Sınıf Dersi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 03.11.2015 / 181.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
YAYA TEMASI.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Eğitimci Geliştirme Programı
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
PALYATİF BAKIMIN ORGANİZASYONU
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.
ETKİLİ OKUMA.
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Bilgilendirme Teknikleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Kapsamlı Sağlık Bakımı
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BİL3112 Makine Öğrenimi (Machine Learning)
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
AKTS Hesaplaması.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Figüre 1. Anket ve sonuçları
Öğretimin Planlanması
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Programdan Sorular.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

Sınıf Dersi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181

Sınıf Dersinin Yaygınlığı Sınıf dersleri, tıbbi bilimlerdeki en eski ve yaygın öğrenme yöntemidir. Ekonomik olmasının yanında bilgiyi aktarmada en az diğer yöntemler kadar etkindir de. Bu nedenle tüm öğretim elemanları ders anlatma konusunda kendilerini geliştirmelidir. / 182

Derslerin Amacı, Kuvvetli ve Zayıf Yönleri Derslerin amaçları – Bir konuyu kapsamak, – Bir fenomeni anlamak, – Öğrencileri motive etmek Docemur docemus: öğretirken öğreniriz. Derslerin zor bir konuya giriş yapma, bir konuyu özetleme, tecrübe paylaşma, düşünmeye teşvik etme gibi avantajları vardır. Ancak, uygun kullanılmadığında derslerin sınırlılıkları da olur. / 183

Dersler sıkıcı, hatta gereksiz olabilir. Sadece kitaptan okuma yapılırsa amaca hizmet etmez ve öğrencilerin motivasyonu sağlanamaz. Amaç, sadece bilginin olduğu gibi aktarılması ise, öğrenci bunu kendisi okuyarak da yapabilir. Sadece derse dayalı eğitimler öğrencileri geleceğe hazırlayamaz. Ayrıca dersler pasif ve otoriter bir eğitim yaklaşımı olabilir. / 184

Ders Süreci ve Dersten Ders Alma İronik bir yaklaşımda ders anlatımı, “öğretmenin bilgilerinin öğrenciye geçmesi, ama ne öğrencinin ne de öğretmenin kafasına girmemesi” olarak tanımlanır. Bu nükteden şunu çıkarmak gerekir: – Dersler aktif bir süreç olmalı – Bu sürecin başarılı olması için hem öğrenci, hem de eğiticiye roller düşmektedir – Öğrenciler, kazanılan bilgiyi dinlemeli, gözlemlemeli, not etmeli ve sonra da çalışarak uygulamalıdır. / 185

Şu açıklayıcı model önerilmiştir: – Niyetinizi açıklayın – Derse hazırlanın – Sözlü, sözsüz ve diğer mesajlara dikkat edin – Eğitim medyasını etkin kullanın – Öğrenci reaksiyonlarını gözlemleyin – Algı ve hafıza kapasitesini dikkate alın – 20 dakika içerisinde dikkat dağılmaya başlar – Benzetme, mecaz ve temsil kullanın – Sık özetler yapın, zihin haritaları çizin – Kendi örneklerinizi verin / 186

Ders Anlatma Becerisi / 187

Çoğu eğitici dakikada kelime konuşur. Bu, 15 sayfalık ders notu demektir. Acemilik dönemleri hariç bu şekilde yoğun anlatım tavsiye edilmez. / 188

9 Dundee’de Ders Anlatımı

İki anahtar kelime, ilgi çekmek ve netliktir – İlgi için: Hitabet gücü Örneklendirme Benzetme – Netlik için: Yol çizme Ana hatlar Odak Bağlantılar / 1810

Yol çizme (signposts): Bu derste sizlere cerrahi hastalarının tedavisindeki dört yaklaşımı özetleyeceğim: cerrahi, radyoterapi, kemoterapi ve psikoterapi. Ana hat (Frames): Burada cerrahi yöntemleri bitiriyorum. Şimdi radyoterapiye ve bu tedavinin avantaj ve dezavantajlarına bakalım. Odak: Kanserli hastaların tedavisinde ihmal edilen bir husus danışmanlık verilmesi ve ameliyat öncesi ve sonrası dönemde destek sağlanmasıdır. Bağlantılar: Gördüğünüz gibi, psikolojik yöntemler hastanın toparlanmasına yardımcı olmaktadır. Ailenizde veya çevrenizde kemoterapinin yan etkilerini yaşayanlar olmuş olabilir. Bir düşünün, acaba psikolojik destek ne kadar önemli? / 1811

Farklı Aktiviteler Uygulamak 1 saatlik dersiniz var diye 1 saat boyunca konuşmanız gerekmez Değişiklikler yapmak suretiyle öğrencinin dikkatini toplayabilir ve düşünmesini sağlayabilirsiniz. Anlayıp anlamadıklarını kontrol edebilirsiniz. Bunun bedeli, yapabileceğinizden daha az bilgi sunmak olacaktır. “Konuyu kapsamak mı önemli, öğrencinin öğrenmesi mi?” / 1812

Derslerin Yapısı 1.Klasik: Bulgu, belirti, tanı, tedavi, prognoz 2.Problem merkezli: ders, problem ve çözümleri etrafında döner 3.Ardışık: Bir soru sorulur ve mantık yürüterek sonuca gidilir. 4.Kıyaslamalı: İki veya daha fazla yaklaşım karşılaştırılır. 5.Tez: Bir iddia ortaya atılır ve sonra ispat edilir veya çürütülür. / 1813

/ 1814

Derslerin Değerlendirilmesi Değerlendirme kaynağı – Öğrenci değerlendirmesi (memnuniyeti) – Öğrenci başarısı – Akran değerlendirmesi Değerlendirme yöntemi – Odak grup görüşmesi – Öğrencilerin performansının analizi – Öğrencilerle bire bir görüşme – Anketler – Kendi uygulaması üzerinde düşünme (reflection on practice) / 1815

/ 1816

/ rldMXLn7NIysiYAF5gV1RWRQcI/viewform

ÖZET Sınıf dersleri en önemli öğrenme ve öğretme yöntemidir. Derslerin sürecini ve nasıl öğrenildiğini anlamalıyız. Önemli iki değişken netlik ve ilgi çekmektir. Önemli beceriler, hazırlanma, açıklama, tasarım ve medya kullanımıdır. Farklı etkinliklerde bulunmak dikkati toplar ve öğrenmeyi iyileştirir. Öğrencilere nasıl öğreneceklerini öğretmek faydalı olabilir. Dersin ana hatlarını belirlemek faydalı olacaktır. Değerlendirme öğrenciler veya akranlar aracılığıyla yapılabilir. Kendi uygulamalarını ve toplanan verileri gözden geçirip iyileşmeye çalışmak daha başarılı ders anlatmayı sağlayacaktır. / 1818