Anlatım Yoluyla Ders Veren: Ömer AKKAŞ Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dkab Alanı Pedagojik Formasyon Öğrencisi Anlatım Yoluyla Ders Veren: Ömer AKKAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
KARADA YÜZEN DONANMA.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Allaha İman İfagat Kazanck 10-D Allahın varlığına ve birliğine inanmak inanç esaslarının biridir. Bu «tevhid inancı» olarakta isimlendirilir. Kelime.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
KUL HAKKI HAZIRLAYAN Maliki ALİOĞLU
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metinlerin Sınıflandırması
İRADE EĞİTİMİ Prof. Dr. Şadi Eren.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Son İlahi Kitap Kur’an-ı Kerim
Slaytı kendi akışında ve sesli izleyiniz.
Aile Okulu Dersleri-1 Hoş geldiniz.
Bugün neler öğreneceğiz?
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
DİN VE DİN ANLAYIŞI.
Bugün neler öğreneceğiz?
Peygamber Efendimizden
Bireysel Konularda İstişare
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
1. TEMEL HUKUK BİLGİLERİ.
BESMELENİN OKUNUŞU VE ANLAMI
HASTALARI ZİYARET ETMEK
Bugün neler öğreneceğiz?
Din Dersi Paylaşım Portalı
KABUL DİLİ.
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİGİSİ Peygamber ve Peygamberlere İman
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
TASAVVUF FELSEFESİ Tasavvuf, İslam inancında Allah'a ulaşmanın yollarından biridir. Başka bir deyişle, insanın akıl yoluyla erişemediği ilahî hakikatlere.
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 7.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Otokontrol Öz denetimli
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
Ünite Konuları için tıklayınız
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ПРИЛОЗИ.
8. SINIF 1. ÜNİTE KADER İNANCI.
İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
Sunum transkripti:

Anlatım Yoluyla Ders Veren: Ömer AKKAŞ Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dkab Alanı Pedagojik Formasyon Öğrencisi Anlatım Yoluyla Ders Veren: Ömer AKKAŞ Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dkab Alanı Pedagojik Formasyon Öğrencisi Din Ve Ahlak Hakkında Neler Biliyoruz? İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 1. Ünite Sunusu

DERS PLANI Dersin Adı :Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ünite :Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyoruz? Konu :Günlük Konuşmalarımızda Dine İlişkin İfadeler Süre :Bir Ders Saati Yöntem :Anlatım (Sunuş Yolu ile Anlatım) Araç Gereç : Yazı Tahtası, Bilgisayar, Projektör, Resim, Hikaye, Çalışma Sayfası ve Şiir Davranışlar : 1. Dini ifadelerin günlük konuşmalarımızda nerede ve nasıl kullanıldığını fark etme 2. Kelime-i tevhit ve kelime-i şahadetin anlamlarını açıklama 3. Çevremizde bulunan dini sembollere örnekler verme 4. Din hakkında bilgi sahibi olmanın önemli olduğunu fark etme DERS PLANI Dersin Adı :Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ünite :Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyoruz? Konu :Günlük Konuşmalarımızda Dine İlişkin İfadeler Süre :Bir Ders Saati Yöntem :Anlatım (Sunuş Yolu ile Anlatım) Araç Gereç : Yazı Tahtası, Bilgisayar, Projektör, Resim, Hikaye, Çalışma Sayfası ve Şiir Davranışlar : 1. Dini ifadelerin günlük konuşmalarımızda nerede ve nasıl kullanıldığını fark etme 2. Kelime-i tevhit ve kelime-i şahadetin anlamlarını açıklama 3. Çevremizde bulunan dini sembollere örnekler verme 4. Din hakkında bilgi sahibi olmanın önemli olduğunu fark etme

1. Günlük Konuşmalarımızda Dine İlişkin İfadeler İçerisinde dinî ifadelerin geçtiği bir atasözü veya bir şiir söyleyiniz?

1. Günlük Konuşmalarımızda Dine İlişkin İfadeler Allah korusun… Aklımıza gelen ilk örnekler; MAŞALLAH İNŞALLAH ALLAH KORUSUN ALLAHTAN UMUT KESİLMEZ

1. Günlük Konuşmalarımızda Dine İlişkin İfadeler Yukarıdaki ifadelerin anlamlarını düşününüz. Bunları hangi durumlarda kullandığımıza dair birer örnek bulunuz. Yukarıdaki ifadelerin anlamlarını düşününüz. Bunları hangi durumlarda kullandığımıza dair birer örnek bulunuz. Allah’a emanet ol. Birini uğurlarken Allah bilir. Allah razı olsun. Allah bereket versin. Allah sabır versin. Allah’a emanet ol. Birini uğurlarken Allah bilir. Allah razı olsun. Allah bereket versin. Allah sabır versin.

