HAZIRLAYAN : YASEMİN BAYKARA PSİKOLOJİK DANIŞMAN VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Advertisements

HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ HAZIRLAYAN ŞULE NUR ÇAKIR.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
MEHMET AZEM BAYKAL Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
SAFFET ÇEBİ ORTAOKULU Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Elif KARAVUŞ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI. Eğitsel Rehberlik genel olarak verimli ders çalışma teknikleri, sınav kaygısıyla başa çıkma gibi eğitim-öğretimle ilgili.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
DERSLERİME NASIL ÇALIŞMALIYIM? NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ESREN BİRİNCİ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
MERVE AKKAFA. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TEOG.
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bilinçli Tercih Seminerine
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BELLEK.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN : YASEMİN BAYKARA PSİKOLOJİK DANIŞMAN VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

2 SEMİNER BAŞLIYOR…

1. Çok çalışma, 2. Okul dışı zamanlarının çoğunu derse ayırma, 3. Yapmaktan hoşlandığın şeylerden tatile kadar vazgeçme, 4. Kendini sadece derslere ve sınavlara odaklama, 5. Eğlence ve oyundan uzaklaşma, 6. Başarılı arkadaşlarının çalışma sistemlerini uygulama 3

Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır. 4 Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

5 Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Amaçlarınızı Belirleyiniz Planlı Çalışınız Zamanı Verimli Kullanınız Verimi Azaltıcı Etkenleri Ortadan Kaldırınız Uygun Bir Çalışma Ortamı Seçiniz Dikkatinizi Uyanık Tutunuz Derse Hazırlıklı Geliniz

6 Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Not Tutunuz Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanınız Verimli Okuyunuz Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyiniz Zaman Düzenleme Ve Planlı Çalışma Etkin Dinleme Sınavları Nasıl Atlatırım?

7 I- AMAÇLARINIZI BELİRLEYİNİZ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Kendinize açık ve net bir hedef belirleyin. Kendinize açık ve net bir hedef belirleyin. Kısa ve uzun vadeli amaçlarınız olsun. Kısa ve uzun vadeli amaçlarınız olsun.

8 Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez.

9 Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana: Plan Nedir?

10 II- PLANLI ÇALIŞINIZ Plan; Plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir. AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK

11 NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Dinlenme Tekrar III- ZAMANI VERİMLİ KULLANINIZ

DİNLENME ARALARININ ÖNEMİ NEDİR ? 12 0% 100% 25% 50% öğrenmenin başladığı nokta 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman Hatırlama Eğrisi Planlanmış aralar verildiği zamanki Hatırlama Eğrileri İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan Hatırlama Eğrisi zaman hatırlama

13 1.Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. 2.Aynı güne ait aynı dersler üst üste konmamalıdır. 3.Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. 4.Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde tv, bilgisayar ya da cep tlf ile ilgilenilmemelidir.

5.Hazırlanan program zorunluluktan değil bir amaç için isteyerek uygulanmalıdır. 6.Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. 7.Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır. 8.Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sene sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır.

15 IV- VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri UykusuzlukKorkuEndişeAcelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik AğrıÖfkeAçlıkTelaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk vb…

16 III- ZAMANI VERİMLİ KULLANINIZ Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders yada konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders yada konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır.

17 V- UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇİNİZ Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışmalıdır.

18 Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır. Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım

19 Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına... Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak özellikle sözel derslerde, çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir.

20 Çalışma odanız yeterince sıcak ve soğuk olmalı,iyi aydınlatılmalı,ışık gözlerinizi yormamalı. Çalışma ortamında aile bireyleri ile birlikte olma zorunluluğunuz varsa onlardan sessiz olmalarını istemelisiniz.(televizyon,radyoyu açmamak,yüksek sesle konuşmamak gibi)Yada siz bu ortamda çalışmaya kendinizi alıştırmalısınız. Ahmet Ders çalışıyor bizim sessiz olmamız lazım.

21 Çalışma odanızın havadar, masanızın temiz ve düzenli olması çalışma veriminizi yükseltecektir. Çalışma masanızın üzerini çalışmaya başlamadan önce toparlar ve sadece çalışacağınız ders ile ilgili materyali bırakırsanız çalışma sırasında dikkatiniz dağılmaz. Yalnızca dersle ilgilenebilirsiniz.

