TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 8. SINIFLAR
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
IŞIL ÖNCEL EBRU YETİM SERAP DAĞLAR YASEMİN ARSLAN NURGÜL KABAR
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
KURGU KUŞAĞI.
YANSITICI DÜŞÜNME.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7. SINIFLAR
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Öğretim Teknikleri - III
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
1. KUŞAK DÜZEN.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
NEDEN TEKNOLOJİ VE TASARIM PROGRAMI ?
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ. Bu dersimizde yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çiziminizi bir araya getirin. Artık tasarımınızın nasıl bir şekilde.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
GÜNLÜK. Günlük Nedir? Düzenli biçimde yazılan, tarih atılan günlük notlardır. Bir bakıma günü gününe tutulmuş anılardır.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Sizce Teknoloji Nedir?.
Öğretimin Planlanması
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ

Yolunda yürüyen bir yolcunun yalnız ufku görmesi kâfi değildir Yolunda yürüyen bir yolcunun yalnız ufku görmesi kâfi değildir. Muhakkak ufkun ötesini de görmesi ve bilmesi lazımdır.

Önce dersimizin adı neden TEKNOLOJİ VE TASARIM onu bilmemiz gerekir.

SİZCE TEKNOLOJİ NEDİR?

Teknoloji, insan hayatının kalitesini artırmak amacıyla yaratıcılık ve zekânın; bilim, sanat, mühendislik, ekonomi ve sosyal çalışmayla oluşturulan bir bireşimidir. Herhangi bir şeyi daha iyi, daha hızlı, daha kolay, daha ekonomik ve daha verimli yapma girişimidir

Bilimsel bilgiye ulaşmak veya geliştirmek Bu duruma göre özgün üretim için gerekli aşamaları da dörde ayırabiliriz. Bilimsel bilgiye ulaşmak veya geliştirmek Bilgiden faydalanarak bir ürün tasarlamak (tasarım yeteneği veya teknolojisi) Tasarlanan bir ürünün üretim tekniklerini belirlemek (üretim teknolojisi) Üretim

TEKOLOJİNİN NE DEMEK OLDUĞUNU ÖĞRENDİĞİMİZE GÖRE; SİZCE TASARIM NEDİR?

Düşüncenin planlanarak ifade edilmesi sürecidir. Tasarım, zihinde canlandırılan biçimdir. İnsan duyuları ile algılanan (renk, biçim, boyut, doku vb.) özelliklerinin oluşturduğu bir bütündür. Düşüncenin planlanarak ifade edilmesi sürecidir.

Tasarım bizim hayatımızdır. Belki de bir çok insan bunun ya farkına varamaz yada hayat temposu içerisini dikkatini çekememektedir.Ama tasarımı ne olduğunu ve hayatımıza ne kadar etkisi olduğunu görmek aslında o kadar da zor değildir.Sadece etrafınıza bakmanız yeterlidir. Tutuğunuz bardaktan, kullandığınız bilgisayara,yazmak için kullandığınız kalemden,oturduğunuz sandalyeye,yürüdüğünüz yoldan,çıktığınız merdivenden,kullandığınız asansöre kadar uzun lafın kısası hayatınız içerisinde ki her şey tasarım anlamına gelmektedir.

HER TASARIM BİR TEKNOLOJİYLE ÜRETİLDİĞİ İÇİN DERSİMİZİ ADI TEKNOLOJİ VE TASARIM KONMUŞTUR.

DERSİMİZİN AMACI Kendisinin ve toplumun yarınını daha yaşanabilir hâle getirmek için sorunların farkına varan, çözümler üreten, yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan, girişimci, değişim ve gelişime açık sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmektir.

Teknoloji ve Tasarım dersiyle şikayet eden değil, çözüm üreten bireyler olacaksınız.

TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ SİZE NE KAZANDIRACAK ?

Sizler; Merak eden, soru sormaktan çekinmeyen, gözlem ve araştırma yapmaya hevesli bir kişiliğe sahip,

Çevresindeki olay ve mekanlar arasındaki ilişkiyi kendine özgü bir bakış açısıyla değerlendiren,

Karşılaştıkları güçlükleri yenmek için özgün çözümler üreten,

Öz güveni, hayal gücü ve estetik duyguları gelişmiş,

Rekabete ve yeni yaşantılar edinmeye açık,

Bağımsız olarak düşünebilme alışkanlığı edinen,

Özgün tasarımlar ortaya çıkaran,

Aldığı kararları değerlendiren,

Gelecek ile ilgili hayal kuran,

Teknolojik gelişmeleri takip ederek bunları benimseyen bireyler olarak yetişeceksiniz.

