Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

IP Telephony ve Tümleşik Uygulamalar

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "IP Telephony ve Tümleşik Uygulamalar"— Sunum transkripti:

1 IP Telephony ve Tümleşik Uygulamalar
Murat YILMAZ SEKOM İletişim Sistemleri

2 Konu Başlıkları Ip telephony genel Bileşenler Uygulamalar GSM & IP

3 Neden IP Telephony Tek bir ağ kullanımı toplam sahip olma maliyetini düşürmektedir. Yüksek ölçeklenebilirlik, yedeklenebilirlik ve ayakta kalma süresine sahiptir. TDM temelli sistemlerden yumuşak bir geçiş sağlanabilmektedir. Teknolojisi gereği operasyonel maliyetleri düşüktür. Tümleşik uygulamaları desteklemektedir. Uluslar arası standartlar üzerine kurulmuş olup, üzerinde uygulama geliştirmeye açıktır.

4 IP Telefon Ses ve Veri İletişimi için ortak altyapı
Veri altyapısını kullanan ses iletişimi Tek bir kablolama, altyapı ve kurulum Düşük operasyon ve yönetim giderleri En son teknoloji ve ilave servisler IP Telefon

5 IP Telephony Bileşenleri
IP Ağı Çağrı İşleme Ünitesi IP tabanlı telefon setleri Voice Gateway’ler Uygulama Sunucuları PSTN Çağrı Yönlendirici IP Network Internet VM Sunucusu XML Uygulama Masaüstü PSTN gateway

6 Topoloji IP Based Voice Applications (Call Center, IVR, Voice Mail)
Tel# IP xxx GW 3xxx PBX Call Manager IP WAN 2000 IP Telephone/ Softphone PSTN ***Infrastructure*** LAN Switch, Voice-Enabled Router 2001

7 Tümleşik Uygulamalar Unified Messaging Voice Portals
Personal Assistants Contact Centres Mobility E-Learning XML Display Services

8 Kişisel Verimlilik Herhangi bir zamanda, herhangi bir yerden tüm mesajlara erişim Tümleşik mesaj Gerçek zamanlı iletişim Kişisel asistan filtreleri, erişim yönetimi Konferans görüşmesi Masaüstü bilgi servisleri XML uygulamaları Gelişmiş masaüstü Softphone kurulu PCler

9 Tümleşik Uygulama Örnekleri
IP Voice Mail IP Unified Messaging Gelen sesli mesajlar, e-postalar ve faks mesajları tek bir Inbox’ta toplanır IP IVR Gelen telefon çağrılarının otomatik olarak cevaplanarak belirlenen algoritma ile etkileşimli olarak hizmet verilmesi IP Contact Center Personal Assistant Gelen çağrıların gün, saat ve arayan kişiye göre sınıflandırılarak yönlendirilmesi Bu sınıflamanın kişisel ajanda ile entegrasyonu Speech Recognition Uygulamaların sesli komutlar ile kullanılması Text-to-Speech Gelen e-posta ve faks mesajlarının telefondan dinlenmesi

10 Sesli & Tümleşik Mesaj Unified messaging, tümleşik mesaj sistemleri-çözümleri (ses,e-posta,fax) Tek bir posta kutusuna düşen farklı mesajlar Sesli mesaj bildirimi E-posta hesabı entegrasyonu Fax sunucu entegrasyonu

11 Tümleşik Mesaj Farklı kullanıcı veritabanları
Farklı veri saklama ortamları Farklı kullanıcı arayüzleri Tek bir kullanıcı veritabanı Tek bir veri saklama ortamı Farklı kullanıcı arayüzleri

12 IP Çağrı Merkezi

13 Çağrı Yönetimi interaktif sesli yanıt sistemleri
Gelen aramanın otomatik olarak belirlenmiş bir anonsla karşılanması Operatöre yada dahili numaraya yönlendirilmesi otomatik çağrı dağıtımı Farklı operatörlere/çağrı merkezi elemanlarına otomatik çağrı dağıtımı kuyruk/sıra yönetimi Sırada bekleyen çağrıların yönetimi Arayan kişiye yada bekleme süresine göre önceliklendirme

