VoIP Altyapısı ve Telefon Entegrasyonu Taner Ültanır Teknoloji Çözümleri Uzmanı Microsoft Corporation.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yeni Nesil İletişimde Çıkış Noktanız: CWIZ
Advertisements

Votel İletişim Hizmetleri A.Ş.
CWIZ ASİSTAN Santralinizin Sağ Kolu. CWIZ ASİSTAN Santralinizin Sağ Kolu.
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
Finansal Yönetim I (FNSY 301)
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
SİBER GÜVENLİĞE GİRİŞ ISE 410 DR. TUĞRUL TAŞCI. Ders Planı HaftaKonu Başlığı 1 Siber Güvenlik Nedir? 2 Temel Ağ Kavramları 3 OSI Referans Modeli - Katmanlar.
PHP on Windows Muammer Benzeş
WhatsApp,Instagram,Skype ile Kurulan İletişim Hazırlayan İlker Kireççi
Akıllı Otel Akıllı Fikir Control4 Suite Systems. Control4 Suite Systems, Otelcilik Sektörü için ideal otomasyon ve enerji yönetim çözümüdür. Ekonomik,
NumaraBiz Nasıl Kazandırıyor?
XDSL ADSL XDSL;Türkiye’de ADSL olarak bilinen DSL (Digital Subscriber Line/Dijital Abone Hattı) teknolojilerinin ilk halinden(DSL) bugüne kadar geliştirilmiş.
VoIP (Voice Over IP) Yılmaz ARATEMUR
VoIP Nedir? IP (Internet Protocol) üzerinden ses taşıma Sinyalleşme ile kontrol edilir. RTP ile medya taşınır.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
Almanca Tercüme Hizmetleriyle Mükemmel bir Deneyim Yaşayın.
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Proje Entegrasyon Yönetimi
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Bilgi Yönetimi Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı İç Kontrol İş Akış Süreçleri.
Toplantıları önemli hale getirin. Harika ekiplerin temelinde çok iyi iletişim vardır. Temel.
E-YEDEKLEME.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
BİLGİ İŞLEM ORGANİZASYONU -Voice/VoIP
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
2N NetStar Akıllı GSM Çözümleri.
One Touch Video Kurumlar, İşletmeler ve Çağrı Merkezleri için internet tabanlı ve mobil etkileşimli video çözümü 2010 Avaya Inc. All rights reserved.
UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI(GÖRME ENGELLİLER İÇİN)
MF/HF ORTA FREKANS YÜKSEK FREKANS.
Açık Bulut Nedir ? Neden Açık Bulut ?
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
VPN (VİRTUAL PRİVATE NETWORK )
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
MUHASEBE YEDEKLEME.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Olgu Yönetimi Standartları
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 7. DERS : HASTA DOSYALARI ARŞİVİ 2
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
BİLGİ TOPLUMU.
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
Xpeech X Serisi.
Açık Kod VoIP Araçları Barış Şimşek Endersys Danışmanlık
Voice/VoIP Eylem ökcü
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Ağ Donanımları Cihazlar
IP Telephony ve Tümleşik Uygulamalar
(Ergin BOYACI – Müşteri Deneyimi ve Ürün Geliştirme)
Anklaşman sistemlerinin iyileştirilmesi
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Görev 15 Veri Bütünlüğü.
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

VoIP Altyapısı ve Telefon Entegrasyonu Taner Ültanır Teknoloji Çözümleri Uzmanı Microsoft Corporation

OCS 2007 ile VoIP Kurulum Senaryoları OCS 2007 ile SIP/PSTN ve PBX Entegrasyonu Basit Bir OCS 2007 Kurulumu OCS 2007 ve PBX Entegrayonu OCS 2007 ve IP-PBX Entegrasyonu Ajanda

PBX sistemlerinde büyük yatırımlar var Esneklik önemli Bugünün İş Ortamı Geribildirimler Bilgi İşlem Müdürleri Bilgi İşlem Personeli Birbiriyle uyumsuz PBX sistemlerini yönetmek zor Yapılan taşıma, ekleme ve değişiklikler varolan altyapıya uyumlu olmalı Çalışanlar İletişim araçları birlikte çalışmıyorlar Yeni altyapılar varolan çalışma şekillerini desteklemeli

Sağlam Altyapı Microsoft Active Directory ile tek kimlik OCS 2007 ile anında mesajlaşma ve varlık bilgisi Exchange Server 2007 ile birleşik mesajlaşma PBX entegrasyonu Bügünden pilot çalışma yapılmalı Kullanıcı deneyimi önemli OCS ve OC varolan telefon sistemlerinin yerini alacak Tüm iletişim kanallarında birleşik kullanıcı deneyimi Yazılımla Güçlendirilmiş VoIP BügünYakın Gelecek

SenaryoKurulum ZamanıGerekli Altyapı OCS beraber çalışma PBX ile gelen tüm özelliklere OC ve OCS’in özellikleri eklenecek Modern PBX’ler OCS ile beraber çalışabilir OCS tek başına Seçilmiş gruplarla pilot yapılmalı: İnterkaktif çalışanlar Mobil çalışanlar PSTN Gateway ya da Hybrid- IP PBX. Yazılımla Güçlendirilmiş VoIP Kurulum Senaryoları

