FURKAN ÖZKARAN B141000070 KÜBRA AKBULUT B141000071 MAHSUN ULUSAL B141000072 ERÇİN ŞİRİN B141000074.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
Program Tasarım Modelleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
DİKSİYON.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
Fiziksel Gelişim Fiziksel gelişim, vücut ağırlığı ve bedendeki artışlarla kendini gösteren, bireyin ağırlığında ve yapısındaki biyolojik değişikliklerdir.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
VOLEYBOLDA MANŞET, PAS VE SMAÇ TEKNİĞİ ÖĞRENİMİ
Nazlı ÖZTÜRK.
Fare Biyomedikal çalışmalarda için uygun ve en çok kullanılan türdür. 400’ün üzerinde farklı soyu vardır. Başlıca kanser, antikor, ilaç ve aşı araştırmalarında.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Geçerlik ve Kullanışlılık
Okul Öncesi Eğitim.
Eğitim Fakültesi GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 2 Doğum öncesinden yürümeye
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Oyun İçine Gömülü Öğretim
İLKEL HAREKETLER DÖNEMİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERGEN VE AİLE Psk. Dr. Ayşe Sabâ Yalçın.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
CANLILARDA ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

FURKAN ÖZKARAN B141000070 KÜBRA AKBULUT B141000071 MAHSUN ULUSAL B141000072 ERÇİN ŞİRİN B141000074

İlkel Hareketler Dönemi (1–2 Yaş) İlkel hareketler, ilk iki yaşta gözlenen istemli hareketlerin ilk biçimidir. Bebeğin oturması, emeklemesi, ayakta durabilmesi, gelişimde olgunlaşmanın önemini ortaya koymaktadır. Bu hareketler, yaşamın ilk iki yılında kemik, kas ve sinir sistemindeki gelişimin yanı sıra, bebeğe sağlanan alıştırma olanakları sonucu ortaya çıkar. İlkel hareketler, olgunlaşmaya bağlıdır ve ortaya çıkışlarında önceden kestirilebilen bir sıra izler.

Normal koşullarda bu sıra değişmez ancak bunların ortaya çıkış zamanları, hızları çocuktan çocuğa farklılık gösterebilir. Bu bireysel farklılıkların kaynağını kalıtsal ve çevresel etmenler oluşturur. Yaşam için gerekli olan istemli hareketlerin temelini oluşturan ilkel hareketler baş, boyun ve gövde kaslarının kontrolü gibi dengeleme hareketleri, uzanma, bırakma, yakalama gibi manipülatif becerileri, sürünme, emekleme, yürüme gibi lokopsiko-motor hareketleri kapsar. İlkel hareketler dönemi iki aşama halinde incelenmektedir.

Reflekslerin Ortadan Kalktığı Evre Bu evre, doğumla başlar ve bir yaşına kadar sürer. Bu dönemde, sinir sisteminin olgunlaşması ile refleksler yerlerini istemli hareketlere bırakır. Bu dönemde istemli hareketlerdeki farklılaşma ve bütünleşme zayıftır. Hareketler amaçlı olmasına karşın, kontrolsüz ve kabadır. Örneğin, bebek bir nesneyi yakalamak istediğinde el, bilek, kol, omuz ve hatta gövdenin tümünün katıldığı kaba bir hareket yapar. Bir başka deyişle elin nesneye uzatılma sürecinde istemli bir hareket olmasına karşın kontrol eksikliği vardır.

İlk Kontrol Evresi Birinci yaş ile ikinci yaş arası, ilk sene ortaya çıkan ilkel hareketler üzerinde alıştırmalar yapıldığı ve bunların kontrol edildiği evredir. Zihinsel ve psiko-motor süreçlerdeki hızlı gelişme sonucu ilkel hareket yeteneklerinde hızlı bir artış gözlenir. Bu evrede bebekler, temelde denge sağlama, lokopsiko-motor ve manipülatif becerilerde uzmanlaşma ve kontrol kazanma ile ilgilenirler

Denge Sağlama Bebek bedenini dik tutabilmek için yerçekimine karşı sürekli bir uğraş vermek zorundadır. Yer çekimine karşı kas ve kemik sistemi üzerinde kontrol sağlamak, tüm bebekler için önceden kestirilebilir bir sıra izler. Önce baş ve boyun kontrolü, daha sonra gövde ve bacakların kontrolü sağlanır.