22 YATARAK UZANARAK ÇALIŞMA Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşemeye başlarsınız ve dikkatiniz dağılır, uykunuz gelir. Bu nedenle çalışmalarınızı mutlaka çalışma masanızda veya sandalyenizde yapmalısınız. Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşemeye başlarsınız ve dikkatiniz dağılır, uykunuz gelir. Bu nedenle çalışmalarınızı mutlaka çalışma masanızda veya sandalyenizde yapmalısınız. BEN BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ???

23 VI- DİKKATİNIZİ UYANIK TUTUNUZ İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder. İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder. Daima belirli yerlerde çalışmak, gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, sandalyede oturarak çalışmak, masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, çalışma yerini derece sıcaklıkta tutmak, işleri sıraya koymak, işleri bitirmede kendinizle yarış kararı almak, her seferinde bir çeşit işle çalışmak dikkatin dağılmasını önleyici yöntemlerdir. Daima belirli yerlerde çalışmak, gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, sandalyede oturarak çalışmak, masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, çalışma yerini derece sıcaklıkta tutmak, işleri sıraya koymak, işleri bitirmede kendinizle yarış kararı almak, her seferinde bir çeşit işle çalışmak dikkatin dağılmasını önleyici yöntemlerdir.

24 VII- DERSE HAZIRLIKLI GELİNİZ Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Derslerde sürekli edilgin (Pasif) durumda kalan öğrencilerin işlenen konuları anlamaları zordur. Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Derslerde sürekli edilgin (Pasif) durumda kalan öğrencilerin işlenen konuları anlamaları zordur. Okula gelmeden önce, o gün işlenecekler konular gözden geçirilmelidir. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar. Okula gelmeden önce, o gün işlenecekler konular gözden geçirilmelidir. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar.

25 VIII- NOT TUTUNUZ Not tutarken; 1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 4. Konu; grafik, sekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlar da alınmalıdır. 4. Konu; grafik, sekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlar da alınmalıdır. 5. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. 5. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. 6. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvedde yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir. 6. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvedde yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir.

26 IX- ARAÇ - GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANINIZ Herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurulursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetiler de o kadar çok genişleyecektir. Herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurulursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetiler de o kadar çok genişleyecektir. Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar. Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar.

27 X- VERİMLİ OKUYUNUZ Öğrenmede hızlı okuma önemli ve gereklidir. Bu hız okunulan yazının niteliğine ve okumanın amacına göre ayarlanmalıdır. Vakit geçirmek amacıyla bir hikaye veya roman okurken okuma hızı oldukça yüksek olabilir. Ama okuma yorum yapma, eleştirme özet çıkarmak için yapılıyorsa okuma hızı yavaş olmalıdır. Öğrenmede hızlı okuma önemli ve gereklidir. Bu hız okunulan yazının niteliğine ve okumanın amacına göre ayarlanmalıdır. Vakit geçirmek amacıyla bir hikaye veya roman okurken okuma hızı oldukça yüksek olabilir. Ama okuma yorum yapma, eleştirme özet çıkarmak için yapılıyorsa okuma hızı yavaş olmalıdır. Hızlı okumanın en önemli yolu sessiz okumalıdır. Sessiz okuma hızı arttırdığı gibi anlamayı da kolaylaştırır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalışmaları yapılmalıdır. Hızlı okumanın en önemli yolu sessiz okumalıdır. Sessiz okuma hızı arttırdığı gibi anlamayı da kolaylaştırır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalışmaları yapılmalıdır.

28 XI-ARALIKLI TEKRARLAR YAPARAK UNUTMAYI ÖNLEYİNİZ Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir. Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir. Öğrenciler öğrendiklerini yeri geldikçe kullanırken hem bunların işe yaradığını görecekler, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaklardır. Öğrenciler öğrendiklerini yeri geldikçe kullanırken hem bunların işe yaradığını görecekler, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaklardır. Aralıklı olarak yapacakları tekrarlar sayesinde ise bir taraftan eski öğrendiklerini hatırlarken diğer yandan da sınavlara her an hazır durumda olacaklardır. Aralıklı olarak yapacakları tekrarlar sayesinde ise bir taraftan eski öğrendiklerini hatırlarken diğer yandan da sınavlara her an hazır durumda olacaklardır.

