Dünyada Ve Türkiye’de Renault Bir Fransız otomobil üreticisi olan Renault 25 Şubat 1899 tarihinde Fransa’nın Şehirlerinden olan Boulogne’de kurulmuştur. Louis Renault, Marcel Renault, Fernand Renault üçlüsü tarafından kurulan otomobil şirketi uzun yıllar kendini geliştirerek Avrupa’nın en büyük otomobil markalarından biri olmayı başarmıştır. Renault ismini kurucularının ortak soy ismi olan Renault’tan almıtır. Renaultun Şimdiki başkanı ve ceo’su Carlos Ghosn’dur. Renault’un birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi Türkiye’de de bir fabrikası bulunmaktadır. Oyak Grup ile yaptığı anlaşma ile Bursa’da üretimlerini sürdürmektedir.
Türkiye’de Renault MAIS RENAULT 10 Ocak 1968 tarihinde Türkiye’de Oyak Grup tarafından kuruldu. 1971’de ilk üretimine başlayan firmanın en büyük fabrikası Bursa’da bulunmaktadır. Sermayesinin %51’i Oyak Grubu’na, %49’u ise Renault S.A.’ya aittir. Türkiye’nin 3. büyük şirketidir. 2012 yılı itibariyle 6 bin 199 kişiye istihdam sağlamıştır. Türkiye’de otomobil, ticari araç ve yedek parça üretimi yapmaktadır.
FLUENCE’NİN RAKİPLERİ 2009 yılının Ağustos ayında sunulan Fluence, Renault Mégane Sedan'ın devamı niteliğindedir. C segmenti, yani küçük aile arabası olarak tasarlanmıştır. Boyut olarak Mégane II Sedan'dan büyük, geniş ve uzundur. Günümüzde en çok satan otomobillerden biridir. FLUENCE’NİN RAKİPLERİ Fluence’in en büyük rakipleri Fiat Linea ve Toyota Corolla’dır
SWOT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLERİ ZAYIF YÖNLERİ TEHDİTLERİ FIRSATLARI
Güçlü Yönleri Sınıfının en geniş iç hacmine sahip olması, Diğer sedan rakiplerine göre daha uzun olması, 530 litrelik bagaj hacmi sağlamakta, en yakın rakibi Corolla’nın ise 452 litrelik bagaj hacmi bulunmaktadır. Birçok markanın opsiyonel olarak sunduğu bluetooth ve USB bağlantı özelliği Renault Fluence de standart olarak verilmektedir. Arabaya yaklaştığınızda kapı kilitlerini açan ve içeriğe koltuğunuza oturduğunuzda arabayı otomotik çalıştıran özelliğe sahip, En büyük rakibi Toyota Corolla’dan 2 mm daha geniş aks aralığına sahip, dolayısıyla yüksek hızda aracın savrulma riski minimize edilmiş durumdadır. Renault-Fluence şirketlere yönelik hazırlanmış bir otomobildir ve şoföre sürüş rahatlığı sağlamaktadır. yedek parça üretiminde lider konumda bulunması,
Zayıf Yönleri Hedef kitlesini tatmin edici yüksek performanslı otomobil üretiminde yetersiz kalması, İddialı olmadığı otomobil özelliklerini tutundurma faaliyetlerine taşıması, Daha konforlu ve ekonomik, prestijli arabalar için kaynaklarını verimli kullanması. Güvenlik bakımından donanımının diğer araçlara göre yetersiz kalması. Yakıt konusunda ekonomik tutumu az olması Kavrama hızı ve motor konusunda diğer araçlara göre zayıf kalması.
Tehtidleri Otomotiv sektöründe talep ve makroekonomi arasında yaşanan ani değişimler, T.C. Devleti’nin aldığı ani vergilendirme kararları, Rakipleri ile arasındaki fiyat rekabeti, TOFAŞ ve OTOSAN(FORD) gibi yedek parça üreten yerli rakip firmalarının olması.
Fırsatları Yedek parça ve otomobil üretiminde ki hızlı temin edebilme becerileri satış öncesi, satış anı ve satış sonrası hizmetlerinde daha verimli konumlandırılabilinir. Termik motor ve karbondioksit salımlarını azaltmak için yapmış olduğu ARGE çalışmaları yakın gelecek de prestijini arttırabilir. Elektrikli motorların üretimi konusunda girişimini çevreci kimliği ile örtüştürerek hedef kitle üzerinde yeşil bir imaj oluşturacaktır.
Hedef Kitlesi +30 yaş ve üzeri erkek hedef kitle, Aileler, Orta düzey yönetici grubunda olanlar, Memur kesim, Uzmanlar, Esnaf, Düzenli çalışan işçiler, Operasyonel oto kiralama pazarı, ürünü satın alabilecek hedef kitleyi tayin etmektedir. Asli olarak +30 yaş erkek hedef grup için tasarlanmıştır.
YENİLİKLERİMİZ PANORAMİK CAM TAVAN ÇEVRE GÖRÜŞ KAMERASI OTOMATİK PARK ASİSTANI OTOMATIK KARARAN ÖN CAM ÜCRETSİZ RENK VE İÇ TASARIM SEÇENEKLERİ
ANKET SORULARI 1.) Renault markasının ürettiği araçlardan memnun musunuz ? 2.) C. Sınıfı modelinde araç alacak olsaydınız bu hangi marka ve model olurdu ? 3.)Fluence modelinden beklentileriniz nelerdir? 4.) Fluence model aracın hangi özelliğini beğeniyorsunuz? 5.) Corolla mı Fluence mi?
YENİ LOGO