Eğitimde Stratejik Planlamanın Önemi. Günümüzde eğitim planlaması anlayışı değişmektedir. Bu değişim, gereksinimlerin değişmesi ile paralellik göstermektedir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLANLAMA.
Advertisements

OLAY KOMUTA SİSTEMİ (OKS)
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
KORUYUCU HEKİMLİK BEKLEMEDE Dr. Bülent Nazım YILMAZ ESKİŞEHİR TABİP ODASI.
İnsan Kaynakları Planlaması
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
ERK İSG&İK – –
İnsan Kaynakları Planlaması (İKP)
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
Ekonomik Sistemler Pazar EkonomisiPazar Ekonomisi: Kaynaklar fiyat mekanizmasına göre tahsis edilir. Pazar fiyatı talep ve arzın güçlerine göre belirlenir.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
VİZYONER LİDERLİK.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Bilişim sistemlerinin türleri
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
SINIF YÖNETİMİ.
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ KOMİSYONU
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlemeyle ilgili en güncel eğilimlerden olan ve giderek yoğunluğu artan örgütler arasındaki ilişki ağını incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.
Etik Türleri.
İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ- PART II. İKY PLANLAMSI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA.
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
SINIF YÖNETİMİ.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
Makro Uygulamada Sosyal Hizmet Uzmanının Özellikleri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Eğitimde Stratejik Planlamanın Önemi

Günümüzde eğitim planlaması anlayışı değişmektedir. Bu değişim, gereksinimlerin değişmesi ile paralellik göstermektedir. Eğitime duyulan talep ve arzın nitel ve nicel boyutu değiştikçe, merkezi ya da merkezi olmayan ulusal planlamanın rolü de değişmektedir.

Çünkü geleneksel eğitim sisteminde belirleyici rolü olan planlamanın hem anlamı hem de kapsamı değişmiştir. Bununla birlikte stratejiler de değişmiştir. Değişen stratejilerle birlikte eğitim planlaması artık yalnızca tümdengelim yöntemine dayalı teorik ve analitik temelli modellere dayanmamaktadır.

Ulusal planlamanın bir eksikliği de örgütün çevresinde gelişen olayları ve eğilimleri tam olarak değerlendirememesidir. Bu eksiklikleri giderebilecek olan stratejik planlama, tüm kurum ve kuruluşlarda tam olarak anlaşılamamakta ya da uygulanamamaktadır.

Bunun nedeni planlama yapılırken, stratejik planlamanın bir gereği olan an alt birimlere kadar inilmemesi ve geleneksel planlama anlayışı ile hareket edilerek kağıt üzerinde planlama yapılmaya çalışılması olarak gösterilmektedir.

Bu amaçla kullanılması istenen stratejik planlama, eğitim öğretim sisteminin ürünleriyle, onun kullanıcıları ve üreticiler arasındaki uçurumu küçültecek gibi görünmektedir. Eğitimde stratejik planlamanın gerçekleşebilmesi için “ÜÇ” koşulun yerine getirilmesi gerekmektedir. Bu koşullar:

1.Kolektif bakış açısının oluşturulabilmesi. 2.Yüksek düzeyde gelişmiş bilgi ve iletişim ağının kurulabilmesi. 3.Harekete geçirilen kaynakların, stratejilerin ve içeriğin devamlı analiz edilebilmesi ve değerlendirilebilmesi.

TEŞEKKÜRLER… Erdal BAYHAN Stratejik Planlama ve Yönetimi Formatörü Eğt.Yön.ve Den.Bilim Uzmanı GSM: