/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
Advertisements

Gıda Mikrobiyolojisi Eğitimi 04 Kasım 2014, Kuşadası Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü 04; Sonuçların değerlendirilmesi.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
SAYISAL DEVRELER BÖLÜM-2 Sayı Sistemleri ve Kodlar
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇAPRAZ FONKSİYONLU İYİLEŞTİRME 1.GRUBU TAKIM DEĞİŞİM SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
©McGraw-Hill Education, 2014
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Performans Değerlendirme
OKUL ÖNCESİNDE.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÖZDEŞLİKLER- ÇARPANLARA AYIRMA
Buluş nedir?.
ÖZ GELİRLER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Rastgele Nesneler Dersi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
Ders 2: Yazılım Geliştirme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUK BAŞLANGICI 4.
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Medİkal görüntülerde doktor – hasta bİlgİ gİzlİlİğİnİn sağlanmasI
Sunum transkripti:

/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015

/ 92 Beyin fırtınası veya fikir fırtınası, yaratıcı düşünceyi destekleyen, takım çalışanlarını motive ederek kısa sürede çok fazla fikrin üretilmesine ve süreçlerin neden başarısız olduğuna dair çıkarımlar yapılabilmesine olanak sağlayan bir sürekli kalite geliştirme aracı. Bu kavram bir reklamcı olan Alex Osborn tarafından geliştirilmiştir. Tanımı

Beyin Fırtınası Kuralları Kural 1: Kendi görüş ve yargılarınızı açıklamayın Kural 2: Abartılı ve tuhaf fikirleri teşvik edin Kural 3: Başlangıçta önemli olan sayıdır, kalite değil Kural 4: Başkalarının fikirleri üzerine inşa edin Kural 5: Herkes ve her fikir aynı değerdedir / 93

Farklı Yöntemlerde Uygulanabilir: Grup görüşlerinin toplu halde alınması Klasik ve en sık uygulanan yöntemdir. Herkesin kendi görüşlerini yazması Herkes bir kağıda fikirlerini yazar ve teslim eder. Görüşlerinin paylaşılarak üzerine yazılması Bir defter dolaştırılarak görüşler öncekilerin altına yazılabilir. Bireyden takıma ve gruba gidiş Herkes fikirlerini yazar. Sonra fikirler küçük gruplarda tartışılır; ardından tüm grupta tartışılır. Elektronik ortamda beyin fırtınası Beyin fırtınası elektronik ortamda yapılır. / 94

5 Isınma turu yap [Grupta tecrübesiz katılımcılar var] [Diğer] Problemi açıkla Kuralları belirle Fikirleri topla Fikir başlat [Fikir var] [Fikir yok] Herkes fikrini yazar Sırayla fikirler okunur [Çok] [Tek] Fikirleri sunFikirleri kaydet [Zaman var] [Zaman yok] Kapanış [Çok][Tek] [Yok] [Zaman var] [Zaman yok] Bir fikri tartış En uygun fikri seçDiğer fikirleri yaz

Fikirlerin Gruplanması Toplanan fikirler çeşitli yöntemlerle gruplanabilir: –Venn diyagramı –Önemine göre sınıflama (çok önemli, az önemli, önemsiz…) –Benzerleri biraraya getirme –… / 96

Venn Diyagramı / Kedi Köpek

/ 98

Örnek Uygulama Isınma egzersizi örneği: Bir ataç, ataç dışında hangi işlevler için kullanılabilir? Çözüm aranan konu örneği: Türkiye’de sağlık eğitimi nasıl daha iyi hale getirilebilir? / 99