Yazılımla Güçlendirilmiş VoIP Kurulum Senaryosu: OCS 2007 beraber çalışma Aynı anda telefon çalar –PBX sistemleri ile entegrasyon –Kullanıcılarda OC ve telefon var Varolan PBX özelliklerini kullanın –Resepsiyonist –Acil arama –Analog hatlar (Fax vb...) –Sesli Posta OCS 2007 Beraber Mediation Server Mediation Server SIP PBX OCS 2007 IM, Presence, Audio, Video, Conferencing, IVR Inbound Routing Outbound Routing Voic Routing SIP/PSTN Gateway

Yazılımla Güçlendirilmiş VoIP Kurulum Senaryosu: OCS 2007 Tek Başına Gruplar halinde yazılımla güçlendirilmiş VoIP geçişi –Bilgi çalışanları ve mobil çalışanlar –Tüm kullanıcılarda IM ve varlık bilgisi var Standart PBX geçiş prosedürleri –Genel PBX ağ arabirimleri –PBX hat ve numara planları –PBX geçişi mecburi değil OCS 2007 Tek Başına PBX Mediation Server Mediation Server SIP OCS 2007 IM, Presence, Audio, Video, Conferencing, IVR Inbound Routing Outbound Routing Voice Mail Routing SIP/PSTN Gateway

QOE İzleme Arşivleme CDR OCS 2007 Ses Bileşenleri IM Bulutu MSN AOL Yahoo Mobil Kullanıcılar DMZ Ortaklıklar Front-End Server(s) (IM, Presence) Front-End Server(s) (IM, Presence) Inbound Routing Inbound Routing Outbound Routing Outbound Routing PSTN Backend SQL server Backend SQL server Exchange 2007 Server UM Seslimesaj UC Bağlantıları Active Directory Voice Mail Routing Voice Mail Routing Conferencing Server Conferencing Server PBX (SIP-PSTN GW) Access Server Data Audio/ Video SIP Mediation Server PRI

Geleneksel VoIP altyapısı karışık ve yönetilmesi zor. Yöneticiler tüm ağı yönetemeyebilirler. Kullanıcılar hergün daha fazla mobil oluyorlar Yöneticiler tüm ağı yönetemeyebilirler. Kullanıcılar hergün daha fazla mobil oluyorlar En büyük şikayet ses kalitesi Kaliteyi etkileyen çok etken var En büyük şikayet ses kalitesi Kaliteyi etkileyen çok etken var Masraf $ Karışıklık Hazır Geleneksel VoIP Limitleri

Kalite için anlaşılır, kullanıcı-odaklı yaklaşım Akıllı, uyumlu son noktalar Gerşekleşen deneyim gerçek zamanlı ölçülebilir IP ağları için optimize edilmiş yapı Microsoft Deneyim Kalitesi

Microsoft Codec’leri RTAudio ve RTVideo Wideband Narrowband RTAudio (8kHz) 28 Kbps RTAudio (16kHz) 45 Kbps G Kbps G Kbps

Wide- Band Derece- lendirme Mükemmel Ağ İş Ağı InternetYüksek Kayıp Source: Psytechnics 12/06 Kalite

Ne Kadar Hat Hızı? Tek yönlü iletişim En kötü durum Sessizlik kontrolü hat hızında tasarruf sağlar Kullanıma göre dinamik hız CodecMin Hat HızıMax Hat Hızı Real-time Audio (RTA)24 Kbps45 Kbps Siren 48 Kbps Real-time Video (VC-1) 50 Kbps250 Kbps

Kullanıcı Başına Hesap Veri TipiGerekli Hat hızı Audio45 Kbps Video250 Kbps Data~45 Kbps Signaling10 Kbps Total350 Kbps (her yön için)

Kullanımın Yönetilmesi Sunucu –Konferans tipleri –Kim –Kaç kişi İstemci –Her uygulama için hathızı –Port aralığı

OCS: Kalitenin Sürekliliği Herhangi bir IP ağında çalışabilir İçerde ve dışarda aynı deneyim VPN gereksiz Şifreleme –TLS > SIP sinyali –SRTP > Veri iletişimi Her ağda – Her zaman – Her yerde

OCS ve SIP/PSTN / IP-PBX entegrasyonu sağlar Microsoft OCS 2007 ile ses dünyası arasında köprü –Sinyal –SIP işlemlerinin yönetimi –G.711 > RTAudio OCS için... –IP telefonu altyapısı –PSTN için bağlantı Mediation Server

Basic Media Gateway –Basit Donanım –TDM desteği –SIP over TCP –RFC 3261 desteği SIP –G.711 –Mediation Server ile çalışır Hybrid Media Gateway –Media Gateway donanım –Mediation Server yerine çalışır ÜreticiModelTip AculabHybrid for OCSHybrid AudiocodesMediant 2000Basic AudiocodesHybrid Dialogic1000Basic Dialogic2000Basic Dialogic4000Hybrid QuintumTenor DXBasic QuintumHybrid SIP/PSTN Gateway

Gateway-Only Konfigürasyonu

PBX Beraber Çalışma

IP-PBX Entegrasyonu

Unified. Simplified.

Kaynaklar Telefon ve OCS 2007 Entegrasyonu Telefon ve OCS 2007 Entegrasyonu OCS 2007 Tech Center OCS 2007 Tech Center Office Communications Server ile Kullanılabilen Gateway Listesi Office Communications Server ile Kullanılabilen Gateway Listesi