1 وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَات.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUS ÇANKAYA’YA BARİKAT KURDU!... Prof. Dr. Tülay Özüerman
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Evet arkadaşlar şimdi ben size bir kaç metin vereceğim. Size de anladıklarınızı soracağım.
KİTAP SEVGİSİ VE OKUMA ÜZERİNE… HAZIRLAYAN: FERİDUN ESER GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ FELSEFE ÖĞRETMENİ.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
MATTA 17. İSA’NIN GÖRÜNÜMÜ DEĞIŞIYOR Altı gün sonra İsa, yanına yalnız Petrus, Yakup ve Yakup'un kardeşi Yuhanna'yı alarak yüksek bir dağa çıktı. Onların.
ATATÜRK’ÜN YAŞAMI.
Türkiye’de Tarım. Türkiye'de Tarım İnsanların toprağı işleyerek ekme ve dikme yoluyla ondan ürün elde etmesi faaliyetine tarım denir.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
HAZIRLAYAN VE SUNAN: HAYATİ İBRAHİM GÜVEN. HOŞGELDİNİZ… Konuşmamı ülkemizde misafir ettiğimiz sayın temsilcilere hoş geldiniz diyerek başlamak istiyorum.Ayrıca.
VEREM NEDİR? NASIL BULAŞIR? KORUNMA YOLLARI NELERDİR? HAZIRLAYAN : FATMA SALDUZ.
Temiz su kaynakları azalıyor. Dünyanın üçte biri sularla kaplı olmasına rağmen ancak yüzde iki buçuk kullanılabilir temiz su bulunuyor. temiz su kaynakları.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
KÖK  Kök bitkinin toprağın altında kalan kısmıdır.Aynı zamanda bitkinin toprağa bağlanmasını ve toprakta ki su ve mineralleri alarak bitkinin yaşamasını.
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
NEDEN URGE (ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ) PROJESİNE KATILMALIYIM?
ÇERKEZKÖY TİCARET VE SANAYİ ODASI MESSE 2016 FUAR ve İŞ GEZİSİ ORGANİZASYONU NİSAN 2016.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
Hikmet SIRMA.
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
SEMİNER ÇALIŞMASI 23 Haziran 2017
SAYILAR ve RAKAMLAR.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Metinlerin Sınıflandırması
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
TAHTA ÇANAK Haz. İlknur Eryiğit DEM 2011.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
II.İnönü Savaşı Nedenleri I.İnönü Savaşı'nın üzerinden 3 ay geçmeden Yunanlılar tekrardan saldırıya geçtiler.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
Lütfen Sesli İzleyin.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
KUDÜS.
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
VATANINI SEVEN HERKES SONUNA KADAR OKUSUN
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Çocuklarımız İçin Düşünün
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Bilgisayarlara komut verme Remzi ÖZ
1- İmam Hatip Okulları nedir?
ESKİ ZAMANLARDA TEKNOLOJİ Buse Beren Eğrilmez
BİTOLA veya MANASTIR Evet, yurtdışı seyahatimden sunum için bu şehri neden seçtiğimi bu resimlerde göreceksiniz. Şehir merkezindeki yayaların kullandığı.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
seyahat zeyno zeyno seyahat
İşlemciler.
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hicret Olayı.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sunum transkripti:

1 وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَات

Yıllar önce (1980’ler) Japonya`dan bir eğitim heyeti Türkiye`ye gelir ve eğitimimiz üzerine araştırmalar yapar. Araştırma sonunda dönemin eğitim bakanı Vehbi Dinçerler`le beraber merhum Özal`ın huzuruna çıkarlar. Heyet, Özal`a şu çarpıcı tespiti ifade eder. «Sizin çocuklarınızda ve gençlerinizde milli şuur yok’. Ve bu eğitim anlayışıyla bu ruhu vermeniz mümkün değil.

Bu enfes analizden sonra Japon heyete şu soru sorulur. ‘Peki siz Japonlar çocuklarınıza ve gençlerinize milli ruh ve şuuru nasıl veriyorsunuz’? «Biz der, eğitime ‘şok testler’ uygulayarak başlarız. Önce çocukları uçak kadar hızlı giden trenlere bindirir ve çok katlı yollardan geçiririz. En üstün teknolojiyi gösterir, robotlarla çalışan dev fabrikalarımızı gezdiririz. Bu baş döndürücü teknoloji karşısında sarsılan ve şoke olan çocuklarımıza deriz ki:

İşte gördüğünüz bu hızlı trenleri ve üstün teknolojiyi sizin atalarınız yaptı. Eğer siz daha çok çalışırsanız daha hızlı giden ulaşım araçları yapar, daha üstün teknoloji meydana getirir, daha modern fabrikalar kurarsınız’. Sonra çocuklarımızı Hiroşima ve Nagazaki'ye götürüp düşmanın harap ettiği bölgelerimizi gezdirir ve bu defa da deriz ki:

«Bakın, eğer siz birlik beraberlik içinde çalışmazsanız, işte düşmanlar sizin ülkenizi yakar, yıkar, bu hale getirirler. Ama birlik beraberlik içinde çalışırsanız, güçlü olursunuz, düşmanlarınız size saldırmaya cesaret edemezler. Artık birlik beraberlik içinde çalışmak ve çalışmamak konusunda kararınızı siz verin...» Bu örneklerle çocuklarımız kendilerine gelerek iyi ve çalışan bir Japon genci olma yolunda milli bir şuur ve heyecanla okumalarını sürdürürler’...

Tam bu esnada heyetten bir ses, ‘iyi de bizim sizin gibi Hiroşima ve Nagazaki'miz yoktur ki’. Japon eğitimci hemen cevap verir: ‘Sizin Hiroşima ve Nagazaki gibi yerleriniz bizimkilerden çok daha etkilidir’, dedikten sonra şunları ilave eder: «Bir metrekareye bin merminin düştüğü Çanakkale Zaferi'nin kazanıldığı tarihî savaş alanları sizde. Çocuklarınızın ve gençlerinizin şoke olması için yeter de artar bile..»

“- Bildiğim kadariyle, sizin yüz Hiroşima ve Nagazaki değerinde bir yeriniz vardır.” “-Neresidir Efendim?” “- Siz oraya Çanakkale dersiniz. Eğer siz,Çanakkale’de dedelerinizin yaşadıklarını,,çocuklarınıza tam manasiyle anlatabilseniz, sizin çocuklarınız da, Müslüman-Türk olmaktan başka yol aramazlar.” Bazı kaynaklarda Japon eğitimcilerin şöyle dedikleri yazar…

8 وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَات

HAZIRLAYAN İ dris Y AVUZYİĞİT Dada ş kent Merkez Camii Imam Hatibi