçlarıma yeterince ulaşamadım. Ulaşabildiğim kadarına ise deney ve gözlem yaparak ulaştım. Biz projedeki amacımızın oradaki çocukları fen ve matematik etkinliğinde gözlemlememiz olarak söylenmişti. Ama bizim gittiğimiz okuldaki yaş grubu küçük olduğu için biz yeterince fen ve matematik alanında o çocukları gözlemleyemedik.

Soru 2: Proje amaçlarınıza tam olarak ulaştığınıza nasıl kanaat getirdiniz? Cevap 2: Artık kendi ülkemdeki okullar ile gittiğimiz ülkenin okulları arasındaki farkları, kendi ülkemde nasıl daha iyi bir şekilde eğitim vereceğimi biliyorum. Ve sorulan sorulara artık açık ve net bir şekilde cevap veriyorum.

Soru 3:Proje katılımcısı olarak sizin için hangi ön hazırlık faaliyetleri yapılmıştır? Bu hazırlık faaliyetleri kim tarafından yapılmıştır? Hazırlık faaliyetlerinin yararlı olduğu kanaatine nasıl vardınız? Cevap 3: Projenin ilk aşamasında bize ilk olarak proje hakkında bilgi verildi. Daha sonra öğretmenlerimiz ve müdür yardımcımız tarafından mülakata tâbi tutulduk. Sonra uzman öğretmen tarafından İngilizce kursu aldık. İngilizce kursundan sonra uzman öğretmenimiz tarafından fen ve matematik etkinliği ile ilgili seminerler verildi. Bu verilen tüm eğitimler uzman öğretmenler ve müdür yardımcımız tarafından bize verildi. Ve verilen tüm eğitimler sayesinde yurt dışına gittiğimiz zaman fazla zorlanmadık. Çünkü hem dil anlamında hem de meslek dersleri konusunda yeterince bilgi aldığımız için fazla zorlanmadık.

Soru 4: Proje döneminde karşılaştığınız sorunları ve bu sorunları nasıl çözdüğünüzü açıklayınız. Cevap 4: Proje döneminde en çok sorun yaşadığımız olaylar; staj yaptığımız okulda ki çocukların yaş grubunun küçük olması ve okul personellerinin dilleri ile bizim dilimizin farklı olmasıydı. Çünkü küçük yaş grubu olmalarından dolayı yeterince gözlem yapamadık ve dil farklı olduğu için anlaşmamız biraz sorun oldu. Fakat dil konusunda İngilizcesi iyi olan arkadaşlarımız sayesinde dil sorununu yeterince olmasa bile ortadan kaldırabilmiştik. Yaş grubunun küçük olması sorununu ise kuruluştaki personeller sayesinde elimizden geldiğince fen ve matematik etkinliğini basitleştirerek küçük yaş grubuna uygulayarak çözmeye çalıştık.

Soru 5: Proje içinde gerçekleşen faaliyetlerde ne tür çalışma programları uygulanmıştır? Katılımcı kuruluşlarla nasıl iletişim kurdunuz ve nasıl işbirliği yaptınız? Amaçladığınız faaliyetler ile gerçekleşen faaliyetler arasında fark var mıydı? Açıklayınız. Cevap 5: Proje içinde gerçekleşen faaliyetlerde staj programı uygulanmıştır. Katılımcı kuruluşlar ile hem yabancı dil öğretmeni hem de yabancı dili iyi olan arkadaşlar sayesinde iletişim kurabildik. Yine o arkadaşlar sayesinde iş birliği yapabilmemiz kolaylaştı. Amaçladığımız faaliyetler ile gerçekleşen faaliyetler arasında tabi ki fark vardı. Bunlardan en önemlisi bizim fen ve matematik etkinliği uygulamamız gereken yaş grubunun büyük olması gerekiyordu fakat bize verilen sınıfın yaş grubu küçüktü. Fakat kuruluştaki personeller sayesinde uygulamamız gereken etkinliği küçük yaşa göre olacak şekilde basitleştirerek uygulamaya çalıştık.

Soru 6: Proje katılımcıları başvuru formunda belirlediğiniz katılımcılar mıydı? Cevap 6: Evet proje katılımcıları başvuru formunda belirlenen kişilerdi. Asil kişilerde sorun olmadığı için yedek katılımcılara gerek kalmadı.

Soru 7: Projenin gerektirdiği eğitim programı ve diğer programlara uyuldu mu? Programa uyulmadıysa nedenlerini açıklayınız. Cevap 7: Staj programına elimizden geldiği kadarıyla uyulmaya çalışıldı. Belirli saatlerde ve günlerde belirlenen okullara gidilip staj görevi yerine getirildi.

Soru 8: Bu proje, katılımcı olarak sizde ve katılan kurumlarda ne gibi bir etki yaratmıştır? Cevap 8: Öncelikle bizdeki etkisi orada gördüklerimizle, öğrendiklerimizle bizim kendi ülkemizde uygulanan eğitimleri karşılaştırmamıza, aradaki farkları bulup, yeni şeyler keşfetmemize sebep oldu. Kuruluş için ise bizim yaptığımız onlarda olmayan yeni şeyleri görüp, öğrenip kendi okullarında uygulamalarına etkisi oldu.

Soru 9: Katılımcı kuruluşlarla daha sonraki projeler içinde işbirliği yapmayı düşünüyor musunuz? Açıklayınız. Cevap 9: Katılımcı kuruluşlar ellerinden geldikleri kadar bizim yeni şeyler öğrenmemize, stajımızı düzgün bir şekilde tamamlamamıza yardımcı oldular. Tabi bu iyi şeylerin yanında projemizin daha iyi geçmesi için daha fazla şeyler yapılabilirdi. Ama her şeye rağmen yeni projelerde yeni kuruluşlarla buluşmak daha güzeldir düşüncesindeyiz.

Soru 10: Lütfen Erasmus+ projelerinin uygulanması ve yönetimi alanında Ulusal Ajans veya Avrupa Komisyonuna aktarmak istediğiniz görüşleri belirtiniz. Cevap 10: Hazırlanan projeler çok güzel projelerdir. Fakat buradaki planlar ile oradaki planlar aynı olmadığı için çok fazla sorun çıkabilmektedir. Bu yüzden projelerinin planlarının daha elverişli geçebilecek şekilde olmasını arz ederiz.

Soru 11: Bu projeye nasıl seçildiniz? Proje faaliyetleri sonucunda memnuniyet derecenizi lütfen açıklayınız. Cevap 11: Okulda öğretmenlerimiz tarafından yapılan mülakatlar ve sınavlar sonucu seçildik. Proje faaliyetlerinden çok memnun kaldık. Her şey için teşekkür ederiz.