Dünyada Ve Türkiye’de Renault

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
HAFIZALI KOLTUKLAR VE AYNALAR
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
FIAT DUCATO – PİŞMANLAR KOROSU
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
MEDİKAL SEKTÖRÜ ÜRETİM YAPMAK İÇİN NE BEKLİYOR?
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
ŞUBAT 2008 İHRACAT RAKAMLARI BASIN TOPLANTISI Türkiye İhracatçılar Meclisi 1 MART 2008 İSTANBUL.
YERLİ ÜRETİM DERİNLİĞİNİN ÜLKE VE SANAYİMİZE KATKILARI
TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ İHRACATÇI EĞİLİM ANKETİ 3. DÖNEM ARAŞTIRMA SONUÇLARI (Temmuz- Eylül 2009 Gerçekleşmeleri Ekim-Aralık 2009 Beklentileri) Kasım,
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
İNOVASYON.
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
ÜRÜN Otomotiv Koyuncu Şirketler Grubu bünyesinde yer alan Koyuncu Fiat satış ve servis hizmeti sunmaktadır.
KÜRESELLEŞMENİN BEYİN GÖÇÜNE ETKİSİ VE TÜRKİYE
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR HAZIRLAYANLAR Muhammed DO Ğ AN Muhammet AKSOY.
Piar Çalışması Honda CBR 600 RR. ÖZGÜRLÜĞÜ GÜVENLİ YAŞAYIN Piyasada ki Rakibi ve Yeniliklerimiz Ürünümüz Honda Cbr 600 RR 'ın piyasada ki en büyük rakibi.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
 HİSSE PAYLARI   Yönetim Kurulu Başkanı :Ali Yıldırım KOÇ( …..) YÖNETİM KURULU.
TATA MOTORS.
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulan Tata Grubun yönetim kurulu başkanlığını 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir.Firma.
TATA MOTORS HAZIRLAYAN DOĞANCAN DEMİR.
TATA MOTORS HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
Ayşegül ARSLAN.
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
TATA MOTORS.
TATA’nın Tarihçesi Tata Motors Limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
TATA MOTORS Hindistan’ın en büyük otomotiv kuruluşu Tata Motors Limited, 1945 yılında kurulmuştur. Tata Motors dünyada en büyük beş ticari araç üreticisi.
Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır.
Muhammed YAYLA
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Ares Bilişim Sistemleri
TATA MOTORS Limited Tata motors limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
LC WAIKIKI.
Son yıllardaki atılımlarıyla dünyada tüm dikkatleri üzerine çeken Tata Motors'un Türkiye operasyonu 1997 yılında Isoto ile başlamıştır. İlk adımda, tek.
1945 yılında Mr. Naval Tata tarafından Hindistan’da kuruldu.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Araçlara Değer Katmak için Yanınızdayız…
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Dr.Öğr.Üyesi Serkan Kıvrak
Parametrik Olmayan İstatistik
REKLAM VE TANITIM KAMPANLARI DERSİ Yrd. Doç. Dr. KÜRŞAT GÖLGELİ HAZIRLAYAN; ELİF ÇALIŞKAN KONU:PEUGEOT PARTNER TEPEE ÜRÜN TANITIMI.
Sunum transkripti:

Dünyada Ve Türkiye’de Renault Bir Fransız otomobil üreticisi olan Renault 25 Şubat 1899 tarihinde Fransa’nın Şehirlerinden olan Boulogne’de kurulmuştur. Louis Renault, Marcel Renault, Fernand Renault üçlüsü tarafından kurulan otomobil şirketi uzun yıllar kendini geliştirerek Avrupa’nın en büyük otomobil markalarından biri olmayı başarmıştır. Renault ismini kurucularının ortak soy ismi olan Renault’tan almıtır. Renaultun Şimdiki başkanı ve ceo’su Carlos Ghosn’dur. Renault’un birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi Türkiye’de de bir fabrikası bulunmaktadır. Oyak Grup ile yaptığı anlaşma ile Bursa’da üretimlerini sürdürmektedir.

Türkiye’de Renault MAIS RENAULT 10 Ocak 1968 tarihinde Türkiye’de Oyak Grup tarafından kuruldu. 1971’de ilk üretimine başlayan firmanın en büyük fabrikası Bursa’da bulunmaktadır. Sermayesinin %51’i Oyak Grubu’na, %49’u ise Renault S.A.’ya aittir. Türkiye’nin 3. büyük şirketidir. 2012 yılı itibariyle 6 bin 199 kişiye istihdam sağlamıştır. Türkiye’de otomobil, ticari araç ve yedek parça üretimi yapmaktadır.

