Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar. Total- toplam- topyekün- bütüncü Süreç Kalite kontrolu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
Advertisements

PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
BÖLÜM 4 Finansal Tablo Analizi Bu bölümü okuduğunuz zaman, şunları yapabiliyor olmanız gerekir: Oran analizinin ne olduğunu açıklamak Beş grup oranın.
Özdeğerler ve özvektörler
Determinant Bir kare matrisin tersinir olup olmadığına dair bilgi veriyor n- boyutlu uzayda matrisin satırlarından oluşmuş bir paralel kenarın hacmine.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BALSA MOBİLYA. DOĞTAŞ  Hacı Ali Doğanın 1972 de ‘Doğan Mobilya’yı kurması ile başlıyor.  Hızlı gelişimi sayesinde 1993’te Arnavutluk’a ihracatını yaptı.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ KLASİK EKOL: F.W. TAYLOR.
Kalite 21. yüzyılda yönetim piyasa misyon müşteri vizyon takım toplam kalite süreç benchmarking ceza ve iyileştirme iç müşteri re-engineering hiyerarşi.
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Yönetim Teorileri
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Çağdaş Yaklaşımlar
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
KİM MİLYONER OLMAK İSTER
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ KLASİK EKOL: F.W. TAYLOR
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Planlı Yaşamak.
Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)
İmg 7 -içgörü.
KÜRESEL DEĞİŞİM EĞİTİM VE BİREY.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
GTÜ KALİTE POLİTİKASI -İlgili yasa, yönetmelik ve standartlara uyan -Öğrenci ve çalışan memnuniyeti ile niteliğini artıran -Dış paydaş beklentilerini karşılamak.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Temel fotoğraf teknİklerİ
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SÜREÇ ODAKLILIK.
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
meta okulu (1) farklı ürünlerin ayırt edici özellikleri nelerdir?
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Post Modern Dönem Uygulamaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
<Takım Numarası> Takım İsmi
Sunum transkripti:

Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar

Total- toplam- topyekün- bütüncü Süreç Kalite kontrolu

Süreç kontrol altına alınacak Nasıl? Kalite kontrolu Süreci yürütenler kontrol edecek: Süreçlerin sahipleri

Klasik yönetim şeması Genel müdür Baş mühendis MuhasebeUstabaşı Bakım- onarım Satış Yönetim piramidi

Sahipsiz süreç = Fonksiyonel yapı Bakım-onarım Ustabaşı Baş mühendis Muhasebe Satış

Multidisipliner takım = Süreç yapısı Bakım + Mühendis + İmalat + Muhasebe + Satış + Pazarlama

Süreçlerin sahipleri: Takımlar Takımlar süreçlerinin nasıl yürüdüğünü ayrıntısıyla dokümante ederler. Ürün’e etki eden parametreleri bulurlar. Bu parametreleri sürekli ölçerler. Sürekli iyileştirmelerle ölçümler optimum değerlerden çok az sapar hale gelir (6 sigma) Takımlar kaliteyi nasıl sağlar?

Ürünün kalitesini kim belirler? Müşteri İç müşteri Müşterinin ne istediğini bilmek önemli- en önemli

Kalite nedir? Bu sorunun cevabını bulmanın adı: PAZARLAMA Satış değil pazarlama Satıcı konuşur- pazarlamacı dinler Ürün Müşteri Henry Ford yaklaşımı Satış yaklaşımı Pazarlama yaklaşımı = Müşteri ne ister?

Ölçme- iyileştirme “Her şey dokümante edilmiş ve ölçülüyor” demek biz süreci iyileştirebiliriz demektir. Dokümante etmekte maksat değiştirmektir. Sürekli iyileştirme Planla Yap Dene Har kete geç

En iyi uygulamalar (Best practices) Benchmarking = Kıyaslama İşe piramit yaklaşımıyla baktığınızda en iyileri bulmak zordur: Rakipler? Benzerler? Süreç yaklaşımıyla baktığınızda: Süreçleri karşılaştırırsınız: Buna en iyi uygulamalar- best practices denir.

Bütüncü kalitenin organizasyon felsefesine etkisi: Ters piramit

Bütüncü kalitenin organizasyon felsefesine etkisi: Takım Yönetim takımı Basık yönetim: Sıfır hiyerarşi: Takım

ISO9000, Akreditasyon, Reengineering Önce bir “alt cümle” 9003, 9002, ’de TKY’ye çok yaklaştı. Akreditasyon: –“Müşteri” ~ “Paydaşlar” –“Best Practices” ~ “Good Practice” –Yönetim hakkında henüz bir yorum yok

Son on yıldaki gelişmeler Japonya sıkıntıya düştü Tedrici gelişme yerine kuantum sıçraması: Re-engineering Belki Re-engineering + TKY SON