DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTSEL REHBERLİK.
Advertisements

NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
DÜZENLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANDIRILIR?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
Verimli Ders Çalışma Semineri
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
DERSLERİME NASIL ÇALIŞMALIYIM? NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
HAZIRLAYAN : YASEMİN BAYKARA PSİKOLOJİK DANIŞMAN VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TEOG.
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Problem Çözme ve Algoritmalar
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
1. KAZAZEDEYE YAKLAŞMA.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
Bilinçli Tercih Seminerine
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
İSTASYON YÖNTEMİ.
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?

Unutma ! Başarının en kolay yolu ÇALIŞMAKTIR!

BAŞARININ PROGRAMI Gideceği limanı bilmeyen bir gemiye hiçbir rüzgar yararlı olamaz.

BAŞARININ PROGRAMI Planlı çalışma, nereye ve nasıl gideceğimizi mantıklı bir şekilde önceden kararlaştırmaktır. Öğrencinin geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmesi için öncelikle, günlük yaşantısında yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesi zorunludur.

ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: I. Aşama: Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış saati saati arasında kalan çalışma sürenizi hesaplayınız. Örneğin:

ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: II. Aşama: Her dersten çalışmanız gereken konuları saptayın: Örneğin: Matematik : A –B – C – D Fen Bilgisi : C- D –E Türkçe : A- B - C – D - E

ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: III. Aşama: Çalışmanız gereken dersleri ve konuları belirli saatlere bölünüz. Örneğin: Matematik: A konusu: dakika dinlenme Fen Bilgisi:A,B konuları Türkçe: B konusu –

ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN ! Bir gün boyunca,okulda geçen zamanın dışında yemek, dinlenme, varsa hobileriniz gibi günlük işlerden arta kalan sürede yaklaşık 45 dakika çalışma ve 15 dakika Dinlenme ile belirlediğiniz konuları bitiriniz.

Unutma ! Önemli olan çok çalışmak değil, yerinde ve zamanında çalışmaktır!

Ertelemek en kötü çözüm yoludur. Çalışmak için en iyi ve elverişli zaman “bugün”dür. Ders çalışmanın, insanın keyfiyle ilgisi vardır; ama bu en aza indirgenmelidir.Bu durumdan kurtulmak, zamanı doğru kullanmak, veriminizi arttırmak için yazılı bir program yapmalısınız ve bu programı kesinlikle uygulamalısınız. ERTELE-ME YA DA YARIN ÇALIŞIRIM

NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 45’ + 5’ + 15’ = 65’ Çalışma Dinlenme Tekrar

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ !

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Hastayım! Biraz dinleneyim de sonra! Yorgunum! Biraz müzik dinleyeyim de

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Tv ‘ de güzel bir film var! Maçtan sonra! Yarın erken kalkarım! Yemekten sonra! Arkadaşlar bekliyor!

Yatarak, DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ?

Dersten derse, konudan konuya atlayarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Önemli kavramları atlayıp öğrenme olayını hep sonraya bırakarak

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Müzik dinleyerek,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Televizyon izleyerek,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışma anında hayallere dalarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Zorlanılan dersleri ya da konuları dışlayarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Günlük ayrıntılara boğularak, Bizim takım Tv’ deki programlar Yeni çıkan kaset Bisiklet bozuldu Sevmediğim yemek Mahalle maçı ve daha neler!...

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Derslerle, konularla ilgili yetersiz bilgi sahibi olarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Plansız programsız olarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak, O da hiç çalışmıyor! Ben onun gibi olamam ki!

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Düzenli tekrarlar ve alıştırmalar yapmadan,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Öğrenmeyi bir tarafa bırakıp ezberlemeyi öğrenme sanarak,

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Yanlışlardan ders almadan, hataları gidermeye çalışmadan DERS ÇALIŞILMAZ !

Bütün bunlar, sizin başarılı olmanızı ya da başarınızı yükseltmenizi engelleyen “TUZAKLAR” dır. ( Lütfen azaltmaya çalışalım ! )

ve öğrencilerin verimli çalışmasını, başarılı olmasını engelleyen diğer tuzaklar:

Arkadaşlara: “Hayır ! “ diyememek !

Televizyona takılıp kalmak ! Televizyon, seni yönetmesin; sen,televizyonu yönet!

Yılgınlığa, tembelliğe ve boşvermişliğe kapılmak!

Bilgisayar oyunları,

Atari salonları,

Bütün bunlar: Sizin başarılı, verimli olmanızı engelleyen tuzaklar ve aynı zamanda birer “ ZAMAN HIRSIZLARI ” dır. LÜTFEN, DİKKATLİ OLUNUZ!

PEKİ, DERS NASIL ÇALIŞILIR?

DERS NASIL ÇALIŞILIR? Masaya;canlı, atak ve istekli oturarak,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ders ayrımı yapmadan,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ezberlemeden, öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içersinde,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırarak,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı öğeler (haritalar, çizimler, resimler...) kullanarak,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? Kendi kendinize, konuyu kavramaya yönelik sorular sorarak, Ne? Nerede? Nasıl? Niçin? Acaba? Neden?

DERS NASIL ÇALIŞILIR? Çalışılan konuyla bağlantılı başka konuları iyice öğrenmiş olarak,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? İyice anlaşılmayan bölüm geçiştirilmeden,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? Tekrarlamayı kolaylaştırmak, konunun özünü kavramak ve anlaşılıp anlaşılmadığını sınamak için sırasıyla kısa notlar tutarak,

DERS NASIL ÇALIŞILIR? Dersin ve konunun türüne göre yeterli alıştırmalar, uygulamalar yaparak

DERS NASIL ÇALIŞILIR? Ders ve konuyla ilgili tüm araç ve gereçleri masaya oturmadan, elinizin altında bulunacak biçimde hazırlayarak,

Sevgili Öğrenciler! Unutmayın, siz istedikten sonra kesinlikle “başarılı” olacaksınız.