BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ Yonca AKGÜN MART, 2011.
Advertisements

ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ.
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ AYŞE KARASU REH.ÖĞRT. 1.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİ HAZIRLAYAN ESMANUR ÖNER REHBERLİK SERVİSİ.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Program Tasarım Modelleri
Anne baba tutumları.
Çocuğunuza nasıl davranıyorsunuz? Anne-babaların davranış biçimlerinin çocukların kişiliğine olan etkileri nelerdir?
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
EĞİTİM ÖĞRETİMDE AİLENİN ROLÜ VE ANNE-BABALARA TAVSİYELER EĞİTİM ÖĞRETİMDE AİLENİN ROLÜ VE ANNE-BABALARA TAVSİYELER Hazırlayan: Ezgi Esra YÜKSELERHazırlayan:
Semineri Hazırlayanlar:
Seminerimize Hoşgeldiniz
Gelişimi Etkileyen Faktörler
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TUTUMLARI
İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
ANNE-BABA TUTUMLARI VE ÇOCUĞUN KiŞiLiK GELiŞiMiNE ETKiLERi
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Çocuklarınızı hayata hazırlarken….
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Bütünleştirme uygulamaları
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
ANNE BABA TUTUMLARI.
TUTUM VE ALGILAR.
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ Yonca AKGÜN.
ANNE-BABA TUTUMUNUN BAŞARIYA ETKİLERİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
BENLİK VE KİMLİK.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
TEST DIŞI TEKNİKLER.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
ÖĞRENME STİLLERİ.
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SAMET YAN. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
AİLE TUTUMLARI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ

“ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.

HANGİ Başarı? OKUL İŞ EVLİLİK YAŞAM

BAŞARILI İNSANLARIN ÖZELLİKLERİ Hedefleri vardır. Başarma istekleri vardır. Duygu ve düşüncelerinin farkındadırlar. Sınırlarının farkındadırlar. Özgüven duyguları gelişmiştir. Sorumluluk alırlar. Sorun çözme becerileri gelişmiştir. Karar verme becerilerine sahiptirler. Seçimlerinin bilincindedirler...

OKUL AİLE KİM SORUMLU?

EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Okul öncesi dönemde anne-baba, çocuğun özdeşim modeli olarak önemli bir yere sahiptir. Çocuk, dış dünyayı anne ve babasının gözlüğü aracılığıyla görmeye çalışır. Anne babanın davranışları, çocuğun model alması sonucu taklit yoluyla çocuk tarafından benimsenir ve alışkanlık haline gelerek kişilik gelişiminde önemli bir parça olur. Bu nedenle anne baba tutumları çocuğun eğitilmesinin temellerinden biridir

ANNE-BABA TUTUMLARI Otoriter (Baskıcı) Tutum Gevşek (Aşırı Hoşgörülü) Tutum Dengesiz ve Kararsız Tutum Aşırı Koruyucu Tutum İlgisiz ve Kayıtsız tutum Güven verici, Destekleyici Tutum

OTORİTER (BASKICI) TUTUM Anne – baba katı bir disiplin uygular. Çocuk her kurala uymak zorunda bırakılır. Çocuğun kendine olan güvenini ortadan kaldıran, onun kişiliğini hiçe sayan bir tutumdur. SONUÇ: ÇOCUK, USLU, NAZİK, DİKKATLİ OLMASINA KARŞIN, SİLİK ÇEKİNGEN İÇE KAPANIK DIŞTAN DENETİMLİ AŞIRI DERECEDE BOYUN EĞEN

GEVŞEK (AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ) TUTUM Genelde orta yaşın üzerinde çocuk sahibi olan ailelerde ya da kalabalık yetişkinler grubu içinde tek çocuk olması nedeniyle rastlanmaktadır. Bu ailelerde çocuk, SÖZÜNÜ DİNLETEN KİŞİDİR. Her türlü ihtiyacı kayıtsız şartsız karşılanmaktadır. SONUÇ: BU TÜR ÇOCUKLAR,YETİŞKİN OLDUKLARINDA DA TOPLUMUN VERMEDİĞİ HAKLARI KENDİLERİNE TANIMAYA KALKIŞIRLAR. DOYUMSUZ UYUMSUZ PAYLAŞIM VE İŞBİRLİĞİ YÖNÜNDEN YETERSİZ

DENGESİZ VE KARARSIZ TUTUM Buradaki dengesizlik anne-baba arasındaki görüş ayrılığında olabildiği gibi, anne-babanın davranış biçiminde de olabilir. SONUÇ: ÇOCUK HANGİ KOŞULDA NASIL DAVRANACAĞINI BİLEMEZ. İÇ ÇATIŞMALARI OLAN HUZURSUZ DEĞER YOKSUNU DENGESİZ VE TUTARSIZ

KORUYUCU TUTUM Anne-babanın aşırı koruması, çocuğa gerektiğinden fazla kontrol ve özen göstermesidir. Genellikle anne-çocuk ilişkisinde ortaya çıkan bu durumun ardında, annenin duygusal yalnızlığı yatmaktadır. SONUÇ: BU TUTUM ÇOCUĞUN SORUMLULUK ALAN BİR BİREY OLMASINI ENGELLER. AŞIRI BAĞIMLI GÜVENSİZ İÇE DÖNÜK SOSYAL İLİŞKİLERİ ZAYIF PASİF

