DİYARBAKIR 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Uygarlığın Gelişimindeki Matematik
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Çokgenler.
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Neden sevilmez.
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Program Tasarım Modelleri
ÇOKGENLER.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
ŞEKİLLER.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Sunum transkripti:

DİYARBAKIR 2008

DİCLE ÜNİVERSİTESİ

Ardışık Doğal Sayılardan Pisagor Üçlülerine M. Faysal AKIN n, (n+1), (n+2) … Üçgensel Bölge Dik Üçgenlerde Pisagor Bağıntısı B c2 a2 Karesel Bölge Dik Yamuksal Bölge a c b A b2 C Dikdörtgensel Bölge

Ardışık Doğal Sayılardan Pisagor Üçlülerine Öğr. Gör. M. Faysal AKIN Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü İlköğretim Matematik Öğretmenliği ÖZ. Bu çalışmada, Üçgensel Sayılar, Karesel Sayılar, Yamuksal Sayılar ve Dikdörtgensel Sayıların kavratılmasında görsel materyaller kullanılmıştır. Materyal destekli öğretim sürecinde kazanılan becerilerin kullanılması ile bir dik üçgenin kenar uzunlukları arasındaki temel bağıntı olan, Pisagor Bağıntısını görsel ispata dayalı olarak öğrenimine katkısı üzerinde durulmuştur.. Giriş. Matematik, “düşüncenin tümdengelimli bir işletim yolu ile sayılar, geometrik şekiller, fonksiyonlar, uzaylar v.b. gibi soyut varlıkların özelliklerini ve bunların arasında kurulan ilişkileri inceleyen bilimler grubuna verilen genel ad” olarak tanımlanmıştır. Matematik, ilişkilerle tanımlanan bir bilgi bütünüdür. Bu ilişkiler öğrencilerin yeni öğrenecekleri bilgileri eski bilgileriyle ilişkilendirmesi gerekir, bu durumda öğrenmeler daha anlamlı ve kalıcı olur. Bilginin öğrenciye sunulması yerine öğrencinin bilgiye ulaşması öğrenciye kalıcı öğrenmeleri sağlar. Bu nedenle matematik derslerinde öğrencinin aktif katılımını sağlayarak materyal destekli, işbirliğine dayalı ve anlamlı öğrenme stratejileri kullanılmalıdır. İşbirliğine dayalı öğrenme, öğretim programının genel esasları içinde önemli yer tutmaktadır. Etkinlikler planlanırken hem öğrencilerin zihinsel ve fiziksel gelişim seviyeleri, hem de her konunun her sınıf seviyesine uygun olan hedeflerle tekrar işlenmesi ve sarmallık ilkesi göz önünde bulundurulmalıdır. Brooks&Brooks (2001) de; çocuklar, fiziksel gelişmelerinin gereği, oyun oynamaktan ve sportif etkinliklerden, zihinsel gelişimlerinin gereği olarak da problemler, olaylar ve meseleler üzerinde düşünmekten hoşlanırlar, hoşlandıkları için yapar, yaptıkları için gelişirler(Altun, 2006, 2). Onun içindir ki, çocuklar matematik bilgisini kendileri oluşturduklarında ondan büyük zevk alırlar, bunun yanı sıra doğrudan kendilerine söylenen formül ve bilgiden hoşlanmazlar.

Çalışmanın Amacı. Bu çalışmanın amacı, özellikle ilköğretim 1. ve 2. kademe öğrencilerinin anlamlı öğrenme yoluyla matematiği öğrenmelerine yardım sağlamaktır. İlköğretim öğrencileri matematik terimlerini ve kavramlarını öğrenirken, bunlara anlam katmadan öğrenirler. Öğrenciler genellikle matematik etkinliklerini çevreden ve aileden dolayı “yapamayacağım” önyargısıyla yaklaştıklarından matematiğe karşı olumsuz tutum sergilerler. Öğrencinin matematiğe karşı tutumunda öğretmenlerin otoriter tutumunu da göz ardı edemeyiz. Bu durum bir şekilde öğrencilerin matematiği ezberlemelerine yol açar. Matematik derslerinde materyal destekli öğretimin, bu olumsuzluğu ortadan kaldırmasına katkı sağlayabilir. Özellikle ilköğretim 1. ve 2. kademe matematik ders kitapları incelendiğinde; örüntüler arasındaki ilişkilerden yola çıkarak geometri konularına geçiş yapılmaktadır. Bu çalışmanın da önemi yukarıda belirttiğimiz bu geçişi sağlamaktır. Sayı Kavramı Aynı cinsten nesnelerin bir araya gelmesine ÇOKLUK denir. Bir çokluğu meydana getiren nesnelerin her birine BİRİM denir. Bir çokluğun içinde, kaç tane birim bulunduğunu anlamak için yapılan işleme SAYMA denir. Sayma işleminin sonunda, kaç tane birim elde edildiğini bildiren söze SAYI denir(Pöğün ve Önal, 71). Etkinlik 1: Ardışık Doğal Sayılardan Karesel ile Dikdörtgensel ve Yamuksal Sayılara Sınıf: 5, 6, 7 ve 8 Grup: 2-3 kişi KAZANIMLAR : 1. Sayı örüntülerini modelleyerek bu örüntülerdeki ilişkiyi harflerle ifade eder. (sorgulama ve keşfetme, yaparak ve yaşarak öğrenme) 2. Sayı örüntülerini modelleyerek bu örüntülerdeki ilişkiyi harflerle ifade eder. (sorgulama ve keşfetme, yaparak ve yaşarak öğrenme) 3.Düzgün çokgensel bölge modelleriyle oluşturulan süslemelerdeki kodları belirler. 4.Yansıma, öteleme ve dönme hareketleri ile süsleme yapar. Materyal: 1cm*1cm lik Kareli Kağıt, Farklı İki renkli Sayma Pulları, Zamk, Makas Aşağıdaki örüntüleri sırasıyla inceleyiniz.

Ardışık Doğal Sayılar: 1’ den n’ e kadar olan sayılar 2 3 4 5 . . . Ardışık Doğal Sayılar: 1’ den n’ e kadar olan sayılar 1 1 2 2 3 1 3 4 1 2 5 4 1 2 3 1 3 6 10 15 Üçgensel Sayılar: 1’ den n’ e kadar olan ardışık doğal sayıların toplamı 1 + 3 = 4 3 + 6 = 9 6 + 10 = 16 10 + 15 = 25

Karesel Sayılar: Ardışık İki Üçgensel Sayının Toplamı 1 + 3 = 4 3 + 6 = 9 6 + 10 = 16 10 + 15 = 25 2 mavi + 2 sarı 5 sarı + 4 mavi 8 mavi + 8 sarı Dikdörtgensel Sayı: 16 13 sarı + 12 mavi Dikdörtgensel Sayı: 4 Dik Yamuksal Sayı: 9 Dik Yamuksal Sayı: 25

Yukarıdaki Eşitliğin Sağ Tarafını Cebirsel Toplayalım = ( Eşitliğin her iki tarafına sağdan 16 karesel sayısını ekleyelim ) Karesel Sayı: 9 Dik Yamuksal Sayı: 5+4 + = + Karesel Sayı: 9 Karesel Sayı: 16 Dik Yamuksal Sayı: 5+4 Karesel Sayı: 16 Yukarıdaki Eşitliğin Sağ Tarafını Cebirsel Toplayalım = = + Karesel Sayı: 9 Karesel Sayı: 16 Dik Yamuksal Sayı: 9 + Karesel sayı: 16 Karesel Sayı: 25

Yukarıdaki Eşitliği Geometrik olarak Toplarsak; 5 B 25 3 9 A C 16 4 Bir dik üçgende dik kenarlar üzerinde bulunan karelerinin toplamı HİPOTENÜS’ ün karesine eşittir. Pisagor Bağıntısı: 32 + 42 = 52 Pisagor Üçlüleri: ( , , )

ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ DİCLE ÜNİVERSİTESİ ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