Bebeğin yatar durumdan dik duruma geçebilmesindeki sıralı ilerlemede, baştan ayağa gelişim ilkesi açıkça gözlenebilir. Yeni doğmuş bebek baş ve boyun kaslarını kontrol edemez. Birinci ayın sonunda, bu kasların kontrolünü kazanmaya başlar ve bebek yüzüstü yatırıldığında çenesini kaldırabilir. Beş aylık bir bebeğin ise sırtüstü yatırıldığında başını kaldırabilmesi gerekir.

Yer Değiştirme (lokopsiko-motor hareketler) Lokopsiko-motor hareketler, büyük ölçüde dengeleme hareketlerine dayanır. Bebek dengeleme hareketlerinde yeterli bir duruma gelmediği sürece özgürce yer değiştiremez. Bu dönemde kazanılan başlıca lokopsiko-motor hareketler, sürünme, emekleme ve yürümedir.

Manipülasyon Bebeklik döneminde manipülatif hareket olarak “izleme-uzanma-yakalama- kavrama-bırakma” hareketleri gözlenebilmektedir.   Uzun ve sirali gelisim asamalarindan gecer. Uzanma – Yakalama – Birakma Besinci ayin sonunda nesneye uzanip dokunabilir. Onceleri basparmak yakalamada kullanilmaz, 12. ayda kullanmaya baslar, 14 aylik oldugunda uzanma ve yakalamaya benzer. Bu donemdeki zor is, kendi istegi ile birakma Istekle birakma yaklasik 10. ayda baslar 18 aylik oldugunda, uzanma-yakalama-birakma basarili bir sekilde yapilir.

 Emekleyerek merdiven çıkar. ……………………………... 13-24 ay  Taklit ederek top yuvarlar. ………….……....13-24 ay  Çubuğa 4 halka geçirir. ……………..13-24  Modele bakarak 3 küple kule yapar. ………. 13-24 ay  Merdivenlerden geriye doğru emekleyerek iner.......13-24 ay  Çömelir, ayağa kalkar. ………………...13-24 ay  Eğilerek yerden nesneleri alır.…...……….... 13-24 ay  4 küpten kule yapar. ….…....17-24 ay Bu dönemde kazanılan hareketler, çok fazla kontrol gerektirir. Yürümede yeterli hale gelen çocuk; dikkatini hareketinden, çevreye yöneltir. Herhangi bir engel ile karşılaştığında hemen seri hareketten diğerine geçerek amacına ulaşmaya çalışır.

Sorular 1-) Aslı 2 yaşında olmasına rağmen yürüme davranışını sergileyememektedir.Aslı’nın bedensel ya da nörolojik bir problem olmadığı düşünüldüğünde yürüme davranışını gösterememesinin muhtemel sebebi hangisi olabilir? a) Yürüme açısından kritik dönemi aşmıştır. b) Ruhsal açıdan hazır değildir. c) Hazıroluş problemi yaşamaktadır. d) Yeterli boy uzunluğuna erişememiştir. d) Yürüme sonraki dönemlerin gelişim görevidir.

2-) İki yaşındaki bir çocuğun gelişimini hızlandırmaya yardımcı olacak anne baba davranışı aşağıdakilerden hangisidir? Büyüyünce zaten yapacak düşüncesiyle çocuğun işlerini yapmak Çok sıkı sınırlar koyarak çocuğu olası kaza ve tehlikelerden korumak Çocuğun davranışlarına sınır koymayıp yanlışlarından öğrenmesine fırsat vermek Çocuğun yiyeceği et , tavuk gibi besinleri önceden çatal bıçakla küçük parçalara ayırmak Uzun sürse de ayakkabısını kendisi bağlayıncaya kadar çocuğa yardım etmeden beklemek