1. Günlük Konuşmalarımızda Dine İlişkin İfadeler Yukarıdaki ifadelerin anlamlarını düşününüz. Bunları hangi durumlarda kullandığımıza dair birer örnek bulunuz. Yukarıdaki ifadelerin anlamlarını düşününüz. Bunları hangi durumlarda kullandığımıza dair birer örnek bulunuz. Allah’a emanet ol. Birini uğurlarken Allah bilir. Doğruluk aranırken Allah razı olsun. İyiliğe karşılık Allah bereket versin. Yemek yerken Allah sabır versin. Musibetle karşılaşırken Allah’a emanet ol. Birini uğurlarken Allah bilir. Doğruluk aranırken Allah razı olsun. İyiliğe karşılık Allah bereket versin. Yemek yerken Allah sabır versin. Musibetle karşılaşırken

Bu yazıyı daha önce hiç gördünüz mü?

1.1.Bismillahiirrahmanirrahim “Bismillâhirrahmânir rahîm” günlük konuşmalarımızda çok kullandığımız bir ifadedir. Buna besmele veya bismillah da denir. ANLAMIANLAMI ANLAMIANLAMI “Rahman ve Rahîm olan Allah’ın adıyla…”

1.1.Bismillahiirrahmanirrahim DEĞERLENDİRME Ne zaman besmele çekeriz? Evden çıkarken Arabaya binerken Yemek yerken

1.1.Bismillahiirrahmanirrahim DEĞERLENDİRME Ne zaman besmele çekeriz? Evden çıkarken Arabaya binerken Yemek yerken Elbise giyerken Yatarken Su içerken

1.2.Allah’a Şükür ‘Çok şükür’ ifadesi hangi durumlarda kullanılır? Yardımımıza koşanlara Ailemize Eşyasını paylaşan arkadaşımıza

1.2.Allah’a Şükür Bizlere sayamayacağımız kadar nimet ve güzellikler veren Allah’a da teşekkür etmemiz gerekir.

Peygamberimiz Hz. Muhammed, “İnsanlara teşekkür etmeyi bilmeyen Allah’a da şükredemez.” buyurmuştur.

Konumuzla ilgili hikaye anlatmamı ister misiniz?

Hoca, eşeğini kaybetmiş. Bir yandan aranıp duruyor, bir yandan da arada bir ellerini göğe açıp, “Allah’ım sana şükürler olsun!” diye dua ediyormuş. Hoca’yı görenler sormuşlar: “Hoca Efendi insan eşeğini böyle mi arar? Ne için şükredip duruyorsun?” Hoca onlara bakarak cevap vermiş: “Neden şükretmeyecekmişim? Ya eşeğin üzerinde ben olsaydım, kayıplara karışsaydım, hâlim nice olurdu?” Nasrettin Hoca’dan Seçmeler, s. 22. Nasrettin Hoca’nın bu davranışını ALLAH’A ŞÜKRETME açısından yorumlayınız.

1.3.Sevap Ve Günah Kavramları SEVAP GÜNAH Size neyi çağrıştırıyor? Kavramı

1.3.Sevap Ve Günah Kavramları İnsanların güzel söz ve davranışlarının karşılığı olarak Allah’ın verdiği ödül ve mükâfata sevap denir. İnsanların güzel söz ve davranışlarının karşılığı olarak Allah’ın verdiği ödül ve mükâfata sevap denir. SEVAPSEVAP SEVAPSEVAP GÜNAHGÜNAH GÜNAHGÜNAH Günah, dinimizin yapılmasını yasakladığı iş ve davranışları yapmaktır. Günah, dinimizin yapılmasını yasakladığı iş ve davranışları yapmaktır.

Aşağıdaki kalp ve gülen yüzleri doğru bir şekilde uygun renklere boyayın İçki içmek İnsanları aldatmak İftira atmak Arkadaşlarımızın eşyalarına zarar vermek Ders çalışmak Yoksula yardım etmek Dürüst olmak Güzel söz söylemek Hırsızlık yapmak Yalan söylemek SEVAP GÜNAH Başkalarına yardım etmek emir ve yasaklarına uymak emir ve yasaklarına uymak

Aşağıdaki kalp ve gülen yüzleri doğru bir şekilde uygun renklere boyayın İçki içmek İnsanları aldatmak İftira atmak Arkadaşlarımızın eşyalarına zarar vermek Ders çalışmak Yoksula yardım etmek Dürüst olmak Güzel söz söylemek Hırsızlık yapmak Yalan söylemek SEVAP GÜNAH Başkalarına yardım etmek emir ve yasaklarına uymak emir ve yasaklarına uymak

H.....………………………….L Dinimizin uygun gördüğü, yapmamızda sakınca olmayan iş ve davranışlardır. H.....…………………………M Allah’ın yapmamızı kesin olarak yasakladığı iş ve davranışlardır. S....… B Allah’ın dünya ve ahirette ödüllendireceği, doğru, iyi, güzel söz ve davranışların karşılığıdır. N…………………………......T Allah’ın insanların yararına verdiği her şey iyilik ve lütüflarıdır S……………………… M Bir kimseyle karşılaştığımızda sözle veya işaretle sağlık ve esenlik dilemek G………………… H İslam dininin yasakladığı iş ve davranışları yapmak İ…………………………….....M Misafiri ağırlama, hürmet gösterme, ona yiyecek-içecek sunma

HELAL Dinimizin uygun gördüğü, yapmamızda sakınca olmayan iş ve davranışlardır. HARAM Allah’ın yapmamızı kesin olarak yasakladığı iş ve davranışlardır. SEVAB Allah’ın dünya ve ahirette ödüllendireceği, doğru, iyi, güzel söz ve davranışların karşılığıdır. NİMET Allah’ın insanların yararına verdiği her şey iyilik ve lütüflarıdır SELAM Bir kimseyle karşılaştığımızda sözle veya işaretle sağlık ve esenlik dilemek GÜNAH İslam dininin yasakladığı iş ve davranışları yapmak İKRAM Misafiri ağırlama, hürmet gösterme, ona yiyecek-içecek sunma

1.4. Dilek ve Dualarımızda Dini İfadeler Dilek ve dualarımızda ne gibi dinî ifadeler geçmektedir? Her birimizin bir çok dileği vardır. Dileklerimizin gerçekleşmesini isteriz. Bunların gerçekleşmesi için Allah’a yakarışımız, duamızdır. Dualarımız bazen bir teşekkür, bazen bir coşku, bazen çaresizlik, bazen de içten bir memnuniyeti ifade eder

EŞLEŞTİRELİM Evden çıkarken Yemeğe başlarken Hasta ziyaretinde İmtihana girene Cenazede taziyede bulunurken Bismillah, deriz Allah rahmet eylesin, deriz Allah’a ısmarladık, deriz Allah yardımcın olsun, deriz Allah şifalar versin, deriz

1.5. Selamlaşıyoruz İyi dileklerimizi iletmek için hangi ifadeleri kullanırız? İnsanlara karşı hissettiğimiz güzel duygularımızı selamla bildirdiğimiz zaman onları sevindiririz.

BELİRTELİM Selam Ver Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver. Taşlara, kuşlara, Atlara, otlara, İnsanlara selam ver. Sonra çıkarıp cebinden aynanı Bir selam da kendine ver. Hatırın kalmasın el gün yanında Bu dünyada sen de varsın! Üleştir dostluğunu varlığa, Bir kısmı seni de sarsın. Üstün DÖKMEN, Yeniden İnsan İnsana, s. 11. Yukarıdaki şiire göre selam vermekle anlatılmak istenen nedir? Belirtiniz

1.6.Kelimeitevhit Ve Kelimeişahadeti Öğreniyoruz Allah’a, onun birliğine, bütün yüce nitelikleri kendisinde topladığına inanmaktır. Bu inanç en özlü biçimde “kelime-i Tevhitte" ifade edilmiştir. Kelime-i şehadet ile Yüce Allah’ın tek olduğu ve Hz. Muhammed’in onun peygamberi olduğu anlatılmaktadır.

1.6.Kelimeitevhit Ve Kelimeişahadeti Öğreniyoruz Kelime-i tevhit: “Lâ ilâhe illallah Muhammedün Rasûlullah” cümlesidir. Kelime-i tevhit: “Lâ ilâhe illallah Muhammedün Rasûlullah” cümlesidir. Anlamı: “Allah’tan başka ilah yoktur. Hz. Muhammed, (s.a.v.) Allah’ın peygamberidir.”

1.6.Kelimeitevhit Ve Kelimeişahadeti Öğreniyoruz Kelime-i şehadet, “Eşhedü enlâ ilâhe illellâh ve eşhedü enne Muhammeden abduhû ve rasûluh.” cümlesini söylemektir. Kelime-i şehadet, “Eşhedü enlâ ilâhe illellâh ve eşhedü enne Muhammeden abduhû ve rasûluh.” cümlesini söylemektir. ‘’Allah’tan başka ilah olmadığına ve Hz muhammed (sav)’in onunkulu ve elçisi olduğuna inanırım.’’

illallah tev ilâhe abdu hu resul ullah Ve eşhe du det hid Muha mmed en ha Muha mmed un resûlu hu ilâhe eşhe du enne la illallah enla şe ev Etkinlikteki karışık olarak verilen kelime ve hecelerin arasından “kelime-i tevhit” ve “kelime-i şehadeti” oluşturan kelime ve hecelerin üstünü Çizmenizi istiyorum

illallah tev ilâhe abdu hu resul ullah Ve eşhe du det hid Muha mmed en ha Muha mmed un resûlu hu ilâhe eşhe du enne la illallah enla şe ve Etkinlikteki karışık olarak verilen kelime ve hecelerin arasından “kelime-i tevhit” ve “kelime-i şehadeti” oluşturan kelime ve hecelerin üstünü Çizmenizi istiyorum

2. Dini Öğrenmenin Önemi Dini öğrenmenin bizim için önemi nedir? Din, insanların mutlulukları için Allah tarafından peygamber aracılığı ile gönderilen emirlerin tümüne denir. Din, insanların mutlulukları için Allah tarafından peygamber aracılığı ile gönderilen emirlerin tümüne denir. DİN Korktuğumuzda Yalnız kaldığımızda Sorumluluklarımızı hatırlatır.