FLUENCE’NİN RAKİPLERİ 2009 yılının Ağustos ayında sunulan Fluence, Renault Mégane Sedan'ın devamı niteliğindedir. C segmenti, yani küçük aile arabası olarak tasarlanmıştır. Boyut olarak Mégane II Sedan'dan büyük, geniş ve uzundur. Günümüzde en çok satan otomobillerden biridir. FLUENCE’NİN RAKİPLERİ Fluence’in en büyük rakipleri Fiat Linea ve Toyota Corolla’dır

SWOT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLERİ ZAYIF YÖNLERİ TEHDİTLERİ FIRSATLARI

Güçlü Yönleri Sınıfının en geniş iç hacmine sahip olması, Diğer sedan rakiplerine göre daha uzun olması, 530 litrelik bagaj hacmi sağlamakta, en yakın rakibi Corolla’nın ise 452 litrelik bagaj hacmi bulunmaktadır. Birçok markanın opsiyonel olarak sunduğu bluetooth ve USB bağlantı özelliği Renault Fluence de standart olarak verilmektedir. Arabaya yaklaştığınızda kapı kilitlerini açan ve içeriğe koltuğunuza oturduğunuzda arabayı otomotik çalıştıran özelliğe sahip, En büyük rakibi Toyota Corolla’dan 2 mm daha geniş aks aralığına sahip, dolayısıyla yüksek hızda aracın savrulma riski minimize edilmiş durumdadır. Renault-Fluence şirketlere yönelik hazırlanmış bir otomobildir ve şoföre sürüş rahatlığı sağlamaktadır. yedek parça üretiminde lider konumda bulunması,

Zayıf Yönleri Hedef kitlesini tatmin edici yüksek performanslı otomobil üretiminde yetersiz kalması, İddialı olmadığı otomobil özelliklerini tutundurma faaliyetlerine taşıması, Daha konforlu ve ekonomik, prestijli arabalar için kaynaklarını verimli kullanması. Güvenlik bakımından donanımının diğer araçlara göre yetersiz kalması. Yakıt konusunda ekonomik tutumu az olması Kavrama hızı ve motor konusunda diğer araçlara göre zayıf kalması.

Tehtidleri Otomotiv sektöründe talep ve makroekonomi arasında yaşanan ani değişimler, T.C. Devleti’nin aldığı ani vergilendirme kararları, Rakipleri ile arasındaki fiyat rekabeti, TOFAŞ ve OTOSAN(FORD) gibi yedek parça üreten yerli rakip firmalarının olması.

Fırsatları Yedek parça ve otomobil üretiminde ki hızlı temin edebilme becerileri satış öncesi, satış anı ve satış sonrası hizmetlerinde daha verimli konumlandırılabilinir. Termik motor ve karbondioksit salımlarını azaltmak için yapmış olduğu ARGE çalışmaları yakın gelecek de prestijini arttırabilir. Elektrikli motorların üretimi konusunda girişimini çevreci kimliği ile örtüştürerek hedef kitle üzerinde yeşil bir imaj oluşturacaktır.

Hedef Kitlesi +30 yaş ve üzeri erkek hedef kitle, Aileler, Orta düzey yönetici grubunda olanlar, Memur kesim, Uzmanlar, Esnaf, Düzenli çalışan işçiler, Operasyonel oto kiralama pazarı, ürünü satın alabilecek hedef kitleyi tayin etmektedir. Asli olarak +30 yaş erkek hedef grup için tasarlanmıştır.

YENİLİKLERİMİZ PANORAMİK CAM TAVAN ÇEVRE GÖRÜŞ KAMERASI OTOMATİK PARK ASİSTANI OTOMATIK KARARAN ÖN CAM ÜCRETSİZ RENK VE İÇ TASARIM SEÇENEKLERİ

ANKET SORULARI 1.) Renault markasının ürettiği araçlardan memnun musunuz ? 2.) C. Sınıfı modelinde araç alacak olsaydınız bu hangi marka ve model olurdu ? 3.)Fluence modelinden beklentileriniz nelerdir? 4.) Fluence model aracın hangi özelliğini beğeniyorsunuz? 5.) Corolla mı Fluence mi?

YENİ LOGO