İLGİSİZ VE KAYITSIZ TUTUM Anne-babanın çocuğu yalnız bırakma, görmezlikten gelerek dışlaması durumudur. İletişim kopukluğu vardır. Bu gruba giren anne-baba hoşgörü ile boşvermeyi birbirine karıştırıyor olabilir. SONUÇ: EBEVEYN İLGİSİZLİĞİYLE, ÇOCUĞUN ÖĞRETMENİNE, ARKADAŞLARINA VE ÇEVRESİNDEKİ EŞYALARA VERDİĞİ ZARAR ARASINDA YAKIN BİR İLİŞKİ BULUNMUŞTUR. SALDIRGAN

GÜVEN VERİCİ, DESTEKLEYİCİ TUTUM Çocuğun benliğini onaylayan ve kendi benliğini tanımlama özgürlüğü veren davranışlar içerir. Evde kabul edilen ve edilmeyen davranışların sınırları bellidir. Bu sınırlar içinde çocuk özgürdür. Söz hakkı vardır. Duygu ve görüşlerine saygı duyulur. SONUÇ: ANNE-BABA-ÇOCUK/GENÇ İLİŞKİSİ YETİŞKİN-YETİŞKİN ETKİLEŞİMİNE YAKLAŞAN NİTELİKTEDİR. ÖZGÜVEN SAHİBİ SORUMLULUK ALAN GİRİŞİMCİ SOSYAL TUTARLI

Eğer bir çocuk sürekli eleştirilmişse, "Kınama ve ayıplamayı öğrenir." Eğer bir çocuk kin ortamında büyümüşse, "Kavga etmeyi öğrenir." Eğer bir çocuk alay edilip aşağılanmışsa, "Sıkılıp utanmayı öğrenir." Eğer bir çocuk sürekli utanç duygusuyla eğitilmişse, "Kendini suçlamayı öğrenir." Eğer bir çocuk hoşgörüyle yetiştirilmişse, "Sabırlı olmayı öğrenir." Eğer bir çocuk desteklenip yüreklendirilmişse, "Kendine güven duymayı öğrenir." Eğer bir çocuk övülmüş ve beğenilmişse, "Takdir etmeyi öğrenir." Eğer bir çocuk hakkına saygı gösterilerek büyütülmüşse, "Adil olmayı öğrenir." Eğer bir çocuk güven ortamı içinde yetişmişse, "İnançlı olmayı öğrenir” Eğer bir çocuk kabul ve onay görmüşse, "Kendini sevmeyi öğrenir" Eğer bir çocuk aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse, "Bu dünyada mutlu olmayı öğrenir"

SİZ HANGİ TUTUMU UYGULUYORSUNUZ?

Ailenin Öğrenciye Gösterdiği Tutarsız Tutum İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Öğrenciyle İlgili Alınan Kararlarda Öğrencinin Fikrinin Alınması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Öğrencinin Ailedeki Sohbet ve Konuşmalara Katılmasına İzin Verilmesi ile Okul Başarısı Arasındaki İlişki

1.Anne ve Babanın Kavga veya Tartışmalarını Çocuklarının Yanında Yapması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Babanın Akşamları Zamanını Geçirme Şekli İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Öğrencinin Ailesinden Olumsuz Eleştiri Alması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Ö n E R i L e r

Ondan beklediğiniz davranışları sergileyin. Tv izlerken kitap oku demek...? Sizi en çok ne yaparken görüyor...?

Gelişim dönemine uygun sorumluluklar verin.

Ödüller rüşvete dönüşmesin. Param var anne. Teşekkürler!

Komşu oğluyla, kardeşiyle, akrabasıyla... Atatürk örneği Kıyaslama Yapmayın

Sen kazan da...! Olumsuz Motivasyon Yöntemlerinden VAZGEÇİN

Eleştirileriniz yapıcı olsun. “Hiç” yerine “Biraz daha”

Olumsuz yönermeler kullanmayın. Su üzerinde yüzen buz küplerini düşünmeyin.

Duygularını yargılamayın. “Sizce İnsan Ağlar mı?”

Hala öğrenen biri olduğunuzu görmesini sağlayın. Şehzade Mustafa’ya ne olacak?

Kurallar konusunda tutarlı olun. Kurallar konusunda uzlaşın. Çocuğunuzun evi terketmediğinden emin misiniz?

Okul yaşantısının bir parçası olun. Anne niye kırmızı ışıkta geçtik?

KAYNAKÇA Yavuzer, H. (2010). Ana-Baba ve Çocuk, Remzi Kitabevi Gordon, T. (2010). Etkili Anne-Baba Eğitimi, Profil Yayıncılık Pantley, E. (2010). Çocuklarımıza Verdiğimiz Gizli Mesajlar, HYB Yay. Cüceloğlu, D. (2006). Başarıya Götüren Aile, Remzi Kitabevi Baymur, F. (1990). Genel Psikoloji, İnkılap Kitabevi Aslan, S. (2008). Ailenin İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Okul Başarısı Üzerindeki Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bil. Enstitüsü.