 Organları veya vücutlarının bir kısmı iş göremez halde olanlarla, zihinsel açıdan yetersizlik ve dengesizlik gösteren kişilere, engelli ( sakat) diyoruz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Advertisements

proSuccess - Yaşam Değiştiren Organizasyon
Canım OĞLUMA/KIZIMA Speakers On.
KÜTÜPHANE HAFTASINA HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
Lütfen sesi açıp Tıklayınız..
Göksun - Sarız Yolu Tekir Dağı
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
Değerler Eğitimi Özgüven.
3 Aralık Dünya Engelliler Günü
3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ
SANMAKİ DERT SADECE SENDE VAR.. SENDEKİ DERDİ NİMET SAYANLAR DA VAR..
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
Kazanım 4. Çocuk olarak haklarını fark eder.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
Bir yaz günü üçgen tek başına parkta oynuyordu.
ÇOCUK HAKLARI.
10-16 Mayıs Engelliler Haftası.
10-16 Mayıs Engelliler Haftası.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
Duyarlı olalım, çocuk haklarına saygı duyalım…. Çocuğa yönelik şiddet için yaygın olarak kullanılan terim çocuk istismarıdır ve çocuğun ailesi ya da ondan.
Farklılaştırılmış Öğretim
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
Hoşgörü, her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiği kadar hoş görme durumudur. Hoşgörülü olabilmek için insanın öncelikle karşısındakini anlaması, ona.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ “ ADIM ADIM SAĞLIK ” EĞİTİMLERİ.
Mehmet AYDOĞAN Nusaybin Emire Gözü Anadolu Lisesi
ENGELSİZMİSİNİZ?.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
MALATYA VALİLİĞİ KOORDİNASYONUNDA TÜRKİYE SAKATLAR DERNEĞİ MALATYA ŞUBESİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLMEKTE OLAN BU PROJE KALKINMA BAKANLIĞI TARAFINDAN SODES KAPSAMINDA.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ENGELLİLER HAFTASI.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
3. Sempatik ve Esprili Konuşmak
YAZ TATİLİ İÇİN ÖNERİLER 
3. Kardeşler Arasındaki İlişkiler
Norveç maçında 2-0 geriye düşmesine rağmen geriden gelerekmaçı 2-2 yapan ve altın bir 1 puan kazanan milii takım TFF Başkanı Haluk Ulusoy tarafından pirimle.
GÜNGÖREN ANADOLU LİSESİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMI
SAĞLIKLI OLMAK.
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
Bilal BİLGİN - Gazi Anaokulu- Rehber Öğretmeni
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
MERHAMET VE ADALET.
4. Küçükleri Sevmek, Büyükleri Saymak
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
Sen Özürlü Olsaydın Kader sana ansızın indirseydi tokadı Ömrünün baharında sararıp ta solsaydın Bir anda uçup gitse dizlerinin takatı.
SAKATLARıN iYiLEŞTiRiLMESi VE EGiTiMi * Engellilerin iyileştirilmesi: Sakatlık yapan hastalık ve kazalardan sonra hemen önlem.
 Gerçek iyilik nedir? Toplum içinde insanların belirlediği bir "iyilik" kavramı vardır. Yolda gördüğü dilenciye para veren, insanlara.
SUNUMUN AKIŞI Çocuk Nedir? Çocuk Hakları Neden Önemlidir?
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
B AYBURT MERKEZ FAALİYETİN ÇEŞİDİ ve AMACI AK PARTİ BAYBURT TEŞKİLATI(Ana Kademe İl Yönetimi, İl Kadın Kolları Yönetimi, Gençlik Kolları İl Yönetimi)
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
3 Aralık Dünya Engelliler Günü
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
AY-TUR TURİZM SAN VE TİC A.Ş. TURUNÇ RESORT OTEL
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
A. NÜFUSUN ÖNEMİ ve ÖZELLİKLERİ 1. Nüfus Sayımları ve Nüfusun Önemi Nüfus: Belirli bir zamanda ve sınırları belirli bir alanda yaşayan insan sayısıdır.
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
Sunum transkripti:

 Organları veya vücutlarının bir kısmı iş göremez halde olanlarla, zihinsel açıdan yetersizlik ve dengesizlik gösteren kişilere, engelli ( sakat) diyoruz. Sakatlık insanların istemleri dışında oluşan bir durumdur. Doğuştan olabildiği gibi, sonradan da karşılaşılabilir Mayıs arası "Engelliler Haftası"dır. Sakatlık insanlığın ortak sorunudur. Bu yüzden Engelliler Haftası yalnız ülkemizde değil Birleşmiş Milletlere üye tüm ülkelerde aynı zamanda değerlendirilir. Sakatlar Haftası boyunca; sakatlık sorunu, sakatlığın önlenmesi ve sakatların eğitimi konusu üstünde durulur. Radyo ve televizyonda konu ile ilgili programlar yayınlanır. Okullarda her gün ayrı bir sakatlık konusu işlenir.

 10 Mayıs - Sakatlar Haftasının Açılışı 11 Mayıs - Görme Engelliler Günü 12 Mayıs - İşitme ve Konuşma Engellileri Günü 13 Mayıs - Ortopedik Engelliler Günü 14 Mayıs - Zeka ve Ruhsal Özürlüler Günü 15 Mayıs - Güçsüz Yaşlılar ve Korunmoya Muhtaç Çocuklar Günü 16 Mayıs - Sakatlar Haftasına Genel Bakış.

 Sevgili Arkadaşlar! 10 ile 16 Mayıs günleri arası Engelliler Haftasıdır. Bu hafta boyunca Engellilerın sorunları tartışılır. Sakatlığa sebep olan etkenler açıklanır ve bu etkenlerin ortadan kaldırılması için çareler araştırılır. Engellilerın eğitilebilmeleri ve iş sahibi olabilmeleri için gerekli şartlar oluşturulmaya çalışılır. Engelliler Haftası boyunca, her gün ayrı bir sakatlık konusu işlenir. 10 Mayıs günü Engelliler Haftası'nın açılışı yapılır. 11 Mayıs Görmeyenler Günü, 12 Mayıs İşitme ve Konuşma Engellileri Günü, 13 Mayıs Ortopedik Özürlüler Günü, 14 Mayıs Zeka ve Ruhsal Özürlüler Günü, 15 Mayıs Güçsüz Yaşlılar ve Korunmaya Muhtaç Çocuklar Günü olarak değerlendirilir. 16 Mayıs günü ise Engelliler Haftası'nın genel değerlendirmesi yapılır.

 Akraba evliliği, gebelik öncesi tedbirsizlikler, aşıların zamanında yapılmaması ve kazalar, sakatlığın en önemli sebeplerindendir. Engellilerın da, hayatlarını sürdürebilmeleri için, çalışmaları ve gelir sağlamaları gerekir. Engellilera acıyarak, ya da onlara bakıp duygulanarak sorunlarını çözemeyiz. Onların da yapabileceği işler vardır. Engellilerın iş sahibi olmalarına yardımcı olmak zorundayız. Kanunlarımız, işyerlerinde çalışan her yüz işçiden ikisinin sakat işçi olmasını zorunlu kılmıştır. Gördüğümüz Engellilerla alay etmeyelim ve gülmeyelim. Bir gün bizim de sakat kalabileceğimizi aklımızdan çıkarmadan, onlara yardımcı olalım. Hepinize kazasız ve sağlıklı günler, mutlu bir ömür diliyorum.

 Gücünüz yerindeyse, Sağlıklıysa başınız, Bir sakat görürseniz, Sevgiyle yaklaşınız. İnan kimse istemez, Eksik olsun bir yeri. Sağlamsan yavrum şükret, Değerlendir günleri. Özürlü kardeşlerim, Asla üzülmeyiniz. Hayat herkese güzel, Bizlerse sizinleyiz. Mehmet ŞAHİN

 Engelliler ağlar Sanırdım, Ama ağlamıyorlar Ne mutlu Onlara. Onlar Keşke Engelli olmasa. Ama yine de Çok seviyorum onları. Şeyda Aktaş

 Engelli derneklerinin başkanları Engelliler Haftası etkinlikleri kapsamında Adana Valisi Hüseyin Avni Coş'u ziyaret etti. AdanaHüseyin Avni Coş  Bedensel Engelliler Federasyonu Asbaşkanı Ali Duran Karakaya, valilikteki ziyarette yaptığı konuşmada, Vali Coş'a Engelliler Haftasında gerçekleştirilecek etkinliklerle ve kentte yaşayan engellilerin sorunlarıyla ilgili bilgi verdi.Karakaya  Genç Engelliler Spor Kulübü Derneği Başkanı Celal Karadoğan da, bu hafta kapsamında engellilerin sorunlarını toplumla daha iyi paylaşabilme olanağı bulduklarını belirterek, "Daha yaşanabilir bir kent, daha engelsiz bir kent istiyoruz. Son dönemde engelli vatandaşlarımızın daha rahat yaşayabilmeleri için iyi şeyler yapılıyor. Sizin de önderliğinizde inanıyoruz ki önümüzdeki süreçte bunu gerçekleştirebiliriz. Adana engelli vatandaşların yaşamak istedikleri bir kent haline getirilmeli" dedi.Adana

 Asıl engelliler, karşılarına çıkan engeli geçemeyenlerdir.   · Engelli insanlara saygı, insanlığa saygıdır.   · Engellilere saygı göstermez ve onları küçük görürsen yarın sen de aynı duruma düşünce saygı ve sevgi bekleyemezsin.   · Engelliye acıyarak değil; hayranlıkla bakmalıyız.   Çünkü bizim onun gibi engellimiz olmamasına karşın daha engelli gibi davranıyoruz.   · Engelli olmak bir kusur değildir.   · Engelliler yardıma değil, şefkate muhtaçtır.   · Engellilere saygı, onlara yaşama sevinci verir.   · Akraba evlilikleri sakatlığa neden olur. Sakınınız.

 · Engelliye avuç açtırmayalım.   · Engelli olmak suç değildir.   · Bir tedbir bin sakatlığı önler.   · Her Engelli kendisine imkan verilirse topluma sağlamlar kadar yararlı olabilir.   · Engelliyi eğitimsiz, işsiz, güçsüz bırakmayalım.   · Engelli olmak üretime engel değildir, yeter ki fırsat verilsin.   · Engelliye acımak, ona yardım etmek suç değil; ama toplumların onları bünyesinden ayırması, kenara itmesi suçtur.   · Engelliyi eğitip iş sahibi yaparak onu tüketici olmaktan kurtarır, üretici yaparak mutlu ve yararlı duruma getirmeliyiz.

 * Sakatlık bir kusur değildir. * Sakatlar yardıma değil, şefkate muhtaçtır. * Sakatlara saygı, onlara yaşama sevinci verir. "Bir birini seven insanlar için engeller bir tatlı tebessümden ibarettir" "Adımlarınızın biçiminin ne önemi var mühim olan yürüyüşümüzle sevgi ve dostluk köP rüsünü geçmektir" "Engelelrimiz yada işlerimiz olabilir Bunlar sevgiye asla engel olamaz" "Hiç bir engel Allah'a kul olmanıa engel değildir" "Engeller hayatın ritmini yakalamaya engel olamaz"

 Ülke nüfusumuzun büyüklüğü hepimiz tarafından bilinen bir gerçek.Ama bu nüfusun ne kadarını engelli bireylerimizin oluşturduğunu çoğumuz bilmeyiz. Araştırmalar sonucunda ortaya çıkan tablo hiç de önemsenmeyecek gibi değildir nüfus sayımına göre ülkemizdeki engelli bireylerin oranı % 14'tür.Bu rakam herhâlde bizlerin engelli bireylerimiz için ne kadar çalışmamız gerektiği hakkında bilgi vermektedir.Ayrıca her insanın bir özürlü adayı olduğunu düşünürsek herhâlde yapılacak çalışmaları çok daha fazla önemsemek gerekir. Ülkemizdeki özürlü bireylerimizin çoğunluğunu % 3.5 oranıyla konuşma engelli bireylerimiz oluşturmaktadır.Konuşma engellileri sırasıyla % 2 ile üstün zekâlılar, % 2.03 ile zihinsel engelliler, % 1.4 ile ortopedik engelliler, % 0.06 ile işitme engelliler, % 0.02 ile görme engelliler takip etmektedir. Engelli bireylerimizin, ülke nüfusuna oranının bu kadar çok olmasına rağmen çok az bir kısmı eğitim imkânlarından faydalanabilmektedir.Oysa Avrupa'da engelli bireylerin tamamı eğitimin bütün olanaklarından faydalanmakta, hatta gerektiğinde eğitim imkânı engelli bireylerin ayağına kadar götürülmektedir.Bu durum bizim büyük bir ayıbımızdır. Bu noktada, eğitimde fırsat eşitliği ilkesine ne kadar dikkat ettiğimizi oturup düşünmeli ve bu ilkenin gereğini yerine getirmek için neler yapmamız gerektiğini plânlamalıyız.

 yaşamınızda engelli bireylerle muhakkak karşılaşmışsınızdır. Kimi zaman elindeki beyaz bastonuyla yürüyenleri, kimi zaman işaretlerle etrafındakilere derdini anlatmaya çalışanları, tekerlekli sandalye ile kaldırımları ve pek çok engelleri aşmak için zahmet çekenleri, garip tavırlarına bakarak güldüğünüz kişileri görmüşsünüzdür.İşte bu kişilerin ne gibi dertleri, sıkıntıları var?Acaba eğitim görüyorlar mı, eğitim görmeleri için neler yapmak gerekir hiç düşündünüz mü? Engelli bireylerimizi topluma kazandırmak ve hayatlarını kolaylaştırabilmek için inanın küçük büyük bütün bireylerin yapabileceği pek çok şey vardır.Örneğin çevre düzenlemelerinin engelli bireylere uygun şekilde yapılması, günlük yaşamımızda sürekli kullandığımız alışveriş merkezlerinin engelli bireylere uygun olarak dizayn edilmesi, trafik ışıklarına kurulan sesli düzeneklerin yaygınlaştırılması engelli bireylerimizin hayatlarını bir nebze de olsa kolaylaştıracaktır. Engelli bireylerimize yardımcı olmak istiyorsak, onlara acıyarak yaklaşma yerine Konfiçyus'un dediği gibi onlara balık verme yerine, balık tutmayı öğretmeliyiz.Engellilerin beceri ve yetenekleri doğrultusunda iş imkânı sağlayarak onları üretken ve verimli hâle getirebiliriz. Abdullah ÖZTÜRK

 * SakatIar yardıma değiI, şefkate muhtaçtır.  * SakatIara saygı, onIara yaşama sevinci verir.  "Bir birini seven insanIar için engeIIer bir tatIı tebessümden ibarettir"  "AdımIarınızın biçiminin ne önemi var mühim oIan yürüyüşümüzIe sevgi ve dostIuk köP rüsünü geçmektir"  "EngeIeIrimiz yada işIerimiz oIabiIir BunIar sevgiye asIa engeI oIamaz"  "Hiç bir engeI AIIah’a kuI oImanıa engeI değiIdir"  "EngeIIer hayatın ritmini yakaIamaya engeI oIamaz"