İLETİŞİM TARİHİ MÖ 8000 – Hesaptaşı (Ortadoğu) MÖ 3300 – İlk yazı (Sümerler) MÖ 3100 – Çiziyazısı (Mezopotamya) MÖ 3000 – Hiyeroglif (Mısır) MÖ 1750 –

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM TARİHİ MÖ 8000 – Hesaptaşı (Ortadoğu) MÖ 3300 – İlk yazı (Sümerler) MÖ 3100 – Çiziyazısı (Mezopotamya) MÖ 3000 – Hiyeroglif (Mısır) MÖ 1750 –
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
WhatsApp,Instagram,Skype ile Kurulan İletişim Hazırlayan İlker Kireççi
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
Siyaset Sosyolojisi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Pazarlama Alanındaki Sosyal Medya Konulu Çalışmaların İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi Esra Doğan
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
İLETİŞİM TARİHİ MÖ 8000 – Hesaptaşı (Ortadoğu) MÖ 3300 – İlk yazı (Sümerler) MÖ 3100 – Çiziyazısı (Mezopotamya) MÖ 3000 – Hiyeroglif (Mısır) MÖ 1750 –
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Kitle İletişim Araçları
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİ
İletişimin Zamanda yolculuğu
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Güvenli İnternet Kullanımı
İDARİ-ASKERİ- AKADEMİK-ADLİ PERSONEL AYRIMI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi
Ömer BÖLÜKMEŞE Türkçe Öğretmenliği
BİLGİ TOPLUMU.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
UZAKTAN EĞİTİM.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Küreselleşme tartışmaları
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

İLETİŞİM TARİHİ MÖ 8000 – Hesaptaşı (Ortadoğu) MÖ 3300 – İlk yazı (Sümerler) MÖ 3100 – Çiziyazısı (Mezopotamya) MÖ 3000 – Hiyeroglif (Mısır) MÖ 1750 – Hammurabi Kanunları (Babil) MÖ – İlk alfabeler (Filistin, Fenike) MÖ 730 – Yunan alfabesi MÖ 2. yy – Kâğıdın icadı (Çin) MS 800’ler – İlk baskı teknolojisi (Çin) 12. yy – Kâğıt Avrupa’da 1305 – İlk hareketli basım tekniği (Çin) 1450 – Modern matbaa makinesi (Almanya – Guttenberg) 1792 – İlk uzun mesafeli telgraf hattı 1831 – Elektrikli telgraf 1835 – Morse alfabesi

İLETİŞİM TARİHİ 1867 – Daktilo 1876 – Telefon (A.Graham Bell) 1877 – Pikap (T.Edison) 1893 – Kablosuz telgraf 1901 – Radyo (G.Marconi) 1925 – TV sinyali 1946 – ENIAC (bilgisayar) 1947 – Mobil telefon 1958 – Fotokopi makinesi 1962 – İletişim uydusu 1964 – Fiber optik iletişim 1969 – ARPANET (internet ağı) 1976 – Kişisel bilgisayar (PC) 1983 – İnternet 1989 – www (Web 1.0)

Kitlesel İletişim Araçları Yazılı İletişim: Gazete, dergi, kitap, telgraf İşitsel-görsel iletişim: Televizyon, radyo, CD, DVD, reklâmlar, fotoğrafçılık, sinema Dijital iletişim: İnternet, cep telefonu, bilgisayar Dijital iletişimde iki düzey: 1)Web 1.0: Programcılar tarafından oluşturulan web sayfaları, uzman içeriği, yüksek kontrol ve hiyerarşik yapı. Bireyler sadece izleyici ve okuyucu durumunda. 2)Web 2.0: Kullanıcılar tarafından oluşturulan web sayfaları, herkesin içeriğe katkısı, düşük kontrol, dinamik ve serbest yapı. Bireyler katılımcı ve paylaşımcı.

Kitlesel İletişimin Temel Özellikleri Erişilebilirlik Gizlilik Doğruluk Hacim Hız Menzil Dayanıklılık Haritalanmışlık Bu temel özelliklerin; yazılı iletişim, işitsel-görsel iletişim ve dijital iletişim araçları açısından ele alındığında, dijital iletişimde daha gelişmiş olduğu görülür.

Yeni Medya Yeni Medya; dijital, interaktif, bilgisayar tabanlı kitlesel iletişimdir. Yeni medya, geleneksel medyaya göre belli avantajlara sahiptir: Daha çok seçenek bulunur ve seçim yapma şansı artar. Daha çok bilgi bulunur. Yaygın bir etkileşim sağlar. Demokratiktir. Yeni Medya eleştirisi yapanlar bir takım dezavantajların da oluştuğunu ifade ederler: Tercihler yönlendirilmiştir. Bilgiler daha yüzeyseldir ve güvenirliği azalmıştır. Bilgiler, asimetrik olarak dağılmaktadır. İletişim, yüz yüze kurulmadığı için yüzeyseldir.