DERSİMİZİN YAPISI Program birbirini tamamlayan ve 7 ve 8. sınıflarda tekrar eden üç kuşaktan oluşmaktadır.

KUŞAKLAR VE ETKİNLİKLER

DÜZEN KUŞAĞI

DÜZEN : Belli yöntem, ilke veya yasalara göre kurulmuş olan durum, uyum, nizam, sistem DEMEKTİR. Örnek: Soyut ve somut nesnelerin bir sıraya, bir hedefe, bir amaca göre sıralanması. Yerleştirme, tertip. Müzik aletlerinde ses ayarı,akort. Toplumsal bir yapı içinde öğelerin bütüne, bütünün öğelere ve öğelerin birbirlerine göre ilişkileri.

DÜZEN KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ 7. sınıf:Birimden bütüne 8 DÜZEN KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ 7.sınıf:Birimden bütüne 8.sınıf:Bütünde farklılık

KURGU KUŞAĞI

Türkçe anlam karşılığı kurmaca DEMEKTİR. KURGU : Türkçe anlam karşılığı kurmaca DEMEKTİR. Çeşitli düşüncelerin, çeşitli kurallara ve yollara uygun olarak arka arkaya belli bir anlayışa uygun olarak sıralanmasına kurgu denir. Kurgu işleminde aşağıdaki üç temel noktadan yararlanılması gerekir. -Bir düşünceden diğerine ne zaman ve nasıl geçilecektir? -Düşüncelerin sırası ve süresi ne olmalıdır? -Olumlu düşünmede süreklilik nasıl elde edilir? Kurgu tekniği ve kurguda başarı elde etmek yalnız bu üç soruyu yanıtlayarak elde edilemez. Kurgunun incelikleri elbette üretim sayesinde ortaya konulabilir. Kurgunun etkili olabilmesi için hayal gücü ve yaratıcılık kapılarının açılması gerekir.

KURGU KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ 7.SINIF:Hayallerimdeki değişim ve gelişim 8.SINIF:Düşüncelerimizi nasıl koruyalım?

YAPIM KUŞAĞI

YAPIM : Yapmak eylemi, inşa, imal. hammaddeyi el ya da makine ile işleyerek mal üretme, imal. bir filmin çevrilmesi ya da bir radyo, televizyon izlencesinin hazırlanması için gerekli çalışmaların tümü ve bu çalışmaların ürünü DEMEKTİR.

YAPIM KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ 7.SINIF: ÜRETİYORUM? 8.SINIF: NASIL TANITALIM?

Her kuşak için en az bir tane etkinlik yapacaksınız. Düzen, kurgu ve yapım kuşaklarından oluşan Teknoloji ve Tasarım dersinde; Her kuşak için en az bir tane etkinlik yapacaksınız.

Bu etkinliklerde diğer derslerde olduğu gibi herhangi bir konu öğretimi yoktur. Sizler, diğer derslerde öğrendiğiniz temel bilgileri, bu etkinliklerde herhangi bir sorunun çözümünde kullanacaksınız.

Tasarım sürecini yaşayarak bu bilgileri üretime dönüştüreceksiniz.

Diğer derslerde kendinize zaman zaman sorduğunuz “ Bu bilgileri neden öğreniyorum ? “ sorusunun cevabını Teknoloji ve Tasarım dersinde yapacağınız çalışmalarda bulacaksınız.

Teknoloji ve Tasarım Dersinin TEOG ile İlişkisi

Bu soruların yanıtlarını yapım kuşağında göreceksiniz.

Bu sorunun yanıtını kurgu kuşağında göreceksiniz.

Bu soruların yanıtlarını düzen kuşağında göreceksiniz.

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Süreç değerlendirilir.

Yazılı sınav yapılmaz

Sürecin değerlendirilmesinde öğrencilerin her kuşak için en iyi ürününü ve süreci yansıtan günlüklerini ve araştırma kanıtlarının bir arada toplandığı ürün dosyası kullanılır.

Sevgili öğrenciler ;

Her etkinlik için bir tasarım günlüğü hazırlayacaksınız.

GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ

Günlük Nedir? Düzenli biçimde yazılan, tarih atılan günlük notlardır. Bir bakıma günü gününe tutulmuş anılardır.

