OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SentezDELUX OTEL Yönetim Sistemi
Advertisements

Adım Adım Kurumsallaşma
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM YİYECEK İÇECEK BÖLÜMÜ VE ORGANİZASYON YAPISI ZEYNEP ASLAN
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
KONAKLAMA İŞLETMELERİ MUHASBESİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
Olay Komutanı. Olay Komutanı Planlama Bölümü Şefi Operasyon Bölümü Şefi Lojistik Bölümü Şefi Finans/ Yönetim Bölümü Şefi.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
İşletmelerde Muhasebe Faaliyetleri 8
MUHASEBE I DERSİNİN KAPSAMI
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Muhasebe yardımcı elemanı; kişi, kurum ve kuruluşlarla ilgili yasal defterlerle belgeler hakkında bilgi sahibi olan, bu belgelerle muhasebede kullanılan.
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
GENEL MUHASEBE Prof. Dr. A.Vecdi CAN.
HESAP KAVRAMI İşleyİŞ ve kurallar A. Vecdi CAN.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YRD. DOÇ. DR. SERHAN GÜRKAN
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
PROSEDÜRLER PROSEDÜRLER Acil durum prosedür Yangın prosedür
Ordu Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
MUHASEBEYE GİRİŞ.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
TBS’de yönetİm.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Prof. Dr. Nermin ÖZGÜLBAŞ
MUHASEBE I DERSİNİN KAPSAMI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
= + TEMEL MUHASEBE EŞİTLİĞİ VARLIKLAR SERMAYE BORÇLAR
VERGİ USUL KANUNU Vergi İdaresi ve Teşkilatı
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
MM-Malzeme Yönetimi Genel Sunumu
MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI
Genel Bilgiler Temel Kavramlar İşletme Bilgi Sistemi
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
FUAR ORGANİZASYONU.
YATAK YAPMA.
KAT HİZMETLERİNİN TANIMI ve ÖNEMİ
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Matriks Organizasyon Yapısı
PLANLAMANIN TAMAMLANMASI VE DENETİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI
KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
II. Duran Varlıklar ( ) Duran varlıklar: işletme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için kullanılmak amacıyla edinilmiş, ilke olarak bir yıl ve.
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
KAT HİZMETLERİ DEPARTMANININ ORGANİZASYON YAPISI
HESAP PLANI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI

MUHASEBE BÖLÜMÜ Muhasebe bölümü otelde yürütülen faaliyetlerle ilgili hesapların kaydedilmesi, sınıflandırılması ve bunlarla ilgili raporların eksiksiz bir şekilde hazırlanması ile görevlidir.

Muhasebe Bölümünün Amaçları İşletmenin varlık ve kaynaklarıyla ilgili değer hareketlerinin kayıt ve kontrolünü sağlamak. Müşterilere sunulan mal ve hizmetlerin maliyetlerini tespit etmek. İşletme yöneticilerinin sağlıklı karar alabilmeleri ve işletmeyi yönetebilmeleri için gerekli bilgileri hazırlamak.

MUHASEBE BÖLÜMÜ ORGANİZASYONU Muhasebe departmanının işlevini yerine getirebilmesi için organizasyonu nasıl olacağının, kimlerin görev alacağının ve görev tanımlarının hiyerarşik yapı ile birlikte konaklama işletmesi yönetimince belirlenmiş olması gerekir.

Muhasebe Departmanında 1- Muhasebe Müdürü 2- Muhasebe Şefi 3- Muhasebe Memuru 4- Maliyet Kontrol Şefi 5- Tesellüm (Sayım) Memuru

6- Ambar (Depo) Memuru 7- Portör (Ambar İşçisi) 8- Gelirler Kontrolörü 9- Şef Kasiyer 10- Veznedar 11- Kredi Servis Şefi ve Memuru

Dedeman İstanbul Oteli Muhasebe Departmanı Organizasyon Yapısı

MUHASEBE İLE DİĞER DEPARTMAN İLİŞKİLERİ 1.Ön Büro Muhasebe İlişkileri Muhasebe departmanı konuk ile direkt temas halinde olmadıklarından muhasebe kayıtları temel işlemleri ön büro tarafından yerine getirilir. Konaklama işletmeleri otomasyon sayesinde kasiyer çalıştırmamakta ve ön kasa işlemleri ön büro elemanlarınca yerine getirilmektedir.

Muhasebe Bölümünün Otel Organizasyonundaki Yeri

2. Kat Hizmetleri Bölümü Muhasebe İlişkisi Muhasebe bölümü ile kat hizmetleri arasında bilgi alışverişi birçok konudan ortaya çıkmaktadır. Bu işlerin yürütülmesi için, şu raporla düzenlenir. Personel Devam Formu, Oda Uyuşmazlık raporu, İdareci (Housekeeper) Raporu,

3. Muhasebe Bölümü Üniformalı Hizmetler Bölümü İlişkisi Üniformalı hizmetler konuğun kapıda karşılanması, odaya bagajların taşınması, yerel çekicilikler ve şehirdeki etkinlikler vb. konularda bilgi ihtiyacının karşılanması gibi işlerden sorumludur. Muhasebe üniformalı hizmetler bölümünün giderleri ile ilgili kayıtlarının tutulması ve takibini yapar.

4. Yiyecek İçecek Departmanı İle Muhasebe İlişkisi Yiyecek–içecek departmanı, konaklama işletmelerinin ikinci önemli gelir merkezidir. Dolayısıyla yiyecek–içecek gelirlerinin doğru bir biçimde izlenebilmesi ve muhasebe kayıtlarına geçirilebilmesi için bu bölümdeki bütün mali kaynaklı işlemlerin belgeye dayandırılması gerekir.

5. Teknik Hizmetler Departmanı İle Muhasebe İlişkisi Otel işletmelerinde teknik bölüm, otelin değişik bölümlerinde kullanılmakta olan araç, gereç ve donanımları her zaman iyi bir şekilde işlevini yapacak şekilde hazır bunmasını sağlamakla görevli bölümdür.

6. İnsan Kaynakları İle Muhasebe Departmanı İlişkisi İnsan kaynakları departmanının sorumluluk alanlarına giren işleri yapabilmek için gerekli duyduğu araç, gereç, donanım, malzeme, personel için belirli harcamaların yapılmasına ihtiyaç duyar. İnsan kaynakları departmanı gider merkezi olması açısından muhasebe ile ilişki içindedir.

7. Güvenlik Departmanı İle Muhasebe Departmanı İlişkisi Konaklama işletmelerinde güvenlik denilince konukların ve personelin can ve mal güvenliği ile işletmenin mülkünün ve maddi unsurların emniyeti anlaşılmaktadır. Güvenlik departmanı ile muhasebenin ilişkisi bir gider merkezi olması nedeniyledir

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKÜR EDERİM snl_73@hotmail.com