29 XII- ZAMAN DÜZENLEME VE PLANLI ÇALIŞMA Zamanı iyi planlamak sizin elinizdedir. Zamanı akıllıca kullanmak sizi daha başarılı kılacak ve düşündüğünüzden daha fazla zaman, yapmak istedikleriniz için size kalacaktır. O halde zamanı planlamayı öğrenin ve bunu uygulamak için istekli ve sabırlı olun. Unutmayın eski alışkanlıklardan kurtulmak zaman alır ve planlı yaşamak başlangıçta çok zor gelebilir. Bu nedenle kendinizi zorlamanız gerekir. Katlanacağınız kısa süreli sıkıntı daha sonra sizi mutlu ve başarılı yıllara götürecektir. Zamanı iyi planlamak sizin elinizdedir. Zamanı akıllıca kullanmak sizi daha başarılı kılacak ve düşündüğünüzden daha fazla zaman, yapmak istedikleriniz için size kalacaktır. O halde zamanı planlamayı öğrenin ve bunu uygulamak için istekli ve sabırlı olun. Unutmayın eski alışkanlıklardan kurtulmak zaman alır ve planlı yaşamak başlangıçta çok zor gelebilir. Bu nedenle kendinizi zorlamanız gerekir. Katlanacağınız kısa süreli sıkıntı daha sonra sizi mutlu ve başarılı yıllara götürecektir.

XIII- ETKİN DİNLEME Derste anlaşılmayan konu, dersten sonra da soğuk gelecek, çalışılmayacak, bu şekilde konular birikecek, önünüzde büyü bir yığın olacaktır. Derste anlaşılmayan konu, dersten sonra da soğuk gelecek, çalışılmayacak, bu şekilde konular birikecek, önünüzde büyü bir yığın olacaktır. 30

31 XIV- SINAVLARI NASIL ATLATIRSINIZ? Öğretmenlerinize sınava nasıl çalışılabileceğini sorun. Öğretmenlerinize sınava nasıl çalışılabileceğini sorun. Çalışır ve tekrarlarken kısa aralar verin. Çalışır ve tekrarlarken kısa aralar verin. Yorgun bir zihin iyi hatırlayamaz. Yorgun bir zihin iyi hatırlayamaz. En iyi çalışabileceğinizi düşündüğünüz zamanlarda tekrarlar yapın. En iyi çalışabileceğinizi düşündüğünüz zamanlarda tekrarlar yapın. Sağlıklı kalın. Sağlıklı kalın. İyi uyuyun ve yeterli beslenin. İyi uyuyun ve yeterli beslenin. Yürüyün, koşun, herhangi bir sporla uğraşın. Yürüyün, koşun, herhangi bir sporla uğraşın. Olumlu düşünün. Olumlu düşünün. Elinizden gelenin en iyisini yapın. Elinizden gelenin en iyisini yapın. Sınav konusunda biraz endişe çok çalışmanızı sağlar. Sınav konusunda biraz endişe çok çalışmanızı sağlar.

32 1)Verimli Ders Çalışmanın Ne Olduğunu 2)Nasıl Çalışma Planı Hazırlayacağımızı 3)Başarının Sırrını 4)Sınavlarda Nasıl Daha Başarılı Olunabileceğimizi 5)Verimli Ders Çalışma Yöntemlerini

BAŞARILI OLAMAZSINIZ!!! 33 Çalışmamak için bahaneler icat ederek Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılarak Dersten derse,konudan konuya atlayarak Önemli kavramları atlayıp öğrenme olayını hep sonraya bırakarak Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak Müzik dinleyerek Televizyon izleyerek Çalışma anında hayallere dalarak Plansız programsız olarak Yatarak

34 Sadece tavuklardır… Yatarak BAŞARIYA ULAŞANLAR