Günlük, bireylerin kendi kendisiyle alçak sesle konuşmasından, iç dökme ihtiyacından doğmuştur.

Niçin Günlük Yazılır?

Yaşam içinde görülen, duyulan, işitilen ilginç olayları, izlenimleri kalıcı kılmak amacıyla günlük yazılır. Günlük tutmak, yazma becerilerini geliştirmek ya da pratik yapmak için mükemmel bir yoldur.

Nasıl Yazılır?

Tarih atılır. Konuşma diline yakın bir anlatım kullanılır. Anlatımların, söyleşi diliyle yalın, açık, içten, kişisel bir özgünlük taşıması gerekir. Genellikle tek paragraftan oluşur.

Ne sağlar?

Günlük yaşantının değerlendirilmesini sağlar. Yazanın kişiliğini, ruhsal yapısını, görüşlerini ortaya koyar. Geçmişe ışık tutar.

Tasarım Günlüğü

Etkinlik sürecinde yaptığınız arama, araştırma, sorgulama, deneme-yanılma, gözlem, öneri vb. çalışmalarınızı yazdığınız, duygu ve düşüncelerinizi ifade ettiğiniz yazılı belgelerdir.

Neden Tasarım Günlüğü?

Tasarım sürecinde yaptığınız her çalışmayı, yaşadıklarınızı, duygu ve düşüncelerinizi tasarım günlüklerine yazarak ifade edebilmek için. Günlüklerinizle etkinlik sürecini karşınızdaki kişilere yansıtmak için. Öğretmeniniz sizi değerlendirirken neler yapabildiğinizi gösteren deliller olduğu için.

Günlükler, sizlerin öğrendiğiniz temel konulardaki çalışmalarını özetlemek ve kaydetmek amacıyla kullanılırlar.

Tasarım Günlüğü Nasıl Olmalı?

Yazdığınız günlükler; (5N1K) neden, nasıl, niçin, ne zaman, nerede, kim için sorularına yanıt vermelidir.

Sevgili günlük 15.12.2010 Bugün dersimizde geçen yıl yaptığımız etkinliğimizin ürün dosyasını inceledik.Yaptıklarım bana çok saçma geldi.Çocukça olmuş, insan büyüyünce farkına varıyor fikirlerinin değiştiğini. Öğretmenimizde tam bu konu üzerinde durdu ve etkinliğimizin ismi de HAYALLERİMDEKİ DEĞİMİ VE GELİŞİM dedi. Bu etkinlikte fikirlerimizin ne kadar değiştiğini görmemiz için geçen yılki etkinliğimizde yaptığımız hayallerimizin resmini inceledik ve söylediğim gibi çocukça. Bu yıl yapacağımız etkinlikte daha farklı düşüneceğim. Hemen merak ve hayallerimin listesini yapmaya başladım. Haftaya görüşmek üzere hoşça kal.

Sevgili günlük 30. 05. 2011 Artık tasarımım bitti Sevgili günlük 30.05.2011 Artık tasarımım bitti.Üzerinde çok uğraştım.Arkadaşlarıma göre de çok iyi bir tasarım oldu. Tasarımımı kendi yaştıklarımdaki insanlara göre yaptım.İnsanlar sanırım bu yaşta gerçek dostlarının kim olduğunu anlıyorlar.İnsanlar kendilerine değer veren kişilerin her zaman yanında olmalarını isterler. Ben de bu yüzden dostlarımın her zaman yanımda olmaları gerektiğine inandığım için bir fotoğraf çerçevesi yaptım. Çerçeveyi yapmayı düşündüğümde kenarlarını mor renkte olmasını istemiştim.Boyarken zorluklarla karşılaştığım için alüminyum folyoyla kapladım.Bu tasarım bir çok arkadaşım için uzun ama benim için kısa zamanda oluştu. FİKİRSİZ,ARAŞTIRMASIZ,DÜŞÜNCESİZ KALMAYIN.

Sizler bir haftalık çalışma sürecinde ne yaptıysanız onları tasarım günlüklerinizde belgelendirmelisiniz. (sorgulamalı, eleştirmeli, tespitte bulunmalı, beğenilerini söylemeli, başka görüşlere başvurmalı, resmetmeli, fotoğraf eklemeli vb.).Kısaca yaşadığınız süreci anlatmalısınız.

Tasarım Günlüğünün Amacı

Tasarım günlükleri sizlerin; Öz değerlendirme yapmanızı sağlar. Karar verme ve eleştirel düşünme becerilerinizin geliştirmesini sağlar. Dil becerinizi geliştirerek ,kendinizi ifade etmenizi sağlar.

