9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI 2015-2016 TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Advertisements

Yanık, Donma ve Sıcak Çarpması
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Return Visits to the Emergency Department: The Patient Perspective Can Bilal AÜTF Acil Tıp AD.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 5 Mayıs 2016 DÖNEM II Koordinatörlük Dr. Hale MARAL KIR Dr. Devrim DÜNDAR Dr. Aylin KANLI.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 MERVE BİKEM UÇAR MUHARREM KARATAŞ.
KESME ÖZELLİĞİ OLAN ÇİFT BAŞLIKLI HEMOSTATİK KLİPS APARATI Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerahi AD, Konya, Turkey.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
POLİKLİNİKTE EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
TÜRKİYE BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU 17. ULUSAL İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE 20. ULUSAL BİLİM OLİMPİYATLARI SINAVLARI NİSAN 2012.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
2015 YGS ANALİZ KAMİL ÖZBAŞ Rehber Öğretmen YGS ANALİZİ (TÜRKÇE)  YGS’nin 40 soruluk Türkçe kısmında ağırlık; sözcük, cümle ve paragraf düzeyinde.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
10. TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ ÇALIŞTAYI DÖNEM 4
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Tayyip Özen.
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Öğretimin Uyarlanması
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
TEOG SINAVI.
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZ GELİRLER.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Plastik cerraha mı gitmeliyim? 
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG SINAV SİSTEMİ.
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
11. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF YÜKSEL FURKAN CAN ÖZMEN.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1

DÖNEM 4 Fizik Muayene Stajı Pediatri Çocuk Ruh Sağlığı Çocuk Cerrahisi Genel Cerrahi Radyoloji Dahiliye Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Kardiyoloji Kalp Damar Cerrahisi Kadın Hastalıkları ve Doğum

KLİNİĞE GEÇİŞ, HASTAYA İLK DOKUNUŞ, STAJYER HEKİMLİK

FİZİKİ ŞARTLARIMIZ Staj sınıfları Yatan hasta servisleri Poliklinikler Ameliyathane

FİZİK MUAYENE STAJI Senenin başında alınan 5 gün süren bir staj Öğleden önce teorik, öğleden sonra pratik dersler yapılıyor. Pratiklerin verimliliği çok düşük.

UYGULAMALAR Pratik derslerinin bitiş zamanın da tanımlanması Cerrahi pratiklerinin belli bir konusunun olmayışı Bazı stajlarda pratik gruplarının çok kalabalık olması, hasta odalarına herkesin giremeyişi Staj tekrarları Öğretim üyeleriyle poliklinik pratikleri de yapılması Olgu sunumları günleri yapılması

Dönem 4 müfredatı gereği sık karşılaşabileceğimiz durumlarla ilgili acil müdahale ve ilk yardım konularında bilgi sahibi olamıyoruz. Büyük stajlar içerisine Acil Tıp dersleri entegre edilebilir.

Stajlar çok üst düzey akademik bilgilerden arındırılarak, tanı koyamayacağımız fakat şüphelenmemiz gereken hastalıklar öğrencilerin pratisyen hekimken kullanabileceği şekilde öğretilmeli, reçete edebileceği ilaçlar ağırlıklı olarak anlatılmalı. Sık reçete edilen ilaçların vurgulanması gerektiğini düşünüyoruz.

DERS PROGRAMI Özellikle cerrahi stajlarda yazılı ders programıyla işleyen program arasında büyük bir uyumsuzluk söz konusudur. Bir gün öncesinden duyurulması çok faydalı olacaktır. Staj temsilcileri öğretim görevlilerine dersleri hatırlatmaktan, hatırlattıkları halde istedikleri sonucu alamamaktan ötürü mağdur olmaktadır. Dahiliye gibi pratik dersleri sabah olan stajlarda, öğleden sonra alınan teorik dersler verimsiz geçmektedir. Pratiklerin öğleden sonra olması, pratiğin verimini artırabilir.

DERS PROGRAMI Stajların teorik ders süreleri ve toplam staj süreleri doğru orantılı olacak şekilde tekrar ayarlanmalıdır. Kardiyoloji stajına 1 hafta daha eklenebilir..

DERS PROGRAMI Bazı stajlarda ilk haftalardaki boşluklara son haftalardaki derslerin kaydırılması istenmiyor. Ancak derslerin erken işlenmesiyle pratikler daha verimli geçiyor ve serbest çalışma saatleri oluşuyor. Özellikle cerrahi bölümlerde videolarla ders işlenmesi verimi artıracaktır. Animasyon/video gösterili işlenen dersler daha kalıcı oluyor.

DERS PROGRAMI Ders programı ve dersliklerin çakışmasından ötürü farklı staj grupları derslerini farklı dersliklerde işlemek zorunda kaldı. Bu çakışmaların önlenmesi derslerin daha akıcı biçimde işlenmesini sağlayabilir.

STAJ SINAVLARINA DAİR Staj sınav sonuçları teorik ve sözlü puanlarının ayrı ayrı açıklanması Staj sonunda sınav değerlendirmesi yapılması Staj sonu sınavlarının uzun zaman sonra açıklanması Sözlü sınavlarda standart bir puanlamanın olmaması

GELECEK YILKİ STAJ GRUPLARININ (D.5) 12 YE BÖLÜNMESİ ?

TÜM HOCALARIMIZA, BU SENE DE EMEĞİ GEÇEN HERKESE, DİNLEDİĞİNİZ İÇİN SİZLERE TEŞEKKÜR EDİYORUM…