UZAKTAN E Ğİ T İ M – 1 Uzaktan E ğ itim Nedir? Neden gereklidir?“ “UE Teknolojileri?” “Dünya’da ve Türkiye’de UE”  Uzaktan E ğ itim Tanımı  Neden Uzaktan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Uzaktan Eğitimin Temelleri
HAZIRLAYAN Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ.
Türkiye’de Uzaktan Eğitim*
Türkiye’de e-Öğrenme Yrd. Doç. Dr. M. Emin Mutlu
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Mobil Öğrenme m-öğrenme
Türkiye'deki Uzaktan Eğitim Uygulamaları ve Hedeflerimiz
E-Öğrenme Nedir?
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
U ZAKTAN E ĞITIMDE A KADEMIK D ANıŞMANLıK V E R EHBERLIK.
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
UZAKTAN EĞİTİM. Ana Hatlar ● Uzaktan Eğitim Nedir? ● Tarihçesi ● Avantajları / Dezavantajları ● Geleneksel Eğitimle vs Uzaktan Eğitim.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
UZAKTAN EĞİTİM.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHÇESİ ve KURAMLARI
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Uzaktan eğitim, öğretim elemanı ya da öğretim elemanlarının, mekan ve zamanlarından farklı olarak planlanmış öğrenmeye katılan kişilere, basılı ya da.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
. DENİZYILDIZLARI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
SANAL SINIF UYGULAMASI
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

UZAKTAN E Ğİ T İ M – 1 Uzaktan E ğ itim Nedir? Neden gereklidir?“ “UE Teknolojileri?” “Dünya’da ve Türkiye’de UE”  Uzaktan E ğ itim Tanımı  Neden Uzaktan E ğ itim?  UE’in  Özellikleri  Avantajları & Dezavantajları  UE Teknolojileri  Dünya’da UE  Türkiye’de UE  UE’in Türkiye için önemi Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

2 UE Tanımı  Tanım 1:  Farklı mekânlardaki ö ğ renci, ö ğ retmen ve ö ğ retim materyallerinin iletişim teknolojileri aracılı ğ ıyla bir araya getirildi ğ i kurumsal bir e ğ itim faaliyetidir.  Tanım 2:  E ğ itim çalışmalarını planlayanlar ve uygulayanlar ile ö ğ renenler arasında iletişim ve etkileşimin özel olarak hazırlanmış ö ğ retim üniteleri ve çeşitli ortamlar yoluyla belli bir merkezden sa ğ landı ğ ı bir ö ğ retim yöntemidir. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

3 UE’in Özellikleri 1. UE’de e ğ itmen ve ö ğ rencilerin ö ğ renme sürecinin bir bölümünde fiziksel ayrılı ğ ı söz konusudur. 2. UE’de mutlaka örgün e ğ itimde oldu ğ u gibi düzenlenmiş bir ö ğ retim programı takip edilir. 3. UE’de ö ğ retim programının açılması, programın derslerinin tanımlanması, ö ğ retim materyallerinin hazırlanmasında, akademik ve ö ğ renci destek hizmetlerinin sa ğ lanmasında bir e ğ itim kurumunun varlı ğ ı gereklidir. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

4 UE’in Özellikleri 4. Bir UE programında yer alan ders veya derslerin video, ses, elektronik belge, basılı materyal gibi farklı formatlardaki e ğ itim içeriklerinin aktarılması, ö ğ renci-ö ğ renci, ö ğ renci-e ğ itici arasında etkileşimi sa ğ lamak için İ nternet ve iletişim teknolojilerinin kullanılması??? gereklidir. 5. UE’de çift yönlü etkileşimin sa ğ lanması esastır. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

5 Geleneksel E ğ itimle Farklılıkları  Ö ğ retmen merkezli aktivitelerden ö ğ renci merkezli aktivitelere geçiş vardır.  Ö ğ renci daha aktif bir role sahiptir.  Ezbercilikten çok araştırmacılık ön plandadır.  Kullanılan teknoloji ve kullanımı de ğ işir. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

6 UE’i Gerekli Yapan Nedenler Nelerdir ? = Neden UE ?  Küreselleşme: Uzaktan e ğ itim hizmeti veren kurumlar genel olarak küresel düzeyde e ğ itim verebilecek niteli ğ e sahiptirler.  Kişiselleştirme: Ö ğ rencilerin de ğ işik zekâ ve ö ğ renme yeteneklerine göre ö ğ retim  Özelleştirme: Kurumsal ö ğ renmenin yerine bireylere göre özelleştirilmiş ö ğ renme  Endüstrileşme: İ nsanların artan e ğ itim taleplerine hızlı ve etkin bir şekilde cevap verebilmek için uzaktan e ğ itim kurumlarının açılması kaçınılmaz duruma gelmiştir.  Geleneksel e ğ itime uygun olmayan ö ğ rencilere hizmet verme: Kurumsal e ğ itim kurumundaki ders saatlerine yer / zaman açısından katılma imkânı olmayanlar için uygun bir seçimdir. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

7 UE’i Gerekli Yapan Nedenler Nelerdir ? = Neden UE ?  Hareket kabiliyeti: Uzak mesafeler arasında iletişim kurmak amacıyla masaüstü, taşınabilir bilgisayarlar, tek ve çift yönlü video konferans sistemleri ve cep telefonları gibi farklı teknolojiler kullanılabilmektedir.  Hızlı geri besleme: Ö ğ renciler dünyanın herhangi bir yerinden günün herhangi bir saatinde ödevlerini gönderebilmekte ve bu çalışmalarının de ğ erlendirme sonuçlarını hemen aynı şekilde alabilmektedirler.  Ucuz e ğ itim: E ğ itim sistemleri arasında en ucuzu.  Teknoloji ve e ğ itim birlikteli ğ i: Sanal sınıflar aracılı ğ ıyla kişiler uzak yerlerde olsalar bile yüz yüze e ğ itim alabilmektedirler. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

8 UE’in Avantajları  Yüzyüze ö ğ renme imkânı bulunmayan ö ğ rencilere erişilmesi,  E ğ itim giderlerinin azalması,  Daha merkeziyetçi bir sistem olması sebebiyle e ğ itimde kalitenin artması,  Sa ğ lanan imkânlar nedeniyle uzaktan e ğ itimin daha kolay sürdürülebilir olması,  Teknolojik gelişmelerin daha hızlı transferine imkân sa ğ laması,  Tüm bireylerin e ğ itimden eşit yararlanmasının sa ğ lanması, Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

9 UE’in Avantajları  Bireylerin farklı e ğ itim gereksinimi duymaları ve mevcut e ğ itim sisteminin bunu karşılayamadı ğ ı durumlarda yeni olanaklar geliştirerek, bireysel, ba ğ ımsız ö ğ renme ile kitle e ğ itiminin sa ğ lanması,  Geleneksel e ğ itim uygulamalarındaki aksaklıkları giderici yeni seçenekler yaratılması,  Mevcut e ğ itimin dışında kalan bireylere e ğ itim olana ğ ı yaratan yeni modeller yaratılması,  Dünyanın de ğ işik ülkelerinde yaşayan ö ğ renci ve e ğ itimciler aralarında etkili iletişim kurma fırsatı sa ğ laması,  Ö ğ rencilerin uzaktan e ğ itim ile dünyanın de ğ işik ülkelerinde bulunan üniversitelerin e ğ itim imkânlarından yararlanabilmesi. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

10 UE’in Dezavantajları  Kullanılan araçlarda çıkabilecek problemlerin geniş etkiye sahip olması,  Ö ğ rencilerin bir kısmının gerekli olanaklara erişememesi (örne ğ in bilgisayar),  İ letişim yöntemlerindeki de ğ işikli ğ in olumsuz etkileri,  Altyapı de ğ işikliklerinin e ğ itim planlarını do ğ rudan etkilemesi,  Ö ğ retmenin sorumluluk alanını etkilemesi sebebiyle ek yük getirmesi,  Ö ğ renme ortamlarında önemli görülen yüz yüze etkileşim ortam ve olanakları,  Ö ğ renme sürecinde karşılaşılan ö ğ renme güçlüklerinin anında çözülememesi ve bu durumun ardından gelişebilecek sıkıntılar, Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

11 UE’in Dezavantajları  Anında yardım görememe ve sorunun giderilmemesinden kaynaklanan davranışların gelişimi,  Kendi kendine çalışma alışkanlı ğ ı olmayan ve bu yetene ğ ini geliştirmemiş bireyler için planlama zorlu ğ u,  Çalışan bireylerin kendine ayıracakları vakitte ders çalışma zorunlulu ğ u,  Laboratuar, atölye gibi uygulama a ğ ırlıklı konuların işlenmesindeki sınırlılıklar,  Ö ğ renci sayısındaki fazlalık nedeni ile iletişimdeki sınırlılıklar, Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

12 UE Nasıl Verilir?(Da ğ ıtım Yolları) Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

13 Uzaktan E ğ itim Uzaktan eğitim iki şekilde gerçekleşir; Tek yönlü iletişim ile Tek yönlü iletişim ile Çift yönlü iletişim ile Çift yönlü iletişim ile Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

14 Tek Yönlü İ letişim Öğrenme-öğretme faaliyetlerinin yapıldığı ortamda bulunan öğretmen- öğrenci ve öğrenci-öğrenci grupları arasındaki iletişimin tek yönlü olduğu uzaktan eğitim modelidir. Bu modelde öğrenciler öğretmene soru sormaz ya da sorularına anında cevap alamazlar. Örnekleri: Mektupla dağıtım modeli Mektupla dağıtım modeli Radyo ile dağıtım modeli Radyo ile dağıtım modeli Televizyonla dağıtım modeli Televizyonla dağıtım modeli Bilgisayarla dağıtım modeli (BDÖ yazılımları benzeri yazılımların dağıtılması) Bilgisayarla dağıtım modeli (BDÖ yazılımları benzeri yazılımların dağıtılması) Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

15 Çift Yönlü İ letişim Öğretmenlerin ve öğrencilerin, öğrenme-öğretme ortamlarında çift yönlü iletişim (sesle veya görüntülü olarak) kurdukları uzaktan eğitim modelidir. Tele konferans Tele konferans Video konferans Video konferans Bilgisayarlı – dağıtım modeli (Öğrenme Yönetim Sistemleri, sohbet, e-posta, forum araçları ile Internet üzerinden sunulan eğitim) Bilgisayarlı – dağıtım modeli (Öğrenme Yönetim Sistemleri, sohbet, e-posta, forum araçları ile Internet üzerinden sunulan eğitim) Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

16 Uzaktan E ğ itim Türleri  Asenkron E ğ itim (Eşzamansız E ğ itim)  Senkron E ğ itim (Eşzamanlı E ğ itim) Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

17 Uzaktan E ğ itim Türleri Asenkron E ğ itim (Eşzamansız E ğ itim)  Zamandan ve mekandan ba ğ ımsız olarak verilen e ğ itimdir. Bu tip e ğ itim tam olarak zaman ve mekandan ba ğ ımsız olarak verilece ğ i gibi, belirli zamanlarda zamana ve mekana ba ğ ımlı olarak da verilebilir. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

18 Uzaktan E ğ itim Türleri Senkron E ğ itim (Eşzamanlı E ğ itim)  Senkron sunum uzaktan e ğ itim uygulamalarında etkileşimli eşzamanlı ortamın sa ğ landı ğ ı e ğ itim çeşididir.  Programa katılanlar arasında konunun uzunca bir süre tartışılması gerekti ğ inde  Programa katılanların yapacakları etkinliklerde grup çalışmasıyla güdülenmeleri gerekti ğ inde  Programa katılanların ço ğ unun ö ğ renme ihtiyaçları ve soruları paralelse Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

19 UE’de İ letişim Teknolojileri Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E. Asenkron e-öğrenme Asenkron/senkron e-öğrenme / chat Senkron Video Konferans Asenkron/senkron/yüzy üze Karma öğretim (Blended earning) Asenkron/senkron/ yüzyüze Karma öğretim (Blended earning)

20 Dünya’da UE  UE çalışmaları 200 yıldan daha eski  1728 yılında Boston Gazetesi'nde mektup ile stenografi dersleri verildi ğ ine ilişkin reklâmlar bulunmuştur.  1890'lı yıllarda Avustralya'daki Queensland Üniversitesi kampus dışına açık bir e ğ itim programı yürüttü.  1920’de E ğ itim Enstitülerinde radyo istasyonları kuruldu.  1930'lara gelindi ğ inde radyo artık pek çok okul tarafından bir uzaktan e ğ itim aracı olarak kullanılmaya başlanmıştır.  1950’lerde TV de kredili e ğ itim başladı.  1970’lerde geniş band ve PBS sistemler,  1980’de çoklu ortam araçları.  1990’dan beri internet Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

21 Dünya’dan Örnekler 1. Asya Uluslararası Açık Üniversitesi 2. Kanada, Athabaska Üniversitesi 3. Finlandiya Açık Üniversitesi 4. Kalifornia State Üniversitesi www. Calstatela.edu 5. Amerika Açık Üniversitesi 6.ICDL 7.Kanada, BC Açık Üniversitesi 7.Hong Kong Açık Üniversitesi 8. İ ngiltere Açık Üniversitesi Ahmet Yesevi Üniversitesinde Uzaktan E ğ itim Uygulamaları Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

22 Türkiye’de UE  Türkiye’de UE çalışmaları, 1927 yılında “iletişim yoluyla e ğ itim” kavramının telaffuz edilmesi ile birlikte gündeme gelmiştir.  1951 MEB Öğretici Filmler Merkezinin Kuruluşu  1974 Mektupla Yüksek Öğretim Merkezi (MÖM)  1975 YAYKUR  1982 Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Oluşturuldu  1992 Açıköğretim Lisesi Öğretime Başladı  1997 TÜBİTAK-BİLTEN UE Fizibilite Çalışması ve Raporu Hazırlandı  1998 ODTÜ IDE_A Sertifika Projesi Başlatıldı  1998 Açıköğretim İlköğretim Okulu Öğretime Başladı  1998 Anadolu Üniversitesinden Kazakistan Ahmet Yesevi  1998 Üniversitesine Videokonferans İle Uzaktan Ders Sunumu Gerçekleşti  1999 YÖK Uzaktan Öğretim Yönetmeliği Yayınlandı – Enformatik Milli  1999 Komitesi Oluşturuldu  2001 UE Yönetmeliği Kapsamında Dersler/Programlar Açılmaya Başlandı Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

23 Uzaktan Eğitim Programları/ ( Öğretim Yılında)  Yüksek Lisans  Bilgi Üniversitesi E-MBA ( )  ODTÜInformatics Online ( )  Önlisans  Anadolu Üniversitesi Bilgi Yönetimi ( )  Mersin ÜniversitesiEndüstriyel Elektronik ( ) Bilgisayar Teknolojisi ve Prog. ( ) Elektronik Haberleşme ( ) Endüstriyel Otomasyon ( )  Sakarya ÜniversitesiBilgi Yönetimi ( ) Bilgisayar Teknolojisi ve Prog. ( ) Endüstriyel Elektronik ( ) İşletme ( ) Mekatronik ( )  Doğu Akdeniz ÜniversitesiBilgi Yönetimi ( ) Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

24 UE’in Türkiye İ çin Önemi  E ğ itimde fırsat eşitli ğ ini ? sa ğ layabilmek adına önemlidir.  Sayısal Bölünme / Digital Divide  Ö ğ retim üyesi kadrosu yetersizli ğ i nedeniyle açılamayan derslerin, Internet üzerinden verilmesini sa ğ lamak, konusunda uzman ö ğ retim üyelerinin bilgisinden farklı üniversite ö ğ rencilerinin yararlandırılması fikri Türkiye’de UE’in yaygınlaştırılma çabasındaki temel fikirlerden biridir. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.

25 UE’in Türkiye İ çin Önemi  Türkiye’deki genç nüfus her düzeyde iyi e ğ itilebildi ğ i takdirde gelecek için büyük bir potansiyel, aksi takdirde ise büyük bir sorun kayna ğ ı olacaktır. Bu nedenle e ğ itimin yaygınlı ğ ını ve kalitesini arttırmada UE’in kullanılması amaçlanmaktadır.  Uzaktan e ğ itimi Türkiye için önemli kılan di ğ er bir boyut ise, yaşam boyu e ğ itim felsefesinin yayılmasıdır. Dr. Levent DURDU - Kocaeli Üni. B.Ö.T.E.