Yeni Medyanın Kullanım Alanları Meta alım-satımı Eğitim Eğlence, oyun Her türden bilgiye ulaşma Araştırma İletişim Bankacılık E-devlet hizmetleri Müzik, TV, film izleme-dinleme Haber alma Metin, fotoğraf, video içeriği yaratma-yükleme-paylaşma Blog oluşturma Cinsel içerikli yazı-görüntü izleme Ulaşım bileti rezerve etme-alma Radyo dinleme

Sosyal Medya Sosyal Medya, web 2.0 teknolojisi sayesinde karşılıklı etkileşimi ve paylaşımı esas alan yeni medya sistemidir. Sosyal Medya araçları şunlardır: -Sosyal ağlar (facebook, linkedin) -Bloglar -Mikrobloglar (twitter) -Wikiler (e-sözlük ve e-ansiklopediler) -Podcastler (Apple iTunes) -İçerik toplulukları (youtube, instagram) -Forumlar -Canlı yayınlar -Online oyun siteleri -Online eğitim siteleri -Oylama ve değerlendirme siteleri -Sosyal işaretleme siteleri (digg) -Açık kaynak program grupları (linux) -Kişiler arası iletişim siteleri (skype) -İnteraktif e-ticaret siteleri (e-bay, amazon) -Sanal dünyalar (second life)

Tüketim Toplumu Tüketmek; günümüzde tahrip etmek, israf etmek, bitirmek anlamlarını da çağrıştıran bir anlam kazanmıştır. Medya aracılığıyla (özellikle reklâmlar ve yeni medya) yönlendirilen tüketim davranışları özenme, benzeme, rekabet, üstün gelme benzeri güdülerle sürekli körüklenir. Moda, tüketimi belirleyen gelir-geçer beğenileri küresel düzeyde temsil eden bir kültürdür. Bu kültüre popüler kültür denilebilir. Popüler kültür, kitlesel ortalama beğenilerin toplamıdır. Standartlaşmış, küresel ve gösteriş merakını tatmin eden bir kültürdür. Tüketimin bir yönünü yerel, ulusal, dinî vb. alışkanlıklara hitap etmesi oluştururken diğer yönü, sınır ötesi bir aynılaşmadır.

Tüketim Toplumu İnsanlar, çalışmadan arta kalan vakitlerini (boş zaman), öncelikle yeni işgününe hazırlanma olarak geçirirler. Arta kalan zamanı da sanatsal, yaratıcı ve keyifli (spor, eğlence dâhil) etkinliklere ayırırlar. Bu etkinliklerin neredeyse tamamı, 21. yüzyılda alınır-satılır metalar şekline dönüşmüştür. Alış-Veriş Merkezleri (AVM’ler) tüm bu etkinleri kapsayan kompleksler olarak inşa edilirler. AVM’ler kentleri ele geçirmiştir. Boş zaman metalaşmıştır. Medya, tüketim toplumunun sürükleyici sektörüdür. Gündelik hayatın programlanması, çalışma ve medya kontrolündedir. İnsanlığın yeni mottosu şu hale gelmiştir: “Tüketiyorum, öyleyse varım.”

Tüketim Toplumu Medya, tüketimi ve buna bağlı olarak yaşamı yönlendirirken bir başka önemli işlev daha görür: İktidarların pekişmesini sağlar. Sansür ve oto-sansürün yanı sıra tekelleşen ve devasa boyutlara ulaşan medya sermayesi, kazançlarının sürekliliğini iktidarlarla kurduğu karşılıklı çıkar ilişkisine borçludur. Savaşların bile canlı izlettirildiği günümüzde insanlar, medyanın gücü sayesinde sindirilebilir. Medya; olanı gizleyebilir, küçüğü büyütebilir, büyüğü önemsizleştirebilir, hatta teknik hilelerle olmayanı olmuş gibi yansıtabilir. Kameralarla tüm yaşantısı gözetlenen bir toplum oluşmaktadır. Ama aynı zamanda dijital tekniklerin sanal dünyasında yeni olanaklar da geliştirilmektedir. Yeni medya, iktidarların henüz tam olarak kontrolüne alamadığı bir sahadır.

Küreselleşmede Çok Boyutlu Tabakalaşma Sınıflandırılması 1.Ulus-ötesi şirketlerin ve kuruluşların üst düzey yöneticileri, MB yöneticileri, BM, IMF vb. başkanları, devlet başkanları 2.Büyük partilerin başkanları, yüksek bürokratlar, mimarlar, cerrahlar, ünlü bilim insanları, medyatikler vb. 3.Büyükelçiler, valiler, yüksek rütbeli askerler, profesörler 4.Küçük işletmeciler, doktorlar, avukatlar, noterler vb., gazeteciler, pilotlar 5.Bağımsız meslek sahipleri, öğretmenler, subaylar, orta düzey kamu görevlileri 6.Varlıklı yaşlılar 7.Esnaflar, tacirler, nakliyeciler vb. 8.Uzun süreli çalışan yüksek nitelikli işçiler ve memurlar, sağlıkçılar 9.Uzun süreli çalışan tezgâhtarlar, şoförler, askerler 10.Düzensiz çalışan bağımsız işçiler, yarı zamanlı çalışanlar 11.Yoksul işçiler, kaçak göçmenler, güvencesizler (prekarya) 12. Sürekli bir işi olmayan parçalanmış aile bireyleri, uzun süreli işsizler, yardım alanlar, düşük gelirli yaşlılar, çocuk işçiler, göçebeler, dilenciler 13. Tutuklular, çalışma kamplarındakileri, köleler, sokak çocukları, evsizler, sığınmacılar, kaçaklar, akıl hastanesindekiler

Oy Verme Davranışına Etki Eden Faktörler Aile Yaş Toplumsal cinsiyet Etnisite, ırk Din Bölge – coğrafya Parti imajları Parti başkanları Parti kadroları, adayları Medya Ait olunan sosyal sınıf Kamuoyu araştırmaları Bilgisizlik Pragmatizm Seçim vaatleri