14 Personal Assistant Uygulaması
Planlı-verimli iletişim Zaman-kural bazlı erişim Ses tanıma bazlı arama

15 Personal Assistant Özellikler
Gelen aramaları önceden belirlediğiniz kurallara göre yönlendirme Gün/saat (çalışma saati/tatil) Ajanda (Toplantılar, görüşmeler) Arayan kişi Çağrıları farklı lokasyonlara aktarma Ofis, cep, ev (1. grup) Alternatif ofis, toplantı odası, sekreterya (Alternatif Grup) 1.den erişilemiyorsa 2.yi dene Gerçek zamanlı çağrı izleme Hangi çağrılara cevap vereceğini seçme

16 Artı Bileşenler Konuşma tanıma (speech recognition)
sesli komutlar ile işlem yapma, arama yapma.. Metinden sese dönüşüm (text to speech) mesajların, yazılı metinlerin sesli mesajlara dönüştürülerek dinlenmesi..

17 IP Telefon Servisleri Veritabanı
2 Veritabanı 1. Cisco IP Telefon tanımlanmış bir servis için istekte bulunur CallManager seçilen servis için gelen isteği uygulama sunucusuna yönlendirir (tanımlı servisler menüsü) 2. Uygulama sunucusu isteği değerlendirip veritabanındaki bilgiye ulaşır Uygulama Sunucusu 3. Uygulama sunucusu veriyi telefon ekranında görülebilecek xml formatına çevirip telefona iletir 1 4. Telefon sunucudan gelen veriyi inceler 3 5. Telefon alınan bilgiyi ve seçenekleri ekranda kullanıcıya sunar 4 5

18 Extension Mobility Kullanıcı bazlı telefona log-in
Directory Bldg 2 Bldg 1 Data Center DHCP Server Call Mgr Web Server Kullanıcı bazlı telefona log-in XML tabanlı uygulama Sisteme giriş, yetkilendirme Update işlemi Çağrı Yönlendiricide gerçekleşir Login olunan telefona kullanıcı dahili numarası atanır Kullanıcı tüm kişisel ayarlarına erişir Mobil ofis uygulamaları için uygun Önemli miktarda gider tasarrufu

19 IP Telefon Üretkenlik Servisleri
Ip Telefon için kişisel takvim/ajanda DateView MS-Exchange calendar entegrasyonu MailView E-posta ve voic client Kişisel Kontaklar MS Outlook ile senkronize kişisel rehber Hızlı aramalar Kontak kişiler için hızlı aramalar Kişisel Asistan aktivasyonu Farklı kurallar kullanan kişisel asistan *Cisco IP Phone

20 IP Telefon Servisleri-Internet
2 1. Cisco IP Telefon tanımlanmış bir servis için istekte bulunur CallManager seçilen servis için gelen isteği uygulama sunucusuna yönlendirir (tanımlı servisler menüsü) 2. Uygulama sunucusu isteği değerlendirip internet üzerinden gerekli veriye ulaşır firewall Uygulama Sunucusu 3. Uygulama sunucusu veriyi telefon ekranında görülebilecek xml formatına çevirip telefona iletir 1 4. Telefon sunucudan gelen veriyi inceler 3 5. Telefon alınan datayı ve seçenekleri ekranda kullanıcıya sunar 4 5

21 XML tabanlı uygulamalar
Hava Durumu ve Tahmini Uçuş Bilgileri CNN son dakika haberler Hisse senedi bilgileri Veritabanı Erişimi Rehber Kurum rehberi Şehir Rehberi

22 XML tabanlı uygulamalar
Şehir haritası Oyunlar Yazılı mesajlar Görsel-sesli mesajlar Uyandırma Servisi

23 Servisler Oyunlar Hava Durumu Tahminleri Şehir Haritası Uçuş Bilgileri

24 GSM & IP

25 GSM & IP GSM – IP entegrasyonu
client yazılımı ile gsm & ip telefon olarak kullanım kapsama alanına girildiğinde ofis telefonuna dönüşen telefon sistemdeki servislere erişim telefon üzerinden kaynaklara erişim imkanı düşük maliyetli görüşme WAN bağlantıları üzerinden

26 Özet Ip telephony ve bileşenleri genel Uygulamalar GSM & IP
Farklı ihtiyaçlar Farklı kazanımlar ve kolaylıklar GSM & IP

27 TEŞEKKÜRLER


"IP Telephony ve Tümleşik Uygulamalar" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları