Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİ"— Sunum transkripti:

1 SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİ
MAYIS, İSTANBUL MERVE YUSUFOĞLU

2 SOSYAL MEDYA SWOT ANALİZİ
STRENGTHS WEAKNESSES -Kendi adımıza hesaplarımızı aldık -Sosyal medya hesaplarımızın uzun süredir aktif olması -Düzenli içerik paylaşımı -Tanıtım çalışmaları az -Görüntü kaliteleri düşük -İçerikler yetersiz ve paylaşım frekansı az -Takipçi sayımız az OPPORTUNITIES THREATS -Türkiye’de bir ilk -Trendsetter konumunda -Türkiye’de gastronomiyle ilgili paylaşımlara ilgi çok -Türkler için yemek yemek bir keyif -Gastromasa

3 NE YAPMALIYIZ? NASIL YAPMALIYIZ?

4 KURUMSAL SOSYAL MEDYA KİMLİĞİ OLUŞTURMA
Tüm sosyal medya hesaplarımızın ismi, tanıtıcı yazıları(bio-motto) ve profil için kullandığımız görsel aynı olmalı. Her mecrada aynı dilden konuşmalıyız.

5 İÇERİK ÜRETMEK Paylaşımlarımızı bayramlara, özel günlere ve popüler etkinliklere denk getirmek; güzel içerik sunmak ve duyarlı duruşumuzu göstermek için bir fırsattır.Anneler Günü, Dünya Çevre Günü, Milli takım maçı gibi özel gün ve popüler etkinliklere yönelik içerik sunmak iyi sonuç verir. -Spor- sağlıklı besinler -Kısa videolar -Gastronomi trendleri Gastronomi dünyasındaki gelişmeler olur Gastronometro etkinlikleri -Restoran vs -Yemek tarifi Röportaj olur Vedat veya Max şeflerin yazıları olur Günaydın temali mesajlardan Mutlu pazarlara kadar hepsi yazılır. Türk kahvesi ambiyansı yaratılıp; Türk kahvesinin şu şu yararı olduğunu biliyor muydunuz?

6 GÜNLÜK İLETİ PAYLAŞIM SAYILARI
PLATFORM NORMAL DÜZEY AKTİF FACEBOOK 1-2 3-4 BLOG 1 2-3 INSTAGRAM 6 10-12 TWITTER 8-12 25 YOUTUBE 1(haftada) 4(haftada) Linkedin’i unutmayalım.. Her ne kadar bir sosyal medya mecrası olarak bahsedilmese de bir sosyal medya platformudur. Nitelikli insanlar bulunur. Linkedinin kariyerleri için önemli bir alan olduğunu bilirler. Ve burada insanlar gerçek kimliklere sahip oldukları için uygunsuz yorumlarda bulunmazlar. -Guy kawasakinin tanımladığı bir frekans. İdeali bu.

7 GÖRSEL OLMALIYIZ İstisnasız tüm paylaşımlarımızda resim, grafik ya da video gibi göze hitap eden bir görsel kullanmalıyız. Bir araştırmanın sonuçlarına göre «bir makalede görsel kullanıldığı zaman, aynı kategoride görsel kullanılmayana oranla %94 daha fazla görüntülendiği sonucuna varıldı.»

8 Bu konuda işimizi kolaylaştırmak için yayın takvimi kullanabiliriz.
ONLINE-ANLIK-HIZLI Kullandığımız sosyal medya platformlarında eş zamanlı paylaşımlar yapmalıyız. Örneğin; yaptığımız bir yemeğin Instagram’dan fotoğrafını paylaşırız, aktif link kullanırız. Blog’da tarifini veririz, Youtube kanalımızda yemeği yaparken çekilmiş bir video paylaşırız. Bu konuda işimizi kolaylaştırmak için yayın takvimi kullanabiliriz. ETKİNLİK ANINDA PAYLAŞIM YAPMA

9 TAKİPÇİLERLE ETKİLEŞİM
Etkileşimli takipçi ile kurulan iletişim önemlidir. Soru, yorum ve olumlu veya olumsuz her türlü eleştiriyi olabildiğince cevaplandırmalıyız. Etkileşimli takipçileri takip etmeliyiz. Paylaşımları beğenmeliyiz.

10 RAKİP ANALİZİ

11 BASQUE CULINARY SOSYAL MEDYA ANALİZİ
Haftada Instagram üzerinden 5-7 paylaşım Twitter hesabı aktif kullanılıyor. Twitter’da takipçilere dönüş ve beğeniler yapılıyor. Takip edilen sayısı fazla

12 BOCUSE D’OR SOSYAL MEDYA ANALİZİ
-Instagram’da pasif kullanıcı -Twitterda aktif kullanıcı, hafta paylaşım da bulunuyor. - Takip edilen kişi sayısı ve beğeniler çok az

13 NOMA -Instagram ve Twitter’da aynı kitleyi yakalayamamış.
-Aktif bir Instagram hesapları var. -Twitter Instagram’a kıyasla daha pasif kalmış.

14 MAD FEED -Her iki hesapta da aynı sayıda kullanıcıya ulaşmış.
-Takipçileriyle etkileşim içinde.

15 FOOD FOR BUSINESS

16 FOOD FOR BUSINESS Gastronometro’da düzenleyebileceğimiz; Türkiye ve dünya ülkeleri arasındaki kültürel, ekonomik, sosyal ve ekonomik ilişkileri geliştirmek amacıyla gerçekleşecek bir iş yemeği serisi. Sektörün ünlü yabancı şeflerini, Türkiye’de iş yapan yabancı iş adamlarını, konsoloslukları, özel müşteri ve sponsorlarımızı davet edebileceğimiz bir iş yemeği serisi olacak. Böyle bir organizasyona ev sahipliği yapmış olacağız, networkümüzü güçlendirecek olmamız da cabası. Örneğin; İTALYA Sektörün ünlü İtalyan şeflerini, Türkiye’de iş yapan İtalyan iş adamlarını, İtalya konsolosunu, Özel müşteri veya sponsorlarımızı(Gastronometro), Davet edebileceğimiz bir yemek serisi olucak bu. Etkinliğe özel hashtag Davetli gruba bağlı olarak formal ya da informal paylaşımlara yönlendirilir. Bu isimleri bir araya getirerek hem networkümüzü güçlendireceğiz, hemde ev sahipliği yapmış olacağız.

17 TEŞEKKÜRLER


"SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları