Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Duran Uygur
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SINIF YÖNETİMİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Bilimsel düşünme becerileri
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
FEN ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI NELERDİR?.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
BE BEP NEDİR ?.
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi

Fen eğitiminde öğretimsel düzeyde birbiriyle ilişkili olan üç temel amaç vardır. Bunlar: 1. İlişkili bilgi ve içeriğin edinimi 2. Çeşitli sorgulama becerilerinin gelişimi 3. Bilimsel tutumun geliştirilmesidir.

Fen Öğretiminin İçeriği Kişisel gereksinimleri karşılamak için fen Toplumsal sorunları çözmek için fen Mesleki farkındalık için fen İleri düzeyde çalışmalara hazırlık için fen

Fen Öğretimin Amaçları Nelerdir? Çevreye ilgiyi arttırmak, Temel Fen kavramlarını, olgularını ve kavramlarını öğretmek, Bilimsel tutumları geliştirmek, Bilimsel işlemleri geliştirmek, Problem çözme becerisini geliştirmek, Toplumsal ve teknolojik ilişkiler kurmayı sağlamak.

Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Neden Fen? Özellikle ilk elden deneyimlerin kullanılması, öğrencilerin çevrelerini tanımalarına yardımcı olur. Temel becerileri anlamlı bağlamlarda kullanılabilir. Öğrencilerin yeni fikirleri, ilişkileri ve ayrıntıları bütünleştirebileceği bilgi çerçeveleri oluşturmak için zengin deneysel deneyimler geliştirebilir. Öğrenciler üst düzey düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri geliştirme fırsatına sahip olurlar. Fen derslerinde ele alınan belirli konular yetişkinliğin gereklilikleri ile başarılı şekilde başa çıkmak için önemlidir ve yaşam boyu ilgiler için yararlıdır.

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN FEN DERSLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR Okuma sorunları, dikkat bozukluğu ya da önemli davranış problemleri gibi yeni bilgiyi edinmeyi ve beceri gelişimini olumsuz etkileyen öğrenci özellikleri. Öğretimde belirli değişikliklere gidilmesini gerektiren motor ya da görsel sınırlamalar Alternatif iletişim sistemlerini gerektiren işitme güçlükleri Öğrenciler için okuması zor olan öğretim materyalleri Öğrencilerin anlamlı şekilde katılamayacağı kadar zor olan sınıf içi tartışmalar Öğrenciler için gerçekleştirilmesi zor olan laboratuvar etkinlikleri Kişilerarası iletişim becerilerinin yokluğu.

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN FEN DERSLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR Fen derslerinde yeni bilgilerin bilinmeyen ve zor sözcüklerin fazla olması ve öğrencilerin bunları öğrenmek için yeterli ön bilgiye sahip olmamaları Yazılı ve sözlü dil alanlarındaki yetersizliklerinden ötürü sınıfta sunulan ya da tartışılan konulara katılım konusunda yetersizlik yaşamaları Fen dersinde kavramların soyut olması. Farklı öğrenme gereksinimleri olan çoğu öğrenci için karmaşık kavramların anlaşılması kolay değildir. Fen dersinde öğrencilerden bir dizi beceri sergilemeleri istenmesi ve öğrencilerin bu becerilere sahip olmaması. Okuma parçalarını hızlıca gözden geçirme ve göz ile tarama becerisi, verilen görevlerin bitirilmesi ve sınavlara hazırlanmak için gerekli becerilerdir. Öğrenme stratejilerini bilmemeleri. Fen içeriğinin etkili şekilde öğrenilmesi için çeşitli stratejilerin uygun ve verimli kullanılması gerekmektedir.

Özel gereksinimli öğrencilerin fen dersinde karşılaştıkları zorlukları özetlersek; Fen dersinde kavramlar soyut olduğu için anlamakta zorlanırlar, Öğretim materyalleri öğrenciler için okunması zor ve uygun olmadığı içn zorlanırlar, Öğrenciler için gerçekleştirilmesi zor olan labaratuvar etkinlikleri, Öğrencilerin anlamlı şekilde katılamayacağı sınıfiçi tartışmalar, Kişiler arası iletişim becerilerinin yoksunluğu, Bellek, dikkat, algı sorunlarının olması, Fen dersinin içeriğinde bilinmeyen ve zor olan sözcüklerin var olması…

Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fen Dersinin Önemi Nedir? Keşfetmeyi öğrenirler, Problem çözmelerini sağlar, Merak duygularını geliştirir, İlgilerini canlandırır, Sorularına cevap bulmalarını sağlar.

Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Beceriler Fen alanında temel içerikle ilgili bilgi, Belirlenmiş bir öğretim programını takip etme ya da yeni öğretim programı geliştirebilme yeterliği, Özel gereksinimli olan öğrencilere fen öğretiminde kullanılabilecek farklı yaklaşımlar ve materyaller ile ilgili bilgi, Materyal ve teknikleri özel gereksinimi olan öğrencilerin bireysel gereksinimlerini karşılayabilecek şekilde düzenleyebilme yeterliği Fen araştırmalarını planlamak ve gerçekleştirmek için gereken becerilerle ilgili bilgi, Belirli labratuvar (uygulamalı) becerilerini anlama, Fenle ilgili kaynakları bilme, İlişkili fen eğitimi araştırmalarını özel grupların eğitim programlarına uygulama yeterliliği, İlişkili fen konularını ve kavramlarını gerçek, günlük yaşam durumlarına ve yetişkin çıktıları ile ilişkilendirme yeteneği, Özel gereksinimli öğrencilere fen derslerinin sunumunda diğer öğretmenlerle iş birliği içinde çalışma yeterliliği

Fen Öğretiminde Öğrencilerin Gereksinim Duydukları Beceriler Bilgi Edinim Becerileri: Gözlem, dinleme, çalışma becerileri, yönlendirilmiş deneyler vb. Bilgi İşleme Becerileri: Örgütleme, analiz, ölçüm, sınıflandırma Bütünleştirme Becerileri: Sentez, hipotez, bağımsız deney alma, genellme, değerlendirme

Fen Öğretiminde Şematik Düzenleyicilerin / Öğretim Materyallerinin Yararları Bilgiyi özetler, Bilgiyi görselleştirir, Bilgiyi düzenli olarak sunar, Anlamayı kolaylaştırır, Bilgiler arası ilişkileri gösterir, Bilgiyi bütün halinde sunar, Önemli bilgiyi görmemizi sağlar, Önceki bilgi ve yeni bilgiler arasındaki ilişki kurulmasını sağlar.