Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
AVRUPA YÜKSEKÖĞRENİM ALANINDA KALİTE GÜVENCE STANDARTLARI
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI ADIM ADIM BOLONYA YASEMİN KİLİT AKLAR 28 Nisan 2010.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Hayat Boyu Öğrenme ve Kalite Güvencesi Evi Thomas Gruber Almanya Mesleki.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Gazi Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Çalışmaları Prof.Dr.Cansu ALPASLAN GÜADEK Koordinatörü.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Güz 2015 Standartlar
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Makro Uygulamada Sosyal Hizmet Uzmanının Özellikleri
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
DÜŞÜNCE KALİTESİ ve KÜRESEL YÖNETİM
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
European Association for Quality Assurance in Higher Education
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005 Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Avrupa Üniversiteler Birliği’nin Graz Deklarasyonu, 2003 Kalite güvencesinde Avrupa boyutunun amacı şeffaflığı ve karşılıklı güveni arttırırken ulusal değerlerin ve konuların farklılığına saygılı davranmaktır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Avrupa Yükseköğrenim alanında kalite güvencesinde standardlar ve anahatlar ENQA, Helsinki,Finlandya 2005 European Consortium for Accreditation (ECA) 2004 National Unions of Students in Europe (ESIB) 2004 European University Association (EUA) 2004 European Association of Institutions in Higher Education (EURASHE) Prof.Dr.Cansu Alpaslan

ENQA’nın görevi Kalite güvence konusunda belirli standardlar, süreçler ve rehberler oluşturmak; kalite güvence/akreditasyon kuruluşları için yeterli değerlendirme sistemleri geliştirme yolları bulmaktır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Uygulamalar için öneriler ENQA  Avrupa Yükseköğrenim Alanında (EHEA) kabul edilmiş standardlar ve ana hatlardan yararlanarak kalite güvencesinin arttırılması  Kalite güvencesi için Avrupa Yüksek Öğrenim Alanındaki tüm yükseköğrenim kurumları ve kalite güvence kuruluşlarının ortak referans noktalarını kullanmaları  Derecelerin tanınması ile ilgili işlemlerin güçlendirilmesi  Kalite güvence kuruluşlarının çalışmalarının güvenilirliğinin arttırılması Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları I- Kalite temini için plan ve süreçler Kaliteyi sağlama konusunda kurum politikası Kalitenin önemini kavrayan bir kültür geliştirilmesi Kalitenin sürekli arttırılması için kurumların bir strateji geliştirmesi Stratejinin, politika ve süreçlerin bir resmiyeti olması, kamuoyuna açık olması Öğrencilerin ve diğer paydaşların bu süreçte rolü olması. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

I- Kalite temini için plan taslağının anahatları Kurumda eğitim ve araştırma arasındaki ilişki Kalite ve standardlar konusunda kurumun stratejisi Kalite güvence sisteminin organizasyonu Kalite temininde anabilim dallarının, yüksekokulların, fakültelerin, diğer birimlerin ve bireylerin sorumlulukları Kalite teminine öğrencilerin de katılması Planın uygulanması, izlenmesi ve revize edilmesi Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Avrupa Yükseköğrenim Alanının gerçeklik kazanması Tüm programların açık ve kesin beklenen çıktıları olması Öğretim elemanlarının hazır ve istekli olması Öğretim elemanlarının mükemmeliyet, tecrübe ve sahiplenme ile katkı sağlamaları Tüm yükseköğrenim kurumlarının öğrencilerine sundukları eğitim hizmetinin kalitesini arttırmaya hevesli olmaları Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları II- Programların tanınması, izlenmesi ve periodik olarak değerlendirilmesi Kurumların program ve diplomaların tanınması, periyodik olarak izlenmesi için resmi mekanizmaları bulunmalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

II-Programların ve derecelerin kalite güvencesi için anahatlar Beklenen öğrenim çıktılarının kesin olarak geliştirilmesi ve yayınlanması Müfredat ve program taslağı ve içeriğine çok dikkat edilmesi Değişik öğrenim yöntemlerine olan gereksinim (tam zamanlı, yarı zamanlı, uzaktan eğitim, e-learning) ve yüksek öğrenim tipleri (akademik, mesleki, profesyonel) Uygun öğrenme kaynaklarının mevcut olması Prof.Dr.Cansu Alpaslan

II-Programların ve derecelerin kalite güvencesi için anahatlar Dersi veren kişi dışında bir kurul tarafından programın resmi olarak onaylanması Öğrencilerin ilerlemesinin kaydedilmesi Programların periodik olarak gözden geçirilmesi (eksternal denetçiler de dahil) İşveren, iş dünyasından temsilciler ve diğer ilişkili organizasyonlardan geri bildirim alınması Öğrencilerin kalite güvence aktivitelerine katılması Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları III- Öğrencilerin değerlendirilmesi Öğrenciler yayınlanmış ve tutarlı olarak uygulanan kriterler ve düzenlemelere göre değerlendirilmelidir. Öğrencilerin değerlendirilmesi yükseköğrenimin en önemli yapı taşıdır ve bu değerlendirme sonuçları ilerideki kariyerlerinde çok önemli rol oynar. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

III- Öğrencilerin değerlendirilmesi işleminde yapılması gerekenler Beklenen öğrenim çıktılarının ve diğer amaçların sağlanıp sağlanmadığını ölçebilecek şekilde tasarlanmalıdır. Notlandırma için açık ve daha önce yayınlanmış kriterler olmalıdır. Beklenen yeterlilikleri sağlamak için gerekli bilgi ve becerilerin kazanılmasında değerlendirmenin çok önemli olduğunu kavramış kişilerce değerlendirme yapılması. Mümkünse değerlendirmenin tek bir kişi tarafından yapılmaması Prof.Dr.Cansu Alpaslan

III- Öğrencilerin değerlendirilmesi işleminde yapılması gerekenler Öğrencinin olmadığı, hasta olduğu ve diğer sebepler olduğu durumlar için açık düzenlemelerin olması Değerlendirmelerin kurum tarafından bildirildiği şekilde güvenli bir şekilde yapılması İşlemlerin doğru bir şekilde yapıldığının kontrolünün yönetim tarafından da yapılabilmesi Prof.Dr.Cansu Alpaslan

III- Öğrencilerin değerlendirilmesi işleminde yapılması gerekenler Öğrencilere aldıkları derslerin değerlendirme stratejisinin nasıl olduğunun, ne türde sınav ve değerlendirme yapılacağının, kendilerinden beklenenin, performanslarını değerlendirmek için uygulanacak kriterlerin çok iyi açıklanması gereklidir. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları IV-Eğitmenlerin kalite temini Eğitmenlerin yeterli olduğunu belirleyen yöntemlerin olması Eğiticilerin yeterli bilgi donanımına sahip olmaları Bilgileri öğrenciye aktarabilecekleri tecrübe ve beceriye sahip olmaları Kendi performansları ile ilgili geri bildirim sağlayabilmeleri Prof.Dr.Cansu Alpaslan

IV-Eğitmenlerin kalite temini Kurumlara öğretim elemanı alırken minimum düzeyde yeterliliğe sahip olduklarından emin olunmalıdır. Öğretme kapasitelerini geliştirecek olanaklar sunulmalıdır. Eğitimde yetersiz olan öğretim elemanlarının becerilerini geliştirebilmeleri için olanaklar sunmalı, yetersizliklerini sürdürdüklerinde eğitim görevinden alabilecek yollara sahip olmalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları V- Öğrenme Kaynakları ve Öğrenci Desteği Kurumlar verilen her program için öğrencinin öğrenmesini destekleyecek kaynakların her program için yeterli ve uygun olmasını sağlamalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

V- Öğrenme Kaynakları ve Öğrenci Desteği Öğrencilere öğrenmelerine yardımcı olacak kaynakların sağlanması Bilgisayar lab. Kütüphane Danışmanlık hizmeti, özel ders Kurumlar rutin olarak destek servislerinin etkinliğini izlemeli, gözden geçirmeli ve geliştirmelidir. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları VI- Bilgi sistemleri Kurumlar çalışma programlarının ve diğer aktivitelerin etkin bir şekilde idaresi için gerekli bilgileri toplayıp analiz etmeli ve uygun olanları kullanmalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

VI- Bilgi sistemleri Öğrencilerin sınıf geçme ve başarı oranları Mezunların iş bulabilirliği Öğrencilerin aldıkları eğitimden (programmes) tatmini Öğretim elemanlarının yararlılığı Öğrenci profili Mevcut öğrenme kaynakları ve bunların maliyeti Kurumun kendi temel performans göstergeleri Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları VII- Kamuoyunun bilgilendirilmesi Kurumlar verdiği programlar ve diplomalarla ilgili yansız ve objektif bilgileri niteliksel ve niceliksel olarak düzenli aralıklarla yayınlamalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

VII- Kamuoyunun bilgilendirilmesi Verilen programlar, Programların beklenen öğrenim çıktıları, Sağladıkları dereceler, Öğretme, öğrenme ve değerlendirme teknikleri, Öğrenciye sunulan öğrenme olanakları Eski mezunların işverenlerinin görüşlerini Mevcut öğrenci profilini de içermelidir. Prof.Dr.Cansu Alpaslan