SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI. ALFAR’IN TANITIMI PROJENİN AMACI ORGANİZASYON YAPISI İŞ PROGRAMI HAVZANIN GENEL TANITILMASI SU KAYNAKLARI VE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum :Fadime Ballı
Advertisements

Akarsu Düzenlemesi Planlama ve Tasarım Esasları
ARAZİ TOPLULAŞTIRMADA MESLEK GRUPLARI
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ II
Katılımcı Havza Planlama Teknikleri Erdoğan Özevren
NEDEN SEYHAN HAVZASI ? • Akdeniz Bölgesi ve dolayısı ile Seyhan havzası İklim Değişimine en hassas Bölgelerden biridir. • Ülkemiz ve Avrupanın önemli üretim.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
1. PLANLAMA ÇALIŞMALARI PLANIN AMACI : Hazırlanacak kalkınma planları sınırlı doğal kaynaklardan en etkin ve optimal bir biçimde faydalanmayı temin etmek,
BÖLGESEL KALKINMA PROJELERİ
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
İZMİR YEREL GÜNDEM 21 ORTAKLIĞINDA KIRSAL KALKINMA ÇALIŞMALARI Yrd.Doç.Dr.Arife Karadağ&Ahmet Tomar Mustafa Harputlu.
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Yerel Aktörler; Bütünleşme ve Ayrışma A.Faruk GÖKSU ULI-GYODER ISOCARP KONGRESİ BÜTÜNLEŞME.
AKARÇAY HAVZASI.
Toprak ve Havza Yönetimi Giriş Prof. Dr. Günay Erpul
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Türkiye’deki Yüzey ve Yeraltı Su Kaynakları Dengesi.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ
İNŞ4052 UYGULAMALI HİDROLOJİ DERS NOTLARI
2. BÖLÜM SULAMA SİSTEMLERİ
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI
BİLECİK ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBESİ
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
ÖZEL HÜKÜM BELİRLEME ÇALIŞMALARINDA MODELLEME Ertuğrul Kahveci Uzman Kasım 2015 ANTALYA T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
S U Ç ERÇEVE D IREKTIFI KAPSAMINDA ÇEVRESEL HEDEFLER VE ÖNLEMLER PROGRAMI Özge Hande SAHTİYANCI ÖZDEMİR Uluslararası 3. Su Kongresi Havza Yönetimi.
Modelleme Eylem Planı (MODEP)
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
SU KAYNAKLARININ MODELLENMESİ
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
SEKTÖREL SU TAHSİSİNDE SU SİCİLİ
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
Denetim Faaliyetlerinde İklim Değişikliği Ersin Çelik - Mustafa Keleş Yasama Uzmanları Kanunlar ve Kararlar Başkanlığı – Denetim Bürosu.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Havza Yönetimi Daire Başkanı
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
SU & ÜST ÖLÇEKLİ PLANLAMA ÇALIŞMALARI MEKANSAL PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Mekansal Stratejiler ve Çevre Düzeni Planları Dairesi Başkanlığı Özlem ZİBEL /
ÇEVRE DÜZENİ PLANLARI & HAVZA YÖNETİMİ
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
Havza Paydaşlar Toplantısı Genel Bilgilendirme Sunumu Dr. İsmail Kaan Tunçok DSİ 6. Bölge Müdürlüğü Tesisleri Adana 19 Kasım 2015.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİSİ PLANI TARIM SEKTÖRÜ ADANA TOPLANTISI SUNUMU Prof. Dr. Süleyman KODAL
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3
YAŞAMA DAİR VAKIF. Yaşama Dair Vakıf Yaşama Dair Vakıf (YADA), 'bilgi' ile 'toplum' arasında köprü olma vizyonu ile 2005 yılında kuruldu. YADA, toplumsal.
Prof. Dr. Melike Gürel 26 Mayıs 2015 SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ ÇEVRESEL AKIŞ.
Doç. Dr. Serkan Gürlük. Ekonomi Bilimi Ekonomi bilimi sınırlı kaynaklar ile sınırsız insan ihtiyaçlarının karşılanmasında insan davranışlarını inceleyen.
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planlaması Prof. Dr. Sezai Göksu.
Misyon Coca-Cola Hayata Artı Vakfı'nın misyonu çevresel ve toplumsal sorunlara sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve kamu kuruluşları ile birlikte.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Metodoloji 13 Nisan 2016 Su Yönetimi.
Türkiye’de Arazi Kullanımı
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
Recep YURTAL SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİSİ ( İÇME-KULLANMA VE SANAYİ SUYU İLE ENERJİ )
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Ön Büro Çalışması Arazi Çalışması.
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI
İŞİN ADI: Nizip İlçesi Yağmursuyu Projesi Uygulama Projesi İDARE: Gaziantep Su ve Kanalizasyon İdaresi (GASKİ) Genel Müdürlüğü TARİH: 2015 ( 2 ay) İŞİN.
İNŞ4052 UYGULAMALI HİDROLOJİ DERS NOTLARI Dokuz Eylül Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Yrd.DoçDr.Gülay ONUŞLUEL GÜL
YHGP: YEŞİLIRMAK HAVZASI GELİŞİM PROJESİ ÖDEVİ ŞÜHEDA NUR ARISOY 11TM/A 266 İYİ SEYİRLER…
Sunum transkripti:

SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI

ALFAR’IN TANITIMI PROJENİN AMACI ORGANİZASYON YAPISI İŞ PROGRAMI HAVZANIN GENEL TANITILMASI SU KAYNAKLARI VE POTANSİYELİ HAVZANIN SEKTÖREL YAPISI PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ PROJEDEN BEKLENEN ÇIKTILAR SEKTÖREL İŞ BÖLÜMÜ KAPSAM/İÇERİK

ANKARA Merkez Büro İZMİR İrtibat Bürosu ANTALYA İrtibat Bürosu AYDIN İrtibat Bürosu

PLANLAMA HAVZA YÖNETİMİ MASTER PLANHİDROLOJİ TARIMSAL EKONOMİ ARAZİ SINIFLANDIRM A ÇED STRATEJİ GELİŞTİRME ÇEVRESEL PROJELER PROJE BARAJ-GÖLET SULAMA- DRENAJ SANAT YAPILARI POMPA İSTASYONLARI ELEKTROMEKANİK TECHİZAT TAŞKIN KORUMA- ISLAH İÇMESUYU- ATIKSU YOL VE KÖPRÜ PROJELERİ MÜHENDSİLİK DESTEK HİZMETLERİ JEOLOJİ HİDRO- JEOLOJİ DOĞAL YAPI GEREÇL ERİ HARİTASONDAJ LAB. ANALİZL ERİ METRAJ -KEŞİF AR-GE İŞSONU PROJELE Rİ BİLGİ İŞLEM OTONO M HAVA TAŞITI İDARİ VE MALİ HİZMETLER HUKUK İŞLERİ İDARİ İŞLERMALİ İŞLER BASKI- ÇOĞALTMA İHALE İŞLERİ

İnşaat Makine Elektrik Çevre Jeoloji Meteoroloji Orman Maden Biyolog Sosyolog Şehir Plancısı Vd.

ha sulama uygulama projesi

26 adet baraj ve gölet uygulama projesi

20 adet baraj ve gölet planlama raporu

ha sulama planlama raporları

475 km derelerin ıslah çalışmaları; master plan; taşkın önleme; planlama ve uygulama projeleri

İllerin içmesuyu projeleri ve içmesuyu planlama raporları

Üniversitelerle İşbirliği Su Mühendisliğinde Otonom Hava Taşıtları (OHT) Arazi yüzey modellemesi ve sayısal haritalama

Hidrojeolojik Etüdler

Devam eden Asi Nehri Havzası Master Planı ve Muhtelif Baraj, Gölet, Rehabilitasyon Planlama Raporu ve Proje Yapımı

Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı

Su kaynaklarının havza ölçeğinde paylaşımının sağlanması, geleceğe yönelik planlanması ve her sektörün ihtiyacı olan suyun adil bir şekilde karşılanması için ‘Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı”nın hazırlanmasıdır. Projenin amacı

İş akışı - Organizasyon

İş programı

SEYHAN HAVZASININ GENEL TANITIMI Seyhan Havzası oldukça geniş bir havza olup; Adana ili başta olmak üzere sırasıyla Kayseri, Niğde, İçel, Kahramanmaraş ve Sivas İllerinin bazı ilçe, belde ve köylerini kapsamaktadır. Bu illerden sadece Adana il merkezi havza sınırlarındadır.

Seyhan Havzası Türkiye’nin Doğu Akdeniz Bölgesi’nde km 2 ’lik yüzölçüme sahip;  Doğuda Ceyhan,  Batıda Konya ve Berdan,  Kuzeyde Develi Havzası ve Kulmaç Dağları,  Güneyde ise Akdeniz’e kadar uzanmaktadır. SEYHAN HAVZASININ GENEL TANITIMI

İLLER İLİN TOPLAM ALANI (Ha) İLİN HAVZA İÇİNDEKİ ALANI (Ha) İL ALANININ HAVZAYA GİREN KISMI (%) HAVZANIN İLLERE GÖRE DAĞILIMI (%) KAYSERİ ,6850,5338,62 SİVAS ,211,031,32 NİĞDE ,3015,5910,07 ADANA ,4458,1645,34 K.MARAŞ ,701,340,87 İÇEL ,495,293,79 SEYHAN HAVZASININ GENEL TANITIMI

Adana Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde Çukurova, Sarıçam, Seyhan, Yüreğir, Karaisalı İlçeleri ve 61 adet orman köyü, Adana iline bağlı Aladağ, Feke, Karataş, Pozantı, Saimbeyli ve Tufanbeyli İlçe Belediyeleri, 5 adet Belde Belediyesi ve 226 adet köy, Kayseri il merkezi havza sınırları içerisinde olmayıp, Kayseri İli’ne ait 3 adet ilçe belediyesi, 8 adet belde belediyesi ve 255 adet köy, Niğde İli’nde ise 2 adet ilçe merkezi, 5 adet belde belediyesi ve 45 adet köy, Mersin İli sınırlarından sadece Tarsus İlçesi’ne bağlı Yenice Beldesi ve 50 adet köy, Kahramanmaraş İli’nin Göksun İlçesi’ne bağlı 9 adet köy, Sivas İli’nin Şarkışla İlçesi’ne bağlı 6 adet ve Altınyayla İlçesi’ne bağlı 2 adet köy havza sınırları içerisindedir. Sivas İli’ne bağlı Kangal ve Gürün İlçeleri havza sınırları içerisinde olmasına rağmen bu ilçelerin havza içerisinde herhangi bir belediyesi ve köyü bulunmamaktadır. SEYHAN HAVZASININ GENEL TANITIMI

HAVZA ADI Alanı (km 2 )Toplam Alana Oranı (%) Yukarı Seyhan Havzası Zamantı Irmağı Alt Havzası (1 no.lu alt havza) Göksu Irmağı Alt Havzası (2 no.lu alt havza) Aşağı Seyhan Havzası Seyhan Barajı – Zamantı-Göksu Irmakları Birleşim Yeri Alt H. (3 no.lu alt havza) Aşağı Seyhan Ovası Alt Havzası (4 no.lu alt havza) Seyhan Havzası’nın alanı km 2 ( ha)’dir. Alt havzaların alanları aşağıda verilmiştir. SEYHAN HAVZASININ GENEL TANITIMI

 Zamantı Nehri : 2049 hm 3 /yıl  Göksu Nehri : 1828 hm 3 /yıl  Eğlence Deresi : 288 hm 3 /yıl  Körkün Suyu : 426 hm 3 /yıl  Çakıt Çayı : 455 hm 3 /yıl  Çatalan Barajı : 5145 hm 3 /yıl  Seyhan Barajı : 6183 hm 3 /yıl SEYHAN HAVZASININ YILLIK YERÜSTÜ SU POTANSİYELİ

 Pınarbaşı-Uzunyayla Alt Havzası:346,31 hm 3 /yıl  Kayseri, Sarız Alt Havzası:79,42 hm 3 /yıl  Tomarza Alt Havzası:84,27 hm 3 /yıl  Tufanbeyli Alt Havzası:7,31 hm 3 /yıl  Karaisalı Alt Havzası:254,47 hm 3 /yıl  Ulukışla-Pozantı Alt Havzası:87,82 hm 3 /yıl  Aşağı Seyhan Ovası Alt Havzası:400,00 hm 3 /yıl  Toplam:1259,60 hm 3 /yıl SEYHAN HAVZASININ TOPLAM EMNİYETLİ YAS REZERVİ

Bilindiği gibi su kaynaklarına olan ihtiyaç ve talebin giderek artması, zaman ve konuma göre bu kaynağın arzu edilen miktar ve kalitede bulunamaması, mevcut su kaynaklarının ekonomik, çevresel ve sosyal faydalar içinde en verimli şekilde kullanımını gerekli kılmaktadır. SEYHAN HAVZASININ SEKTÖREL YAPISI

Bu bağlamda sektörel su tahsisi, kalkınma ve su kullanım ilişkisine katkıda bulunan;  su kaynaklarının dengeli ve  verimli kullanımına yönelik  sosyal,  çevresel ve  ekonomik koşulların analizlerini içeren planlama yaklaşımıdır. SEYHAN HAVZASININ SEKTÖREL YAPISI

SEKTÖR TARIMSAL SULAMA SUYU İÇME- KULLANMA SUYU ÇEVRESEL AKIŞ ENERJİ ENDÜSTRİY EL KULLANIM

Tahsislerin sektörel olarak planlanmasında öncelikli maksat ve koşul;  içme-kullanma suyu ihtiyacının ve  çevresel su ihtiyacının teminidir. PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ

Ayrıca tarımsal, endüstriyel ve enerji üretimi temelinde de ihtiyacın, mevcut su varlığı içinde karşılanması gerekir. Bu ise havzanın hidrolojik bütünlüğü içinde çevresel, sosyal ve ekonomik analizleri içeren sektörel bir değerlendirme ile mümkündür. PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ

Bu doğrultuda; su potansiyelinin mevcut ve gelecekteki durumu belirlenmeli, mevcut durumdaki kullanım, uygulama ve yöntemlerin verimliliği değerlendirilmeli, iklimsel etkiler sonucunda karşılaşılması muhtemel kurak dönemlere karşı alternatif çözümler geliştirilmelidir. PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ

Havza bazlı sektörel su tahsisi planlaması kapsamında geleneksel yönetim anlayışından uzaklaşarak; talebe göre yönetim önlemlerinin benimsenmesi yerine artan talebin kaynak potansiyeli ölçüsünce karşılanması öngörülmektedir. Bu noktada havza hidrolojisi, su potansiyeli ve diğer ilgili koşullar belirleyici olmaktadır. PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ

Havza özelinde; su kaynakları potansiyeli, sosyo-ekonomik koşullar ve ihtiyaçlar farklıdır. Örneğin mevcut durumda veya yakın gelecekte su stresi, kirlilik söz konusu olabilir, sosyal koşullar belli sektörel yönelimi zorunlu kılabilir veya ekolojik ihtiyaç ve hassasiyetler öncelikleri değiştirebilmektedir. PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ

DOLAYLI ETKİ VE FAKTÖRLER Tarımsal ürün deseni Sulanan tarım arazisinin genişletilmesi Sektörel faaliyetlerin alıcı ortam kalitesine etkisi Kentsel gelişim Nüfus artışı Göç ve İstihdam bölgede su kaynakları potansiyeli açısından ele alınması gerekmektedir. PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ

Ayrıca Sektörel su tahsis planı bir havzadaki çok sayıda planlama çalışmasından biridir. Bu nedenle su kaynaklarının korunması, taşkın yönetimi, enerji ihtiyacı, ulaşım gibi çeşitli konularda tematik planlar yönetim hedefleri ve eylemler açısından ilintili olacağından sektörel su tahsisi konusunda olası etkiler gözetilmelidir. PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ

Havzanın gelecekteki su ihtiyacının değişmesi;  çevresel ya da  ekonomik veya  kalkınma hedefleri konusunda değişen önceliklerden kaynaklanabilmektedir. Bu beklenti ve olası etkiler doğrultusunda havzanın sektörel su tahsisi planı kararları su potansiyeline göre sektörel kullanım dengesini sürdürülebilir bir çizgide tutmalıdır. PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ

SU TAHSİSİ SENARYOLARI;  Çevresel,  Ekonomik,  Sosyal etkileri dengeleyen,  Talepteki çeşitlilikle başa çıkacak karmaşık kurallar üzerine kurulmaktadır.

Dolayısıyla planlama kapsamında sektörel su tahsisi ekonomik, sosyal, çevresel analizler aracılığıyla bir su kaynağı ile talepler arasında denge kurularak su kullanım kalıbının optimize edilmesini esas almalıdır. PROJENİN İHTİYAÇ GEREKÇELERİ

MODELLEME ARAÇLARI SU BÜTÇESİ SEKTÖREL EKONOMİK ANALİZLER ÇEVRESEL AKIŞ DEBİSİ HESABI SENARYO GELİŞTİRME VE SİMÜLASYON MEVCUT DURUM GELECEKTEKİ DURUM Tüm Sosyal, Ekonomik Ve Çevresel Hedeflerin, Beklentilerin Ve Bunların Birbirleriyle Etkileşimlerin Dikkate Alınmasını Sağlayan Faydalı Teknik Araçlar Olarak Görülmektedir.

PROJEDEN BEKLENEN ÇIKTILAR  Mevcut Durum Analiz Raporu,  Tematik Analizler Raporu,  Sektörel Su Tahsis Planı,  Sektörel Su Tahsisi Haritaları,

Çalışma İlkeleri, Usul ve Esaslar  Proje kapsamında; araştırma çalışmalarında elde edilen bilimsel verilerin farklı meslek disiplinlerinden ilgili uzmanların oluşturduğu bir çalışma grubunca değerlendirmesi yapılacaktır.  Planlama alanında su kaynaklarının sürdürülebilirliklerinin sağlanması esastır.  Ekolojik dengeyi bozucu plan kararları getirilemez.  Planlama alanında suyun sektörler arasında dağılımına yönelik kararlar, korunması gerekli alanlar üzerinde baskı oluşturmayacak biçimde alınacaktır.  Planlama çalışmasında yerel yönetimler, kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile diğer ilgili kesimlerin katılımı sağlanacaktır.  Havza ölçeğinde yapılmış çalışmalar ve planlardan elde edilen güncel veriler ve bilgiler değerlendirilerek örtüşen ve gerekli görülen veriler ve bilgiler bu Proje kapsamında kullanılabilecektir.  İçme ve kullanma suyu su toplama havzaları ve rezerv alanlarının korunması esastır. Bu alanlar için alanların yönetimine ilişkin özel hüküm kararları bu plan kararlarının üzerindedir, sektörel su tahsis planı kararları bu kararlara uygun olarak geliştirilecektir.

-Çevre Sektörü: Sn. Prof. Dr. Melike Gürel; İTÜ -Tarım Sektörü: Sn. Prof. Dr. Süleyman Kodal; Ankara Üniversitesi -İçme-Kullanma Suyu ve Sanayi ile Enerji Sektörü: Sn. Prof. Dr. Recep Yurtal; Çukurova Üniversitesi - Ekonomik Analiz Çalışmaları: Sn. Doç. Dr. Serkan Gürlük; Uludağ Üniversitesi PROJENİN METODOLOJİSİ

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.