Tasarımlarınızın gerçekleştirilme sürecini yansıtır, bir sonraki çalışmalarınız için yön verir.

Bireysel çalışmalarda tuttuğunuz günlükleri ders saatinde sınıfla paylaşacaksınız. Böylece karşılaştığınız güçlüklerin veya başarıların farkına varacaksınız. Ulaşılan sonucun size ait olduğunu ispatlamaya kaynaklık eder.

Etkinlik sonunda öz değerlendirme formunu doldurarak kendinizi objektif olarak değerlendirecek ve neler öğrendiğinizi fark edeceksiniz.

ÜRÜN DOSYASI NEDİR? Öğrenci ürün dosyası; kuşak (düzen-kurgu-yapım) süresince öğrencilerin çalışmalarını, harcadığı çabayı, ürünün tüm gelişim aşamalarını kanıtlarıyla gösteren bir dosyadır.

Ürün Dosyasında Bulunması Gerekenler

Öğrenci ürün dosyasında neler bulunur? • Kapak • Tasarım Günlüğü Tasarımınızın Genel Özellikleri Taslak Çalışmalarımız Yapım Resmi Benzer Ürün Analizi İş Akış Planı Kullanılan Araç ve Gereç Listesi Maliyet Hesabı Değişiklik Önerisi • Öz Değerlendirme Formu • O etkinlikte gerçekleştirdiği çalışması (ürün) • Çalışmasına yönelik çevresinden aldığı görüşleri • Etkinlikle ilgili paylaşmak isteği diğer belgeler (yazı, haber, fotoğraf vs.)

KAPAK Dosyamıza kapak yaparak başlayacağız. Kapağımızda ürün dosyamızı tanıtıcı bilgiler olacak. Bunlar; *Adımız- soyadımız, * Sınıfımız,* Numaramız, *Kuşak adı,* Etkinlik adı,*Öğretmenimizin adı, Yaptığımız çalışmanın ismi de olabilir. Kapağı ister bilgisayarda hazırlayabilirsiniz. İsterseniz elle yazıp renkli kalemlerle süslü yazılar kullanabilirsiniz.

Günlük Etkinliğe başladığınız andan itibaren neler yaptığınızı, nasıl davrandığınızı, neler yaşadığınızı gösteren haftalık olarak tuttuğunuz yazılardır.

Tasarımınızın Genel Özellikleri Yaptığınız tasarımın genel özelliklerini belirten listedir.

Taslak Çalışmalarımız Tasarımınızın genel özelliklerinden yola çıkarak fazla ayrıntıya girmeden basit olarak hazırladığınız çizimlerdir.

Tasarımınızın bütün özelliklerini gösteren resimdir. Yapım Resmi Tasarımınızın bütün özelliklerini gösteren resimdir.

Benzer Ürün Analizi Kendi tasarımınıza benzer nitelikte olan tasarımlar hakkında inceleme ve karşılaştırma yaparak topladığınız bilgileri gösteren çizelgedir.

Tasarımın hangi işlem sırasına göre yapılacağını gösteren plandır. İşlem Basamakları Listesi Tasarımın hangi işlem sırasına göre yapılacağını gösteren plandır.

Kullanılan Araç ve Gereç Listesi Tasarımınız için kullanılan araç ve gereçlerin neler olduğunu gösteren listedir.

Tasarımınızın ne kadara mal olduğunu gösteren çizelgedir. Maliyet Hesabı Tasarımınızın ne kadara mal olduğunu gösteren çizelgedir.

Tasarımınızda yaptığınız değişiklikleri belirten yazıdır. Değişiklik Önerisi Tasarımınızda yaptığınız değişiklikleri belirten yazıdır.

Öz Değerlendirme Formları Bu etkinlikte nasıl davrandığınızı ve neler yaptığınızı gösteren sorulara samimi bir şekilde yanıt verdiğiniz çizelgedir.

Yaptığınız tasarımdır. Ürün Yaptığınız tasarımdır.

Çalışmalarınızı yansıtan diğer bilgi ve belgeler Ayrıca; Çalışmalarınızı yansıtan diğer bilgi ve belgeler

Hayal kurmak bilgiden çok daha önemlidir. EİNSTEİN

NEŞE TOPALOĞLU TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETMENİ TEŞEKKÜRLER NEŞE TOPALOĞLU TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETMENİ